bokt te hard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Re: bokt te hard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:01

Peetjuh schreef:
Moet je respect hebben dan voor die gasten die in koele bloeden iemand vermoord of verkracht!

Ik bedoelde mijn reactie meer op de openings post van TS dat bokkers hier vaak te hard en respectloos op alles (en elkaar) reageren.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:05

Ow oke dan heb ik niets gezegd Knipoog

enidan23 schreef:
ik vind de gevangenissen hier in nederland ook geen straf, ik heb een keer een documetaire gezien van de meiden van de keile weg.
het ging dus over de heroinehoertjes van rotterdam die haalde regelmatig wat uit zodat ze weer ff tot rust konden komen in de cel, dus goed eten,dak boven je hoofd,veiligheid en weer ff van de drugs af zijn.
dan vind ik het geen gevangenis meer..

Precies je zegt het goed ff en geen 20 jaar!!
Voor ff is het niet erg maar 20 jaar is heel wat anders!

Ik ken iemand die nu zit en die vond het de eerste paar maanden leuk maar nu wil die toch echt liever weer naar huis, naar z'n vrienden en fam.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:09

ik ken ook een paar lui die vast gezeten hebben.. natuurlijk wilde ze liever naar huis maar slecht hebben ze het niet gehad.. ze kunnen lekker playstationnen, daar heb ik niet eens geld voor.. en je kan daar binnen vanalles regelen (coke,wietjes etc..) het is gewoon een klein maatschappijtje daaro binnen en ik vind het geen goede straf. zekers niet voor de zwaarste criminelen.

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:18

Als ik hoor/lees dat een paard mishandeld is door middel van een stok in hun vulva steken of dat hun veulen er uitgesneden wordt of dat er een boxer achter de auto wordt vastgebonden en dat het beestje afgemaakt is vanwege de verwondigen dan denk ik niet " Goh laten we lief en aardig en zoetsappig zijn" Ik denk dan.... LATEN WE HETZELFDE DOEN ALS WAT ZIJ BIJ DIE BEESTEN HEBBEN GEDAAN!!! Kortom in deze zaken ben ik niet voor de doodstraf maar voor de martelstraf!!!!! En nee ik schaam me absoluut niet dat ik daar zo over denk!!! Kom nou zeg!

En trouwens ik denk dat heel veel mensen er zo over denken maar het misschien niet hardop durven zeggen. Nou vraag ik je??? Ben je dan te hard om het wel te zeggen of ben je dan te laf om het niet te zeggen terwijl je er misschien er wel zo over denkt?? En denk je er werklijk anders over.... prima, moet iedereen voor zich weten maar om nou te zeggen dat andere te hard reageren??? Nee! Ik vind het gewoon kunnen, mensen die het zeggen voeren het zelf toch niet uit...

Dan moet ik wel meteen bekennen als iemand MIJN hond achter de auto mee sleurt over het asfalt dat ik in alle staten ben en geloof me, dat is ECHT zo!!!! Ben ik nu te hard als ik zeg dat ik die persoon achter mijn auto zou willen hangen en een paar rondjes zou rijden tot dat hij open ligt???? Pfff ik vind van niet! Als mensen daar niet tegen kunnen, lees lekker verder en negeer mijn bericht!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:27

cuddle.. ben het met je eens hoor! marteling is in sommige gevallen echt de beste straf en als ze mijn hond zouden pakken en achter de auto binden,ben ik ook in alle staten en heb ik mezelf ercht niet meer in de hand.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:55

Ik denk absoluut niet dat bokt te hard is geworden. Ik denk wel dat bokt vrij hypocriet is geworden. Naief soms ook.
Neem dat topic *snij mezelf*. Heb het niet eens gelezen maar kan je zo ook wel zeggen wat er staat. Allemaal goedbedoelde bemoedigende woorden die ts alleen maar bevestigen in dat het leven best poedersuiker is en dat ze wel zielig is, en hulp moet zoeken. Ws zou het beter helpen als iemand haar een verbandtrommeltje zou sturen met een briefje *zoek et uit*. Tuurlijk klinkt dat hard, maar wedden dat het gelazer gauw klaar zou zijn? Negatieve aandacht is ook aandacht he!

