msn taal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nOekiiej

Re: msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:03

NTB betekent nooit te breken van 2 vriendinnen of meerdere zeg maar Knipoog

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:07

ik vind msn-taal ook irritant,
helaas heb ik het woordje ''jaah'' mezelf aangeleerd Boos!
maar verder gebruik ik geen msn-taal

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:07

Ik erger mij er dood aan! Op msn ook iedereen praat met van die rare woorden, daardoor doe ik het soms ook maar ik probeer het zo min mogelijk te doen, sommige woorden kan ik echt niet ik ben heel slecht in Nederlands.

Het is wel moeilijk alle fouten uit een topic te halen, mods. draaien dan overuren denk ik maar inderdaad ik vind wel dat iedereen erop moet passen.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:09

Het leest inderdaad fijner als iedereen geen msn-taal gebruikt Knipoog

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:26

Toen ik op Bokt kwam gebruikte ik geen hoofdletters, komma's, punten ,enz...
Ik heb mijn eerste topic hier op bokt gelezen en... ik kan het nu zelf bijna niet lezen. Nagelbijten / Gniffelen

Als ik nu op msn zit gebruik ik ook msn-taal zoals ni=niet ,ma=maar , to=toch.
Maar ik gebruik gewoon afkortingen omdat het korter is, maar paardjuuh gebruik ik echt niet!

Op Bokt leer je niet alleen veel over paarden enzo maar dus ook nederlands. Clown

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:31

liza van loon schreef:
Als jullie het zien: Tem je rot! Daar zijn wij voor om er iets aan te doen. Haha!

Is goed *LOL*

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:32

lepolight schreef:
Ik heb mijn eerste topic hier op bokt gelezen en... ik kan het nu zelf bijna niet lezen. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik gebruik gewoon afkortingen omdat het korter is, maar paardjuuh gebruik ik echt niet!

Op Bokt leer je niet alleen veel over paarden enzo maar dus ook nederlands. Clown

Whahahahaaa, hoezo; Bokt is veelzijdig Cool

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:40

Joscaa schreef:
lepolight schreef:

Whahahahaaa, hoezo; Bokt is veelzijdig Cool

Huilen van het lachen

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:43

echt wel Tong uitsteken

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:00

oh, ik word echt helemaal gek als iemand niet met leestekens praat en evt ook met hoofdletter (normale leestekens en hoofdletters dan) soms heb ik nog wel een spel foutje maar dat komt omdat ik blind typ en best snel. ik erger me inderdaad dood maar dan echt dood aan msn taal of het zogenoemde bReEzaHtaAll

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:01

Fleur_Laura schreef:
oh, ik word echt helemaal gek als iemand niet met leestekens praat en evt ook met hoofdletter (normale leestekens en hoofdletters dan) soms heb ik nog wel een spel foutje maar dat komt omdat ik blind typ en best snel. ik erger me inderdaad dood maar dan echt dood aan msn taal of het zogenoemde bReEzaHtaAll

Ik heb het me al afgeleerd, of niet Laura Tong uitsteken??

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:07

op msn typ ik soms nogal eens te vlug en dan zitten er nogal eens wat fouten in. maar op bokt lees ik het altijd nog een keertje na.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:08

ik af en toe Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:10

Anoniem schreef:
En dan vaak ook nog zeiken op ''die buitenlanders'' dat ze normaal Nederlands moeten praten Verward

ik niet Haha! ik zeik op iedereen die de nederlandse taal helpt verloederen Nagelbijten / Gniffelen Er is een verschil tussen praten en typen: bij typen kun je je berichten nog controleren en verbeteren....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:49

Ik vind het ook storend Ja Ik betrap mezelf er ook wel eens op, als je eventjes snel een berichtje wilt achterlaten ergens zeg je al gauw: idd of iets in die strekking. Maar dat is weer een compleet ander verhaal van de mensen 'diejj een btjj z0w typuhh' Clown

Wat betreft de sancties denk ik niet dat er iets veranderd hoeft te worden. Gewoon trouw blijven temmen in het geval van msn taal en woordverbasteringen, als we elkaar corrigeren moet het ooit een keer goedkomen Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:07

Er zijn zijn wel correcte afkortingen zoals bv, maw, etc. Die mogen dus rustig gebruikt worden.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:34

Msn taal.. Verschrikkelijk. Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan er ook niet tegen dat mensen hun naam dan ook anders gaan typen, bijvoorbeeld ipv Melissa Melisz. Of Djeemie in plaats van Jamie.

