Jeugd in the picture, leeftijd omlaag?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jeugd in the picture, leeftijd omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:44

En hoeveel 12- gebruikers zijn er?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:49

Aangezien de toegestane leeftijd om lid te kunnen worden van Bokt 13 is, lijkt me dat niet echt reeel. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:52

Mijn persoonlijke mening is dat het niveau van JITP (voor zover je het bij zo'n onderwerp over niveau kunt hebben) helemaal niet lager is. En ik weet dan ook niet zo goed wat jullie op ITP verwachten of zouden willen?

Ik ben ook niet echt een voorstander van de leeftijdsgrens maar het verschuiven heeft geen zin, je houdt hetzelfde probleem, er vallen altijd mensen buiten de boot. En samenvoegen, dat kan niet. Er zijn gewoon veel te veel foto's voor 1 subforum. Dus er is in elk geval een opsplitsing nodig.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:51

Ymke schreef:
Aangezien de toegestane leeftijd om lid te kunnen worden van Bokt 13 is, lijkt me dat niet echt reeel. Knipoog

Ow oke, never mind Clown

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:15

Volgens mij zijn het er genoeg. Op ons manege topic zit ook een meisje van 11 en 2 meiden die vanaf hun 12e al lid waren, nu 2 of 3 jaar later zijn ze er nog *LOL*
Ik denk dat het er genoeg zijn hoor.

Maar om het te verlagen naar 12 terwijl je eigenlijk 13 ofzo hoort te zijn haha dat lijkt me geen strak plan

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:35

suus_ schreef:
Volgens mij zijn het er genoeg. Op ons manege topic zit ook een meisje van 11 en 2 meiden die vanaf hun 12e al lid waren, nu 2 of 3 jaar later zijn ze er nog *LOL*
Ik denk dat het er genoeg zijn hoor.

Maar om het te verlagen naar 12 terwijl je eigenlijk 13 ofzo hoort te zijn haha dat lijkt me geen strak plan

Het gaat om de leeftijd van 16 Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:35

Ze hebben het over de registratie en daar maak ik ook een opmerking over

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:38

Er zitten echt wel meer bokkers op die jonger zijn dan 13, dus of die verplichte leeftijd wel bestaat,... vraag ik me wel af dus,...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:03

Je mag als je 13 jaar of ouder bent zonder toestemming/toezicht op bokt posten/regristreren, onder de 13 mag dit ook maar dan wel met toezicht en toestemming van de ouders.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:55

of een extra onderdeel voor 25+ers erbij...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:11

Ymke schreef:

en hoe vaak zie je hier geen mensen van 9 rond lopen. 2/10 bij de jeugdfora's hoor geloof me.
Ben zelf 14, en op reactie's als 'wat een leuk paardje' of 'wat een leuk snoetje zit daar op zeg' zit ik nu eenmaal niet te wachten.
Verder kan ik even 'volwassene' topic's openen als deze van +16.
Als de jeugdfora's nu eens 2 jaartjes naar onder gaan; (en dan bedoel ik met name JITP en CB) dan lijkt mij dat perfect.
Verder loopt er een poll over deze vraag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:15

Soet schreef:
en hoe vaak zie je hier geen mensen van 9 rond lopen. 2/10 bij de jeugdfora's hoor geloof me.
Ben zelf 14, en op reactie's als 'wat een leuk paardje' of 'wat een leuk snoetje zit daar op zeg' zit ik nu eenmaal niet te wachten.

Horen die reacties dan bij een bepaalde leeftijd? (Trouwens - wat voor reacties moet je anders geven op een ITP-topic? Mijn reacties komen daar vaak ook op neer. En logisch, want rijtechnisch commentaar is voor HAW en fototechnisch commentaar voor CB/UK, dus blijft er niet zo gek veel anders over om te zeggen.)

Maar daarnaast zijn er zat Bokkers van boven de 16 (en zelfs boven de 30) die ook rustig "soo wat un leuk paardje" schrijven. Je schat ze automatisch veel jonger in, maar dan blijkt het ineens toch iemand van 23 te zijn of zo Bloos

Ik heb daarnaast het idee dat jullie ITP erg idealiseren. Is dat nou zo veel beter dan JITP? Ik zie het niet, hoor.

