Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:16

lies schreef:
Toch is deze ban wel erg flauw. Ze had een ban, maar die was blijkbaar onterecht. De ban zou daarom om 12.56u (6-11) afgelopen zal zijn. Op het moment dat ze post (onder het account van Oudehinken) is het inmiddels al avond (21.10u 6-11). Oke, ze had niet op Oudehinken's account mogen posten, maar ik vind dat jullie toch zelf ook niet correct hebben gehandeld, door haar een 'unban' te beloven om 12.56 uur en die niet uit te voeren.

Een zeer onterechte ban voor onbepaalde tijd imo. Ik ben het er mee eens dat het gebruiken van andermans account niet zo hoort, maar in dit geval zouden jullie ook eens je hand in eigen boezem kunnen steken, aangezien a; de ban in eerste instantie al onterecht was en b; jullie te laat waren met het opheffen van een onterechte ban.

Ik begrijp dat jullie van mening hierover verschillen met het modteam. Dat mag ook gerust Lachen Overigens, persoonlijk vind ik niet dat de OW met bijbehorende ban onterecht was, dat is door de bemiddelaars besloten, en dat accepteren wij gewoon. Verder geloof ik niet dat haar een bepaald tijdstip is beloofd dat ze geünband zou worden. Hoe dat met dat technische verhaal zit, dat weet ik persoonlijk niet precies Lachen Daar heb ik geen verstand van.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:25

odetteke schreef:
Nou, ten eerste heeft het dus geen zin, ten tweede is de gebruiker zelf mondig genoeg om dit zelf te kunnen regelen, ten derde is het een meningsverschil tussen de mods en de gebruiker (het is al heel vriendelijk van de mods dat ze er meer uitleg over willen geven, maar in principe gaat het ons geen barst aan).

Edit: Het gevaar van dit soort dingen in een openbaar topic bespreken is dat er allerlei privegegevens bekend worden gemaakt, die niet bekend horen te worden!

Zoals welke.....

En als jij vind dat het jou geen barst aangaat, reageer dan niet meer in dit topic. Dan heb je er ook geen last meer van.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:40

Citaat:
Zoals welke.....

Op dit moment nog geen volgens mij. Maar als je afzonderlijke situaties gaat bespreken bespreken is dit wel het risico. (was dus even een tip om op te letten, omdat dit zo ontzettend vaak wel mis gaat)

Citaat:
En als jij vind dat het jou geen barst aangaat, reageer dan niet meer in dit topic. Dan heb je er ook geen last meer van.

Het gaat mij net zoveel aan als jullie, inderdaad niets dus. Ik volg dit topic vanwege het eerste bericht. Dit topic is bedoeld door de TS om duidelijkheid te krijgen over tijdstippen waarop mensen (ondanks een ban) online zijn. De vraagstelling of een bepaalde gebruiker terecht of onterecht een ban heeft gekregen speelt hierbij geen rol en is eigenlijk offtopic. Als je dit soort dingen toch perse wilt bespreken, bespreek dit dan via pb met een mod, of maak een apart topic.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:01

Maya schreef:
Ik begrijp dat jullie van mening hierover verschillen met het modteam. Dat mag ook gerust Lachen Overigens, persoonlijk vind ik niet dat de OW met bijbehorende ban onterecht was, dat is door de bemiddelaars besloten, en dat accepteren wij gewoon. Verder geloof ik niet dat haar een bepaald tijdstip is beloofd dat ze geünband zou worden. Hoe dat met dat technische verhaal zit, dat weet ik persoonlijk niet precies Lachen Daar heb ik geen verstand van.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat jouw persoonlijke mening is over deze ban (no offence). De mids hebben besloten dat deze onterecht was, dus was ie onterecht. Zo werkt dat toch? Anders kan je de mids beter afschaffen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:10

odetteke schreef:

Citaat:

Het gaat mij net zoveel aan als jullie, inderdaad niets dus. Ik volg dit topic vanwege het eerste bericht. Dit topic is bedoeld door de TS om duidelijkheid te krijgen over tijdstippen waarop mensen (ondanks een ban) online zijn. De vraagstelling of een bepaalde gebruiker terecht of onterecht een ban heeft gekregen speelt hierbij geen rol en is eigenlijk offtopic. Als je dit soort dingen toch perse wilt bespreken, bespreek dit dan via pb met een mod, of maak een apart topic.

