nieuwe,mede door leden betaalde,server toch niet vlekkeloos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: nieuwe,mede door leden betaalde,server toch niet vlekkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:49

Het ergste vind ik van die "kinderen" die per telefoon gedoneerd hebben. Bij hen was toch de verwachting gewekt dat daarmee de problemen verholpen zouden worden.

Bart moet het gezeik toch ook zat worden? Dan laat je je toch "helpen"? Alleen om te laten zien dat je écht alles geprobeerd hebt. Vooral als deze hulp gratis is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:59

Sylvia schreef:
SP, ik heb die discussie met mijn vriend ook gehad (eigen bedrijfje in de IT), hij zal niet snel hulp aannemen omdat je er achteraf altijd op aangekeken zult worden
Dat is een kwestie van professionaliteit. In belang van de klant wordt mij vrij regelmatig hulp aangeboden en ik bied mijn hulp ook weer regelmatig aan.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:25

slimmerik schreef:

Bart moet het gezeik toch ook zat worden? Dan laat je je toch "helpen"? Alleen om te laten zien dat je écht alles geprobeerd hebt. Vooral als deze hulp gratis is.

Ach joh, paardenvolk. Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:33

Sjoert schreef:
slimmerik schreef:

Ach joh, paardenvolk. Clown

Ons kent ons Sigaar

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:18

Jeetje, wat een gezeur zeg

Er is nergens gezegd dat alle problemen aan de hardware liggen, als server totaal niet meer op wil starten is hij dood en moet hij vervangen worden, dat is inmiddels gebeurd. Nu hebben we dus weer werkende hardware (op 1 onderdeel na) en hebben we weer een situatie waarin alles prima draait zolang je met je tengels overal vanaf blijft en zolang er niets veranderd (het b.v. niet ineens drukker wordt).

Ik heb gisteren het e.e.a. aan zitten passen om de site nog wat sneller/betrouwbaarder te krijgen, dat ging prima totdat er een nogal vervelende samenloop van omstandigheden kwam waardoor MySQL (ja, de software dus) in de problemen kwam. Dat was na een minuut of 15 weer opgelost. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en zeker met een site als dit is dat vrijwel niet te voorkomen omdat je dit niet even in een testomgeving kunt testen (iig niet zonder duizenden euro's en dagen aan werk te besteden).

En nee, ik ben niet de enige die naar de instellingen heeft gekeken, er zijn mensen met meer verstand van zaken die me regelmatig helpen met wat optimalisaties of problemen. Ik heb helemaal geen problemen met hulp, graag zelfs, maar ik schiet alleen iets op met hulp als die hulp iets toe te voegen heeft.

Maar goed, bottomline is hier dat een database server geen mixer is. Er zit een hele hoop tussen wel en niet werken, dat is niet te reduceren tot een paar knoppen waar je aan kan draaien of hardware die wel of niet werkt. Verder is er nooit gezegd dat ineens de site 100% perfect zou draaien op het moment dat er nieuwe hardware is, die nieuwe hardware was gewoon nodig ivm een defecte server, niets meer, niets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:46

Amen. Afgod

Waarschijnlijk hadden sommige mensen niet door dat er altijd fouten in een apparaat kunnen sluipen. Ook een tv of computer kan wel eens een storing hebben. En dat moeten we maar gewoon accepteren. Daar kan niemand iets aan doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:48

Hoop dat het gezeur hierover inderdaad nu eens een keer is afgelopen! Vork
Stoor je je er aan, kruisje zit rechtsboven in de hoek!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:51

Pfff, sommige mensen bokken echt alleen om het zeiken.....zucht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:58

Met een eerdere uitleg was een hoop gezeik voorkomen geweest. Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:02

@slimmerik euhm ja maar misschien heeft bart naast bokt ook nog een sociaal leven en kijkt hij niet elke minuut of er al nieuwe reactie's zijn... Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:04

slimmerik schreef:
Met een eerdere uitleg was een hoop gezeik voorkomen geweest. Bloos

Uhm er is genoeg uitleg gegeven Slimmerik ook in andere topics! Bart heeft dit verhaal al meerdere keren verteld hoor Rolleyes

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:13

Ja hooooooor, de Bas-Clan.... Clown

Kunnen jullie niets nieuws verzinnen, dit wordt saai Gaaaap

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:20

Ja hoor, een kritische noot wordt weer afgedaan als gezeik
beetje jammer...
En ik geloof, weet eigenlijk wel zeker, dat Bas gebanned is, dus wat die er nu weer mee te maken heeft Verward

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:22

Blond snap ik hier iets niet. Wordt bart dan door ons betaald, zodat hij zich 24 uur per dag bezig houd met dit forum en zijn server. Ik ken een provider daar betaal ik maandelijks een bijdrage aan en wanneer ie er uit ligt moet ik zelf een telefoonnummer draaien die me geld kost en waarbij ze me dan zeggen dan het nog even duurt.

