Ergelijk gedrag op bokt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Ergelijk gedrag op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:59

ja dat is zeker waar Kristie!! Fijn dat er toch nog bokkers zijn die zich eraan ergeren Knipoog

Kmoest maar een nieuw bit kopen en mn shet heeft al 12.5 cm!!! Bit zit goed, maar heel even op die foto niet, dus het bit zal wel 2 cm groter moeten....euh...ja hoor Clown

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:05

Cassidy schreef:
Juultj schreef:
Wat ik ook vaak jammer vind is dat 1 bokker een rot opmerking maakt en daarna volgt de rest ...

Dat zie ik anders. Ik zie teveel mensen gewoon meelopen en meepraten dat het allemaal zo lief/schattig/goed/mooi gaat, en op het moment dat er een goed onderbouwde kritische opmerking komt, ineens wel kritisch gekeken kan worden en men ineens wel voor zijn of haar mening durft uit te komen. Hoezo kuddegedrag? Waarom wordt dan alleen maar de kritische kanttekening beoordeeld en niet die hele zooi aan andere, zognaamde positieve reacties (wel of niet gefundeerd, en wel of niet gemeend)?

Dat bedoelde ik ook Cassidy.
Alleen jij verwoord het weer op de perfecte manier. Vork
Ik wist niet helemaal hoe ik het moest verwoorden. Bloos
Laatst bijgewerkt door Julia op 04-10-06 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:06

Ja ik vind dat ook best wel iritant

als 1 iemand een mening heeft ( vaak niet zo fijne ) dat heeft heel bokt die mening Verward

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:06

spreekwoord klopt wel weer.....

als er 1 schaap over de dam gaat, volgen er meer.... Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:15

iedereen moet elkaar gewoon in de waarde laten en idd niet meedoen aan kuddegedrag want daar word ik ook gek van!

ook erger ik me soms wel eens aan het feit dat sommige mensen het altijd beter denken te weten, terwijl hun vast ook nog niet zijn uitgeleerd Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:29

Juultj schreef:
Wat ik ook vaak jammer vind is dat 1 bokker een rot opmerking maakt en daarna volgt de rest ...
......

Dat zie ik anders. Ik zie teveel mensen gewoon meelopen en meepraten dat het allemaal zo lief/schattig/goed/mooi gaat, en op het moment dat er een goed onderbouwde kritische opmerking komt, ineens wel kritisch gekeken kan worden en men ineens wel voor zijn of haar mening durft uit te komen. Hoezo kuddegedrag? Waarom wordt dan alleen maar de kritische kanttekening beoordeeld en niet die hele zooi aan andere, zognaamde positieve reacties (wel of niet gefundeerd, en wel of niet gemeend)?

Dat bedoelde ik ook Cassidy.
Alleen jij verwoord het weer op de perfecte manier. Vork
Ik wist niet helemaal hoe ik het moest verwoorden. Bloos
[/quote]

Ja dat vind ik ook Vork
Wilde ik hier ook al plaatsen Nagelbijten / Gniffelen
Als jou topic met een positieve post begint is de rest ook vrijwel positief...
Begint het met een negatieve post dan kun je nagaan dat de rest ook zo volgt.
Evenals het taxatietopic op UK, begint iemand laag dan taxeert iedereen ongeveer zo, begint er iemand met een hoog bedrag voor jouw creatie dan blijft dat bedrag hoog Verward Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:42

Cassidy schreef:
Juultj schreef:

Amen! Oh nee, dat mocht niet meer Nagelbijten / Gniffelen

urselin schreef:
Sommige mensen oordelen graag over situaties waar zijn geen of weinig (achtergrond)informatie van kennen. Dat heb ik ook al ervaren op bokt, maar zo zijn sommige mensen ook in het dagelijks leven. Of mensen die erg direct zijn (wat verkeerd opgevat kan worden).

Sommige? Neuh, irl oordeeld vrijwel iedereen op basis van een eerste indruk en de beschikbare informatie. Ik ook, terwijl ik altijd iedereen gelijke kansen geef. Achteraf zul je dan toch te horen krijgen 'zie je wel'... Dat is mens eigen, een oordeel vormen obv de informatie die je hebt.

mariekie schreef:
Iets wat mij mateloos irriteert is dat mensen het hier altijd beter weten.
En zich niet neerleggen bij een mening of beslissing van een ander.
Die koste wat het kost hun standpunt verdedigen omdat ze denken dat zij alle wijsheid in pacht hebben. Vork

Ik heb liever die mensen hier dan die mensen irl. Want die ken ik ook... Hier is het een kwestie van negeren, irl laat dat type mensen zich vaak niet negeren. En hetgeen KiWiKo zegt geldt ook voor mij: ik ben best bereid van mening te veranderen, maar kom dan wel met goede argumenten... En die mis ik vaak. Komen er wel goede argumenten en moet ik mijn ongelijk toegeven dan zal ik dat ook in een desbetreffend topic zeggen hoor, kan er niet wakker van liggen.

