enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:30

Oke...

Nog 1 vraag.. : Hoe doen jullie dat mensen mensen die jullie niet kennen? Krijgen die dan zwaardere straffen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:36

ik denk dat dan de historie van posten meegenomen wordt.........

iemand met 100 posts en dan al problemen zal zwaarder gestrafd worden als iemand met 1000 posts en problemen.

ik denk dat er ook wel een stuk teruggelezen word in de posts geplaatst door die persoon

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:38

KiWiKo,
Gleiche Brüder, gleiche Kappen.....

Oftewel, iedereen moet gelijk behandeld worden....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:39

SuperPepeijn schreef:
Ik laat het hierbij, het kost tijd Haha! Ik heb gezegd wat ik wilde en daarmee is niet mijn doel anderen over te halen ook zo te denken. Iedereen heeft gevoel voor wat goed en niet goed is, ik zou zeggen gebruik het, je wordt behandeld zoals je zelf wilt.

Poeh, nou zo kwam ik nog wel een aantal opmerking tegen op een niet nader te noemen ander forum, dat vond ik nou ook niet echt professioneel overkomen (niet tegen jou persoonlijk Knipoog )

Op ieder forum is er wel wat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:44

is zo, maar iemand die hier honderd posts heeft en dan al in de clinch ligt is over het algemeen iets minder sociaal sterk als iemand die 1000 posts heeft en dan een keer in de klinch ligt........ Jij weet ook wel dat er een hoop bokkers gelijk gaan schelden en drammen vooral de net aangemelde.

Ik begrijp heel goed wat je zegt, ben het er ook zeker mee eens, maar er zijn wel verschillen...... iemand die alleen maar loopt te rellen is minder gewenst dan iemand die ook hier en daar nog eens nuttige post post....(hmmzzz) maar je snapt me best wel denk ik

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:47

Kiwiko, ik snap je verhaal. Er is een groot verschil tussen iemand die komt om te rellen en iemand die een keer uit zijn slof schiet. Dat wil niet zeggen dat je dan maar uit je slof mag schieten, maar een incident kan je niet vergelijken met een basishouding dat je maar moet kunnen zeggen wat je wilt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:49

Dat bedoel ik Haha! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:52

Het is op bokt al heel lang zo dat sommige mensen overal mee weg komen, en sommige mensen geen nee kunnen zeggen waar men ja wil horen of ze krijgen een OW.
Uit deze stukjes op MP is voor mij gebleken dat mods elkaar opnaaien in dit soort dingen. Ipv dat ze elkaar corrigeren, zoals ze de gemiddelde bokker denken te moeten corrigeren als die buiten zn boekje gaat, stoken ze elkaar op.
Heel triest, maar eerlijk gezegd verbaast het me van geen van beide mods. Ik hoop dat er ook nog integere mods tussen zitten.....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:54

Juist Billy Haha!

Nu ff voorbeeld KiWiKo,

Jij bent nog nooit door rood gereden...maar nu ben je vandaag per ongeluk door rood gereden.... En je krijgt een bekeuring, ga je dan ook zeggen, meneer de agent, ik vind dit niet eerlijk.

Wat ik dus wil zeggen, iedereen moet net zo behandeld worden....alle mensen zijn gelijk Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:55

Sorry Billy, maar dat soort reacties doet mij aan dressuurruiters denken die de schuld van hun lage punten altijd bij de jury leggen. Het kan best zijn dat iemand zijn of haar eigen taalgebruik als redelijk ervaart, terwijl de rest van de wereld dat taalgebruik als aanvallend ziet. Maar ligt dat dan aan de rest van de wereld of aan die persoon?

SD, ik denk dat je beter iemand kan vergelijken die zijn rijbewijs moet inleveren omdat hij een keer meer dan 50 km te hard heeft gereden, maar hem na een week weer terug heeft, in vergelijking met iemand die voor de derde keer daarvoor gepakt is en een rijontzegging krijgt. En ook hier geldt dat je als jonge chauffeur met weinig ervaring die ontzegging sneller te pakken hebt dan een oudere chauffeur.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 05-08-06 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:57

Sorry Karl dat ik dit zeg, maar ik denk dat Billy al wat langer op bokt zit als jou. (Jij zit er vanaf 06-08-05 02:43) bijna een jaar. Je hebt ook niet al het gerommel meegekregen...

Ik begrijp de reactie van Billy zeer goed Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:57

Sundancer schreef:
Gleiche Brüder, gleiche Kappen.....

Oftewel, iedereen moet gelijk behandeld worden....

