Modbreaks op UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Modbreaks op UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:32

Ik snap jullie beide denk ik wel. Maar het punt is gewoon dat iedereen een eigen mening heeft. Met goede argumenten kan je iemand ergens van overtuigen er anders over te denken, maar als die mening gevormd is en het blijft zo van beide kanten dan blijft het een 'ja, nee spelletje'. Die discussie gaat maar door maar er wordt niet veel vernieuwends gezegd en misschien is het wel goed om daar even een punt achter te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:34

Wendy15, daar heb je gelijk in hoor! Ja
En ik wil het best laten rusten, maar het is nu zo krom dat ik gewoon nog altijd niet snáp waarom het zo erg zou zijn je mening te onderbouwen- het enige is dat je wat meer na moet denken en dat het wat meer moeite kost, maar als je iets echt zo mooi vind is dat het toch júist waard?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:37

Ik heb naar mijn mening wel degelijk duidelijk gemaakt waarom ik niet altijd mijn gevoel kan onderbouwen, maar ik merk ook dat wij daarover nou eenmaal fundamenteel van mening verschillen. Dat is ook prima, maar de laatste pagina's zijn wij voornamelijk bezig geweest met elkaar proberen te overtuigen waarom we zelf vinden dat we gelijk hebben (ik ook, hoor Knipoog ) en op een gegeven moment is de discussie op een punt aangekomen dat je er niet mee verder komt en dan kunnen de meningen van anderen hier juist weer wat input aan geven.

Het is echt niet zo dat ik alleen maar meningen wil horen die me aanstaan, als het merendeel zegt dat ze niet begrijpen waar ik me druk over maak ga ik ook wel even bij mezelf te rade of ik wel op de juiste weg zit.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:43

WildWings je geeft net zelf aan dat je in het verleden ook moeite had je mening goed te onderbouwen. Er zijn nu ook andere mensen die dat hebben en er (niet altijd, maar vaak wel) hun best voor doen maar dat het niet altijd even goed wil lukken. Die mensen zijn hier ook om te leren, maar dat gaat niet in een dag. Lachen En remy is volgens mij helemaal niet op zoek naar mensen die het met haar eens zijn, maar wil denk ik gewoon van zoveel mogelijk mensen horen hoe die er over denken en waarom (onderbouwd Knipoog ) maar dat hoeft geen eindeloze 'ja-nee-discussies' op te leveren (waar we allemaal stiekem net zo hard aan meedoen Nagelbijten / Gniffelen )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:29

WildWings schreef:
Ten vierde had je ook gewoon háár kunnen PB'en als je merkt dat een bericht volgens jou ten onrechte verwijderd is, maar heeft iemand die hier daarover klaagt dat nou eigenlijk al gedaan? Volgens mij niet, of wel dan?

Jawel, ik heb eerder al contact gehad met Fairie zelf hierover. De slotsom was dat ze zou gaan kijken hoe dingen anders zouden kunnen.
Dat is toch wel weer een tijdje geleden hoor en dat er nu hier een topic is geopend over hetzelfde als waarover ik eerder n Pm naar n mod heb gestuurd, zegt toch wel dat er nog een zekere onvrede leeft onder sommige gebruikers? Lachen

Daarnaast wat ik ook al eerder gezegd heb: we willen niet alleen maar de wauw-reacties, we worden ook blij van onderbouwde berichten. In n gemiddeld topic komen die wauws en onderbouwde wauws meestal allemaal wel, wat er zonde wordt gevonden is dat de wauws verwijderd worden. Soms voordat een TSer die heeft kunnen lezen zelfs al.
Dan is het toch geen vreemd verzoek om de wauws te laten staan als Tsers daar blij van worden?
En nogmaals: het beleid wordt nogal als streng ervaren en mensen worden niet gemotiveerder om reacties te plaatsen. Ik vind het dan niet raar dat er hier n topic wordt geopend wat min of meer vraagt om n versoepeling van het beleid op Uk Lachen .

