[dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:26

En hoe weet een "taalmod"welke schrijver er wel of niet dyslectie heeft???

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:27

nickyu schreef:
Sammie schreef:
Dyslectie wordt idd te pas en te onpas gebruikt. Het lijkt haast wel een vrijbrief te zijn om maar fouten (en zelfs fouten die niet met dyslectie te maken hebben) te mogen maken. Juist als je hier last van hebt, zou je extra op je typewerk moeten letten.

Ik ben boven de 13. Haha! Breezuh en MSN taal is ook van na mijn tijd Vork

Maar deze opmerking zie ik wel vaker voorbij komen.
(Is het overigens niet "niets"ipv "niet"?)

En vraag me dan af hoe iemand kan zeggen of iets wel of niet aan dislectie ligt. Er zijn nogal wat vormen en gradaties .

Heel eerlijk , ik zit nu dus stinken mijn best te doen op mijn nederlndse schrijfwijze .Dit kost zoveel tijd en kost zoveel moeite , dat "het leuke"van bokken er snel afgaat .(en waarschijnlijk zal het nog wel niet goed zjin maar okee, dat zeg ik uit mijn school ervaring) Verdrietig En heel eerlijk zit ik nie te wachten op een taal mod (die mij eventueel ivm mijn schrijfwijze een ow zal geven )

Soms zie je idd stukjes tekst voorbij komen waar ik ook niet uitkom .
Maar meestal als zo'n jonge meid of jongen aangesproken word op de
(breezuh f MSN taal) is dat wel snel over , verder de een heeft talent voor
putjes scheppen de ander in de nedrlandse taal.
En sommige bokkers leggen wel heel snel zout op alle slakken Knipoog

[***] schreef:
[
Dyslexie word ook sneller door deskundigen als stempel gegeven. Een beetje moeite met lezen en schrijven en hoppa.. je hebt een dyslexie verklaring.

De fouten tussen slecht Nederlands en dyslectisch zijn over het algemeen vrij makkelijk te herkennen.

Hum niet dus ..wij zijn al 2 jaar bezig om die stempel voor mijn zoon te krijgen. Die helaas veel dezelfde fouten maakt die ik ook maak .Zo kwamen we bij hem er ook achter .Bepaalde fouten herkende ik (sommige fouten wet ik van mijzelf en verbeter ik/let erop . Vele andere fouten zit geen logica in en hebben we geen ezelsbruggetje voor kunnen vinden of zie ze gewoon echt niet ..zelfde ggeld helaas vor hem.Hij komt thuis met een zelf geschreven verhaaltje , pappa komt er niet uit , ik darintegen lees het zo op....we mogen vanmiddag weer terug naar school , zoals het er nu naar uit ziet gaat hij eindelijk extra hulp krijgen ivm de dislectie .Bij mij daarintegen kwamen ze er pas op het Athenuem er achter dat ik het uberhaubt had..)

maar we gaan offtopic Bloos

Ik moet zeggen dat jou stukje nog redelijk leesbaar is. Je ziet kenmerken van dyslexie dat klopt. Wat ik ook zie is dat je wel je best doet om correct Nederlands te schrijven.

dat is een ander verhaal wanneer iemand gewoon geen hoofdletters en leestekens gebruikt en dus maar achter elkaar door typt en typt en typt todat je er gek van word voor zulke mensen zou dus een taalmod aangesteld moeten worden taalmods die dus ook het verschil weten tussen dyslexie en laksheid

Nu even goed:
Dat is een ander verhaal dan wanneer iemand gewoon geen hoofdletters en leestekengs gebruikt en dus maar achter elkaar door typt totdat je er gek van word. Voor zulek mensen zou dus een taalmod aangesteld moeten worden.
Taalmods die dus ook het verschil eten tussen dyslexie en laksheid.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:29

nickyu schreef:
En hoe weet een "taalmod"welke schrijver er wel of niet dyslectie heeft???

Er zijn verschillen.

Mensen met dyslexie halen vaak letters en woorden door elkaar.