Wbt de topics op uit de kunst enzo; sommige mensen vinden dingen nou eenmaal niet mooi. Moeten ze kunnen zeggen. Maar om nou meteen iemand de grond in te douwen? Beetje onnodig. Jammer ook dat meer al de helft van de reacties bestaat uit adviezen. Prima als die gewenst zijn, maar is het moeilijk om eens niet de betweter te zijn en oprecht te zeggen *dat is mooi!*?

Probeer eens aan te voelen waar de ander behoefte aan heeft. Löl niet mee met wat de ander graag wil horen, maar wees eerlijk en spontaan. En directheid, felheid en soms een dosis negativisme is dan niet altijd verkeerd. Maar oefen dat niet op *de kleintjes*...

Wbt die doodstraf; ik ben voor.Tenminste; ik ben voor de keuze. OF levenslang, OF doodstraf. De onschuldigen zullen dan echt wel wachten hoor.
Moordenaars laten lijden? arme familie. En waar is het goed voor... wraakbevrediging? Je maakt er de moord niet mee ongedaan, je maakt het lijden niet minder. Guilliotine, tsjakka, klaar. De moordenaar hoeft zijn leven als paria niet meer uit te leven, de familie van de vermoorde kan verder, de familie van de moordenaar kan verder.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:27

Citaat:
Nee! Ik vind het gewoon kunnen, mensen die het zeggen voeren het zelf toch niet uit...

Oftewel grootspraak en dat is nu juist waarom ík die dreigementen etc. niet zo kan waarderen. Als men zelf al weet dat het toch maar een loze uitroep is. Wat bereik je daar dan mee?

@Cuddle.. Op je eigen verzoek negeer ik je bericht en lees ik lekker verder. Maar vind het eigenlijk wel raar dat op een forum (een open discussieplatform) mensen niet jouw bericht ter discussie mee mogen nemen als zij een andere mening hebben.

Enige wat ik me wel afvraag is wat de hondeneigenaar en het hondje zelf (die toch helaas waarschijnlijk al afgemaakt moet worden) er mee opschieten als de dader achter de auto wordt gebonden. Het hondje wordt er echt niet meer beter van en als je als persoon wraak zoals dit nodig hebt om je beter te voelen en het verdriet te kunnen verwerken, dat lijkt me niet de bedoeling.

En kom op zeg, natuurlijk hoeft niemand het voor de dader op te nemen dat deze zielig is en correct heeft gehandeld of iets. Uiteraard is zo iemand best ziek in zijn hoofd te noemen! Maar waarom gelijk achter die gedachte iedereen maar automatisch bedreigingen er achter aan plakt, daar zie ik de logica niet van in..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:36

ik denk dat degene die de hond achter zijn auto bond,,voor herhaling vatbaar is maar het wel uit zn kop zal laten als hij er zelf achter eens achter hing. en kom nou.. dierenleed in nederland is bijna legaal te noemen wat voor een straf krijgt zo n iemand nou?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:38

Vind jij het eerlijk dan om iemand al te straffen voor iets dat die (nog) niet heeft gedaan?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:41

jaduuh.. ik begrijp je zin niet helemaal, hoe bedoel je dat?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:43

enidan23 schreef:
jaduuh.. ik begrijp je zin niet helemaal, hoe bedoel je dat?

Jij zegt dat als je hem ook achter de auto zou hangen hij het volgende keer wel laat. Je gaat er dan min of meer al vanuit dat die volgende keer komt. Dát vind ik in principe ook niet eerlijk. Misschien heeft die gast er wel spijt van en heeft die door dat die dit niet kan maken.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:47

had hij het vantevoren moeten bedenken, een beetje mens laat het wel uit zn kop om een hond achter zijn auto te binden en een blokkie om te gaan,, en als hij spijt had gehad was hij er al na een paar meter achter gekomen. het gevoel dat die hond achter je auto stuitert en laten we het geluid maar achterwege laten wat de hond zelf produceert.

