Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:24

Barmat schreef:
Schimmelig schreef:
Oh Please Barmat. Dat topic heb ik niet geopend OM, OF door JOUW topic Lachen Ikzelf heb zelf NIET eens in jouw topic een reactie neergezet. Er staat een duidelijke vraag gesteld door mij in dat topic. That's it.

Mensen hebben zelf in de hand wat zij erin plaatsen, dat is niet aan degene die het topic opent Rolleyes

ik bedoel het ook niet als directe aanval op jou, maar meer om hoe de wending er in kwam Knipoog Dus voel jezelf niet aangevallen aub Lachen

Citaat:
maar iedereen wist dat het over mijn topic over hoe ik bedonderd ben door de handelaar van mijn Shire ging

Aangevallen, mwah. Ik vind alleen dat je een redelijk ego hebt als je denkt dat ik door het bovenstaande dat topic heb geopend, speciaal om jouw zaak nog eens uitgebreid te bespreken ofzo Tong uitsteken

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:26

Nou ladies, laten we het gezellig houden en ontopic please. Op deze manier leidt deze discussie tot niets.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:27

Leidt een discussie ooit tot iets dan? Tong uitsteken

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:28

Slapen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:30

Er staat een vraagteken. Hij's dus niet retorisch... of om in slaap bij te vallen Knipoog

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:42

ik vind dat er wel degelijk verschil zit tussen vrijheids van meningsuiting en respectvol benaderen.

als iemand in god geloofd (om even dat voorbeeld aan te halen) en iemand reageert met je bent stom dat je die onzin geloofd, echt kinderachtig ect.
dan vind ik dat respectloos. je laat iemand niet in zijn waarde.
Als je zegt ik geloof niet in god, omdat ik niet kan geloven dat die dingen waar zijn. Vind ik dat vrijheid van meningsuiting.

ik vind dat er best wel wat harder tegen mensen opgetreden mag worden die andere mensen zonder respect behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:44

Ilsje_ schreef:
Je kan daar niemand op beschuldigen, ik vind gothics stom (voorbeeld) dat hoeft niet te slaan op iemand uit dit topic. Net als readings, ook onzin, hoeft ook niet te slaan op een persoon. Je kan er pas iets aan doen als er staat Ik vind (boktnaam) een stomme gothic.
Dus, eigenlijk, is dit topic een beetje nutteloos denk ik. Er valt toch niks aan te doen.

Maar dan is er een topic en dat gaat over gothics, als je daar zegt ik vind alle gothics zijn maar nep punckers die...ja weet ik veel...ff inspiratieloos...
Dat hoef je echt geen tig keer te doen....

Barmat...bij dat topic was het ook meteen erg duidelijk waar het over ging...zonder enige twijfel
Maar dat mocht idd ook...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:48

Goed... Je zult ten alle tijden geloven wat er tussen eigen oren zit en ook al zit je er dan kilometers naast, who cares right? Het gaat tenslotte om je eigen tere zieltje Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:09

Wat dat readers topic betreft: er wordt in de titel gevraagd hoe je erover denkt. Als iemand vindt dat readers oplichters zijn dan mag dat toch gezegd worden?

Er is al een readers topic waar het niet gezegd mag worden (een "eigen" HK topic nota bene), dus wat is er mis met dit topic eigenlijk? Daar zijn toch discussie topics voor?

Zo heb je ook mensen die een hekel aan kinderen en hun ouders hebben, een hekel aan roken en rokers hebben, een hekel aan dressuurruiters hebben, een hekel aan koudbloedpaarden hebben etc. etc.

Wat mag dan nog wel op bokt? Knipoog

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:51

Barmat schreef:
Dit topic bedoel ik dus:

viewtopic.php?f=25&t=845162

Dat vind ik nu een typisch voorbeeld van iets dat neutraal verpakt wordt, maar ondertussen een hele directe aanval op een bepaalde persoon (in dit geval mijzelf) is.

Ik vind het echt jammer dat hier niet strenger op gekeken wordt, echt. Want ondertussen vind ik het wel reuze irritant dat er in doorgegaan mag worden over "mijn zaak" maar dat een persoonlijke post van mij verwijderd werd Knipoog

Ik heb de beginpost van dat topic gelezen en begrijp werkelijk niet wat dit met jou te maken heeft @Barmat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 06:15

Inderdaad Hopla....bij dat topic kan ik me nog zeker 3 andere voorbeelden bedenken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:22

Kunnen we weer gewoon ontopic gaan en het algemeen houden? Het gaat hier niet om 1 specifiek topic, een pb-wisseling van 1 persoon of 1 onderlinge verstandhouding.