Ik ben hier niet over de ban van de gebruiker begonnen dat was geheel iemand anders, ik heb er alleen op gereageerd. En daar gaat het nu op verder.

Dus eigenlijk geheel niet off-topic. Maar een voorvloeiing van bepaalde omstandigheden. Je haakt in op de opmerking van een ander en dan krijgt je dit. Haha!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:36

"De ban van desiree was onterecht vanwege 2 onterechte OW's, vervolgens duurde het
unbannen niet 1 dag maar vanaf zaterdag. Desiree had naar de webmaster
daarover een mail gestuurd hoe dat zat maar geen antwoord gekregen.
UIteindelijk is het dank zij Urielle opgelost, anders was die unban er
mogelijk niet eens gekomen. Er is verder ook niet gezegd dat het unbannen
mogelijk dagen inhoudt.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:32

Het is wel jammer dat iemand die bijna vanaf dag 1 een Bokker is door zo'n miscommunicatie (want meer is het imo eigenlijk niet) meteen een ban voor onbepaalde tijd krijgt.

IMO is Desiree iemand die gewoon een duidelijke mening heeft, maar waarmee je wel lekker kan disucceren. Ik ben zelden posts van haar tegen gekomen die niet door de beugel kunnen. Geen pers. vetes of onpasselijk gedrag. Jammer dat iemand dan een Ban kan verdienen, en dan al helemaal voor onbep tijd !!!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:56

Misschien even ter verduidelijking: De Mods zijn degenen die OW's kunnen en mogen uitdelen. Bij een klacht, toetsen de Mids of de OW terecht is gegeven. Wij kijken hierbij naar de gevolgde procedure en/of doen een inhoudelijke toetsing. (Daarbij gaat het altijd om een concreet geval. Met andere woorden: de mids zullen een uitspraak doen over 1 gegeven OW en niet over alle OW's opgelopen in een bepaalde periode. Had je 4 OW's opgelopen en doe je beklag over de 5e OW, dan kan alleen die worden teruggedraaid en de 4 OW's die je al had, blijven staan).
Er zijn een aantal "keiharde regels" op Bokt. Om er maar een paar te noemen: niet schelden, geen schaduwaccounts en niet posten op het account van een ander. Wanneer een gebruiker die regels schendt, dan volgt daar altijd een OW op of (in geval van meer dan 1 OW) een ban.
De Mids hebben in deze overtredingen eigenlijk geen rol. De procedure is immers helder, hooguit kan je erover discussieren of een bepaalde gebruiker wel op de hoogte was van de "keiharde regels". In zijn algemeenheid kan je stellen dat een ieder die langere tijd al gebruiker is, kennis heeft genomen van de regels en de consequenties kan voorspellen.
Laatst bijgewerkt door Jasper op 10-11-06 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:02

Ik vind de permanente ban een erg harde maatregel in dit geval. Het "misbruiken" van het account van iemand anders was alleen bedoelt om contact te krijgen met het beheer omdat er veel onduidelijkheden waren en er geen reactie via mail kwam. Desiree heeft nergens anders met dat account gepost. Daarom een permanente ban geven vind ik niet correct in deze context.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:10

Ik wil niet over een gebruiker specifiek in discussie gaan dus daarom geef ik weer een "algemeen antwoord": Een gebande gebruiker heeft natuurlijk middelen nodig om in contact te komen met Mods of Mids. Daarvoor zijn verschillende emailadressen in het leven geroepen. Die zijn door voor iedereen te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:10

Gut, en dit alleen maar omdat ik mij afvroeg hoe het kwam dat er een 'online'datum te zien was tijdens een ban Clown

Over Desiree, om toch ook even off-topic mee te praten, wil ik alleen zeggen dat ze haar eigen mening heeft en die ook verkondigt. Niet altijd op een manier die iedereen zint maar dat hoeft toch niet uit te maken?
Ik zal straks eens wat posts van haar teruglezen maar een permanente ban gaat imo wel ver. Frustratie over gebanned zijn en uren na het moment van ontbannen nog steeds niet kunnen inloggen kan ik mij goed voorstellen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:27

Kijk als de 'gebande' nu onder een ander account een rel zou hebben geschopt.... Maar dat is niet het geval. Ze heeft een PB verzonden en ik geloof in het HK topic gemeld dat ze een ban had die terug gedraait zou worden.