Mensen die gewoon geen goed Nederlands typen, maken andere fouten. Vaak grammaticafouten of fouten waaraan je kan zien dat ze te snel getypte hebben.

Het verschil ligt hem ook in hoofdletter en leesteken gebruik. Iemand met dyslexie kan gewoon een zin schrijven met een hoofdletter en een punt. Misschien een paar keer loopt dit mis, maar dat gebeurd meerdere mensen.

Een hele tekst zonder enige vorm van interpunctie kan niet van een dyslect zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:43

okee .. meestal typ ik zonder hoofdleters Knipoog

mede omdat ik me dan beter kan concentreren op wat ik type
en met typen gaat het ook al veel beter dan als ik met pen en papier schrijf

als ik op hoofdletters en op leestekens concentreer gaat dat echt te koste van heel veel energie en tijd en dat bevordert niet het "leuke"van bokken
daarbij lees ik altijd het getypte stukje nog ene keer door om een poging te wagen de fouten er uit te halen

probeer het duidelijk te houden en niet alles aan 1 stuk te plakken , dat leest idd niet fijn

hoop dat de "nederlandse professoren onder ons "
hier mee niet te veel moeite hebben Bloos

helaas krijg ook ik regelmatig , elders dan op mijn vaste stekkies, commentaar op mijn schrift , alsof ik een 12 jarige luie puber ben Boos!

mede daarom"beetje coulance"is misschien wel prettig en waar ligt de grens dan van een taalmod

als je het goed bekijt zijn er maar een paar die er soms echt een mega potje van bakken ..en meestal is dat na een opmerking van mede bokker of modje
dat de bekende computer talen niet mogen wel over Knipoog

denk dat de mods het druk geneg hebben zonder dit er bij te krijgen

denk dat in de nieuwe regels het belangrijker is om DUIDELIJKE KORTE regels te maken die ook op een MAKKELIJKE te vinden plek staan

bv bij het inloggen of als hoofdpagina en niet meer her en der verstopt

er zijn nu teveel , te lange , te moeilijk te vinden regeltjes

mensen LEZEN het niet

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:44

Allereerst wil ik even in herinnering brengen dat onleesbare teksten helemaal niet altijd van jongeren afkomstig zijn. Dat hopen we wel, maar helaas zijn er ook genoeg mensen van boven de 20 die erg beroerd schrijven...

Daarnaast gaat het niet alleen om spelling, maar vooral om leesbaarheid en tekstverzorging. Nu gooien veel mensen maar wat neer, zonder even terug te kijken of alles een beetje klopt. Ook verkeerd geneste quotes (waardoor een deel van de nieuwe tekst in een quote staat, of de quote juist als gewone tekst gegeven wordt) zijn daar voorbeelden van.

Tekstverzorging is voor iedereen mogelijk, en dat betekent niet dat je alles perfect hoeft te doen, maar wel dat je je best doet om een zo leesbaar mogelijk bericht te schrijven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:48

Shadow0 schreef:
Daarnaast gaat het niet alleen om spelling, maar vooral om leesbaarheid en tekstverzorging.

En heeft dus meer te maken met denktaal wat ze op schrijven. Men schrijft zoals ze het denken, en daardoor komen er dus veel fouten in. Punten, komma's en correcte zinnen verdwijnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:49

Ik zie genoeg berichten van 16 17 18 jarige die onleesbaar zijn en niet de jonkies gek genoeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:56

Sammie schreef:
En heeft dus meer te maken met denktaal wat ze op schrijven. Men schrijft zoals ze het denken, en daardoor komen er dus veel fouten in. Punten, komma's en correcte zinnen verdwijnen.