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:17

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten en tja... helaas ik moet toegeven bij sommige tekeningen kan ik echt absoluut niet goed aangeven waarom ik het nu gewoon geweldig vind. Dan ga ik naar mijn idee gewoon maar wat onzin dingen neerzetten die ik vervolgens met een 'opgetrokken' wenkbrauw ga zitten te typen 'omdat dat moet'....
Ik heb ook in 1 van mijn eigen topics gezien dat er al reakties verwijderd waren voor ik ze zelf gezien had. Dat waren dan kennelijk die oneliners, maar leuk is het niet als je zo'n groene balk tegen komt.

Ik denk dat de hoofdlijn is dat de spontaniteit eraf gaat. Ja meestal lukt het wel om wat meer te typen dan alleen Wow! maarrr het feit dat je gedwongen wordt (tenminste dat gevoel krijg ik) niet meer spontaan te reageren ....
Daarnaast ben ik van mening dat kunst vaak gewoon echt een gevoelskwestie is en gevoelens zijn lang niet altijd te onderbouwen of te beredeneren.

Al dat onderbouwen is voor mij b.v. ook al een reden om bij topics met foto's wel te kijken maar gewoon standaard niets neer te zetten

edit: ik wil nog even toevoegen dat ik de regel op zich wel goed vindt maar ik heb zelf het gevoel dat die te streng wordt nageleefd alsof ik weer in de schoolbanken zit terwijl ik daar al 100 jaar uit ben Clown
Regel zou imo moeten blijven bestaan maar in een iets andere vorm, mits dat haalbaar is natuurlijk

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:14

Heb dit hele topic door zitten ploegen en wil nog even zeggen dat ik heel weinig post op CB en UK, omdat ik het idee heb dat ik toch niet meer op een goede manier kan reageren.
Ik wil het wel onderbouwen, maar dat is zo moeilijk. Vooral als er al goede tekenaars voor je zijn geweest die commentaar gegeven hebben, dan kan ik niets toevoegen en het is zo flauw om weer hetzelfde commentaar te geven. Na vier keer: Het spreekt me echt ontzettend uit. Je kleurgebruik is zo netjes en het hele plaatje is aaibaar. Echt ontzettend goed gebruikt gemaakt van de kleuren.
Dan heeft het geen nut als ik mijn post op dezelfde manier onderbouw het is al gezegd, negatief het zelfde. Verder weet ik er ook niet zoveel van en ik vind het onhandig om commentaar te geven op mensen die zó veel beter tekenen als ik. Positief is vaak makkelijk, maar bij sommige tekeningen kom ik niet meer uit mijn woorden.

Maar ik ben niet tegen deze regel, vind het zo fijn dat er een hele hoop. Ow, wat mooi berichtjes weg gedaan worden. Maar nu moet je zo opletten wat en hoe je post. Dat ik veel minder ben gaan posten en meer ben gaan kijken op UK.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:30

Vind het wel jammer als door deze regel mensen minder gaan reageren.
Denk dat het gewoon heel lastig is om te zeggen waarom je iets mooi vind, ik weet ook niet waarom ik pannenkoeken lekker vindt, om even een domme vergelijking te maken, maar zoiets kan ik niet beargumenteren. Als ik eerst moet bedenken waarom ik iets mooi vind, vind ik het ook niet mooi meer.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:08

Ik open zo juist eigenlijk pas een pbtje van iemand die me er op wijst dat dit topic hier staat. Bokt is inderdaad énorm groot, daarnaast hebben moderatorts een heel gebeuren achter de schermen (dus ons Bokt is nóg groter). Daarbij ben ook ik een werkende student. Dat wil zeggen: De hele dag naar school en hard ploegen op projecten en daarnaast ook nog werken. Kan gebeuren dus dat dit topic niet gezien word.

