Te veel moeite?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Te veel moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:57

casperrr schreef:
-soms gaat de discussie gewoon helemaal niet meer over de beginpost, maar ja als je die discussie toch wilt voeren, wat moet je dan doen?

Zoals vaak gaat het niet alleen om wat je doet, maar ook om hoe je dat brengt.

Dus als een discussie een hele andere kant op gaat, maar jij hebt wel iets interessants te zeggen, dan kun je beginnen met iets als "ik wilde nog even terugkomen op het probleem aan het begin." Dan geef je al aan dat je wel weet dat de discussie ergens anders over gaat, maar dat je even terug wilt keren naar een eerder punt. Dat kan best en zou ik in elk geval geen enkel probleem vinden. (Maar dan moet je wel iets nieuws te melden hebben, want het heeft niet zoveel zin om te komen met "ik wil even terugkomen op de opmerking van 20 pagina's terug: dat vind ik nou ook!")

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:58

casperrr schreef:
om eventjes te beschrijven waarom dit topic een beetje doelloos gaat worden:
-je hebt verschillende soort berichten, bij de ene gaat het in het begibverhaal slecht met iemand, paar blz's verder gaat diegene dood, dan ga je daar op verder.
-soms gaat de discussie gewoon helemaal niet meer over de beginpost, maar ja als je die discussie toch wilt voeren, wat moet je dan doen?
-de meningen verschillen toch van iedereen, de ene vind het irritant dat er niet wordt bijgelezen maar reageert er verder niet op
-irriteert zich er aan en gaat er op in.
Weet je wat het is, het enigste wat je nu met dit topic kan doen is je mening geven, maar omdat iemand eerder was met toevallig dezelfde mening mag je er 'niks meer over posten'...

Dat was niet zoals in mijn beginpost vermeld.
mijn vraag is waarom mensen niet de moeite nemen om zich even in te lezen, en een gezonde belangstelling voor een ander willen tonen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:00

dat kan je erbij vermelden ja Knipoog
@Echwel: ik neem aan dat die mensnen het niet van zichzelf doorhebben, of dat ze het gewoon niet willen posten, misschien omdat ze 'bang' zijn dat ze de volle laag krijgen.
ik denk dat ze het om een paar redenen niet bijlezen:
-geen zin
-geen tijd
-willen toch maar even hun mening plaatsen, in de hoop gelijk te krijgen..
en er zullen nog wel een aantal dingen meespelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:01

Shadow0 schreef:
Wat ik me afvraag: die mensen die hun mening zomaar neerplanten, zonder iets te lezen, waarom verwachten die mensen dat anderen hun mening wel interessant vinden en willen lezen? Waarom wil je je mening delen met anderen, als je zelf geen andere mening wilt lezen?

Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde. Ja

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:01

@shadow; Als ik werkelijk in discussie ben lijkt het me niet meer dan logisch dan ik die potst lees, maar niet elk topic is een discussie of geen discussie waard Lachen

@casperr is het wel een discussie war ik in betrokken ben en zou ik geen tijd heebben reageer ik later wanneer daar wel tyd voor is, maar nogmaals niet alles is een discussie waard Lachen

edit maar ik zeg trouwens nergens dat ik wil dat een ander (behalve de ts in zo'n geval ) mijn mening moet lezen of er zich voor moet intereseren het gaat er tenslotte om of de TS er wat aan heeft
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 29-01-07 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:02

volgens mij denken jullie nu een beetje dat ik 'tegen' jullie ben, wat niet zo is Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:02

Maar geen zin
Geen tijd.
Gelijk willen krijgen .

Werkt toch niet positief op een forum, je kunt toch alleen een gezonde discussie voeren als je er vanuit gaat dat je discussiepartner ook wel eens gelijk kan hebben.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:03

zoals ik al eerder zei; het lijkt net alsof jullie denken dat ik tegen jullie benm, wat niet zo is, ik noem enkele dingen op waarvan ik denk dat het de oorzaak is!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:03

casperrr schreef:
volgens mij denken jullie nu een beetje dat ik 'tegen' jullie ben, wat niet zo is Knipoog

Wie niet voor mij is is tegen mij....