Ja klopt, maar ik vind het altijd vreemd dat mensen denken dat anderen geinteresseerd zijn in hun warrige brij van gedachten. Ik bedoel, als je wilt dat andere mensen je teksten lezen en je mening begrijpen, dan moet je het die andere mensen toch zo makkelijk mogelijk maken daarin? En als je dat niet belangrijk vindt, waarom schrijf je dan op een forum? Verward

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:04

nickyu schreef:
denk dat in de nieuwe regels het belangrijker is om DUIDELIJKE KORTE regels te maken die ook op een MAKKELIJKE te vinden plek staan
bv bij het inloggen of als hoofdpagina en niet meer her en der verstopt
er zijn nu teveel , te lange , te moeilijk te vinden regeltjes
mensen LEZEN het niet

Dat klopt, de regels moest ik op het begin ook zoeken en ze staan op een gedeelte van de site waar veel bokkers niet komen.
Als je ze op een plek staat waar ze je aandacht vragen en waar je ze wel kan vinden, lezen ook meer mensen ze.

karuna schreef:
Ik zie genoeg berichten van 16 17 18 jarige die onleesbaar zijn en niet de jonkies gek genoeg.

Klopt, dat komt omdat díe veel msnen enzo. Ik ben zelf ook 16 en msn ook veel, maar wel in normaal Nederlands in tegenstelling tot de gemiddelde 16/17/18 jarige.

Volgens mij is het voor het bokt-team nu wel opgevallen dat wij iets aan de taal willen verbeteren en dat dat meer benadrukt moet worden.
Ik heb de regels nu voor de 3e keer in 2/3 dagen gelezen en ben van mening dat het eigenlijk wel goed is nu.
Er moet alleen een oplossing gezocht worden voor het taalprobleem (en dit gaat niet over foutjes die erin sluipen door snel typen, maar voornamlijk over bRe3Z@h en andere niet makkelijk begrijpbare "talen").

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 13:13

Thanks voor de reacties tot nu toe, even wat algemene punten:

Wat betreft taalmods: op dit moment kunnen moderators al mensen aanspreken op taalgebruik, en dat gebeurt ook regelmatig. Op het moment dat er meer moderators zijn, kan daar meer op gelet worden, maar er zijn op dit moment geen plannen voor het invoeren van taalmods. Voor iedereen die moeite heeft met het typen van Nederlands: je kunt altijd je replys - zeker als het gaat om wat meer tekst - even door de spellingscontrole van word heen halen. Zo gepiept Lachen
Het is iig wel duidelijk dat er veel mensen hard van balen, we moeten er dus in ieder geval harder op moderaten, dat is duidelijk Knipoog Maar dan aan jullie de vraag om daaraan mee te helpen: wordt er MSN/Breezah/SMS getypt: ram dan even op de tem knop, dan kunnen wij een gebruiker erop aanspreken en als dat niet helpt, waarschuwen.

Op dit moment staat er al in de regels van HAW/ITP dat het niet de bedoeling is om elke dag foto's te plaatsen. Op het moment dat het bij een gebruiker 'de spuigaten uitloopt' kan hij/zij daar ook gewoon op aangesproken worden.

Wildwings schreef:
Waarom wordt er dan deze vraag gesteld als het kennelijk al duidelijk is dat er toch geen geheel wetboek komt, maar een set beknopte regels??

Ik geef in de openingspost al aan dat we neigen naar een set beknopte regels, maar daar graag input over willen. Het is dus nog geen uitgemaakte zaak of iets.

Sammie schreef:
Ik vind dat de mod's zelf eens de regels binnenste buiten moeten weten en dan dit tevens eenduidig gaan toepassen.

Dat is dus iets wat vrijwel niet op te lossen is. En dat is meestal niet omdat de moderators de regels niet kennen, maar omdat het niet zo makkelijk is om regels eenduidig toe te passen. Een topic wat overduidelijk tegen de regels is, zal door elke moderator op slot gezet worden. Maar er zijn genoeg situaties denkbaar die toch lichtelijk van elkaar verschillen, waardoro verschillende moderators verschillende beslissingen nemen.

Sylvia schreef:
Wel denk ik dat ze duidelijker moeten worden geplaatst, voor mijn part een extra link bij FAQ, Zoeken, Leden en UCP.

