Toon je eigen berichten doet het niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Toon je eigen berichten doet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:51

Miryamk schreef:
hahaha casperrr dat is wel heel erg zeg Haha!

ja idd hoe wanhopig ben je dan *LOL*

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:24

Nog steeds niets :/ .. Begin het nou SUPER irritant te vinden zeg Nagelbijten / Gniffelen ..

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:32

Ik kan er op het moment vrij weinig aan doen, gisteren al het e.e.a. zitten proberen maar dat had niet bepaald het gewenste resultaat Scheve mond

Probleem is dat er mensen op Bokt rondlopen met meer dan 50.000 berichten over iets van 6 jaar tijd. Als die mensen zoeken naar hun eigen berichten moet de database in de huidige 24 miljoen berichten op zoek naar die berichten, die berichten moeten bij de juiste topics worden gezocht en dan moeten uiteindelijk alle 50.000 regels gesorteerd worden, dan wordt die lijst gereduceert tot een lijst met de topics waarin iemand gereageerd heeft en daarna moet er nog gesorteerd worden op datum van de laatste reactie in die topics.

Vooral het eerste deel (het opzoeken van al die berichten met bijbehorende topics) kost veel tijd, vooral omdat op dit moment niet alles in het geheugen van de database server staat. De totale database van Bokt is iets van 44GB terwijl de database server 'maar' 8GB geheugen heeft. Da's dus problematisch Lachen

Maar goed, ben dus nog steeds aan het zoeken naar een fatsoenlijke oplossing. Tot die tijd kun je iig gebruik maken van de bookmarks functie:

ucp.php?i=main&mode=bookmarks

(overigens heeft het blijven melden dat deze functie het nog steeds niet doet niet heel erg veel nut Lachen )

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:33

Bart, je doet je best en meer kun je niet doen!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:35

Oke bar! Maar wat raar dat dat allemaal niet gaat zoals je dat wilt! Succes Lachen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:38

BartVB schreef:
Probleem is dat er mensen op Bokt rondlopen met meer dan 50.000 berichten over iets van 6 jaar tijd. Als die mensen zoeken naar hun eigen berichten moet de database in de huidige 24 miljoen berichten op zoek naar die berichten, die berichten moeten bij de juiste topics worden gezocht en dan moeten uiteindelijk alle 50.000 regels gesorteerd worden, dan wordt die lijst gereduceert tot een lijst met de topics waarin iemand gereageerd heeft en daarna moet er nog gesorteerd worden op datum van de laatste reactie in die topics.

Bart, kun je niet instellen dat de functie alleen de berichten zoekt en aangeeft vanaf 1-1-2007 (of nog recenter) of iets dergelijks?

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:39

Misschien domme vraag, maar is het niet een idee dat toon je eigen berichten maar 1000 berichten onthoud? Dat lijkt mij meer als voldoende... En wellicht kunnen alle EA topics ouder als 3 jaar ook wel opgeruimd worden, lijkt mij dat een paard dat 4 jaar geleden te koop stond nu wel een baasje gevonden heeft etc.
Dan maak je op die manieer weer wat ruimte.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:39

casperrr schreef:
Ik droomde vanacht dat hij het weer deed..... totdat ik écht op bokt kwam Scheve mond
naja we zullen maar afwachten!

Gaat het wel goed met je mariek Ziek Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:45

_Mir_ schreef:
Misschien domme vraag, maar is het niet een idee dat toon je eigen berichten maar 1000 berichten onthoud? Dat lijkt mij meer als voldoende... En wellicht kunnen alle EA topics ouder als 3 jaar ook wel opgeruimd worden, lijkt mij dat een paard dat 4 jaar geleden te koop stond nu wel een baasje gevonden heeft etc.
Dan maak je op die manieer weer wat ruimte.

Of je laat alleen de eerste 1000 berichten zien met een link naar de overige 49.000 berichten? Dan hoeft het databeestje niet steeds zo hard te werken als iemand op "mijn berichten" klikt, maar als het echt nodig is, kan diegene toch nog z'n overige berichten bekijken.
Maar er er geen mogelijkheid om je "eigen berichten" op te slaan? (desnoods als cookie op de computer van de gebruiker) zodat de databeest dit niet steeds opnieuw hoeft te genereren? edit: die berichten worden ook opgeslagen in de database las ik net..
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 17-04-07 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:47

Ik hoef ook mijn eerste berichten niet bij een zoekactie terug te zien.
Misschien dat je het speciaal aan kunt vinken bij zoeken als je een oud bericht terug wilt.
Anders lijkt me de laatste maand ofzo wel genoeg als standaard.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:50

BartVB schreef:
(overigens heeft het blijven melden dat deze functie het nog steeds niet doet niet heel erg veel nut Lachen )

Iedereen wil toch graag klagen, zit nou eenmaal in de mens Clown

runningkawa schreef:
Ik hoef ook mijn eerste berichten niet bij een zoekactie terug te zien.
Misschien dat je het speciaal aan kunt vinken bij zoeken als je een oud bericht terug wilt.
Anders lijkt me de laatste maand ofzo wel genoeg als standaard.

