[Dienstmededeling] Nieuwe hoofdpagina voor Bokt.nl

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe hoofdpagina voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:47

Zo he met mijn ogen moet ik hier echt niet te lang naar kijken... Als ik het schermpje wat verklein gaat 't nog wel maar op z'n grootst is de nieuwe voorpagina op z'n minst koppijnverwekkend. Nagelbijten / Gniffelen

De redenen erachter begrijp ik wel, maar ik denk dat ik de voorpagina voortaan maar oversla. Bloos

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:48

Ik dacht dat m'n computer raar deed Tong uitsteken

Gelukkig zijn we er allemaal binnen 2 dagen aan gewend en hoeven we dan niet meer te mekkeren dat we het oude terug willen Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:48

Ik vind het veel duidelijker zo! Haha!
Als je een tijdje niet op Bokt bent zie je gelijk al het nieuws!

Het enige wat ik vervelend vind is dat de nieuste berichten nu onderaan staat.. Heb dat liever bovenaan en dan de wiki-wijzigingen onderaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:49

x_Marr schreef:
Ik heb een idee Clown
Wat nou als de eerste 3(of 2 oid. Knipoog) berichten die het laatst toegevoegd zijn nou bijv. gewoon zo zijn als eerst, en de rest allemaal zoals nu daaronder?
Zou volgens mij al een stuk beter zijn...

Hoop dat het uitvoerbaar is, en dat het voor iedereen dan beter is..

Dan snap je het punt niet helemaal. Soms zijn er wel meer dan 10 berichten op een dag. Vandaag is een gemiddelde dag en er staan er nu 11, en dan heb ik de "avondronde" nog niet eens gedaan Knipoog Op de manier die jij opperde springt dus nog steeds het eerst geplaatste bericht in beeld, maar schiet de rest 40 centimeter omlaag. Dan is het op het laatst nog steeds een heel gedoe om alles goed en overzichtelijk in beeld te krijgen, terwijl het bericht eronder weer eerder uit beeld is.

Nieuws is ook belangrijk op Bokt. Het is zoals al eerder werd gezegd niet alleen meer een forum, maar ook de Wiki en het nieuws maken een belangrijk deel uit van het geheel. Het is nou eenmaal even wennen, maar het idee hierachter is goed, en de nieuwe layout komt mettertijd ook nog wel. Dan ziet het er weer heel anders uit Tong uitsteken

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:50

Ik ben persoonlijk super tevreden met de nieuwe nieuwspagina.

Als bokker-van-toen vind ik bokt een paardenforum en vind het prettig om gelijk een lijst met paardennieuwsberichten te zien.
Nu hoef ik niet meer naar een andere pagina te gaan voor het laatste paardennieuws, dat deed ik omdat ik geen zin had om steeds een aantal pagina's door te bladeren met enkele berichten per pagina.
Bart van mij een Go jij! Go jij! ROFL

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:52

Ik vind het wel overzichtelijker, alleen qua vormgeving vind ik het prut Clown. Nu weet ik wel dat er ooit een nieuwe layout voor de voorpagina komt, maar toch Knipoog.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:52

ik dacht eerst ook dat hij het niet deed, zat al 10x op home te klikken, tot ik opeens dit bericht zag staan..
vind het eerlijk gezegd wel een beetje onoverzichtelijk, doordat er nu zóveel staat, en die irritante reclame aan de linkerkant.. maar misschien went het nog wel..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:53

Ja en? wat is het probleem dan dat ie 40cm. omlaag gaat?
Ik denk btw dat je 4 cm bedoelt Sigaar

En het is overzichtelijk volgens sommige mensen, maar volgens andere mensen niet.
Waarom dan niet 50/50 doen?
Denk namelijk niet dta het een probleem is voor de mensen die de rest willen zien, om even een inniminniestukje te scrollen Knipoog

Nu moet je immers ook helemaal naar beneden scrollen om alles te kunnen zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:55

Contrast is het probleem niet. De regels staan zo dicht op elkaar met zo'n klein lettertype dat het voor mij een grote zwart blauwe massa is waar ik geen verschil zie in regels. Ook het aanklikken. Ik heb het geprobeert maar ik ga zteeds mis.

Ik het de pc op de grootst mogelijke lettertype staan maar het is voor mij niet lees en aanklikbaar. In de topics is zowiezo het icoontje ervoor voor mij het richtpunt om te weten waar de scheiding in de topics zijn. Ook is bij de gewone reacties de lettertype en regelafstand groter.