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:37

Msn taal valt nog wel mee. Afkortingen zoals mssg = misschien of idd = inderdaad gebruik ik wel op bokt, maar dat zie je vaak voorkomen.

Maar er zijn ook mensen die BrEeZeRtAaL tYpEn! Dat vind ik helemaal irrtiant!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:39

Ik vind MSN taal ook zeer ergerlijk en vraag me af of die mensen nogwel de normale taalregels kennen als ze zo vaak de MSN woorden gebruiken, doe normaal! Ik vind het ook niet tof of stoer als mensen zo schrijven eerder erg kinderachtig en lezen zal ik hun berichtje ook niet meer.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:45

Ik vind dat zo verschrikkelijk, gewoon bijna te lui om normaal te typen, laatst had ik ook iemand op MSN die zei: "Vorugu weeck Dinszdag" Dan zeg ik ook van jeetje ga is normaal typen.
Ik kom ze op bokt niet heel erg vaak tegen eigenlijk, gelukkig maar!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:44

Anoniem schreef:
Oh hou op.. ik word er ook gek van. En dan te bedenken dat ik toen ik net op Bokt zat zelf niet normaal kon typen en er zelfs een topic over had waarom het niet mocht op Bokt... Als iemand nu op MSN zo typt ergert het me ook behoorlijk. Het komt ook zo dom over. Ik tem ook altijd meteen als iemand zo typt op Bokt.

Haha! Die had ik laatst nog gelezen toen je dat zei Huilen van het lachen

Anoniem schreef:
En dan vaak ook nog zeiken op ''die buitenlanders'' dat ze normaal Nederlands moeten praten Verward

(Hé jij weer Clown)

Daar zeg je het nou juist! Het praten van de taal is het probleem, niet het typen!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:54

Ik vind het hartstikke lelijk, echt afschuwelijk gewoon. Hoe aardig ze ook zijn, meestal gaat een msn-taler bij mij in de blockeer stand op msn.
Wat ik nog irritanter vind zijn trouwens van die mensen die bijvoorbeeld bij ook, bij de dubbele oo twee ogen krijgen, bij haha, een poppetje dat lacht, bij een uitroepteken zo'n groot knipperent smiley ding hebben enz.
Gruwelijk.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 00:58

Paula schreef:
Ik vind het hartstikke lelijk, echt afschuwelijk gewoon. Hoe aardig ze ook zijn, meestal gaat een msn-taler bij mij in de blockeer stand op msn.
Wat ik nog irritanter vind zijn trouwens van die mensen die bijvoorbeeld bij ook, bij de dubbele oo twee ogen krijgen, bij haha, een poppetje dat lacht, bij een uitroepteken zo'n groot knipperent smiley ding hebben enz.
Gruwelijk.

Ja, of smiley letters zegmaar.
Of bij niet en nee een neeknikkende smiley.
Heb dan altijd vette moeite om het te begrijpen, want vaak doen die smileys het ook nog is niet Nagelbijten / Gniffelen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:50

ik vroeg me dus al af wat dat voor onzin was... Scheve mond
Ik zat laatst op msn en die gene had bij elke keer dat hij "ja" zei zo'n stomme smiley staan. Ik dacht dat hij dat elke keer speciaal deed. Vond het al zo lastig lezen en snapte ook de bedoeling er niet van.
Ik had zo iets van dat betekend JA!!! maar het stond ook bij ja maar, jawel, ja is goed. En dan gaat de hele essentie verloren vind ik.
Erg irritant dus.
By the way, idd iig en meer van dat gebruik ik wel. Iedereen weer wat je bedoeld en het scheelt een hoop getyp Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:58

liza van loon schreef:
Als jullie het zien: Tem je rot! Daar zijn wij voor om er iets aan te doen. Haha!

Haha, daar hou ik je aan Vork