Jij misschien niet, maar anderen wel Tong uitsteken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:51

Inderdaad, de laatste 1000, of alleen van de laatste maand ofzo, dat lijkt me wel voldoende voor de meesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:51

Precies, heb je direct al die hele oude topics waar je toch niet meer naar kijkt in je berichten staan, dat "probleem" (ok, meer een suggestie die al diverse keren is aangedragen) heb je dan ook niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:52

Oke, dan berichten op duizend als standaard Lachen
Dan mis jij er maar een paar Tong uitsteken
Als e dat dan aan kunt vinken als je die eerste 300 ook wilt hebben
Maar standaard zie ik daar ook het nut niet van in.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:27

wat mij trouwens ook irriteerd, is dat sinds de laatste vernieuwing van de site, ik ook berichten bij "toon eigen berichten" terug zie, waar ik al maaanden niet meer heb gereageerd, eerst kreeg je volgensmij alleen je actieve eigen berichten te zien, en niet de HK topics waar je ooooit eens gereageerd heb

wat mij betrefd mogen oo gerust alleen de berichten van laatste maand blijven staan,ik gebruik hooguit de eerste twee pagina's van eigen berichten, de rest interesseert me weinig Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:33

het lijkt mij makkelijker dat je kan selecteren hoeveel je er wilt zien
bv 100, 200, 300, alles ofzo

zo zal er een stuk minder druk op de server komen te staan en is iedereen blij

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:12

Beperken tot de afgelopen x maanden kan maar je wilt ook (soms) verder terug kunnen zoeken. Het is niet handig als de database dan alsnog 3 minuten bezig is met zoeken (en ondertussen de site half om zeep helpt Haha!). Er zal dus structureel iets verbeterd moeten worden...

Crossmonster; dat is op te lossen door gebruik te maken van de bookmarks. De bookmarks functie wordt binnenkort (als het allemaal past in de planning Haha!) wat verbeterd waardoor deze gesorteerd zijn op datum van laatste reactie, zodat je ze makkelijker kan openen en zodat je er makkelijker topics aan toe kan voegen. Als dat eenmaal gedaan is dan zijn de bookmarks een heel stuk handiger dan 'eigen berichten', ook omdat we dan van die 'stipje' reacties af komen...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:16

Bart, bedankt voor je update, het is altijd fijn om te weten waarom er problemen zijn en dat er aan gewerkt wordt.

Ik ga die bookmarkfunctie maar eens uitproberen Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:19

bookmark vind ik persoonlijk niet handig maar dat is mijn keuze Bloos

hmm bart ik hoop dat je het snel opgelost heb Haha!
(heb me nu al zo vaak betrapt terwijl ik weet dat ie het niet doet dat ik de tel kwijt ben)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:23

rommulus schreef:
(heb me nu al zo vaak betrapt terwijl ik weet dat ie het niet doet dat ik de tel kwijt ben)

Het is ook zo'n gewoonte hè Haha! .

Is stiekem blij dat ze niet de enige is die regelmatig nutteloos erop klikt Clown

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:43

Ik ook hoor Clown
Steeds ook ff proberen of ie het al doet Tong uitsteken Of gewoon automatisch Clown

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:45

BartVB schreef:
Beperken tot de afgelopen x maanden kan maar je wilt ook (soms) verder terug kunnen zoeken. Het is niet handig als de database dan alsnog 3 minuten bezig is met zoeken (en ondertussen de site half om zeep helpt Haha!). Er zal dus structureel iets verbeterd moeten worden...

Crossmonster; dat is op te lossen door gebruik te maken van de bookmarks. De bookmarks functie wordt binnenkort (als het allemaal past in de planning Haha!) wat verbeterd waardoor deze gesorteerd zijn op datum van laatste reactie, zodat je ze makkelijker kan openen en zodat je er makkelijker topics aan toe kan voegen. Als dat eenmaal gedaan is dan zijn de bookmarks een heel stuk handiger dan 'eigen berichten', ook omdat we dan van die 'stipje' reacties af komen...

Een klein vraagje extra erbij van mijn kant, is het dan ook mogelijk om bij de bookmark functie het knopje te plaatsen die je naar het laatst gelezen bericht brengt, net zoals bij 'eigen berichten' en eigenlijk de rest van bokt? Of kan dan niet. Alvast bedankt in iedergeval. En verder veel sterkte met het oplossen!

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 11:48

ok ik ben vast te blond, ik heb bij een aantal topics nu op bookmark geklikt, maar wat kan ik hiermee?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:48

bart je doet je best meer kan je niet doen Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:52

bart: 2 aparte knoppen? Recente eigen berichten en eigen berichten archief? (geen idee of dat technisch mogelijk is hoor...)