Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:09

Elaine schreef:
Maar dan wel onderbouwd met argumenten en eventueel bewijzen.

Dus niet:
- 'Dat is té duur', maar Dat is te duur, bij de *naam-winkel* stond dit artikel voor minder
- 'Deze verkoper bedriegd de boel', maar In het verleden heb ik geen goede ervaringen met deze verkoper. Een rood artikel werk mij beloofd en ik kreeg een oude, vale, blauwe

Enz.

Maar het onderzoekteam lijkt mij in eerste instantie wel iets, en dat je desnoods dat team op de hoogte stelt van slechte ervaringen.

Dat zij daar een lijst van bijhouden.

met die opmerkingen krijg je ook het principe: 'eens een dief altijd een dief'
of een complete 'discussie' in het topic omdat de verkoper ook gaat reageren en zijn/haar kant van het verhaal toelicht.

als je daar een een onafhankelijk persoon voor zou hebben die zou dan wel kunnen opmerken dat na onderzoek is gebleken dat dat artikel normaliter (dus buiten aanbieding of gedateerd/uitlopende collectie)goedkoper is (wat dan ook niet gelijk weer hoeft te betekenen dat de verkoper niet de waarheid spreekt, als die schrijft dat het gekocht is voor dat bedrag of opzettelijk probeerd meer winst te maken omdat de verkoper niet gecontroleerd heeft wat het artikel op dit moment kost)

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:12

Ik begrijp ook niet waarom commentaar gewoon niet mag blijven staan. Ook al is het commentaar onterecht, de verkoper kan dan toch gewoon nog tegenargumenten geven over hoe en wat. Eventuele kopers kunnen dan zelf beslissen wie ze vertrouwen.
Dit is toch ook niet meer werk voor de mods? Minder zelfs lijkt me. En eventuele kopers zijn gewaarschuwd terwijl het voor de eerlijke verkopers normaal ook geen probleem moet geven, als deze echt eerlijk zijn krijgen ze waarschijnlijk niet eens commentaar (of toch niet van die aard dat ze die niet kunnen weerleggen)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:14

Alane schreef:

met die opmerkingen krijg je ook het principe: 'eens een dief altijd een dief'
of een complete 'discussie' in het topic omdat de verkoper ook gaat reageren en zijn/haar kant van het verhaal toelicht.

als je daar een een onafhankelijk persoon voor zou hebben die zou dan wel kunnen opmerken dat na onderzoek is gebleken dat dat artikel normaliter (dus buiten aanbieding of gedateerd/uitlopende collectie)goedkoper is (wat dan ook niet gelijk weer hoeft te betekenen dat de verkoper niet de waarheid spreekt, als die schrijft dat het gekocht is voor dat bedrag of opzettelijk probeerd meer winst te maken omdat de verkoper niet gecontroleerd heeft wat het artikel op dit moment kost)

Klopt hier heb je gelijk in Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:17

Omdat het commentaar ook onterecht kan zijn, je een complete discussie kan krijgen, omdat het een persoonlijk iets is tussen de commentator en de verkoper... verkooptopic naar de haaien en ik denk niet dat het de sfeer ten goede komt.
+
Dan krijg je naast de beroeps 'klikkers' ook nog eens de beroeps commentatoren....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:19

Ik denk dat alleen dan dat dat eventuele onderzoeksteam commentaar mag leveren.

Onafhankelijk, serieus, onpartijdig, enz, enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:20

Ik heb er ook geen problemen mee als een verkoper 'veel' voor het product probeert te krijgen, maar niet onder het mom dat dit het dan ook waard is.
De eigenaar kan er tenslotte zelf wel onwetend te veel voor hebben betaald. Iets wat bij westernzadels nog al eens gebeurd.
Maar dat is dan geen reden om een volgende koper in diezelfde val te laten lopen, vind ik.
Maar als iemand het wel waard vind, dan staat niets een koop in de weg.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:24

Klopt DubbelDun.

Als ik als verkoper niet beter weet dan dat mijn zadel 500 euro waard is zal ik hem voor die prijs te koop zetten. (vb: ik heb hem 1 jaar geleden voor 750 gekocht)
Als dan iemand zegt: Dit zadel kost nieuw 599,-- .. voelt de verkoper zich waarschijnlijk in het ootje genomen.