Foto's plaatsen durf ik ook best nog, ik pas Bokt-censuur toe, dat zeker. Maar ik durf best te plaatsen. Ik leer van het commentaar van de meeste mensen, degenen die alleen maar wat zeggen om iets te zeggen negeer ik lekker Lachen

Voor wat betreft het uiterlijk: mijn verzorgpony (Haf) is dik. Erg dik Nagelbijten / Gniffelen Ik pas er leuk op, al zeg ik het zelf. Ik heb een weekend of 2 geleden echter ook op de Haf van 0oJannekeo0 gereden, die is een stuk luxer gebouwd. Daar zaten foto's tussen waarvan ik me ook afvroeg hoe het kwam dat ze niet door midden gebroken was. Het plaatje doet héél veel. Ik ben onzeker over mijn gewicht, maar ik ben me er wel bewust van, ik werk eraan en ik zie hoe het voor een derde eruit zal zien. Wellicht plaats ik die foto's nog, misschien ook niet. Plaats ik ze en komt er commentaar, dan zal ik ook aangeven dat ik aan mijn gewicht werk, zo simpel is het.

Reijer schreef:
Het is alleen raar dat er soms mensen reageren die er zelf geen verstand van hebben.
Die zijn jammergenoeg te dom zijn om dat zelf te weten en denken dat ze Anky zelf zijn.
Ik vind het juist wel grappig om die berichtjes te lezen.

Dit is dus echt een opmerking die vaak terug komt als argument waarom bijvoorbeeld ik, als B/recreatieruiter, geen commentaar zou mogen geven op een L-ruiter. Of dat ik niet geen fan van Anky zou kunnen of mogen zijn. Je reinste flauwekul. Dat ik wellicht niet hetzelfde niveau heb wilt niet zeggen dat ik geen fouten kan zien. Of dat de persoon die een hoger niveau heeft een hogere status heeft. Ik kan er echt niet wakker van liggen of het een topic van een willekeurige Bokker of van bv KiWiKo of RK is...

Siebjelover schreef:
khad een topic van 3 pagina's vol omdat er eentje begon te zeuren over mijn bit. Mijn pony zit soms echt te klieren met het bit en dan gaat een bitring tegen zijn mondhoek zitten. Niets aan te doen.....momentopname....en tja...hoop gezeur over gehad en het topic werd gesloten....

Persoonlijk vraag ik me dan af waarom je uitgerekend die foto's plaatst... Je kunt je op voorhand bedenken dat je er commentaar op gaat krijgen en als het een momentopname hebt dan heb je ongetwijfeld zat andere, goede, foto's. En dan nog is het een heel stuk hoe jij erop reageerd of een topic gesloten wordt of niet. Als jij normaal blijft reageren is voor de ander de lol eraf en heeft een moderator normaal gesproken geen enkele reden om een slotje te plaatsen...

En nu is het weer tijd voor huiswerk Vork

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:11

Ik vis de slechte foto's er meestal ook tussenuit, omdat ik weet dat er gezeur over komt terwijl het een moment opname is en het bijv. net even niet lekker ging of dat ik op het verkeerde moment de foto klikte.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:36

Maar is dat nou niet hetgene waar iedereen tegen aanloopt als je een foto plaats op HAW? Alle foto's zijn momentopname's, en daar zitten goede en minder goede foto's tussen, nou en?
Het probleem is volgens mij dat veel mensen dat vergeten, als iedereen alleen maar foto's zoekt waarbij het paard 'perfect' loopt, dan wordt het gewoon erg saai.....

Ik snap uberhaut niet hoe je vanaf een foto kan zien of iemand goed rijdt of niet (misschien mis ik de ervaring).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:57

Tuurlijk is absoluut waar, maar als je een foto plaatst waarbij je net te ver je hak optrekt dan krijg je daar altijd een opmerking over, vandaar dat ik ze er lekker tussen uit vis.

Als ik les wil dan bel ik mijn instructrice wel (en stiekem is het ook wel goed voor mijn ego om leuke reactie's te krijgen).

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 14:06

kritiek is ook niet erg,alleen de manier waarop het gebracht word kan soms wel anders.
Opbouwende kritiek is wat anders dan iemand helemaal de grond intrappen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:15

Charos schreef:
Tuurlijk is absoluut waar, maar als je een foto plaatst waarbij je net te ver je hak optrekt dan krijg je daar altijd een opmerking over, vandaar dat ik ze er lekker tussen uit vis.

Als ik les wil dan bel ik mijn instructrice wel (en stiekem is het ook wel goed voor mijn ego om leuke reactie's te krijgen).

Maar je plaatst toch een foto waarbij je graag kritiek wilt zodat je nog beter wordt, dan is het toch logisch dat iemand dan wat zegt over je hak? Dat is toch het hele opzet van HAW, of mis ik dan wat?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:19

Nou ik plaatst meestal foto's omdat ik wil laten zien dat het goed gaat of om mijn paard te showen.
Les neem ik van een deskundig iemand dus daarvoor hoef ik geen foto's te plaatsen om vervolgens van meisjes van 13 te horen dat ik op foto 6 mijn hak niet netjes uitdruk, of dat het toch wel slim zou zijn als ik een cap op zou zetten.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:20

Natasja91 schreef:
Ik word gek van het gezeik over het gezeik op bokt.
Dit is zo ongeveer het tachtigste topic dat hierover geopend wordt..