Paar dingen waar ik nu op kan reageren, ik heb 4 pagina's door gelezen en wellicht kom ik bij een keer her lezen nog wat dingen tegen.

Remy: Ik vind het érg spijtig dat je zegt dat ik nooit op je pb heb gereageert. Mijn intensie is om iedereen die een nuttige/zinnige/vragende/opmerking pb stuurt er een terug te sturen. Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat jij geen pb van mij terug hebt gehad. Alle pb's tot begin december heb ik nog, maar daar staat niets bij. Zal dus daarvoor zijn geweest, maar zo als ik al zei; ik kan het me écht niet voorstellen dat ik je geen reactie heb gestuurd.

Naomi21: Die pb wisseling is onlangs nog geweest en ben daarna degelijk wel gaan kijken wat ik er mee kon doen. Resultaat: op CB plaats ik nog steeds groene opmerkingen maar verwijder ik minder snel onliners. Echt overdreven korte berichtjes zónder ook maar enige inhoud gaan nog steeds weg. Dit om het gebeuren wat te versoepelen en de iets jongere mensen wat tegemoet te komen.

Even over het 'spontane'. Elk werk, waar in enige moeite word gestoken is werk waar tijd in zit, waar over nagedacht is. In mijn ogen verdient dergelijk werk ook bijbehorende reacties: onderbouwd.
Het is echt niet moeilijk om te zeggen wáárom je iets mooi vind. Wat doe je als je een nieuwe broek koopt, doe je hem aan en roep je 'WAAAUW!' en ren je naar de kassa? Lijkt me niet. Je draait je minstens 3 keer rond, bekijkt de broek goed en besluit dan of hij wel of niet mooi is. Als de verkoopster je dan vraagt waarom je deze broek dan niet mooi vind zeg je 'deze kleur staat me niet, het is te donker' en de volgende broek die ze voor je pakt is een lichte. Idioot dom voorbeeld, maar het komt overeen.

Onderbouwd commentaar hoeft ook niet voorzien te zijn van negativiteit. Sterker nog: je hebt me dat ook nooit horen (of moet ik zeggen: zien) zeggen. Wat ik van jullie (en zeker van de UK-ers; 16+) verwacht is dat je kijkt naar iets, inplaats van een blik te werpen en te roepen dat het mooi is. Dit is niet om jullie lastig te vallen en te demotiveren betreft het posten, maar om jullie er wat van te laten leren. Analyseren en formuleren helpt je in de ontwikkeling. Na dit moet je niet meteen denken dat ik meester artiesten verwacht, zeker niet, maar dat iedereen gewoon lekker creatief bezig is en er ook daadwerkelijk naar gekeken word.
Als je voor wiskunde een 4 krijgt wil je ook weten waarom. Zo kun je de volgende keer harder je best doen op dat specifieke onderdeel.

Dan nog over 'streng' of niet. Als je elders op Bokt een, of meerdere, oneliner plaatst krijg je een pbtje van een mod met een korte uitleg dat oneliners posten niet toegestaan is (zie Bokt regels) en het verzoek om wat inhoudelijker te gaan posten. De eerst volgende keer dat het weer gezien word ontvang je een OW. (Het negeren van moderatoropmerkingen)
En om even aan te sluiten op het OW gebeuren binnen de context streng of niet: Misschien is het één keer voor gekomen dat een user van mij een OW heeft ontvangen voor het herhaaldelijk posten met oneliners of niet inhoudelijke berichten. Ik post een groene opmerkingen in de hoop dat je nog eens naar het werk kijkt en denkt van 'verrek; dat is mooi kleurgebruik' of 'hmmm, nu ik nog eens kijk vind ik die boom rechts eigenlijk niet zo mooi in de compositie'.