Heel valide punt, daar horen ze inderdaad gewoon te staan. *maakt notitie voor Bart*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:50

Ellende schreef:
Sammie schreef:
Ik vind dat de mod's zelf eens de regels binnenste buiten moeten weten en dan dit tevens eenduidig gaan toepassen.

Dat is dus iets wat vrijwel niet op te lossen is. En dat is meestal niet omdat de moderators de regels niet kennen, maar omdat het niet zo makkelijk is om regels eenduidig toe te passen. Een topic wat overduidelijk tegen de regels is, zal door elke moderator op slot gezet worden. Maar er zijn genoeg situaties denkbaar die toch lichtelijk van elkaar verschillen, waardoro verschillende moderators verschillende beslissingen nemen.

Het gaat mij ook niet om ieniemienie verschillen, want dat is een verschil van inzicht. Maar ik zal je een voorbeeld geven wat heel eenvoudig het grote verschil (en dus geen inzichtverschil, maar duidelijke regels, overeenkomsten tussen wat wel en niet op slot en wat in een twijfel geval mod's naast elkaar werken)

Bokker Y haalt in FB een ouder topic omhoog over hengst D met een zinnige post. Topic gaat op slot, enkel onder het mom van oud topic. Een weekje later maakt bokker Z in FB een nieuw topic over hengst T, omdat een andere topic oud is (of bokker Z heeft gezocht, maar vond een een ouder topic niet terug). En dan wordt dat nieuwe topic over hengst T op slot gezet met de mededeling haal het andere topic maar omhoog want dit spaart ruimte (en het kan wel in het andere topic, zo blijft het bij elkaar ect.). En de leeftijd van de beide oudere topic's verschilden zeer weinig.

Verward Verward

Maak dan gewoon heel duidelijk afspraken in welk forum wél oudere topic's omhoog gehaald mag worden. (bijv. wél in FB en OV en niet in (...)). Zo heel moeilijk lijkt mij dat niet.

Ook een leuke is: er wordt een topic gemaakt over een bericht in krant P. En die vraagt daar verheldering over. Mod's Q verplaatst het. En 2 (algemene) berichtjes later doet mod R er een slotje op, omdat het enkel speculaties zijn. En dit laatste gebeurt trouwens wel vaker. De een verplaatst het en de ander doet er een slotje omdat het niet aan de eisen voldoet. Heeft mod Q zitten slapen dan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:07

Het tweede geval is iets waarvan ik bang bent dat je het niet tegen kan gaan. Vaak gelden er op forums vrij specifieke regels. Op het moment dat er een topic op forum X geplaatst wordt wat daar niet hoort, zal die mod het verplaatsen naar een forum waarvan hij denkt dat het hoort. Voorbeeldje: een topic gaat van CreaBea naar Medisch. Het kan dan voorkomen dat er op Medisch een centraal topic voor is, waar de vraag beter in past, de mod van Medisch zal er dan alsnog een slotje op zetten.

Wat je aanhaalt over oude topics, herken ik wel en daar is op zich vrij makkelijk iets aan te doen. Ik ga zorgen dat dat iig een keer besproken gaat worden binnen het team Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:53

Sammie schreef:
Maak dan gewoon heel duidelijk afspraken in welk forum wél oudere topic's omhoog gehaald mag worden. (bijv. wél in FB en OV en niet in (...)). Zo heel moeilijk lijkt mij dat niet.

Toch valt dat tegen... of tenminste, het is mij tegengevallen. Je ziet als mod hele andere dingen dan als gebruiker... En het blijft lastig. De regel 'geen oude topics omhoog halen' is duidelijk, en de regel 'geen dubbele topics ook', maar op alle grensgebieden moet je die afweging maken, op welke termijn is het nog ok om welk soort oud topic omhoog te halen? Hoe makkelijk en logisch dat ook lijkt, ik heb geregeld lang zitten twijfelen: moet het nou dit zijn, of toch dat? Er zijn heel veel regels en richtlijnen, je hebt daar als gebruiker een heel duidelijk idee over (had ik als gebruiker voor mijn modperiode zeker Lachen ) maar van de 'andere' kant blijkt het altijd maar een paar dagen te duren voor er weer een onduidelijk twijfelgeval is.