Wat er lost van staat is dat je nu extra moet scrollen om eerst de reclame over te slaan voor dat je bij de nieuweste topic reacties komt. Bij extra grote lettertype is het reclameblok zo groot dat ik alleen wiki en de reclame zie en de berichten niet eens op het scherm heb staan.

Zelfde probleem is ook bij de regels/wie zijn wij/zoeken enzo Dat heb ik al eens aangekaart maar ook daar zit ik vaak mis omdat het erg klein is en dicht bij elkaar staat.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:57

Toen ik voor het eerst op bokt kwam snapte ik er al niet veel van (nu vraag ik me eigen af hoe dat kwam, maar ik hoor het wel vaker van nieuwe leden.)
Als ik dit had gezien toen ik me eigen aanmelde had ik er denk ik al helemáál niks van gesnapt...
En had ik me eigen afgevraagd of bokt nu echt zo leuk is...
Het is immer het eerste wat je ziet als je op bokt komt, het visitekaartje. Lachen

Cayenne

x_Marr schreef:

En het is overzichtelijk volgens sommige mensen, maar volgens andere mensen niet.
Denk namelijk niet dta het een probleem is voor de mensen die de rest willen zien, om even een inniminniestukje te scrollen Knipoog

Zet jij maar eens 3 nieuwsberichten zoals op de oude voorpagina in beeld, en hou er een meetlintje naast Clown Dan kom je wel tegen de 30/40 cm hoor. Ik heb ze vaak genoeg moeten inkorten met plaatsen Tong uitsteken Zonder het inkorten zou het uberhaupt met 6 berichten al vol hebben gestaan.

Maar goed, het zal wel wennen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, en je kunt nou eenmaal niet iedereen tevreden houden Lachen Aan de echte problemen wordt vast nog wel gewerkt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-10-07 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Ik moet er denk ik even aan wennen. Ook heb ik het idee dat het niet echt uitnodigd om de stukken te gaan lezen. Ik denk door de hoeveelheid koppen. En weinig foto's. Maarja die kun je ook niet allemaal kwijt en niet bij elk stuk zit een foto. Toch kan ik mij ook wel weer indenken waarom hiervoor is gekozen.

Maarja zoals ik al zei, ik moet er even aan wennen. En die reclame links inderdaad... *gromt*

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:58

Toch grappig dat iedereen meteen weer commentaar heeft, terwijl je er over een tijdje niemand meer over hoort...

Het is gewoon even wennen. Je zou eens moeten weten hoe bokt er in zijn allereerste jaar uitzag Lachen Toen wilde ook al niemand veranderen, maar niemand wil nu meer terug naar het oude.

Ik vind het een stuk netter en overzichtelijker staan Ja
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 09-10-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:59

En zoals sommige mensen ook al zeggen: de helft van de berichten op de voorpagina zijn niet echt voorpagina waardig, voorbeeld zoals dit bericht: viewtopic.php?sid=&f=11&t=843712#p30280776

Dat kan toch ook als update in dat hele grote topic?
Als mensen daar meer over willen weten zoeken ze dat zelf wel op lijkt me Lachen
DIT vind ik een voorpagina waardig bericht: viewtopic.php?sid=&f=11&t=843420#p30263603

Zulke berichten, en die iets toevoegen aan bokt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:00

Cayenne schreef:
x_Marr schreef:

Zet jij maar eens 3 nieuwsberichten zoals op de oude voorpagina in beeld, en hou er een meetlintje naast Clown Dan kom je wel tegen de 30/40 cm hoor. Ik heb ze vaak genoeg moeten inkorten met plaatsen Tong uitsteken Zonder het inkorten zou het uberhaupt met 6 berichten al vol hebben gestaan.

Maar goed, het zal wel wennen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, en je kunt nou eenmaal niet iedereen tevreden houden Lachen Aan de echte problemen wordt vast nog wel gewerkt.

Ik zei ook: oid.
Dus dat kan er ook 1 zijn.

Of alleen het belangrijkste bericht van de dag.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:00

hahaha ik schrok me een hoedje Vork dacht dat er een fout zat op bokt, tot ik nog eens goed keek :p
Vind het er heel netjes en overzichtelijk uit zien! Zo lees ik ook eerder die berichten want meestal vergeet ik ze een beetje Clown
Wat mij betreft is het wel een aanwinst voor bokt Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:02

Een aanwinst voor bokt?
Mensen ermee lastigvallen want ze krijgen er hoofdpijn van?