Wat ik hoop dat jullie uit bovenstaande zullen halen: dat ik niet de intensie heb mensen te vervelen met het een of het ander, of er voor te zorgen dat de motivatie om te posten achter uit gaat. Ik zie graag dat er ook iets geleerd word en UK (en CB) wat meer inhoud krijgen. Er zijn al voldoende 'Oh wat mooi!' of 'haha wat grappig' forums op Bokt waar je al dat soort reacties in kwijt kunt. Ik zie UK en CB graag mét inhoud.

Dan nog even reageren op het verwijderen van onderbouwde reacties. Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen dat het nooit is voor gekomen. Mod-Bokt is voorzien van diverse knopjes. Meer knopjes dan jullie zien. Het kan dus voorkomen dat je perongeluk het verkeerde knopje basht. En geloof me, wat ik op dat moment denk is : '*piep* dat was de verkeerde *piep**piep*'.
Vind dat erg vervelend en hoeft in mijn ogen ook niet te gebeuren. Helaas maar waar, ook ik ben mens en een foutje maken zit er gewoon in.

En nog een: even iets waar ik het onlangs met een aantal mods en een paar gebruikers over heb gehad. Ik begon enige trots te ontwikkelen voor het UK/CB clubje. Allemaal vaste mensen die leuk posten. Het oneliner en niet zinvolle berichten gehalte ging omlaag en ik merkte dat voornamelijk UK zich steeds beter zelf begon te reguleren. Iemand plaatst een oneliner, de ander vraagt wáárom het dan zo mooi (of lelijk) is. Er word door bepaalde users actief geTEMT en er word van uit meerdere opzichten mee gedacht. Ik bekijk élke dag élk nieuw geplaatst topic en zo ongeveer álle berichten op zowel UK als CB en merkte duidelijk verandering, waar ik erg blij mee was. Spijtig dat er dan toch een groep(je) users is wat 'oh wat mooi' reacties liever ziet staan. (nogmaals; het voegt niets toe).

Groene opmerkingen plaatsen zónder te verwijderen is een optie om dit bij wijze van test een periode uit te proberen, echter denk ik niet dat dit de goede oplossing is. Tenzij elkaar beloofd kan worden dat de berichten iets in zullen houden. 10 pagina's vol 'Oh wauw', 'jeetje wat knap', 'waarom kan ik dat niet?' en 'leuk paard' horen niet meer op UK.

Ik zou graag in dit topic (of via pb) suggesties willen ontvangen voor een (in jullie ogen) beter UK. Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:15

Imo is dit topic (en de reacties) zeker niet bedoeld om jou onderuit te halen of wat dan ook!! Zo is het van mijn kant iig niet bedoeld (om even voor mezelf te spreken). Maar het zou idd misschien fijn zijn als we bij wijze van test de groene opmerkingen houden maar de reacties blijven staan. Mocht het niet werken kan er altijd weer overgegaan worden op dit systeem. Werkt het wel is het alleen maar mooi meegenomen Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:17

Ik stel jou enthousiaste medewerking en oplettendheid zeer op prijs, ik heb hier zelf ook gemeld dat ik op die oneliners tem,.... maar je ziet die groene balk idd wel erg vaak,... en dan zo een waarschuwing ipv direct de berichten verwijderen beter passen denk ik, maarja die suggestie is al gedaan,...

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:35

En ook ik heb hier niet gepost met de gedachte: die Fairie zit ons toch te pesten Knipoog Clown .
Ik vind het fijn om te lezen dat er op CB eea is aangepast (wat gezien de leeftijdcategorie *niet verkeerd bedoeld* mss ook passend is) maar dit topic gaat volgens mij toch zeer specifiek over UK.
Werken die daar voorbij komen zijn regelmatig van dusdanige hoge kwaliteit, waar zoveel uren werk in heeft gezeten dat ik de opmerking van de broekenaankoop niet echt vind opgaan. Dat zijn de verpletterende indrukken van: owh zucht, jeetje hoe geweldig. Waarbij het wel erg zoeken is om te vinden wat zo bijzonder is (juist door de hoge kwaliteit van het werk), spijtig vind ik dan dat ik in die topics meestal de meeste berichten zie verdwijnen. Want aan de ene kant; als zo'n werk toch dergelijke (emotionele) reacties oproept, dan is het toch gewoon zo?