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:47

Bienotje schreef:
Citaat:
Nee! Ik vind het gewoon kunnen, mensen die het zeggen voeren het zelf toch niet uit...

Oftewel grootspraak en dat is nu juist waarom ík die dreigementen etc. niet zo kan waarderen. Als men zelf al weet dat het toch maar een loze uitroep is. Wat bereik je daar dan mee?

@Cuddle.. Op je eigen verzoek negeer ik je bericht en lees ik lekker verder. Maar vind het eigenlijk wel raar dat op een forum (een open discussieplatform) mensen niet jouw bericht ter discussie mee mogen nemen als zij een andere mening hebben.

Als je beter zou lezen zou je het niet zo gek vinden! Er staat namelijk dat als ik een opmerking neerzet in een topic en mensen er niet mee eens zijn of als ze zich er aan irriteren dat ze dan gewoon lekker verder kunnen lezen en het negeren! Dus in dit topic kan mijn mening en bericht wél meegenomen worden!!! Sowieso trouwens... als ik vind dat mensen er niet op hoeven te reageren, plaats ik toch geen bericht? Blond Dus mensen mogen altijd op mij reageren, graag zelfs maar als mensen zich boos maken of kwaad maken en er niet tegen kunnen, vergeet mijn opmerking dan en ga lekker verder! Dat is wat ik bedoel.....

Ik ben van mening dat je alles mag zeggen wat je dwars zit. Dus ook grootspraak of loze dreigementen (wat ik overigens geen dreigementen vind!!) Je kan het toch neerzetten om je hart te luchten of wat dan ook??? Ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt hoor!!!

En wat het hondje of baasje er mee opschiet??? Helemaal niets maar dat maakt me niets uit! Ik ben toch wel benieuwd wat JIJ zou doen als een geliefde of dierbare vermoord wordt of hem/haar iets ernstig iets wordt aan gedaan of jij dan ook zo koelbloedig blijft en denkt " als ik nu wraak neem.... daar schiet ik toch niets mee op? En ik wil die ander geen pijn doen???" Lijkt me stug maar als het zo is.... Petje af ..... ( denk ik....)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:49

Jaduuh schreef:
Vind jij het eerlijk dan om iemand al te straffen voor iets dat die (nog) niet heeft gedaan?

waarop baseer je dat ?

*edit* 'Misschien heeft die gast er wel spijt van en heeft die door dat die dit niet kan maken.'
Maar hij heeft het dus al wel een keer gedaan, als je (in de ogen van de nederlandse wetgeving) een misdrijf pleegt overtreed je een wet.. Een wetsovertreding word bestraft met een boete, gevangenisstraf... Een kind dat een appel steelt uit de winkel word ook op zijn vingers getikt, omdat dat niet mag. Wanneer hij het nog een keer zou doen gelden er zwaardere maatregelen omdat je van de eerste straf al iets geleerd zou moeten hebben. Degene die zijn hond 1 keer achter de auto hing word er ook voor gestraft, het is niet meer dan logisch dat áls er een volgende keer (je mag nooit mogelijkheden uitsluiten) komt hij dan een andere straf zou moeten krijgen omdat de eerste straf blijkbaar niet aansloeg - oftewel: de les die hij had moeten leren heeft hij niet geleerd, en dus geef je een andere straf om hem zijn misdaad alsnog in te laten zien.

Wanneer je mogelijkheden uitsluit geef je niet automatisch de oplossing, wanneer je alle mogelijkheden bekijkt is de doodstraf ook zeker geen optie..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:54

Je hebt gelijk hoor met je verhaal.

Citaat:
het is niet meer dan logisch dat áls er een volgende keer (je mag nooit mogelijkheden uitsluiten)

Je mag het niet uitsluiten, maar je mag volgens de wet ook niet iemand straffen voor iets dat diegene (nog) niet heeft gedaan.