De vraag hierbij is natuurlijk wel: wat is gelijk? Moet je iemand met dyslexie, of iemand die bv het Engels als moedertaal heeft, net zo hard aanpakken op taalfouten als iemand die dit doet om extra 'penny' te lijken?
Als iemand zojuist haar/zijn paard heeft verloren, een ander maakt daar een kwetsende opmerking over, en de eerste persoon reageert scheldend, is dit dan dezelfde situatie als iemand die dit zonder voorgeschiedenis doet en uit het niets iemand begint uit te schelden? Is iemand die een bepaald verzoek al 5 keer heeft genegeerd hetzelfde als iemand die dit verzoek nog nooit heeft gekregen?
Is iemand die op een vorig verzoek heef gereageerd met "sorry, ik zal er op proberen te letten", en die dit dan ook doet, te vergelijken met iemand die heeft gereageerd met "rot toch op" en die vervolgens lekker door heeft geklierd?

Wat bij mij heel veel uitmaakt is vooral de intentie: mensen die hun best doen maar het niet zo goed snappen roepen andere gevoelens (en reacties) op dan mensen die doelbewust negatief bezig lijken te zijn. Zijn gebruikers in dat soort situaties dan gelijk? Of zijn ze verschillend?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:58

Niet op bokt hoor SD, dat is allang niet meer zo
Ik zei vanavond nog tegen iemand dat ik al op bokt zat toen er nog een stevige discussie gevoerd mocht worden. Naar mijn mening is dat de grootste verandering/achteruitgang op bokt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:59

Sundancer schreef:
Sorry Karl dat ik dit zeg, maar ik denk dat Billy al wat langer op bokt zit als jou. (Jij zit er vanaf 06-08-05 02:43) bijna een jaar. Je hebt ook niet al het gerommel meegekregen...

Ik begrijp de reactie van Billy zeer goed Lachen

Het voordeel van een forum is dat je ook als nieuwe lezer terug kan lezen en laat Karl nou van de nieuwsgierige soort zijn Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:01

Dan heb ik medelijden met je Karl, als jij tijd hebt om ruim 5 jaar bokt terug te lezen, kun je verder geen leven hebben Haha! Haha!
Daarbij kun je puur uit het lezen van de berichten niet de sfeer en de intimiteit van vroeger terughalen. Het was echt "die goeie oude tijd" Haha! Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:05

Daar ben ik het denk ik wel mee eens, er wordt te snel ingegrepen, vandaag nog een topic bijvoorbeeld over iemand die een hond wou laten dekken zonder stamboom. Als andere bokkers dan reageren dat dit niet verstandig is, wordt er door een moderator aangegeven dat dit niet mag. Waarom niet?
Ik vind dat in bepaalde gevallen er zeker wel ingegrepen mag worden, maar niet te snel.
Het is denk ik niet zwart/wit, maar er is een heel grijs gebied. Daarom is het denk ik ook moeilijk om te bepalen wat wel en wat niet kan. Om dit goed te doen, is het denk ik wèl belangrijk dat moderators zo onbevooroordeeld mogelijk tegenover users staan en dat kan niet als je op MP op een negatieve manier over bepaalde users praat, zonder dat er mensen zijn die op dat moment een neutralere inbreng hebben.
En nogmaals, dit is niet de eerste keer dat er zoiets speelt.
Ik vind het erg jammer, want ik geloof wel dat iedereen (users, mods en beheer) hier zit om er plezier aan te beleven en dat het beheer en de mods zeker niet bezig zijn met users pesten, maar de manier waarop de dingen soms lopen is wel een beetje ongelukkig.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:05

Karl, ook vele dingen zijn in de doofpot terrecht gekomen, kijk volgend jaar maar eens naar deze kwestie...dan zie je er bijna niets van terug. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:12

Bloos! Bestaat er dan ook nog leven buiten bokt? Bloos! Haha!

Maar om weer on topic te gaan, ik kom regelmatig een stevige discussie tegen. Daar is ook niks mis mee, zolang je elkaar in je waarde laat. Maar als mensen dat ze persoonlijk moeten worden, dan moeten ze ook niet zeuren dat er ingegrepen wordt.

Je hebt gelijk dat bokt veranderd is, niet zozeer omdat het veel groter geworden is, maar omdat in het begin er veel minder verscheidenheid was. Van een vrij kleine behoorlijk homogene groep is het een verschrikkelijk heterogene groep geworden. Niet alleen qua leeftijd, maar ook qua IQ/EQ en dat betekent dat er door de moddies korter op de bal gespeeld moet worden.