En met een beschuldigende vinger wijzen is makkelijk. "Jij hebt het gedaan", en klaar. Zo werkt het niet. Kijk eerst eens naar jezelf, kijk dan naar al het andere en kom met adviezen hoe het beter kan. Daar hebben we veel meer aan dan wat er nu (de laatste 1,5 pagina) besproken wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:06

Hoe het beter kan?
Dat "algemeen" gesteek, maar elke keer doel bewust naar een groep ook niet toegestaan is.

Ik blijf het raar vinden dat als ik zeg Truusje is een domme doos dat niet mag.
Maar zeg ik groep X zijn domme dozen dat het wel mag.

En niet 1x, nee gerust honderd keer.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:41

Schimmelig schreef:
Goed... Je zult ten alle tijden geloven wat er tussen eigen oren zit en ook al zit je er dan kilometers naast, who cares right? Het gaat tenslotte om je eigen tere zieltje Lachen

Ik heb niet gezegd dat jij dit topic geopend hebt vanwege mij, maar er waren een aantal andere "tere zieltjes" (om maar even met je eigen woorden te spreken) die perfect op jouw topic inhaakten en het een geheel andere wending gaven, namelijk richting "mijn zaak" om het maar even zo te noemen.

Sterker nog, er werden quotes uit "mijn" bewuste topic genoemd en het was overduidelijk dat het over mij ging. Noem het beessie dan bij de naam, maar oh nee, onder het mom van "het gaat nog over duizend en 1 andere dingen" mag er gerust verder gediscusieerd worden, terwijl de betreffende personen smullen van het feit dat ze nu eens even lekker iemand te kakken mogen zetten Lachen

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:47

Barmat schreef:
Sterker nog, er werden quotes uit "mijn" bewuste topic genoemd en het was overduidelijk dat het over mij ging. Noem het beessie dan bij de naam, maar oh nee, onder het mom van "het gaat nog over duizend en 1 andere dingen" mag er gerust verder gediscusieerd worden, terwijl de betreffende personen smullen van het feit dat ze nu eens even lekker iemand te kakken mogen zetten Lachen

Klopt, er stond een quote in van jou en die heb ik daar neergezet maar dan wel zonder jou naam.
Het was een voorbeeld van de vraag over hoe je kan en mag reageren in een topic of het nu door jezelf gestart is of door een ander. En dat topic stond me nu eenmaal nog helder voor de geest. Knipoog
Het is toch logisch te grijpen naar een voorbeeld om uit te kunnen leggen over wat en hoe je het bedoelt en daarmee ook je ergernis te kunnen uiten over het feit dat het gebeurt?
Je hoeft het niet op jezelf te betrekken hoor maar het was gewoon een heel mooi voorbeeld over hoe het mis kan gaan zoals er bij zovelen wel eens wat mis gaat en hoe makkelijk het is iemand aan te vallen.

Als je dus naar de titel van dit topic gaat, "agemene vraag over mensen beschuldigen" dan vind ik iedere rechtstreekse beschuldiging naar iemand toe en die je daarmee ook nog verplicht tot antwoorden op een forum niet kunnen.
In sommige gevallen lever je zelf nog het bewijs van je schuld ook door zomaar alles klakkeloos neer te zetten.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Dus meningsverschillen zijn er altijd en als een ander het niet met je eens is hoef je diegene niet rechtsreeks aan te vallen.
Wil je toch kenbaar maken dat je het ergens niet mee eens bent dan kan je dit doen op een nette manier, weloverdacht en correct of houd anders gewoon je vingers niet in de buurt van je toetsenbord.

Als je het helemaal niet eens bent met de richting van een bepaalde groep mensen waarom zou je dan iets moeten zeggen als 'jullie zijn dom'? De verantwoordelijkheid over wat je zegt of schrijft ligt in de eerste plaats bij jezelf en of je je er voor openstelt hoe een andere door zijn/haar leven wandelt. Kan je dat niet of wil je dat niet? Zwijg dan.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:53

ik vin dat er in dat topic ook teveel uitgehaald wordt naar barmat en ook in andere topics zoals in deze nu weer
leven en laten leven vinden sommige maar moeilijk. maar zolang er geen namen worden genoemd kan er volgens de moderators niks aan gedaan worden zo komen sommige mensen er wel heel makkelijk mee weg
sommige mensen kunnen ook heel hard roepen dat ze van die nare pb´s ontvangen en tegelijkertijd zelf zwaar onbeschofte pb<s versturen
bokt geeft ideal weer hoe de maatschapij van tegenwoordig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:13

slimmerik schreef:
Wat dat readers topic betreft: er wordt in de titel gevraagd hoe je erover denkt. Als iemand vindt dat readers oplichters zijn dan mag dat toch gezegd worden?