Dus je gaat geen straf opleggen die je zou geven als iemand het voor de tweede keer doet. Dit is dan wel wat erger maar als je kijkt naar een kind dat een appel steelt. Die krijgt een tik over de vingers, dat is na mijn idee een waarschuwing. Echt straffen is het. De tweede keer dat 't kind dat doet wordt die pas gestraft. Nou ligt dat sowieso anders bij volwassenen natuurlijk en mishandeling is iets heel anders dan iets stelen, maar toch.

[edit]

Citaat:
Wanneer je mogelijkheden uitsluit geef je niet automatisch de oplossing, wanneer je alle mogelijkheden bekijkt is de doodstraf ook zeker geen optie..

Ben ik met je eens, doodstraf is nóóit een optie na mijn idee.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:09

Jaduuh schreef:
Je hebt gelijk hoor met je verhaal.

Citaat:
het is niet meer dan logisch dat áls er een volgende keer (je mag nooit mogelijkheden uitsluiten)

Je mag het niet uitsluiten, maar je mag volgens de wet ook niet iemand straffen voor iets dat diegene (nog) niet heeft gedaan.

Nee, dat mag je inderdaad niet. Daar hoef je je qua Nederlandse wetgeving ook niet druk over te maken. wat ik bedoel is dat je de mogelijkheid dat emand nog een keer iets doet niet uit mag sluiten ,en dat je die persoon dient te straffen wanneer hij of zij weer de fout in gaat. In principe werkt het in Nederland ook zo: er word een strafblad bijgehouden. Maar (en dat is hoe ik het zie) er word te weinig gedaan wanneer iemand twee keer dezelfde fout maakt: geef een andere straf want de eerste straf werkte blijkbaar niet (voldoende). Dat is naar mijn mening wat er moet gebeuren: niet het verhogen van de straffen, maar uitzoeken welke straf effect heeft bij welk misdrijf.

Jaduuh schreef:
Dus je gaat geen straf opleggen die je zou geven als iemand het voor de tweede keer doet. Dit is dan wel wat erger maar als je kijkt naar een kind dat een appel steelt. Die krijgt een tik over de vingers, dat is na mijn idee een waarschuwing. Echt straffen is het. De tweede keer dat 't kind dat doet wordt die pas gestraft. Nou ligt dat sowieso anders bij volwassenen natuurlijk en mishandeling is iets heel anders dan iets stelen, maar toch.

Het is inderdaad niet hetzelfde, maar het zou wel hetzelfde moeten werken. Ik neem aan dat als je kind zoiets doet dat je er dan serieus mee gaat praten en uitlegt waarom zoiets echt niet mag. Als je zegt 'het mag niet' dan blijft het kind met vragen zitten en zal het mogelijk weer hetzelfde doen. Wanneer je zegt dat het niet mag en je geeft het kind een passende straf (appel terugbrengen naar winkel en het kind daar ook laten opbiechten wat het heeft gedaan) zal het kind er toch een les uit trekken en dat in het vervolg niet meer doen.
Waarom zou het bij volwassenen anders moeten liggen: in feite heb je te maken met een persoon dat ergens de link niet kan leggen en in de war is. Wanneer je deze persoon straft én er uitleg bij geeft (dat bedoel ik dus met de passende straf: je moet er immers van leren) zal hij of zij er onbewust nog een keer over nadenken - en dan bedoel ik niet seriemoordenaars, in mijn ogen zijn dat mensen die al té vaak in de fout zijn gegaan en dus hun kans op een plekje in de samenleving hebben verspeeld. Ze hebben immers bewezen dat ze niet weten hoe ze andere mensen moeten/kunnen behandelen, en de samenleving bestaat nu eenmaal uit mensen -
Hoe dan ook: vervroegde vrijlating wegens goed gedrag is naar mijn mening klinkklare onzin. Een kind dat voor straf een uur in de hoek moet staan mag ook niet eerder buiten gaan spelen omdat hij zich in die hoek zó goed had gedragen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:24

Jaduuh schreef:
Vinden jullie dan niet dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen? Je pijnigd zulke mensen veel meer door ze op te sluiten en ze er constant aan te herinneren waarom ze daar zitten.
Daarbij worden er nogsteeds zovaak mensen ónterecht gevangen genomen en gestraft. Stel dat, dat ook bij de doodstraf gebeurd, nou lekker is dat. Valt niet terug te draaien hoor!