Als er niemand is die die prijs wil betalen zal hij de vraagprijs moeten laten zakken.

Dat onderzoeksteam kan dan onderzoeken of het:
1. Echt ergens voor die prijs te koop is
2. 500 euro waard is
3. Wat er gedaan moet worden (prijs verlagen, bepaalde reacties verwijderen, enz)

Zoiets.

*Zwaait weer om modje!

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:24

Alane schreef:

Ik zie niet in waarom alles met zo'n omweg moet?

Alane schreef:
Omdat het commentaar ook onterecht kan zijn, je een complete discussie kan krijgen, omdat het een persoonlijk iets is tussen de commentator en de verkoper... verkooptopic naar de haaien en ik denk niet dat het de sfeer ten goede komt.
+
Dan krijg je naast de beroeps 'klikkers' ook nog eens de beroeps commentatoren....

Als het een persoonlijke vete is dan is dit meestal wel vrij snel duidelijk. Daarnaast hoeft men ook niet eindeloos door te gaan met 'jawel-nietes' reacties. Als eenmaal iets gezegd wordt dan is dit meestal toch wel duidelijk en als er dan wel op door wordt gegaan dan bestaat er nog altijd de tem-knop om de discussie stop te zetten maar wel te laten staan

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:27

NoaFleur: de ervaring heeft al geleerd dat het zo meestal niet werkt, en dat de dingen snel uit de hand kunnen lopen.

Elaine: zulke dingen zijn ook wel gebeurd en gedaan, helaas kwam er ook toen veel commentaar op het modbeleid. Dat is geen reden om het niet te doen, maar wel een reden om er over na te denken.

(Ben ook benieuwd naar de mod-overwegingen in deze.)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:30

Shadow0 schreef:
[***]: zulke dingen zijn ook wel gebeurd en gedaan, helaas kwam er ook toen veel commentaar op het modbeleid. Dat is geen reden om het niet te doen, maar wel een reden om er over na te denken.

Ik verwacht ook zeker niet dat het zonder slag of stoot zal gaan, daarom is het misschien fijner om het team niet enkel en alleen uit mods te laten bestaan, maar meer als voor en door bokkers. Dus bokkers als jij en ik, met gezond verstand.. en verstand van zaken Lachen

Vb, het team bestaat uit:
- Bokker A met verstand van zadels
- Bokker B met verstend van paarden/pony verkoop
- Bokker C met verstand van dekens/dekjes enz enz
- Bokker D..
- ..

Shadow0 schreef:
(Ben ook benieuwd naar de mod-overwegingen in deze.)

Ik ook, maar er reageerd er maar geen 1 Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:33

@Elaine: ik zie dan niet in wat een Mod daar tussen moet doen. Een bewijs van 'te duur' zou mooi zijn idd. En via een Tem kan een Mod een te simpele reactie verwijderen. Een koper moet zelf weten of iets het hem/haar waard is, zeker als er geluiden zijn dat het te duur zou zijn.
Ik kan me wel indenken dat er geen meerdere reacties hoeven te komen als iets bijv. te duur is, eentje (met reden) zou voldoende moeten zijn.

Ander voorbeeldje uit het verleden wat niet getolereerd werd;
verkoper biedt een zadel aan met een zgn nieuwprijs van 3000
Zegt er niet bij of dit euro's of guldens zijn, maar het item is al dusdanig qua leeftijd dat dit in guldens geweest moet zijn.
IK vind het dus misleidend om dit zo neer te zetten. Maar als je dit dan meldt wordt het verwijderd.
Op deze manier worden kopers op het verkeerde been gezet qua waardebepaling, zeker als men dan ook nog eens geen verstand heeft van het verkochte.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:35

@ DubbelDun, ik zeg juist dat het handiger is om het 'team' uit bokkers te laten bestaan Lachen

En mods die door dat team ingeschakeled kunnen worden mochten er acties ondernomen moeten worden die de gewone bokker niet kan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:37

jaa dat zag ik later. Maar ik weet niet of je dat echt met een 'team'moet willen doen. Vind maar eens iemand die onbevooroordeeld is (de meeste 'kenners' zijn ook commercieel aktief. Die geen 'hetze' hebben tegen bepaalde verkopers etc.

