Peetjuh schreef:Moet je respect hebben dan voor die gasten die in koele bloeden iemand vermoord of verkracht!
Ik bedoelde mijn reactie meer op de openings post van TS dat bokkers hier vaak te hard en respectloos op alles (en elkaar) reageren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peetjuh schreef:Moet je respect hebben dan voor die gasten die in koele bloeden iemand vermoord of verkracht!
enidan23 schreef:ik vind de gevangenissen hier in nederland ook geen straf, ik heb een keer een documetaire gezien van de meiden van de keile weg.
het ging dus over de heroinehoertjes van rotterdam die haalde regelmatig wat uit zodat ze weer ff tot rust konden komen in de cel, dus goed eten,dak boven je hoofd,veiligheid en weer ff van de drugs af zijn.
dan vind ik het geen gevangenis meer..
Citaat:Nee! Ik vind het gewoon kunnen, mensen die het zeggen voeren het zelf toch niet uit...
enidan23 schreef:jaduuh.. ik begrijp je zin niet helemaal, hoe bedoel je dat?
Bienotje schreef:Citaat:Nee! Ik vind het gewoon kunnen, mensen die het zeggen voeren het zelf toch niet uit...
Oftewel grootspraak en dat is nu juist waarom ík die dreigementen etc. niet zo kan waarderen. Als men zelf al weet dat het toch maar een loze uitroep is. Wat bereik je daar dan mee?
@Cuddle.. Op je eigen verzoek negeer ik je bericht en lees ik lekker verder. Maar vind het eigenlijk wel raar dat op een forum (een open discussieplatform) mensen niet jouw bericht ter discussie mee mogen nemen als zij een andere mening hebben.
Jaduuh schreef:Vind jij het eerlijk dan om iemand al te straffen voor iets dat die (nog) niet heeft gedaan?
Citaat:het is niet meer dan logisch dat áls er een volgende keer (je mag nooit mogelijkheden uitsluiten)
Citaat:Wanneer je mogelijkheden uitsluit geef je niet automatisch de oplossing, wanneer je alle mogelijkheden bekijkt is de doodstraf ook zeker geen optie..
Jaduuh schreef:Je hebt gelijk hoor met je verhaal.Citaat:het is niet meer dan logisch dat áls er een volgende keer (je mag nooit mogelijkheden uitsluiten)
Je mag het niet uitsluiten, maar je mag volgens de wet ook niet iemand straffen voor iets dat diegene (nog) niet heeft gedaan.
Jaduuh schreef:Dus je gaat geen straf opleggen die je zou geven als iemand het voor de tweede keer doet. Dit is dan wel wat erger maar als je kijkt naar een kind dat een appel steelt. Die krijgt een tik over de vingers, dat is na mijn idee een waarschuwing. Echt straffen is het. De tweede keer dat 't kind dat doet wordt die pas gestraft. Nou ligt dat sowieso anders bij volwassenen natuurlijk en mishandeling is iets heel anders dan iets stelen, maar toch.
Jaduuh schreef:Vinden jullie dan niet dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen? Je pijnigd zulke mensen veel meer door ze op te sluiten en ze er constant aan te herinneren waarom ze daar zitten.
Daarbij worden er nogsteeds zovaak mensen ónterecht gevangen genomen en gestraft. Stel dat, dat ook bij de doodstraf gebeurd, nou lekker is dat. Valt niet terug te draaien hoor!
Chrisje92 schreef:Jaduuh schreef:Vinden jullie dan niet dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen? Je pijnigd zulke mensen veel meer door ze op te sluiten en ze er constant aan te herinneren waarom ze daar zitten.
Daarbij worden er nogsteeds zovaak mensen ónterecht gevangen genomen en gestraft. Stel dat, dat ook bij de doodstraf gebeurd, nou lekker is dat. Valt niet terug te draaien hoor!
Helemaal mee eens. Er zitten nu vaak mensen heel lang vast, door voorarrest, en dan blijkt later dat ze niet schuldig zijn. Ook mensen die al echt in de gevangenis zitten, blijken soms onschuldig te zijn. Beetje banketstaaf he, als iemand dan al vermoord is?
Wat is wel een belachelijke regel vind is dat mensen eerder worden vrijgelaten wegens goed gedrag. Moeilijk he, goed gedragen in een gevangenis...
enidan23 schreef:had hij het vantevoren moeten bedenken, een beetje mens laat het wel uit zn kop om een hond achter zijn auto te binden en een blokkie om te gaan,, en als hij spijt had gehad was hij er al na een paar meter achter gekomen. het gevoel dat die hond achter je auto stuitert en laten we het geluid maar achterwege laten wat de hond zelf produceert.
gekkeils schreef:het enige wat me tegenhoud van de doodstraf is dat er ook onschuldige mensen er van de dupe worden!
en ik heb liever dat ze lijden dan dat ze gelijk verlost worden