Nee hoor een gezonde discussie bevat voors-en tegens.

Maar ik vind het wel beleefd als mensen die willen reageren even weten waar het over gaat..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:08

Ik veel gevallen vind ik het ook beleefd om het over het onderwerp van de ts te houden...in veel discussies gaat het vaak niet meer over dát onderwerp. Helaas gebeurd dat dus ook niet altijd.

Hoe dan ook, kun je je eraan ergeren of je doet het niet.
Lijkt mij vrij zinloos namelijk Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:09

Mijn nichtje zet het er neer omdat ze dislectisch is.
Dus van haar kan ik het begrijpen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:09

avanti4ever schreef:
edit maar ik zeg trouwens nergens dat ik wil dat een ander (behalve de ts in zo'n geval ) mijn mening moet lezen of er zich voor moet intereseren het gaat er tenslotte om of de TS er wat aan heeft

In dat geval kun je misschien beter een pb'tje sturen.
Hoewel ik dan nog niet weet of de TS er veel mee opschiet om 25 keer dezelfde opmerking te krijgen - het lijkt me dat het na een keer of 3 ook wel overgekomen is Knipoog

troyke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:15

maar je kan toch niet 87 (ik noem maar wat:P) bladzijdes lezen dan ben je lang niet klaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:17

Shadow0 schreef:
avanti4ever schreef:

In dat geval kun je misschien beter een pb'tje sturen.
Hoewel ik dan nog niet weet of de TS er veel mee opschiet om 25 keer dezelfde opmerking te krijgen - het lijkt me dat het na een keer of 3 ook wel overgekomen is Knipoog

Toch op bijv haw kan het voorkomen dat de ts er totaal anders over denkt, Als veel mensen dan dezelfde mening hebben, kán het zijn dat ze toch eens wakker wordt. Is steeds moeilijker te ontkennen namelijk.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:21

casperrr schreef:
zoals ik al eerder zei; het lijkt net alsof jullie denken dat ik tegen jullie benm, wat niet zo is, ik noem enkele dingen op waarvan ik denk dat het de oorzaak is!

weet niet of er overgeen is gelezen Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:22

JazzPony schreef:
Mijn nichtje zet het er neer omdat ze dislectisch is.
Dus van haar kan ik het begrijpen.

Zet wat neer?

ik neem aan dat als je ergens een mening over hebt, en de beginpost kunt lezen.
Het niets met dislectie te maken heeft hoe en wanneer je reageert.

@ superwoman ik had het over een gezonde discussie, niet over dwarsheid.. Haha!
troyke13 schreef:
maar je kan toch niet 87 (ik noem maar wat:P) bladzijdes lezen dan ben je lang niet klaar
Maar miss weet je dan wel waar het over gaat.
Is een stukje fatsoen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:24

Ik snap niet waarom jij het vervelend vind als iemadn erboven zet
Sorry als het er al staat..!!
Dat is alleen vriendelijk bedoeld..!!
Ik ganu toch ook neit al die berichten doorlezen of er al een ebricht met een dislectisch nichtje is..!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:26

superwoman schreef:
Toch op bijv haw kan het voorkomen dat de ts er totaal anders over denkt, Als veel mensen dan dezelfde mening hebben, kán het zijn dat ze toch eens wakker wordt. Is steeds moeilijker te ontkennen namelijk.

Dat heeft geen enkele zin
Mensen houden er niet van om gedwongen te worden, en het is dus vaak zo dat juist als er meer mensen tegenin gaan, ze steeds vastbeslotener te worden om het op hun eigen manier te doen. Iemand die open staat voor aanwijzingen zal er over nadenken, maar iemand die het niet wil weten, stopt z'n vingers in z'n oren en "luistert lekker toch niet".
Zoiemand zal het steeds weer herhalen van hetzelfde als 'gezeur' zien, en naar gezeur luister je niet, toch?