Helemaal mee eens. Er zitten nu vaak mensen heel lang vast, door voorarrest, en dan blijkt later dat ze niet schuldig zijn. Ook mensen die al echt in de gevangenis zitten, blijken soms onschuldig te zijn. Beetje banketstaaf he, als iemand dan al vermoord is?

Wat is wel een belachelijke regel vind is dat mensen eerder worden vrijgelaten wegens goed gedrag. Moeilijk he, goed gedragen in een gevangenis...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:27

Chrisje92 schreef:
Jaduuh schreef:
Vinden jullie dan niet dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen? Je pijnigd zulke mensen veel meer door ze op te sluiten en ze er constant aan te herinneren waarom ze daar zitten.
Daarbij worden er nogsteeds zovaak mensen ónterecht gevangen genomen en gestraft. Stel dat, dat ook bij de doodstraf gebeurd, nou lekker is dat. Valt niet terug te draaien hoor!

Helemaal mee eens. Er zitten nu vaak mensen heel lang vast, door voorarrest, en dan blijkt later dat ze niet schuldig zijn. Ook mensen die al echt in de gevangenis zitten, blijken soms onschuldig te zijn. Beetje banketstaaf he, als iemand dan al vermoord is?

Wat is wel een belachelijke regel vind is dat mensen eerder worden vrijgelaten wegens goed gedrag. Moeilijk he, goed gedragen in een gevangenis...

Jaa daar ben ik het mee eens, dat is wat Flutterby net ook zei. Ja

Beetje raar is dat, als een kind huisarrest heeft en vervolgens zich voorbeeldig gedraagd wordt die huisarrest ook niet ingekort.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:30

O, grapje, dat had ik niet gezien Tong uitsteken

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 18:49

enidan23 schreef:
had hij het vantevoren moeten bedenken, een beetje mens laat het wel uit zn kop om een hond achter zijn auto te binden en een blokkie om te gaan,, en als hij spijt had gehad was hij er al na een paar meter achter gekomen. het gevoel dat die hond achter je auto stuitert en laten we het geluid maar achterwege laten wat de hond zelf produceert.

Ik denk niet dat die hond tijd heeft om te gaan blaffen, iig niet hard. Denk dat je dat als bestuurder niet hoort.
De man zelf zei dat hij het perongeluk heeft gedaan. Een beetje naief van mij, maar het IS een optie. Het is nog helemaal niet zeker dat die man (en vrouw) het expres hebben gedaan. Misschien moet je wachten met zulke uitspraken tot dat je zeker weet wat er is gebeurt.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:58

waarom brengen ze die hond niet direct naar de dierenarts dan??

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:45

het enige wat me tegenhoud van de doodstraf is dat er ook onschuldige mensen er van de dupe worden!
en ik heb liever dat ze lijden dan dat ze gelijk verlost worden *LOL*

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:53

gekkeils schreef:
het enige wat me tegenhoud van de doodstraf is dat er ook onschuldige mensen er van de dupe worden!
en ik heb liever dat ze lijden dan dat ze gelijk verlost worden *LOL*

Mij ook, daarbij maakt het geen enkel verschil, qua afschrikkingen. Want in landen waar wel de doodstraf word gegeven en in landen niet zijn het aantal misdaden gemiddeld even hoog.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:59

van de dood leren ze niks.
laat ze maar levenslang zitten. ( en dan bedoel ik niet levenslang zoals hier in nederland ).
Laat de mensen maar weten dat ze fout zaten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:01

[Verplaatst: LZP->FZ]

Dames, ik zie dat er hier lekker gediscusieerd wordt, alleen wijkt de discussie nu alleen een beetje erg af van het originele onderwerp Knipoog.

Ik wil jullie dan ook vriendelijk vragen om gewoon weer ontopic te gaan en dus te discussieren over de manier van reageren op bokt.

Als jullie over andere zaken een discussie willen voeren, kun je beter een nieuw topic openen waar in de openingspost al goed staat aangegeven waar het over gaat Lachen.