Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:16

Tja, ik kan hier wel een heel verhaal op gaan hangen over de beide kanten (zowel van het mod-zijn als van de kant van de gebruiker), maar ik denk dat me dat niet in dank afgenomen gaat worden door het beheer. Niet dat het een "hak de mods maar in de pan" verhaal gaat worden, maar ik heb wel zeker enkele op- en aanmerkingen, naar beide kanten...

Als ik toch een punt van kritiek mag geven: de communicatie richting de gebruikers zou wat mij betreft een stuk beter en duidelijker mogen! Ik denk dat zodra je communicatie goed is, je al een stuk minder gezeur zal hebben Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:27

Ja hoor, zeikerd RK is er ook Haha!

Ik kan dus ook kijken vanuit 2 kanten.
Maar ik heb gewoon het idee dat de laatste paar maanden weer extra flauw gemod wordt.
Zie dat niet als aanval, maar daar is ook eens over gesproken toen ik nog mod was.

Ik weet dat sinds ik weg ben achter de schermen de indeling is veranderd en dat mods niet buiten hun tabblad mogen modden.
Volgens de mods een vooruitgang doordat er nu minder tijd in het modden gaat zitten.
En ja, dat is zeker een vooruitgang, want het kost giga veel tijd, die toch maar vrijwillig is.

Toch zie ik ook nadelen.
Zijn er net wat minder actieve mods op een tabblad duurt een beslissing gewoon te lang.

Ander nadeel, ff mezelf betrekken als voorbeeld, vind een ander aanhalen niet netjes, ik zit veel op Informatief, maar kom daardoor ook altijd dezelfde mods tegen.
Doordat ik gewoon scherpe opmerkingen kan geven, weet ik zeker dat ze wel eens denken, heb je haar weer.
Niks ergs aan, had ik ook als mod zijnde.
Maar nu modden steeds datzelfde groepje mods dat tabblad volledig.
Heb je daar als gebruiker een keer een aanvaring mee gehad of lig je gewoon zo wat minder lekker, dan kan er imo niet objectief naar berichten gelezen worden en ook niet gemod worden.
Dan trek je als mod gewoon eerder de conclusie met, die weer, terwijl je dan eigenlijk niet eerlijk een bericht leest, je hebt er namelijk een negatieve gedachte bij, dus zult een bericht zo ook eerder lezen.
Logisch, is dus ook geen aanval.

Echter in de tijd dat ik mod was zei ik bijv, mickey, die normaal geen Inf. modde, kijk jij er ff naar, want ik kan niet objectief zijn.
Ik was toen niet de enige die dat deed, zou deed iedereen dat wel eens.
En ondanks dat ik nu niet achter de schermen kan kijken, maar natuurlijk toch nog wel eens wat hoor, gebeurd dat nu niet, niemand mag van zijn tabbladje af en daarbij verdwijnt de objectiviteit imo.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, nogmaals geen aanval, maar wel iets wat ik denk wat er perongeluk mee speelt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:30

Er wordt bij de meeste zaken sowieso een hoofdmod erbij gehaald, en iedereen mag mee overleggen, dus dat valt nog wel mee denk ik met die tabbladen.

Nogmaals: overleg vraagt tijd, het is het één of het ander. Persoonlijk verkies ik dan overleg. Het is natuurlijk lastig dat de gerbuikers dit overleg niet zien of niet kunnen weten hoe uitgebreid dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:36

Dat iedereen mee mag overleggen heb ik toch anders gehoord...

En de hoofdmod heeft toch ook zijn eigen tabblad of dat niet?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:36

Wellicht is rouleren tussen de verschillende tabbladen een idee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:38

Barmat schreef:
Wellicht is rouleren tussen de verschillende tabbladen een idee?

Ben ik ook voor, mede om de bovenstaande redenen.
En een verschillende mod heeft toch altijd andere ideeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:38

Lijkt me wellicht een goed idee om objectief te blijven Ja Is soms gewoon moeilijk en menselijk
Al zijn er wel wat plaatsen waar dat moeilijker wordt, zoals EA

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:39

Nou gooi het eens in de groep Ellende!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:40

Ik wil/kan er niet veel over zeggen, maar het is idd waar dat iedereen mee mag overleggen Ja

Ik mod op Inf. maar als er vraagstukken op een ander tabblad zijn, kan ik daar ook mijn mening over geven.
Sterker nog, die mening van andere mods wordt regelmatig gevraagd.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:42

Nerwen schreef:
Als ik toch een punt van kritiek mag geven: de communicatie richting de gebruikers zou wat mij betreft een stuk beter en duidelijker mogen! Ik denk dat zodra je communicatie goed is, je al een stuk minder gezeur zal hebben Lachen.

