Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pruttel schreef:enigste in plaats van enige, of:
beter als jij... beter dan jij
hij zij tegen me ipv hij zei tegen mij
en zo nog veel meer
chevax schreef:Op dit moment heb ik een stagiaire op kantoor. Een heel aardig meisje, hoor, maar vanhaar stageverslag begrijp ik helemaal niks! Ik heb met haar stagebegeleider hier een gesprek over gehad. Blijkt dus dat leerlingen tegenwoordig niet meer op spel- en grammaticafouten worden afgerekend. Uhhmmm... op wat dan nog wel? Ik probeer me momenteel door een stageverslag te worstelen, waarin zinnen staan, waarbij ik me niet eens kan vóórstellen wat er moet staan. En daar maak ik me dan op mijn beurt vreselijk druk over. Maar "sgatjhuusss" schrijven kan iedereen wel.
Jettie schreef:Ben ik de enige die zich eraan ergert?
Steeds vaker zie ik in berichten 'is' staan in plaats van 'eens'.
Voorbeeld: Ik heb dat ook wel is gedaan.
Het valt mij best vaak op, en ik heb zoiets van "Je weet het verschil tussen 'is' en 'eens' toch wel?".
chevax schreef:Op dit moment heb ik een stagiaire op kantoor. Een heel aardig meisje, hoor, maar vanhaar stageverslag begrijp ik helemaal niks! Ik heb met haar stagebegeleider hier een gesprek over gehad. Blijkt dus dat leerlingen tegenwoordig niet meer op spel- en grammaticafouten worden afgerekend. Uhhmmm... op wat dan nog wel? Ik probeer me momenteel door een stageverslag te worstelen, waarin zinnen staan, waarbij ik me niet eens kan vóórstellen wat er moet staan. En daar maak ik me dan op mijn beurt vreselijk druk over. Maar "sgatjhuusss" schrijven kan iedereen wel.
Yvonnelind schreef:Maar de meeste mensen doen ook geen moeite om ze in elk geval een beetje te voorkomen.Of het nu dyslectie is, een 'gewoon' spellingsprobleem of dat je gewoon ècht geen inzicht hebt in spelling, bedenk wel: de meeste mensen maken niet met opzet fouten.
Citaat:Ja, ik wordt hier ècht heel boos van! Ik ben zelf heel erg zwak in spelling en nee; daar heb ik geen reden voor. Ik heb altijd bijles gehad, ik lees veel, plaats veel berichten op Bokt, schrijf veel verhalen (o.a. op mijn web log) en maak nog steeds te veel spellingsfouten.
Citaat:Taalbloopers; heel leuk voor de inteligente mensen die wèl netjes foutloos kunnen posten zonder er bij na te hoeven denken. Lekker andere mensen belachelijk maken die na 5 keer overlezen nòg niet alle fouten eruit hebben kunnen halen; veel plezier.