Verder of het hier over een groep of groepje gaat is mss niet duidelijk. Maar ik hoor wel steeds meer berichten dat men gedemotiveerd wordt. Die groep kan dus aan t groeien zijn zo?

Nou kan ik optimistisch zijn maar ik zie wel wat in n test waarin n tijdje geen berichtjes worden verwijderd Ja . Volgens mij gaat het wel meevallen met de niet onderbouwde berichten.

Daarnaast kunnen TSers ook nog altijd puntjes aangeven waar zij n kritische blik op willen. Ik vraag meestal om tips over eea op mijn werk en merk heel duidelijk dat mensen mijn begintekstjes lezen en proberen om daar ook wat mee te doen Lachen . Mss is dat ook een punt wat het voor anderen makkelijker maakt om die "onderbouwde" reacties te geven?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:56

Het viel mij ook op dat er de laatste tijd erg veel reacties verwijderd werden, terwijl mensen gewoon wilden reageren, zonder echt te kunnen verwoorden waarom ze die mening hadden.
Persoonlijk vind ik ook die korte reacties prima tussen de kritische opmerkingen passen. Zelfs op grote internationale kunstfora zie ik vaak dat de moderaters zelf dat soort onliners bij tekeningen plaatsen.
Het verzoek bovenaan UK met de vraag voor meer onderbouwd commentaar lijkt mij genoeg. Mensen die op topics reageren door bij de actieve topics op een link te drukken zullen dat niet zien, maar de meerderheid gaat waarschijnlijk wel naar die hoofdpagina.
Ik heb op andere fora trouwens helemaal nooit gezien dat reacties verwijderd werden, typisch een bokt-iets Verward
Wel een tip voor iedereen: Zelf plaats ik mn tekeningen en schilderijen nu op het tekenmensjestopic in de huiskamer, aangezien daar alle reacties blijven staan zoals ze zijn.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 00:07

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie, Fairie.

En even eerst een misverstand uit de weg helpen dat je niet gereageerd zou hebben op een PB, ik heb het niet over een pb gehad, maar heb de vraag in een topic gesteld waar je een modbreak geplaatst had. Ervan uitgaande dat als je de one-liners ziet, die vraag ook niet over het hoofd gezien zou worden. Kennelijk is dat wel gebeurd.

Verder twijfel ik er niet aan dat het modteam goede bedoelingen heeft met UK. Alleen blijf ik het storend vinden om voortdurend het gevoel te hebben dat er op m'n vingers gekeken wordt of ik wel volgens de regels reageer. Zoals O'neilltje ook al schrijft is dat iets dat we op diverse andere fora en zelfs op de grote internationale kunstfora (waar veel professionals zitten) niet tegenkomen.
Goed, er staan misschien af en toe niet echt nuttige one-liners tussen, maar die worden toch ruimschoots gecompenseerd door de wél onderbouwde reacties die daar om heen staan?

Mij spreekt het ook veel meer aan om alleen waarschuwingen te plaatsen, en wanneer mensen ondanks dat toch onnuttige oneliners blijven posten, een UN of een OW.
Eigenlijk wordt de weerstand vooral opgewekt door de tekst "diverse reacties verwijderd". Dat strijkt zo ontzettend tegen de haren in... het lijkt net of er telkens met een grote bezem door de topics wordt gegaan, snap je dat gevoel?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 00:09

oneilltje79 schreef:
Wel een tip voor iedereen: Zelf plaats ik mn tekeningen en schilderijen nu op het tekenmensjestopic in de huiskamer, aangezien daar alle reacties blijven staan zoals ze zijn.