Hey..ik wilde precies hetzelfde posten!
Natuurlijk is het gezeik op Bokt irritant..maar dat zal er altijd blijven, mensen zijn van nature zeikerds.
Maar dit is al het zoveelste topic over zeikende mensen en het is zoooo voorspelbaar welke reacties er komen.Snap daarom ook niet waarom er nu weer een topic over gemaakt wordt.

Net als al die topics over alcohol bij tieners, en de topics over de normen en waarden die zo achteruitgaan.. Sigaar dat ken ik nou wel!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:24

precies, als je het niet leuk vind op bokt, wie zegt dat je topics moet plaatsen en reageren dat doe je echt zelf en een beetje zelfkritiek kan nooit kwaad

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:25

dwaallicht schreef:
Natasja91 schreef:
Ik word gek van het gezeik over het gezeik op bokt.
Dit is zo ongeveer het tachtigste topic dat hierover geopend wordt..

Hey..ik wilde precies hetzelfde posten!
Natuurlijk is het gezeik op Bokt irritant..maar dat zal er altijd blijven, mensen zijn van nature zeikerds.
Maar dit is al het zoveelste topic over zeikende mensen en het is zoooo voorspelbaar welke reacties er komen.Snap daarom ook niet waarom er nu weer een topic over gemaakt wordt.

Net als al die topics over alcohol bij tieners, en de topics over de normen en waarden die zo achteruitgaan.. Sigaar dat ken ik nou wel!

Tja, er zijn zoveel topics die uitgekauwd zijn, wat dacht je van topic's waarin gevraagd wordt of het rijden met sporen en-of zweep niet slecht is, wanneer je mag beginnen met beleren, waarom je wel of niet voor een cap kiest, dat is nou eenmaal zo met een forum.
Op een gegeven moment heb je alle onderwerpen wel gehad, en blijven er dingen zich herhalen.
Blijkbaar is dit een hekelpunt bij veel bokkers, anders was het wel met 1 topic afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:38

Het valt mij ook op.. op sommige topics hoef je nieteens te reageren als je niet in een kliekie hoort, en dat is jammer. Ik ben geheel onpartijdig, maar ik kan me begrijpen dat het voor andere mensen heel vervelend kan zijn.
Dan reageert er 1 van het kliekje in een topic, en worden alle vriendinnen erbij gehaald.. al dat gezeik!

Ik zat eens naar het topic te kijken van van de Haflinger Renate, wat een afschuwelijke opmerkingen kwamen daar voorbij zeg, om te kotsen gewoon. Ik noem het hondje maar gewoon bij de naam, Charos. Dat soort opmerkingen en reacties maken een forum niet meer leuk, en geen tijdverdrijf meer.. dan kom je in plaats van ontspannen, gespannen van de computer vandaan...

Laat iedereen in zijn waarde, en behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden..

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:10

Van kliekjes merk ik niets van, maar dat komt misschien omdat ik niet op de namen let wie wat schrijft. Ik meng me er toch wel tussen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:12

Ik wil me er niet tussen mengen Haha!! Geen tijd voor Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:34

Weet je wat ik ook een beetje je jammer vind...
Hoe hoog springt jouw fjord?
Heeft jouw haf hoefijzers?
Welke haf heeft de langste manen?
Welke setjes passen het beste bij jouw haf? etc etc...
Dat zie je de laatste tijd steeds meer, nou reageer ik soms nog wel op die van de shetten, maar ik vind het vaak echt zo van :´Ik wil graag een topic openen´, en omdat die de langste staart van de fjord heeft, doe ik de haf wel´...

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 17:38

als je je ergert aan dat er zon topic geopend word zou ik er vooral niet in kijken,waarom kijken in een topic waar je je aan ergert

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:40

marije86 schreef:
als je je ergert aan dat er zon topic geopend word zou ik er vooral niet in kijken,waarom kijken in een topic waar je je aan ergert

Bekijk het ook niet ( heb ook geen haf of fjord ), maar speur alles af in het balkje op de homepage, en iedere 10 minuten zie je der wel 1 passeren, snappie? Haha!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 17:42

@cyntje was ook niet op jou gericht

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:41

Mijn topic werd gesloten omdat de moderator te vaak moest waarschuwen van: Jongens jullie gaan teveel offtopic omdat jullie zo zeuren over het bit..

heb netjes uitgelegd dat het gewoon momentopname was, maarja..sommige bokkers vonden het erg leuk om door te zeuren Knipoog Heb gewoon nix meer ervan gezegt
Knipoog

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:25

Tja, lezen schijnt nogal moeilijk te zijn.... of ze willen het gewoon niet lezen..