(Jij denkt dan: maar als heel veel mensen het zeggen, dan zal het geen gezeur zijn... maar zo denken die mensen niet. Denk nog eens terug aan je puberteit, dacht je toen ook bij de opmerkingen van je ouders of docenten: "oh, zij zijn ouder, zij zullen wel gelijk hebben, laat ik er maar naar luisteren?" Welnee, zo af en toe vind je dat ze zich vreselijk aanstellen, negeer je het, en hoe vaak ze het ook zeggen, je denkt bij jezelf "nou weet ik het wel hoor." En het gaat het ene oor in, en het andere oor uit.)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:28

JazzPony schreef:
Ik snap niet waarom jij het vervelend vind als iemadn erboven zet
Sorry als het er al staat..!!
Dat is alleen vriendelijk bedoeld..!!
Ik ganu toch ook neit al die berichten doorlezen of er al een ebricht met een dislectisch nichtje is..!!

Kijk dit is nou het beetje fatsoen wat je in een gesprek behoort te hebben.
luisteren en lezen wat er verder geschreven is
En wel de moeite doornemen om je erin te verdiepen.

Heeft imo niets met een of ander nichtje te maken, maar kan het gemist hebben

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:30

troyke13 schreef:

Meestal krijg je al een aardige indruk als je de eerste paar pagina's en de laatste paar even doorleest. Bij een discussie van 87 pagina's is de kans trouwens niet zo groot dat je nog iets nieuws toe kunt voegen, dus als je niet iets te zeggen hebt dat aansluit bij de discussie kun je het beter maar zo laten - er komt ongetwijfeld weer een keer zo'n zelfde vraag.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:44

Echwel schreef:
@ superwoman ik had het over een gezonde discussie, niet over dwarsheid.. Haha!

Maar volgens sommige is het op HAW heel erg irri.
Mocht je het wel eens zijn met het commentaar, dan nog moet je niet zeuren vind ik. Je vraagt om meningen....

Wanneer is het een gezonde discussie?
De meeste gaan van een discissie of mening over in beledigingen....of voelen zich eerst beledigd Koe
Echt vrouwen... Haha! Of discussie waarbij iedereen toch bij z'n standpunt blijft, ook onzinnige dus.
Of men is het vrij snel met elkaar eens Haha! Enkele discussies zijn interressant, een klein deeltje.

Dit is toch ook onzinnig?
Denk niet dat deze topic veel invloed zal hebben... Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:48

Ik ben het wel met je eens ja... Ja
Het halve topic met dezelfde reactie, kan ik zo moe van worden... Daar komen die vele pagina's dus vandaan. Bokkers hebben geen zin om die vele pagina's te lezen, planten er maar wat neer en zo komen er nog meer pagina's, met precies dezelfde posts...

Gaaaap

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:27

Ik ben het wel met je eens... Ja
Maar ook antwoorden als: "volgens mij..." of "Ik heb gehoord..." terwijl al tig keer is vermeld dat 1 + 1 = 2 is....

En bij hele lange topics, lees ik ook geen 80 pagina's... Lees meestal de 1e 4 of 5 pagina's en de laatste 3... Als mijn nog ongeschreven reactie als een tang op een varken slaat dan lees ik nog even verder terug...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:32

KsVrPy schreef:
Ik ben het wel met je eens ja... Ja
Het halve topic met dezelfde reactie, kan ik zo moe van worden... Daar komen die vele pagina's dus vandaan. Bokkers hebben geen zin om die vele pagina's te lezen, planten er maar wat neer en zo komen er nog meer pagina's, met precies dezelfde posts...

Gaaaap

Kan ik ergens wel in komen.
Maar ik erger me meer aan de amen posts dan de onzinnige posts Bloos

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:52

Alane schreef:
Ik ben het wel met je eens... Ja
Maar ook antwoorden als: "volgens mij..." of "Ik heb gehoord..." terwijl al tig keer is vermeld dat 1 + 1 = 2 is....

Een mooi voorbeeld daarvan is een topic dat nu loopt op TAO, over aansprakelijkheid bij bijrijders, in het topic hebben al verschillende deskundigen antwoord gegeven en nog komen er nieuwe mensen die gewoon onzin verkondigen.