Voorop gesteld dat er al wat onvrede heerste heeft ze wellicht, en begrijpelijk dit laatste mss niet zo netjes in het topic gebracht, maar het is in het topic wat niet iedereen leest.

Daarbij vindt ik dat er in dit geval niet belachelijk (wat terug te lezen valt) gereageerd is. Mss verontwaardigd, maar niet aso.

Ik ben helemaal geen persoon die zich normaal mengt in dit soort dingen, leven en laten leven is mijn motto, vooral op Bokt, maar ik ken Desiree, en kom haar oa. erg regelmatig tegen in topics, waar ik zeer zeker nooit van geirriteerd raak of gekwetst. Daarom zet ik er gewoon mijn vraagtekens bij.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:07

slimmerik schreef:
Okee posten is natuurlijk not done.... Maar is het een idee om in de pb dat je geband bent mee te nemen dat als je post of pb't op een account van iemand anders dat bestraft wordt met een permanente ban??

Niet om het één of ander, maar imo is dat ten eerste bekend op Bokt - er zijn wel eens eerder mensen geband -, ten tweede valt dat imo onder hetzelfde kopje als schaduwaccount en tot slot staat geloof ik zelfs in de Boktregels dat je je account niet uit mag lenen of zelf aansprakelijk bent of iets in die geest.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:12

En verder blijf ik erbij dat als jij een onterechte ban hebt en die ongedaan gemaakt wordt, je tóch even kunt wachten tot die ban ook van je account af is.

En als er een tijd genoemd is, zoals zo fijn tot op de minuut genoteerd wordt, dan is het toch heel simpel? Dan is de ban onterecht en kan Desiree contact opnemen met de bemiddelaars.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:20

Sylvia schreef:
slimmerik schreef:
Okee posten is natuurlijk not done.... Maar is het een idee om in de pb dat je geband bent mee te nemen dat als je post of pb't op een account van iemand anders dat bestraft wordt met een permanente ban??

Niet om het één of ander, maar imo is dat ten eerste bekend op Bokt - er zijn wel eens eerder mensen geband -, ten tweede valt dat imo onder hetzelfde kopje als schaduwaccount en tot slot staat geloof ik zelfs in de Boktregels dat je je account niet uit mag lenen of zelf aansprakelijk bent of iets in die geest.

Tja ik ken de regels uit den treure......maar ik weet zeker dat er veel vooral jongeren hier geen idee van hebben.

Elkaars account gebruiken wordt heel veel gedaan op bokt. Ik heb hier al diverse voorbeelden van gezien. Het gebeurt meestal uit gein enzo. Maar kan me voorstellen dat iemand die een tweede OW krijgt (dus één dag geband wordt) met het account van haar vriendinnetje nog wat posten plaatst. Zoiets kan toch op een simpele manier voorkomen worden door een standaard regeltje in de pm van de mod?

Desiree kreeg de melding dat ze om 12.56 uur unband zou worden . .... De post waar het om gaat is van 's avonds 21.10 uur geloof ik. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je dan het wachten beu bent.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:33

Ik gebruik ook wel eens iemands account (als diegene naast me zit bv). Maar NIET als ik geband ben.

En daarbij vind ik dit toch echt duidelijk genoeg:
Maya schreef:
Verder is dit niet de 1e OW die verzonden is, bij elke OW die je krijgt wordt er naar de FAQ op FZ verwezen met de gevolgen bij meerdere OW's. Bij een 1e OW heb je nog geen ban dus kan je het in alle rust uitzoeken, bij de volgende OW's verwachten we dat je die regels gewoon kent.
(...)
Bij een 2e OW, met daarbij een dagban, wordt overigens wel expliciet gemeld dat we die persoon tijdens de ban niet op Bokt willen zien omdat dat resulteert in een permanente ban. Bij latere OW's wordt dat niet altijd gemeld nee, omdat wij (imo logischerwijze) verwachten dat de bokkers de regels onderhand wel kent.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:38

Okee dan niet..... was maar een tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:06

Ik kan minstens vier accounts gebruiken, hoef enkel maar even een andere computer te gebruiken (eventueel een paswoord vragen/paswoord gokken) maar ik zit toch enkel onder mijn eigen account op Bokt.
Zou ik een ban oplopen dan is er geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een ander account te 'lenen' om iets te posten.
Een ban krijg je niet zomaar tenslotte, dat is je eigen schuld.