Daarnaast kun je niet alle regels kennen, en je kunt ook niet alle berichten in een topic lezen...

Voorbeeld: iemand TeMt een 17 pagina's lang topic met de mededeling dat het een kletstopic wordt. Een mod kijkt even, ziet een topic op een Informatief-forum met 17 pagina's (waarbij de meeste topics hooguit 2 of 3 pagina's halen) en leest pagina 17 even door: inderdaad, veel off-topic geklets dus verplaatsing naar de HK.

Klinkt allemaal heel aannemelijk, toch?

Tot bleek dat het topic de eerste 16 pagina's heel goed on-topic was gegaan, en de mensen die er een kletstopic van maakten eigenlijk uberhaupt niet bij dat topic betrokken waren. Dan is de reactie ineens een andere: off-topic reacties verwijderen en het informatieve topic laten staan waar het hoort.

Maar je kunt niet van mods verwachten dat elk slotje, elke verplaatsing een volledig onderzoek oplevert, dat de mods alle regels (ook alle forumspecifieke) nazoekt, tientallen pagina's aandachtig doorleest en ook nog uitzoekt wat er in vergelijkbare gevallen over de afgelopen 10 maanden is besloten. Dat heeft namelijk tot gevolg dat er helemaal niets meer kan gebeuren.

Bovendien: is het zo'n ramp als de een een topic verplaatst en de ander het vervolgens op slot zet? Is het een ramp als er een slotje geplaatst wordt op een topic waar dat in een ander geval niet gebeurt?

Dat voorbeeld wat ik hierboven gaf was simpel opgelost, iemand stuurde mij een pb'tje met een korte uitleg, en het is aangepast. (En iemand stuurde een zeer grove pb dat de mods niet zo belachelijk moesten doen en nog het een en ander aan scheldwoorden... Ik kan je verzekeren dat dat op mij nooit zo motiverend werkte Haha! )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:04

Oude topics worden inderdaad ooit op slot gedaan terwijl het niet hoeft. Zie inderdaad ooit iemand een topic openen, iemand anders zet er links van oude topics neer, topic gaat daarom op slot, en vervolgens gaat het oude topic ook op slot omdat diegene daar in post. Lekker frustrerend.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:47

even stukje geqoute

Shadow0 schreef:
.....

Toch valt dat tegen... of tenminste, het is mij tegengevallen. Je ziet als mod hele andere dingen dan als gebruiker... En het blijft lastig.
......
Daarnaast kun je niet alle regels kennen, ..
.....

JEAHHHH daar zijn we weer ..

ff tussen de regels door .. als zelfs een oud modie zegt je kan niet alle regels onthouden / kennen (niets persoonlijks overigens !!)

is het voor de simpelebokker dan wel / niet aanvaardbaar dat men niet alle regels kent ??

is dit nou niet een prachtig voorbeeld van teveel te ingewikkelde regels Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:51

Maar zoveel regels zijn er toch helemaal niet? De meeste zijn volgens mij ook nog eens gebaseerd op gewoon logisch redeneren.
Ik denk zelf dat veel problemen voortkomen uit het feit dat een aantal mensen de regels op hun eigen manier proberen te interpreteren. Maar dat houd je altijd, hoe je de regels ook formuleert.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:25

Beknopte regels lijkt mij een stuk beter.
Normaal Nederlands, elkaar respecteren, geen porno, geen persoonlijk aanvallen en geen hetze tegen mensen die niet op het forum zitten en zich zodoende niet kunnen verdedigen.

Persoonlijk vind ik wel dat er te snel slotjes worden geplaatst. Wat ik nu meerdere keren heb zien gebeuren is dat in interessante discussies ineens vriendenclubjes van iemand verschijnen die op een kinderachtige manier het topic gaan zitten verpesten zodat het topic een slotje krijgt.
Veel beter zou zijn als dat vriendenclubje een afkoelban kreeg van 24 uur zodat de interessante discussie niet wordt afgebroken.