*Edit: RT moest natuurlijk HAW zijn, zoals Shalimar al schreef.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 29-03-07 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:17

Shadow0: bedoel je met RT neit gewoon HAW? Of ben ik zo blond en mag je in RT ook foto's plaatsen voor rijtrechnisch commentaar? Clown

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:29

Shadow0 schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat het niveau van JITP (voor zover je het bij zo'n onderwerp over niveau kunt hebben) helemaal niet lager is. En ik weet dan ook niet zo goed wat jullie op ITP verwachten of zouden willen?

Ik ben ook niet echt een voorstander van de leeftijdsgrens maar het verschuiven heeft geen zin, je houdt hetzelfde probleem, er vallen altijd mensen buiten de boot. En samenvoegen, dat kan niet. Er zijn gewoon veel te veel foto's voor 1 subforum. Dus er is in elk geval een opsplitsing nodig.

Naar mijn bescheiden mening is er ook niet zoveel verschil in niveau tussen ITP en JITP.
Of anders gezegd: het niveau is gemiddeld laag.
En da's helemaal niet erg want daar is het een "funforum" voor Knipoog

JITP is om meerdere redenen in het leven geroepen.
Eentje daarvan is dat jonge gebruikers in het verleden aangegeven hebben dat ze graag een eigen plekje wilden hebben.
Een andere reden is dat ITP een erg drukbezocht forum was. Soms verdwenen topics binnen een uur naar de 2e pagina en dat was natuurlijk wel heel snel. In plaats van In the Picture werd het Uit de Picture, en da's ook niet de bedoeling Knipoog *LOL*
We hebben dan ook gekeken wat een oplossing zou kunnen zijn. We hebben de berichten een tijdje geinventariseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat opsplitsing naar leeftijd de meest logische splitsing was.
De leeftijdsgrens van 16 jaar is (mede) genomen omdat het aantal topics dan ongeveer evenredig verdeeld zou zijn.
In de praktijk blijkt dat ook wel redelijk te werken.

Ik vraag me al heel lang af waarom het nou zo erg is om op JITP te posten.......
Het is toch geen schande dat je (nog) geen 16 bent? Knipoog *LOL*
Bovendien wordt er geklaagd over het niveau van JITP.
Ik zou zeggen: maak er wat moois van en til het zelf naar een wat hoger niveau.
De mensen die nu klagen, horen tot de categorie gebruikers die zo'n forum juist wat mee in de lift zouden kunnen nemen.
Het zijn de gebruikers die een forum maken tot wat het is, niet de mods, niet de regels.......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:37

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden Oscar!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:38

Shalimar schreef:
Shadow0: bedoel je met RT neit gewoon HAW? Of ben ik zo blond en mag je in RT ook foto's plaatsen voor rijtrechnisch commentaar? Clown

Eh, ja, ik bedoelde idd HAW. Blond
Bedankt voor de correctie - ik zal het even aanpassen voor de duidelijkheid.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 07:08

Ymke schreef:
Het gaat mij niet zo zeer om de nutteloze reacties, maar je topic loopt écht voor geen meter op JITP en dat vind ik persoonlijk heel jammer. De mods zeggen wel: "Je topic staat langer in de spotlights", daar hebben ze volkomen gelijk in, maar nu krijg je maar 8 reacties en op ITP 3 pagina's. Tja, waar doe je het dan voor?

En ik ben wel 14, maar heb echt totaal geen behoefte aan een 'apart hoekje voor de jeugd' en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Dus wat mij betreft gaat niet de leeftijdgrens omlaag, maar heel dat JITP weg. Of een regel dat je zelf mag kiezen waar je een topic maakt (aangezien er blijkbaar toch bokkers zijn die wel behoefte hebben aan een 'apart hoekje voor de jeugd') En als iemand geen fatsoenlijk topic kan maken, wordt er gewoon door een andere bokker getemd en wordt daar iets mee gedaan.