Dus overal waar je ik vind of imo neerzet mag?
Mag je neer knallen wat je wilt? Hoef je niet meer respectvol te zijn omdat je eigen gedachte is, geen feit?

Oke, help ik mezelf even met mijn onderschrift
Nu ben ik OW vrij en mag ik alles sneren naar iedereen die ik wil Tong uitsteken Clown

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:27

Toevallig heb ik net ook gereageerd in een ander topic over het afkorten van namen van mensen, en hen daarna zwart maken. Ook zo'n vervelende happening.
Erg jammer, maar helaas zijn er mensen die hun plezier eruit halen om mensen proberen te beledigen of op een andere manier proberen te kwellen. Heel naar deze ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:40

Maar als ik zo lees is dat van jou opgelost....mensen gewoon voor van alles wat lelijk is uit maken omdat het een algemene opmerking is mag al maanden en is niet opgelost.

Het gaat mij dus echt om het verschil truusje is een oplichter, dat mag niet
Maar die groep mensen zijn oplichters, dat mag wel Lachen

Behalve als ik zeg, alle buitenlanders zijn crimineel, dan mag het ook weer niet Verward
Ik denk dat het niet eens mag als ik zeg, ik vindt alle buitenlanders crimineel Haha!
Buitenland topics liggen blijkbaar wel gevoeliger? Lachen

Snap jij 'm? Snap ik 'm ook Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:01

Rk jij haalt naar boven wat ik al het hele topic wil zeggen...Moet je hetgene wat hier al boven gehaalt is maar eens zetten met in het verhaaltje het woord 'buitenlander' of (nog leuker) 'allochtoon''
Dan heb je er meteen twee aan je broek Ja

Maar waar zit dan precies het verschil? Wie bepaalt waar dat verschil ligt?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:53

Nu weet ik dat Barbara persoonlijk is aangevallen en dat vind ik echt niet kunnen.
Ik heb zelf al eens een topic gestart dat ik vond dat er op bokt veel chronisch zieke bokkers zijn.
Het topic is ge-escaleerd omdat een aantal bokkers dit enorm op zichzelf ging betrekken en er allerlei andere zaken (zoals wel of niet kunen werken) erbij werd gehaald.
Dan ga je zelf de discussie aan en maak je de zaken alleen maar vervelender voor jezelf.
Dit is een voorbeeld waarin een aantal bokkers zich enorm aangesproken voelen en het zelfs weten te presteren om het verhaal een andere wending te geven waardoor zo'n topic escaleert.
En dan heeft de TS het gedaan.
Ik vind dat sommige bokkers zelf steeds het vuurtje aanwakkeren.
Ik vind het niet correct om dan te roepen dat je aangevallen wordt.
Het topic wat ik noemde is slechts een voorbeeld maar er zullen er ongetwijfeld veel meer zijn.
Waar 2 vechten hebben er twee schuld.
Je maakt beide deel uit van een topic.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:54

Wat mij opvalt is dat er ook heel erg veel met twee maten gemeten wordt - in bepaalde topics kunnen mensen heel erg meeleven met TS (zoals ik mijn geval met mijn "rijden zonder cap" topic) en als je in een ander topic over een cap dragen begint, kunnen diezelfde mensen, die eerst heel erg met je meeleven, je ineens een zeikerd vinden, omdat je neit steeds over die cap moet mekkeren Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:56

Het met 2 maten meten vind ik dan nog wel meevallen. Maar inderdaad vallen vaak (steeds dezelfde bokkers overigens) mensen persoonlijk aan. Daarna volgen ook vaak Pbs waarvan men hoopt dat ze iemand kwetsen en beledigen, met allerlei domme verhalen en sappige roddels Haha!.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:57

hopla, dat ben ik deels met je eens. Maar het is van de zotte dat je soms je hele hebben en houwen op tafel moet gooien, en dat er dan nog onbekende mensen achter de pc zijn die van mening zijn dat de betreffende persoon wel zal liegen etc.

Heel vaak worden zaken in twijfel getrokken en dan denk ik - wie ben jij nu helemaal om te oordelen over mijn situatie?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:57

Barmat schreef:
Wat mij opvalt is dat er ook heel erg veel met twee maten gemeten wordt - in bepaalde topics kunnen mensen heel erg meeleven met TS (zoals ik mijn geval met mijn "rijden zonder cap" topic) en als je in een ander topic over een cap dragen begint, kunnen diezelfde mensen, die eerst heel erg met je meeleven, je ineens een zeikerd vinden, omdat je neit steeds over die cap moet mekkeren Knipoog

Dat komt omdat het onderwerp waarschijnlijk anders is, of de situatie? Logisch dat die mensen een andere mening hebben dan toch?