Persoonlijk denk ik nog steeds dat Bokt het onderling heel goed kan regelen, zolang bepaalde reacties maar niet verwijderd worden.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:38

Shadow0 schreef:
NoaFleur: de ervaring heeft al geleerd dat het zo meestal niet werkt, en dat de dingen snel uit de hand kunnen lopen.

Nou, ik heb opzich geen probleem met een onafhankelijk iemand maar ik vraag me af of dat wel realiseerbaar is? Het is nl ontzettend veel werk om uit te zoeken. Daarnaast kan er evengoed een discussie ontstaan als de verkoper het niet eens is met de 3de persoon. (want ik neem aan dat die zijn bevindingen dan gewoon zichtbaar in het topic plaatst zodat die geen 100x dezelfde dingen moet onderzoeken?)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:41

Maar als je een team hebt waar bij je bijvoorbeeld de regel stelt dat niet 1 persoon een positief of negatief advies mag geven, maar in overleg met minimaal 2 andere leden van dat team.

Dus niet dat bijv Teamlid A klakkeloos negatieve adviezen uit kan delen, maar dat B & C het ermee eens moeten zijn Lachen

Handig zou dan zijn (dit is misschien ver denken, maar we moeten overal op voorbereid zijn) om een forumonderdeel waar je dus objecten e.d. kan bespreken.

Vb. topic: TE KOOP, Dressuurzadel

1900 euro, ZGAN.
2 jaar oud
enz
enz

Opmerking van teamlid
In overleg met *Teamlid B* & *Teamlid C* hierbij de opmerking dat zadel nieuw 1500 euro kost, bij *naam winkel* in *plaatsnaam*, hier te vinden *website/adres*.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:42

Eigenlijk is het heel simpel; wil je als verkoper geen discussie dan zet je het op Marktplaats en kun je de kluit belazeren zoveel je wilt.
En dan zijn we weer terug waar EA eigenlijk om begonnen is; een betrouwbaarder verkoopgelegenheid vor Bokkers onderling.

@Elaine: je maakt het leven er niet makkelijker op hoor Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:43

Dubbeldun: bokkers kunnen dat in elk geval alleen goed onderling regelen als de grenzen van wat kan en wat niet vantevoren goed bedacht worden en dat die ook in de gaten gehouden wordt.

Ik heb de drie mods van EA een pb'tje gestuurd, maar er is er geen online op het moment volgens mij, dus het kan misschien even duren voor de reactie komt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:46

DubbelDun schreef:

@[***]: je maakt het leven er niet makkelijker op hoor Clown

Hoe bedoel je Tong uitsteken

*Ziet namelijk al hele systemen voor zich Nagelbijten / Gniffelen

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:53

DubbelDun schreef:
Eigenlijk is het heel simpel; wil je als verkoper geen discussie dan zet je het op Marktplaats en kun je de kluit belazeren zoveel je wilt.
En dan zijn we weer terug waar EA eigenlijk om begonnen is; een betrouwbaarder verkoopgelegenheid vor Bokkers onderling.

Hier ben ik het mee eens Haha! Gewoon de 'commentaren' laten staan dus. OK dan!

@Elaine: Er bestaat nu toch al het 'Het grote taxatietopic van paardenspullen' topic. Wordt alleen wel weer een heel zoekwerk en dan krijg je weer dat mensen alleen maar vragen maar zelden antwoorden/taxeren

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:56

Wat heeft dat topic ermee te maken Clown

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:03

Daar kan dus al besproken worden hoeveel iets waard is

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:07

Van zadels ja, maar wat dan met de hoofdstellen, paarden, dekjes, dekens, beenbescherming, jassen, caps, rijbroeken, truien, andere kleding, elektronica, boeken, autos, scooters, fietsen, enz, enz, enz

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:14

Misschien denk ik te simpel, maar ik vind dat er gewoon gelegenheid moet zijn voor het geven van 'tegenreacties' op een normale, beschaafde manier.

Een verkoper met goede bedoelingen, nette spullen en een goede prijs/kwaliteitverhouding zal daar nooit een punt van maken, denk ik.

Iemand die bovenstaande verkopers met opzet loopt te stangen, valt vanzelf door de mand. Net zoals 'corrupte' verkopers dat ook zullen doen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:15

Maar meestal loopt dat tot verhitte discussies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:18

Klopt, als er iemand temt (gebeurd vaak niet)
en voordat de tem gelezen is, zit je al op pagina 5 met over en weer gekat.