Je haalt me de woorden uit m'n mond. Ik ben het helemaal met je eens! Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 07:18

Shadow0 schreef:
Shalimar schreef:

Eh, ja, ik bedoelde idd HAW. Blond
Bedankt voor de correctie - ik zal het even aanpassen voor de duidelijkheid.

Ach, vergissen is menselijk! Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:17

_Karlijn schreef:
Ymke schreef:
Het gaat mij niet zo zeer om de nutteloze reacties, maar je topic loopt écht voor geen meter op JITP en dat vind ik persoonlijk heel jammer. De mods zeggen wel: "Je topic staat langer in de spotlights", daar hebben ze volkomen gelijk in, maar nu krijg je maar 8 reacties en op ITP 3 pagina's. Tja, waar doe je het dan voor?

En ik ben wel 14, maar heb echt totaal geen behoefte aan een 'apart hoekje voor de jeugd' en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Dus wat mij betreft gaat niet de leeftijdgrens omlaag, maar heel dat JITP weg. Of een regel dat je zelf mag kiezen waar je een topic maakt (aangezien er blijkbaar toch bokkers zijn die wel behoefte hebben aan een 'apart hoekje voor de jeugd') En als iemand geen fatsoenlijk topic kan maken, wordt er gewoon door een andere bokker getemd en wordt daar iets mee gedaan.
Je haalt me de woorden uit m'n mond. Ik ben het helemaal met je eens! Lachen

Idem Ja

Oscar, ik begrijp die onderverdeling. Je zegt zelf dat er weinig verschil is tussen JITP en ITP, het duidelijkste verschil daar wel dat er enorm veel breezer reactie's worden gegeven, en meer topic's worden geopend dan dat er reactie's word gegegeven.

Volgens mij maakt het nu eens niets uit als er hier een paar uit dit topic bij elke reactie gaan reageren *LOL* Imo zakt dat binnen de twee dagen weer.

@Shadow0: Bij die reactie had ik het niet zozeer op JITP gedoeld; maar op CB Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:23

Lekker laten zo, dan maar even wachten. En als je tips wil over je rijden etc. dan moet je bij HAW posten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:45

sronnie schreef:
Ik vind dat het zo gelaten moet worden, als de leeftijd nu omlaag gaat willen de mensen van 14 jaar dat zij dat ook bij ITP mogen posten en dan kan het net zo goed helemaal afgeschaft worden.
Niet alleen bij JITP zijn de reacties af en toe nutteloos, bij ITP heb je dit net zo goed Ja

Is een jaartje wachten dan echt zo erg?

Hier sluit ik me bij aan.
Het is er niet voor niks, en er zitten ook genoeg serieuze kinderen bij die serieus op je reageren.
Whats the problem ? Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:13

- gaat gaan kijken in de profielen: o juist ja jullie zijn ouder dan 16 Knipoog
SONY : Er word toch niets gezegt over HAW: met technische tips bedoelde ik bij CB.
Vue: ik zie toch echt zelden serieuse reactie's Nagelbijten / Gniffelen maar goed dat blijft wellicht een eeuwige discussie Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:20

Soet schreef:
SONY : Er word toch niets gezegt over HAW: met technische tips bedoelde ik bij CB.

CB is weer een andere discussie, maar omdat dit topic JITP in de titel heeft, lijkt het me handig het daar ook bij te houden. Knipoog

Soet schreef:
Vue: ik zie toch echt zelden serieuse reactie's Nagelbijten / Gniffelen maar goed dat blijft wellicht een eeuwige discussie Knipoog

Kun je een paar voorbeelden geven van reacties op ITP die je op JITP niet zou krijgen? Ik zie namelijk niet zoveel interessants in de reacties op ITP.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:27

Soet schreef:

Ik zat ook al even te kijken, móest haast wel 16+ reactie zijn Nagelbijten / Gniffelen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:21

Soet schreef:

Ohjá en die mogen hier natuurlijk niet reageren want dit is jullie plekje om te overtuigen dat jullie geen eigen plekje willen. Clown