De vraag van de ts is dus al beantwoord. Het ligt niet aan de server en die is dus goed. Bart heeft het goede merk gekocht Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:35

Jammer hoor, dit gezeur.
Tot nu toe is dit allemaal vrijwillig, en mogen we onze handjes dichtknijpen met Bart! Ja
Hulp aanbieden is makkelijk, maar ga er maar aan staan. Of beheert een van jullie ook een forum vergelijkbaar met Bokt? Nors opkijken

Inderdaad, staat het je niet aan, kruisje zit rechtsboven (voor de Safari/Macintosh gebruikers: het rode bolletje linksboven Knipoog ).

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:41

Als ik even wil bokken en krijg de mededeling dat de server buiten gebruik is vind ik dat zwaar irritant. Moet je in een keer wat anders verzinnen om te gaan doen.

Maar eigenlijk komt dat maar heel af en toe voor. Wanneer het wel voorkomt duurt het meestal niet lang.
Mij hoor je dus niet klagen. Vind bokt toch het grootste gedeelte van de tijd goed werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:52

jokari schreef:
jemig mensen, Bart houdt dit forum draaiende alleen om ons een lol te doen!

Nou....dat is wel heeeel erg naïef Haha! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:52

luxje schreef:
En ik geloof, weet eigenlijk wel zeker, dat Bas gebanned is, dus wat die er nu weer mee te maken heeft Verward

Wat een beetje misleidend is, is natuurlijk dat je net doet alsof dit nieuw voor je is. In het vorige topic heb je regelmatig gereageerd. De uitleg van Bart over de stand van zaken, en de uitdrukkelijke mededeling dat een donatie geen garanties biedt dat alles vlekkeloos gaat werken, heb je dan ook zeker gelezen. Anders had je er niet op kunnen reageren, tenslotte?

Toch doe je net alsof je dit niet eerder wist. Daarmee wek je de indruk van onoprechtheid.

Ook heb je genoeg meegelezen op FZ, en gereageerd in de diverse topics, om te weten dat Bas vergelijkbare kritiek had. Dat jij ook moderator bent op het forum van Bas heeft er inderdaad niet mee te maken, maar je snapt hoop ik wel dat mensen zich toch afvragen hoe dat precies zit? Misschien dat een heldere uitleg de twijfel kan wegnemen, meer dan een verongelijkte houding.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 19:14

Ik zeg toch ook nergens dat ik Bas niet ken Verward
Ik vind het alleen wel triest dat mensen blijkbaar denken dat mij iets in mijn oor gefluisterd word.
In die andere topics had ik ook kritiek ja, mijn eigen kritiek.
Toen ik gisteren bokt opstartte en ik de foutmelding kreeg, heb ik op eigen houtje dit topic gestart.
Daar heb ik de hulp van wie dan ook niet voor nodig.

Dat bedoelde ik met de opmerking: "dus wat heeft Bas er mee te maken"

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:24

Kan me eigelijk goed in shadows gedachtengang plaatsen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 19:40

Verklaar je nader
In andere topics gaf ik mijn eigen (soms kritische) mening.
Nu valt mij iets op en nu mag dat niet meer?
Vreemd zeg.

Erg vreemd hoe hier naar mensen wordt gekeken die wel eens kritiek geven.
Maar ach, laat ik er dan ook maar eens een dooddoener ingooien:
Typisch bokt Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:40

Bas is geband ja... *kuch* Hij trekt zich er alleen weinig van aan. En zich dan afvragen waar al die mods toch voor nodig zijn...

Bokt lag er net even uit. Ik vind het werkelijk schandelijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:40

Waarom zo zeuren over Bokt? Het is gratis en je kan er zoveel en zo weinig op als je wilt.Als het dan een keer niet werkt vindt ik niet dat je moet zitten zeuren. Hoeveel werk heeft Bart en de rest er wel niet mee. Een topic om Bart te bedanken hiervoor is eerder op zijn plaats. En als je je ergert. Niemand verplicht het je te bokken.

Valt me op trouwens hoe veel experts er hier zijn, die alles van servers en hardware en software weten en beter weten........ Clown (ben blij dat ik er geen verstand van heb)

tanukigirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 03:32

Schimmelig schreef:
Ja hooooooor, de Bas-Clan.... Clown

Kunnen jullie niets nieuws verzinnen, dit wordt saai Gaaaap

Idd
Eerst waren ze tegen hem, maar nu ze samen een clubje hebben zijn ze ineens voor.

SillyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:07

nou bart heel verstandig om even te reageren en bedankt weer Knipoog
laat dit gezeur maar het ene oor in en vervolgens het andere oor weer uit gaan. Zoals al eerder gemeld in het topic, men denkt op eens rechten te hebben na een kleine donatie.
Bij deze mijn reactie om van dit topic een bart-bedankt topic te maken:
bedankt voor de zoekfunctie, bedankt om de werkende profielen en bedankt voor een veel sneller bokt dan vorige maand. En das wel nieuw uit mijn mond, hoor schimmelig Knipoog Vind het haast eng om dit tegen een mod te zeggen haha Tong uitsteken
Maar in je eentje verantwoordelijk zijn voor een forum van dit formaat doen niet veel mensen. GOT, Fok, allemaal in handen van een team en niet één aanspreek en zeurpunt.
Laatst bijgewerkt door SillyB op 10-01-07 04:08, in het totaal 1 keer bewerkt