Verder vind ik ook dat veel mensen wel heel snel gaan zitten huilen als ze een beetje kritiek krijgen.
Mijn ervaring is dat als je het gewoon laat begaan het zichzelf uiteindelijk wel corrigeert en er hele interessante discussie kunnen ontstaan.

Als TS een topic verpest een slotje, doet een ander dat dan pak degene aan die het topic verpest maar zet niet een topic op slot.

Persoonlijk vind ik wel dat het een discussieforum moet blijven en niet een "oh wat leuk", "wat lief" en "ik ben het met je eens" forum.

Gewoon mijn gedachtenspinsels. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:06

nickyu schreef:
ff tussen de regels door .. als zelfs een oud modie zegt je kan niet alle regels onthouden / kennen (niets persoonlijks overigens !!)

is het voor de simpelebokker dan wel / niet aanvaardbaar dat men niet alle regels kent ??

Voor een deel heb je wel gelijk, en ik ben dan ook voorstander van een kleinere set regels.

Maar voor een deel echter zijn er regels die niet direkt leiden tot OW's. Neem UK of EA-VP, waar je er aan moet denken de juiste tag in de titel te plaatsen. Dat zijn details die veel gebruikers maar ook verschillende mods niet weten. Dat vind ik ook logisch, het is erg specifiek. Maar dat betekent naar mijn mening niet dat die tags dus overboord gegooid moeten worden.

De forumspecifieke mods weten wel hoe het hoort, net als gebruikers die daar vaak komen. En weet je het niet, en doe je het fout, dan is er nog geen man overboord. Je krijgt een aanwijzing van de mods, eventueel moet je je bericht herplaatsen, maar that's it. Ik zie daar niet zoveel kwaad in...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:09

mischien een startschermpje als je een topic plaatst... net zoals je een waarschuwing krijgt bij een 'oud' topic...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:19

Maar er worden nog steeds oude topics omhooggeschopt. Ik vraag me dan ook af of het echt veel zou uitmaken?
En maakt dat de situatie voor de gebruikers dan beter of duidelijker?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:43

Shadow0 schreef:
[Maar voor een deel echter zijn er regels die niet direkt leiden tot OW's. ...

daar had ik het niet eens over , gewoon in zijn algemeenheid bedoelde ik

als de regels door heel bokt heen simpel zijn

zoals ThePast03 ook al aangeeft ..gewoon normale normen en waarden
verder ben ik het met het gehele berichtje van ThePast03 wel eens
een degelijke discussie is vaak moeilijk te voeren op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:47

Ik denk niet dat dit echt tot een regel behoort, maar misschien een optie om registraties vanaf 1 maart oid te laten voldoen dmv een betaling? Dan komen er (denk ik) minder schaduw accounts, en heb je denk ik een groep mensen erbij die écht geintereseerd zijn en bokt op een nuttige manier gebruiken omdat ze er geld voor betaald hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:34

Shadow0 schreef:
Maar er worden nog steeds oude topics omhooggeschopt. Ik vraag me dan ook af of het echt veel zou uitmaken?
En maakt dat de situatie voor de gebruikers dan beter of duidelijker?

met dit:
Alane schreef:
mischien een startschermpje als je een topic plaatst... net zoals je een waarschuwing krijgt bij een 'oud' topic...

had ik het niet over oude topics... maar als voorbeeld op bijv. EA met de tags gebruiken... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:41

Alane, bedoel je net zoiets als ze melding dat je foto's groter zijn dan een x aantal pixels?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:54

precies... die fora waar je tags moet plaatsen die dan een soort waarschuwingsscherm geven van
[lala] tag gebruiken bij blabla onderwerp
enzovoort... 'vergeet' een poster dan een tag te plaatsen dan kunnen de beroepsklikkers maar ook de hobbyklikkers op het uitroepteken 'klikken' en kan het topic verwijderd worden en niets geen smoes meer van "wist ik niet"
snappie mie? Haha!