Nou, das dan lekker...heb ik dus een heleboel mooi werk gemist terwijl ik dacht dat je een beetje duimen zat te draaien... Huilen

*edit: ik zie te laat dat ik deze reactie aan m'n vorige post had kunnen toevoegen Bloos *

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:04

Over de 'PB' (die dus een gewoon bericht bleek te zijn) hebben we het inmiddels via pb gehad Remy. Lachen

Wat dat betreft ligt het dus ook voor een klein procent bij de verwoording van de groene opmerking. Het is wel zo dat ik echt pas die opmerking plaats wanneer ik meerdere berichten verwijder (niet ééntje dus).

Ik ben wel mijn brein aan het breken op een oplossing, die daarna bij wijze van test gedraaid zou kunnen worden. Suggesties (ook andere dan reeds genoemt) zijn nog steeds welkom.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:40

Pfff, dat was even flink doorlezen Vork

Om te beginnen; ik snap dat er regeltjes moeten zijn op Bokt, dit om alles in goede banen te leiden en om ervoor te zorgen dat het niveau enigszins boven het gemiddelde *onelinertje* uitkomt.
Tot daar aan toe: geen enkel probleem.
Waar ik wel moeite mee heb (ik ken het betreffende topic) is: wie bepaald wat een "oneliner" is?? Wát is een storende oneliner die domweg verwijderd wordt, en wát is een reactie die komt vanuit het hart? Púúr en alleen omdat iemand spontaan reageert, eerlijk en direct?
De meeste eerste reacties zijn kort, onderbouwing komt na verdere beschouwing.

Als iemand in een topic post dat hij/ zij kippenvel krijgt van een werk dat geplaatst is, dan vind ik dat persoonlijk een ongelooflijk bijzonder en prachtig compliment. Puur en eerlijk...
Als zo'n reactie vervolgens verwijderd wordt moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dat zonde vind. Om nog maar te zwijgen over de gevoelens van de betreffende bokker die dat bericht plaatste.

De optie om TS dan een PB te sturen, vind ik jammer. Waarom plaats je je werk dan überhaupt op Bokt? Waarom maak je het openbaar? --> om reacties te krijgen.
Als je dan 20x hoort: ow, wat gaaf!!/ ow wat leuk!! dan weet ook ik dat het weinig toevoegd, maar misschien kan er wel iets béter gekeken worden naar wát er wordt verwijderd. Dit om te voorkomen dat mensen teleurgesteld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:04

Als ik nog even terug mag komen Clown

Berichten die ík verwijder als ik ze tegenkom (nu UK/CB beter bezet is met Fairie heb ik daar veel minder werk dan een half tot heel jaar terug, dus ik ben zelf minder actief op UK/CB dan in het verleden). Zijn altijd van users die daar spammen voor hun berichten. Die gewoon overal gweoon reageren om het reageren, die door hun vriendinnen zijn opgeroepen om ergens te reageren, en dus maar algemeen en standaard reageren. Daarnaast heb je ook een groep die reageert om hun postcount omhoog te krikken.

Ik heb het idee dat we hier een beetje langs elkaar praten. Jullie voelen blijkbaar dat wij alle dergelijke berichten verwijderen, en dat die user echt moeite heeft gedaan om er een goed bericht van te maken. Maar dat is imo niet zo. Iemand kan kort maar krachtig toch heel goed verwoorden wat die ervan vindt. En dan laat ik het gewoon staan ook. Maar als mod krijg je wel een beetje een beeld wie er serieus bezig is, en wie er gewoon reageert om het reageren ipv inhoudelijk / toevoegend. En dat onderscheid is wel degelijk te zien.

Blijkbaar gaat het hier om een specifiek topic, mag ik dan de link daarvan zien? Wat was de inhoud van de berichten die naar jullie mening ten onrechte zijn verwijderd.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:20

Van Franne weet ik dat ze voornamelijk specifiek doelt op een topic, en ik weet ook welk topic en welk bericht. Hier hebben we over gepbt en ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik het bericht verwijderde.