En hoe zou je die communicatie graag willen zien?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:42

Weet je, nu ik daar zo over denk....

Ik zou best eens een dagje mee willen kijken met de mods, zonder zelf iets te doen bijv. maar wel dat je beter inzicht krijgt in het modden Lachen

Wellicht dat het ook voor meer begrip in bepaalde situaties zou zorgen Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:44

Cer schreef:
Ik wil/kan er niet veel over zeggen, maar het is idd waar dat iedereen mee mag overleggen Ja

Ik mod op Inf. maar als er vraagstukken op een ander tabblad zijn, kan ik daar ook mijn mening over geven.
Sterker nog, die mening van andere mods wordt regelmatig gevraagd.

En hoe kan RK dit dan beweren?:

runningkawa schreef:
Ik weet dat sinds ik weg ben achter de schermen de indeling is veranderd en dat mods niet buiten hun tabblad mogen modden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:44

Dan weten blijkbaar niet alle mods daar van af....

communicatie, een pb terug, ook al is het maar met iets kort als, we zijn er nog steeds mee bezig oid.
zaterdag de 16e er een verstuurd, geen enkel bericht terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:45

dat is gewoon heel simpel slimmerik, sinds ik weg ben heb ik gewoon contact met sommige mods hoor.
Had ik met verschillende ook al voorheen.
En heb van 2 mods gehoord dat het veranderd is achter de schermen, niet erg lijkt me omdat te weten.
Van 1 mod vernomen dat ze niet buiten hun tabblad mag komen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:46

Dat komt omdat je in eerste instantie niet buiten je tabblad mod, dus geen TeMs direct afhandeld.

Maar als er vraagstukken zijn waarbij meerdere meningen nodig zijn, dan buigen alle mods zich daarover. Dus niet alleen de mods van dat specifieke tabblad Ja

Dat is ook zo als er sancties gegeven worden. Dat wordt niet door 1 groepje mods+hoofdmod van 1 tablad gedaan, maar daar staan altijd meerdere meningen bij.
Maar ja, op al die meningen is het vaak wel weer wachten... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-06-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typfout

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:48

Dat zou leuk zijn natuurlijk Haha! Ik ben nu ergens een goede maand mid en begin nu mijn weg te vinden en ben vrij goed ingelezen. Maar daar kruipt wel wat tijd in. Maar goed, het zou wat worden als we dat voor iedereen moeten toestaan Lachen

Over de indeling van het modden kan ik niet veel zeggen. Ik zie wel dat bij overleg elke mod iets kan/mag zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:49

Aha, duidelijk Cer
Maar in eerste instantie dus wel door de mods van dat specifieke tabblad?
Als deze dan het vraagstuk goed bevinden wordt er geen hulp van buitenaf bij gehaald...en dan kan het zijn dat het niet objectief is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:51

Ja, in eerste instantie dus idd door de mods van dat specifieke tabblad, en dat is waar het een beetje tijd scheelt.
Dat zullen vnl de standaard TeM's zijn (verplaatsingen, oude topics, dat soort zaken).

Als er echt ergens een felle discussie woedt waar misschien wel waarschuwingen uitgedeeld 'moeten' worden, wordt daar (voor zover mijn ervaring) altijd een topic over geplaatst waar andere mods hun mening kunnen geven... Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:54

Klinkt allemaal redelijk. Maar dan nóg lijkt het me wenselijk dat er idd af en toe van tabblad gewisseld wordt. Lijkt me dan ook dat het geen sleur gaat worden.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:56

iefke schreef:
Nerwen schreef:

En hoe zou je die communicatie graag willen zien?

