account aanmaken voor een advertentie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: account aanmaken voor een advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:01

JoT schreef:
Ja, maar goed, is het hele EEA gebeuren geen tegemoetkoming naar de Bokkers? In principe is Bokt geen Marktplaats en werden advertenties er eigenlijk bij gedaan, om ons een plezier te doen. Met de tijd is er steeds meer bijgekomen. Ok, ik kan me voorstellen dat het handig is om je oude kleren, bankstel, tuintegels en al dies meer hier op Bokt te verkopen. Maar eerlijk gezegd, als ik moet kiezen tussen dit soort niet-paarden-dingen en wel paard-gerelateerde advertenties voor derden, dan kies ik toch voor het tweede. Bokt is en blijft toch een paardenforum.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Misschien moeten al die mensen die gewone kleding e.d. te koop aanbieden eens goed bij zichzelf te rade gaan voordat ze gaan kledingshoppen. Als ze hun spullen echt betrouwbaar willen verkopen, dan kunnen ze dat toch ook aan vriendinnen, of maak de derde wereld blij met je in goede staat verkerende kleding.

Bokt is overigens het enige paardenforum waar je replaybroeken kunt kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:50

Ik begrijp jullie reacties. Maar er is ergens een grens getrokken. Namelijk, geen advertenties voor derden. Paarden zijn uiteindelijk een uitzondering geworden die wel mogen. Dat betekent niet dat er nog meer andere zaken voor derden aangeboden mogen worden.

Mbt EA-OV. Juist de voordelen die EA biedt voor de koop / verkoop van paarden en paardenspullen, begonnen mensen ook steeds meer hun niet-paardenartikelen aan te bieden. Er was hier ook een ruime vraag naar een apart forum daarvoor. Dat is dus gekomen, EA OV, waarin mensen zowel spullen zoeken als aanbieden. Meer wordt het niet uitgebreid.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:50

Maya schreef:
De reden dat men niet-paard-gerelateerde artikelen kan aanbieden op het forum EA-OV is als een tegemoetkoming voor de Bokkers, zij hebben namelijk ook allerhande niet-paardenspullen die ze kwijt willen op een betrouwbaar en veilig forum waar ook enige controle is op het nakomen van transacties tussen bokkers.

De reden dat men alleen paarden voor een derde kan aanbieden en geen andere artikelen of diensten. Is omdat een paard voor een derde vaak een verzorgpaard is, of een paard van een vriendin, of een paard van de stal waar ze rijden. Zij kennen het paard, de eigenaar, en kunnen dus makkelijk informatie doorspelen. Het verkopen van een sjabrak of andere paarden- of juist niet-paarden-artikelen is daarentegen weer van een ander kaliber. Het is niet zinvol als iedereen maar lukraak spullen voor anderen gaat aanbieden. Paarden zijn hier de enige uitzondering op, die wederom als tegemoetkoming naar de bokkers is gemaakt.

De ene keer een OW en de andere keer niets hangt af van de hoeveelheid sturende pb's die de user al ontvangen heeft over dat onderwerp. Mocht iemand bijvoorbeeld al 2 van dergelijke pb's gehad hebben over een EA-regel, en hij overtreedt het dan vervolgens weer. Of juist vorige week nog een sturende pb over dat onderwerp. Dan krijgt hij inderdaad een OW wegens negeren van moderatoraanwijzingen.

Ik geloof dat hier wel de belangrijkste vragen mee beantwoord zijn, mocht ik er toch eentje gemist hebben, dan hoor ik het graag
:)

Ben op mijn werk en lees even vlug door maar mis ik nu niet het antwoord op waarom ze bij CO geen 25 berichten hoeven te hebben?

Op OV daar kan ik me zelf niet echt druk om maken er zitten ook paardenautos tussen en vrieskisten waar je je voer in kunt bewaren, wasmachines voor je paardendekjes/dekens etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:54

Dankzij een attente medemod erop gewezen dat deze vraag nog niet beantwoord was. Sorry daarvoor, maar beter laat dan nooit Knipoog
Cheveyo schreef:
Ben op mijn werk en lees even vlug door maar mis ik nu niet het antwoord op waarom ze bij CO geen 25 berichten hoeven te hebben?

De reden dat daar geen 25 berichten voor geldt is omdat daar met name commerciële gebruikers / bedrijven vaak dus reageren. Als je van een particulier koopt heb je veel minder rechtsbescherming dan als je van een bedrijf koopt. Het voordeel van Bokt is dat een niet-commerciële aanbieder enigzins bekend is, waardoor het betrouwbaarder voor jou als koper is. Bij een commercieel bedrijf is dat minder nodig omdat die A vaak al bekender zijn en B je een betere rechtsbescherming hebt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:45

Volgens mij zijn het lang niet altijd commerciele bedrijven in de zin van ingeschreven bij KvK.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 02:21

na het doorlezen van het topic..

Cheveyo schreef:
Volgens mij zijn het lang niet altijd commerciele bedrijven in de zin van ingeschreven bij KvK.

klopt als je op bokt als regelmatig hobby matig commercieel
verkoper verkoopt kom je ook op eacom.

nu geeft het hebben van een kvk nummer absoluut geen garanties
heb ik helaas als bedrijf zijnde die andere "bedrijven"consulteerde
gemerkt
een kvk nummertje heb je voor 75 euro + je jaarlijkse rekeningen
dit houd (helaas) niet altjid in dat je met een geronomeerd bedrijf
te maken hebt

persoonlijk zou ik het geheel niet erg vinden
als die regel ietsjes zou worden aangepast

ik ken niemand die paard gerelateerde diensten verleend , maar zou het helemaal niet erg vinden
als anderen voor hun bekenden die wel zo'n service verlenen (tandarts , fisio , hoefsmif etc etc )een advertentie zouden plaatsen op commercieel !

zou het waarschijnlijk zelfs wel prettig vinden
weer profs erbji die je anders misschien niet had kunnen vinden /
gevonden had en zeker als de aanbieder er enig ervaring meeheeft

daarbij .. denk dat ik deze diensten zou preferen boven het mogen plaatsen
van een bekend te koop staand paard ,

daarbij het paard kennen of kennen ..
daar blijkt ook een wereld van verschil in te zitten

paarden die te koop aangeboden worden staat ook vaak bij of krijg je na
1 pb te horen ..weet ik niet mail of bel maar met eigenaar