Voorstel: Het is gebleken dat UK zich zelf steeds beter reguleert, om hier in verder te gaan kan ik berichten zonder onderbouwd commentaar laten staan. Aansluitend daarop zou ik dan graag van de TS of een andere user die eerder poste in dat topic een bericht ala 'Bedankt voor je compliment. Heb je daarnaast misschien nog tips?' willen zien. Het doel: elkaar motiveren en vragen om onderbouwd commentaar/tips te geven en daarnaast het zelf reguleren van UK weer een level om hoog te brengen. Enorme oneliners 'oh wat mooi!' onder het motto berichten aantal opkrikken gaan echter nog wel gewoon weg, dan zónder groene opmerking.

Dit voorstel zouden we gedurdende een maand kunnen draaien bij wijze van test.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 13:33

Fairie schreef:
Aansluitend daarop zou ik dan graag van de TS of een andere user die eerder poste in dat topic een bericht ala 'Bedankt voor je compliment. Heb je daarnaast misschien nog tips?' willen zien. t.
Bedoel je dan een bericht specifiek gericht aan elke specifieke user die iets niet onderbouwd heeft of mag je ook op deze manier reageren: "aapje, nootje, en miesje, bedankt voor jullie complimenten, als jullie nog tips hebben hoor ik die graag"?

Daar heb ik nl geen problemen mee, wel weer als het verplicht wordt voor elke user een apart berichtje te gaan typen en dan copy-pasten, dus een "TS-break" ipv een "modbreak".

Maya schreef:
Blijkbaar gaat het hier om een specifiek topic, mag ik dan de link daarvan zien? Wat was de inhoud van de berichten die naar jullie mening ten onrechte zijn verwijderd.
Mij ging het niet om een specifiek topic. Wel is het zo dat ik me er al een tijdje aan erger en toen ik in een topic van Fnanne (viewtopic.php?f=149&t=725175&start=0&st=0&sk=t&sd=a) maar liefst 2 modbreaks tegenkwam was de irritatie groot genoeg om dit topic te openen, vandaar dus Lachen. En wat voor berichten er verwijderd zijn, dat weet ik dus niet, wordt er wel nieuwsgierig naar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:38

Remy schreef:
Mij ging het niet om een specifiek topic. Wel is het zo dat ik me er al een tijdje aan erger en toen ik in een topic van Fnanne (viewtopic.php?f=149&t=725175&start=0&st=0&sk=t&sd=a) maar liefst 2 modbreaks tegenkwam was de irritatie groot genoeg om dit topic te openen, vandaar dus Lachen.

Om dit even om te draaien. Denk je niet dat het voor de mod ook 'irritant' (ik prefereer het woord frustrerend) is dat er over een modopmerking heen gelezen wordt en mensen gewoon hun eigen plan doortrekken? Door wel gewoon algemeen te reageren zonder zich iets aan te trekken van een verzoek van de mod? Bekijk het ook eens van die kant? Lachen

Remy, lijkt mij wel, dat je het gewoon gecombineerd mag vragen.

Voorstel van Fairie zal ik zelf ook in achterhoofd houden als jullie dat een goed compromis vinden Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:43

Remy schreef:
Fairie schreef:
Aansluitend daarop zou ik dan graag van de TS of een andere user die eerder poste in dat topic een bericht ala 'Bedankt voor je compliment. Heb je daarnaast misschien nog tips?' willen zien. t.
Bedoel je dan een bericht specifiek gericht aan elke specifieke user die iets niet onderbouwd heeft of mag je ook op deze manier reageren: "aapje, nootje, en miesje, bedankt voor jullie complimenten, als jullie nog tips hebben hoor ik die graag"?

Daar heb ik nl geen problemen mee, wel weer als het verplicht wordt voor elke user een apart berichtje te gaan typen en dan copy-pasten, dus een "TS-break" ipv een "modbreak".