Wat is dan de meerwaarde van andermans account gebruiken? Verward
Ja, om een vraag aan de mod's of mid's te stellen misschien, maar dat kan ook heel simpel op een andere manier.
Misschien ben ik wel heel naief, of te eerlijk, of te rechtlijnig... Ik weet het niet, maar andermans account is andermans account. Daar heb ik niets te zoeken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:44

slimmerik schreef:
pearl_tje schreef:
Er worden hier in dit topic mensen bij naam genoemd. Laat de naam dan weg en noem ze gebruiker X.

De pot verwijt de ketel?? Haha! Haha! Haha!

pearl_tje schreef:
Kijk dus de mensen hier hebben ervoor gezorgt dat desiree een ban voor onbepaalde tijd heeft.

Ontzettend offtopic maar ik moest heel hard lachen om jouw profiel slimmerik Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:40

Ludora schreef:
Het is wel jammer dat iemand die bijna vanaf dag 1 een Bokker is door zo'n miscommunicatie (want meer is het imo eigenlijk niet) meteen een ban voor onbepaalde tijd krijgt.

IMO is Desiree iemand die gewoon een duidelijke mening heeft, maar waarmee je wel lekker kan disucceren. Ik ben zelden posts van haar tegen gekomen die niet door de beugel kunnen. Geen pers. vetes of onpasselijk gedrag. Jammer dat iemand dan een Ban kan verdienen, en dan al helemaal voor onbep tijd !!!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Bokt lijkt af en toe pvd wel een strafkamp op deze manier... Zo is er nog een bokker die vanwege een schaduwaccount permanent geband is... zij had een schaduw account aangemaakt om oa mij een pb te sturen zodat ons (leuke!!!) contact niet verloren zou gaan... Imo dus behoorlijk kinderachtig dat ze daarom een permanente ban heeft gekregen. Maar goed, bokt wordt 'beheerd' door de beheerders en de mods en wij die geen kleurtje hebben behoren geloof ik maar tot het 'klootjesvolk' dat niets in te brengen heeft als het er op aan komt... Zo voelt het iig voor mij wel een beetje.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:33

lies schreef:
Toch is deze ban wel erg flauw. Ze had een ban, maar die was blijkbaar onterecht. De ban zou daarom om 12.56u (6-11) afgelopen zal zijn. Op het moment dat ze post (onder het account van Oudehinken) is het inmiddels al avond (21.10u 6-11). Oke, ze had niet op Oudehinken's account mogen posten, maar ik vind dat jullie toch zelf ook niet correct hebben gehandeld, door haar een 'unban' te beloven om 12.56 uur en die niet uit te voeren.

Een zeer onterechte ban voor onbepaalde tijd imo. Ik ben het er mee eens dat het gebruiken van andermans account niet zo hoort, maar in dit geval zouden jullie ook eens je hand in eigen boezem kunnen steken, aangezien a; de ban in eerste instantie al onterecht was en b; jullie te laat waren met het opheffen van een onterechte ban.

Hier wil ik graag nog even op reageren Lachen.

Over 'moment van weer op Bokt kunnen' is het niet mogelijk om gebruikers beloftes over te doen. Bij de toezegging dat een ban er af gaat is er niet met helderheid en duidelijkheid een tijdstip aan te hangen.

Dat heeft niets te maken met onwil oid van moderatorkant, maar meer met het technische systeem. Technisch loopt nog niet alles zo direct als dat wellicht wenselijk is.

In dit voorbeeld: als een moddie dus op dat tijdstip en die dag Desiree geunbanned heeft dan kan het best zijn dat dit pas bij de eerstvolgende backup oid van kracht wordt. Hebben wij totaal geen invloed op. (Ik noem nu als voorbeeld een backup, maar dat kan ook nog aan andere dingen liggen, geen idee.)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:03

In dit geval zou ik dan zeggen, ban gaat eraf en verder geen woorden aan smerig maken.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:03

Mee eens Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:04

Jaantsje dat is precies mijn idee Lachen. Misschien nog wel er even bij noemen dat het enkele dagen kan duren en dat de gebruiker dus nog even geduld moet hebben Lachen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:05

toen desiree even op mijn acount zat was haar ban al van de baan. Maar kon ze nog steeds niet inloggen en dat terwijl eht al 2 dagen geleden was dat haar ban was opgeheven.