Heel in het kort:

Meer openheid over het beleid wat achter de schermen gevoerd wordt. Dat zie je nu alweer, onduidelijkheid over al dan niet mogen modden buiten je tabblad. Dan hoeft echt niet alles vertelt te worden, maar enige duidelijkheid over de structuur achter de schermen zou denk ik wel eens verhelderend kunnen zijn.

Meer duidelijkheid geven over de besluitvorming wanneer er OW's en bans gegeven gaan worden. Hoe beslissen jullie dat? Welke regels zijn daar voor opgesteld enz. Dit heeft ook weer te maken met het vorige punt.

Meer en beter naar de gebruiker toe communiceren voor wat betreft vragen en besluitvorming over evt. OW's e.d. (zowel mids als mods).

Ik zou dus alle onduidelijkheid aan gaan pakken, want zoals ik het hier lees komt een deel van de kritiek voort uit onduidelijkheid over jullie aanpak. En ik denk dat dat heel makkelijk op te lossen is door beter te communiceren.

Als er oor naar is, wil ik hier wel eens over na gaan denken hoe je dit aan zou kunnen pakken? Het is tenslotte mijn vakgebied Lachen (nou ja, in opleiding zijnde Knipoog ).

*stapt weer van communicatie-stokpaardje af*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:00

Ik wil even zeggen dat ik de discussie heel constructief vind, er komen goede vragen en duidelijke tips, bedankt daarvoor Ja

Wat jullie bespreken heeft hoofdzakelijk met de mods te maken dus ik denk dat zij daar beter kunnen op antwoorden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:08

Hoe zit het nu eigelijk met pb's waar in gedreigd en gescholden word, nu word er niks aan gedaan. Maar zou in de toekomst daar niks aan kunnen worden veranderd worden. Want nu grijpen er veel terug naar dit, omdat ze geen ow willen krijgen.
Maar dat is eigelijk ook geen systeem. Begrijp wel dat mods niet alle pb's kunnen nakijken. Maar vraag me af. Als die vraag hier niet juist staat vergeef het me dan Haha!

En nog een vraagje wat kan je doen als je als buitenstaander niet met een ban van iemand anders eens bent, kan je daarvoor ook naar de mids gaan? Of kan alleen de gebande persoon dit doen?

Wisselwerking vind ik wel ok, maar bv zoals western horen toch meer mods in thuis die daar in geintresseet zijn wat doe je daar dan mee?

Hele boterham Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:13

Het is heel lastig om iets met pb's te doen, omdat de mods niet de originele pb's in kunnen zien. En je kan heel makkelijk een zelfgemaakte pb aan de mods doorgeven, waarvan wij dus niet kunnen zien of die echt zo verstuurd is of niet... Dat is inderdaad lastig..

Als je als buitenstaander het er niet mee eens bent? Hm... sja.. Als de persoon die het betreft het er wel mee eens is, waarom zou een buitenstaander daar nog iets mee moeten? Vaak kent die ook niet het hele verhaal?
En indien een ban, dan lijkt het mij zelf nog het handigst dat de persoon dat zelf afhandelt.

Qua wisselwerking wordt denk ik wel lastig. Je weet tenslotte als mod van een bepaald forum zelf het beste wat daar speelt en hoe de regels zijn. Als je moet rouleren betekent het dat je ook de 'historie' en de regels van een ander forum moet (gaan) kennen en dat is best tijdrovend.
Juist dat forum/tabblad-specifieke maakt het wat sneller.

Er zijn regels die over het hele forum gelijk zijn, maar er zijn ook forumspecifieke regels (voordat hier verwarring over ontstaat Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-06-07 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: weer een typfout

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:14

Katiavl:
PB's kunnen de mods niet inkijken. Er is daar dus geen enkele vorm van controle mogelijk. Daarom komt men daarin niet tussen. Het beste is die personen op "foei" te zetten.

Enkel de persoon zelf die een sanctie gekregen heeft, kan een aanvraag tot bemiddeling indienen. Die persoon mag alle relevante informatie en argumenten vermelden, en daar wordt dan ook zeker naar gekeken.

Edit: Cer is me voor Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:15

Ok dank je, je hebt gelijk over die pb's. Het tweede vroeg ik me gewoon af, wat er gebeurd als je vind dat een persoon onterecht een ow heeft gekregen. En het derde ben ik het met je eens Lachen

Dank je poes en cher