Op de manier die je aangeeft. Onderbouwd reageren niet meer als verplichting stellen, maar wel aanraden. Daarnaast binnen het zelf reguleren van UK hopen dat users elkaar om meer tips vragen.

Remy schreef:
Maya schreef:
Mij ging het niet om een specifiek topic. Wel is het zo dat ik me er al een tijdje aan erger en toen ik in een topic van Fnanne (viewtopic.php?f=149&t=725175&start=0&st=0&sk=t&sd=a) maar liefst 2 modbreaks tegenkwam was de irritatie groot genoeg om dit topic te openen, vandaar dus Lachen. En wat voor berichten er verwijderd zijn, dat weet ik dus niet, wordt er wel nieuwsgierig naar Knipoog

Zie de post van Maya, daar heeft ze het prima verwoord. Het komt geregeld voor dat ik een opmerking plaats, het topic een beetje opruim en nog geen minuut later post een user 'Jeetje wat knap dat kan ik niet hoor!'.
Het is niet zo dat de opmerkingen niet opvallen, maar het is zo dat een deel van deze users ze niet wíllen zien, en zo als Maya al zegt hun eigen lijn trekken. Gruwelijk frustrerend als er zo over je opmerking heen word gelezen. 2x een opmerking is dan ook niet voor niets of om te pesten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 13:46

Maya schreef:
Om dit even om te draaien. Denk je niet dat het voor de mod ook 'irritant' (ik prefereer het woord frustrerend) is dat er over een modopmerking heen gelezen wordt en mensen gewoon hun eigen plan doortrekken? Door wel gewoon algemeen te reageren zonder zich iets aan te trekken van een verzoek van de mod? Bekijk het ook eens van die kant? Lachen
Ja, daar heb je gelijk in, ik heb zowiezo bewondering voor de moderators, want dat lijkt me inderdaad af en toe een frustrerende taak Ja .

Ik ben blij dat er in elk geval over te praten valt, als we hier een middenweg kunnen vinden waar we allemaal tevreden over zijn dan zou dat super zijn. Voor mijzelf sprekend vind ik het voorstel van Fairie dan ook prima om te proberen Ja Dat die echte berichtjessprokkelaars zonder waarschuwing verwijderd worden vind ik alleen maar goed, dan is die groene balk met het "rode lap" effect tenminste weg Knipoog

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:53

Fairie schreef:
Van Franne weet ik dat ze voornamelijk specifiek doelt op een topic, en ik weet ook welk topic en welk bericht. Hier hebben we over gepbt en ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik het bericht verwijderde.

Klopt, en ik snap het ook Lachen
Wat ik bedoelde te zeggen was met name dat er misschien iets beter gekeken kan worden naar een reactie die wordt verwijderd alvorens deze ook daadwerkelijk te verwijderen Lachen (Op een gegeven moment weet iedereen wel wie er loopt te spammen en wie er wel iets serieus plaatst)
Voorstel van Fairy lijkt mij uitstekend en tevens ook onze eigen verantwoordelijkheid. Ik ben, sinds het strenger optreden van Fairy, zelf ook beter gaan nadenken over mijn reacties. Dat kan zeker geen kwaad. *LOL*
@ Maya: ik kan me zeker voorstellen dat het voor Mods irritant is. Vind het ook zeker fijn dat we er op deze manier met elkaar over kunnen hebben!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:48

Het voorstel van Fairy lijkt ook mij redelijk. Ik wilde zelf al iets dergelijks voorstellen door b.v. zelf te Temmen o.i.d. bij dat soort berichten maar ik vind dat voorstel van Fairy zeker het proberen waard. Hierdoor nemen we de mods wat werk uit handen en onze verantwoordelijkheid voor het goed laten lopen van de topics. Tenslotte zijn we zelf als TS altijd degenen die het meeste naar het betreffende topic kijkt tenminste dat neem ik zo maar aan.