Nou nee, het is eerder een aanwinst voor mensen die het nieuws echt interreseert.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:03

Het bericht van Power and Paint voegt wel degelijk iets toe.
Ten eerste staat het eerdere topic hierover op slot, het tweede topic liep uit op een andere discussie, en ten tweede springt het nu meer in het oog. Dat jij het geen nieuws vindt is een kwestie van smaak en dat doet er ook niet toe Lachen Het nieuws is nu hot, en dus staat het gewoon bij het andere nieuws van vandaag.

Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat een hoop andere mensen het niet waarderen. Wil je het niet lezen, dan lees je het niet. Er zijn nog een heel stel andere berichten dat je interesse misschien wel wekt Lachen Nogmaals, nieuws is ook belangrijk. Je zegt zelf al dat je het niet echt zal interesseren, maar er zijn ook mensen die het wel zal interesseren Lachen Kijk maar naar het aantal mensen dat per dag VN leest.

Bovendien zal ditzelfde bericht over P&P morgen ook op andere nieuws-sites staan, en wij hebben het al gehad dan Tong uitsteken
We kunnen er lang en kort over zijn, maar het zal voorlopig wel gewoon zo blijven Lachen

Zo, en nu ga ik even eten Vork
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-10-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:04

Dus nu vind je bokt een nieuwssite? Lachen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:05

Toen het nieuwe Bokt kwam vond ook iedereen het niets, en later vond iedereen het beter. Het is gewoon even een kwestie van wennen. Ik vind het wel overzichtelijk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:05

Nieuws is een belangrijk deel van Bokt geworden en ik vind dat een goede zaak.
Je moet niet alleen bij het oude willen blijven, om succesvol te blijven moet je innoveren en niet stil blijven staan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:06

x_Marr schreef:
Een aanwinst voor bokt?
Mensen ermee lastigvallen want ze krijgen er hoofdpijn van?

Nou nee, het is eerder een aanwinst voor mensen die het nieuws echt interreseert.

Ik krijg er anders geen hoofdpijn van en zit hier flink ziek achter de pc, dus een beetje overdrijven kun je ook wel Vork
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 09-10-07 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:07

x_Marr schreef:
Dus nu vind je bokt een nieuwssite? Lachen

Heb je de opmerking van Bart wel gelezen op de vorige pagina? Nieuws is een belangrijk gedeelte van Bokt, en je kunt het ook gewoon overslaan wanneer je het er niet mee eens bent.

BartVB schreef:
x_Marr schreef:
Bokt is geen nieuwssite.
Het is een paardenforum, met nieuws erbij.

Ik denk dat het hier voor een deel mis gaat Lachen Bokt was idd puur een paarden forum, daar is eeuwen geleden wat nieuws bijgekomen maar het 'wat nieuws' stadium zijn we inmiddels toch wel flink voorbij. Bokt.nl is (of wordt Clown) de site voor mensen met een interesse in paarden. Daar hoort zeker een forum bij en het forum zal ook zeker het belangrijkste deel van de site blijven maar tegenwoordig is er meer dan alleen het forum. De wiki wordt ook alleen maar groter en groter en komt waarschijnlijk over een tijdje ook wat prominenter in beeld op de hoofdpagina.

Als er concrete problemen zijn dan zijn we echt bereid daar naar te luisteren en te kijken of we daar iets aan kunnen doen maar met 'ik vind het niks' of 'het is lelijker' kunnen we natuurlijk niet veel Lachen

Nieuws wordt dus steeds belangrijker Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:07

Sizzy schreef:
Nieuws is een belangrijk deel van Bokt geworden en ik vind dat een goede zaak.
Je moet niet alleen bij het oude willen blijven, om succesvol te blijven moet je innoveren en niet stil blijven staan.

Ik ben het helemaal met je eens Sizzy Lachen
En uiteindelijk is het meestal ook een stukje gewenning, over een maand hoor je er niemand meer over

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:08

@ Sizzy: ik zag hier anders genoeg mensen bijkomen toen het nog het oude was Knipoog

@ Frouk: beter het topic doorlezen misschien voordat je gaat reageren? Knipoog