Daarom kan je bokt ook niet vergelijken met andere paardenfora, waar die verscheidenheid veel minder is en daardoor die fora veel volwassener lijken. Op het moment dat op zo'n forum de grootste gemene deler ook alleen nog maar paarden is en verder niks, krijgen die met hetzelfde te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:15

Sundancer schreef:
Karl, ook vele dingen zijn in de doofpot terrecht gekomen, kijk volgend jaar maar eens naar deze kwestie...dan zie je er bijna niets van terug. Haha!

Kwestie van tussen de regels kunnen lezen en op andere fora ook nog het nodige mee krijgen. Ik wil niet zeggen dat ik alles weet wat er op bokt gebeurd is, maar dat zal denk ik voor alle users gelden. Niemand leest in elk topic mee en bijna niemand is in alle subfora actief.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:19

Hoezo homogene groep? Denk jij dat er toen alleen 20-25 jarige enduranceruiters op bokt mochten komen of zo? De groep was net zo verscheiden als nu, zowel in interesse, achtergrond als IQ/EQ.
Maar doordat er toen meer ruimte was om te discussieren, bleven de discussies ook veel zuiverder. Je kon immers rustig je zegje doen, zonder dat je gelijk afgekapt werd, en je "kende"degenen met wie je aan het discussieren was.
Dat maakt ook verschil.
Nu is het een groete mengelmoes, waar weinig mensen elkaar meer kennen, en waar de moderators door wanhopig snippen en snappen proberen overzicht te houden, zich niet realiserend dat door gebrek aan eenduidig beleid de chaos steeds groter wordt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:24

Karl66 schreef:
Kwestie van tussen de regels kunnen lezen en op andere fora ook nog het nodige mee krijgen. Ik wil niet zeggen dat ik alles weet wat er op bokt gebeurd is, maar dat zal denk ik voor alle users gelden. Niemand leest in elk topic mee en bijna niemand is in alle subfora actief.

Tussen de regels door lezen...dat is gewoon inlegkunde: je eigen interpretatie geven aan wat er gezegd is. Niet objectief, en al helemaal niet adeuaat.
Andere fora zijn geen bokt, je kunt bokt niet vergelijken met bijv een enduranceforum of een menforum, daarvoor is bokt veelte groot en te gevarieerd.
Ik ben blij dat je iig inziet dat je niet alles weet wat er gebeurd is. Zeker ivm jouw korte lidmaatschap en het langdurige bestaan van bokt denk ik niet dat je een volledig overzicht kunt hebben.
ik denk eerlijk gezegd dat jij je kennis van de gebruikers en het reilen en zeilen, en zeker van de geschiedenis van bokt wat te hoog inschat Knipoog

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:26

Jeetje Sundancer. Weer goed op dreef met je FUD campagne? Lachen We hebben echt geen blik censuurmods ofzo in een kelder zitten die een paar maanden na dato topics verplaatsen naar een doofpot forum ofzo... Als er topics worden verwijderd dan is dat of op het moment dat iets compleet uit de hand gelopen is of nadat we een verzoek tot verwijdering hebben gekregen (maar dat soort verzoeken wordt maar zeer zelden gehonereerd).

Effectiever dan een hoop FUD is het nemen van een banner op Bokt, daar bereik je ook veel meer gebruikers mee Lachen

@Billy, idd, het feit dat de discussiepartners elkaar nu vaak niet kennen is een van de grote verschillen met toen. Vroeger wist je dat je de reacties van user X met een flinke korrel zout moest nemen en dat je bij je kritiek op user Y een beetje voorzichtig moest zijn. Nu is dat totaal niet meer en zullen we idd wat vaker in moeten grijpen als iemand op een nogal, eeh, felle manier zijn/haar mening duidelijk maakt. Pittige discussies zijn prima maar 200 mensen die zeggen dat iemand dom/slecht/achtelijk/etc bezig is is niet nuttig en niet constructief. Iemand voor rotte vis uitmaken omdat hij/zij vind dat het CDA politiek gezien goed bezig is is ook niet echt nuttig/wenselijk. Een flinke discussie is helemaal niets mis mee maar wel onder voorwaarden. Laat de ander in zijn/haar waarde, blijf naar elkaar luisteren en ga niet met 200 man hetzelfde roepen.

Maar goed, we gaan flink offtopic Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:31

Het begint toch een beetje op een discussie met mijn oma te lijken: vroeger dit en vroeger dat..... Dames en heren: tijden veranderen!!

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt (alleen al mijn 3 OW's Bloos ). Maar ik ga er toch van uit dat de mods naar eigen inzet en kunnen het zo goed mogelijk proberen te doen. Je mag ze naar mijn mening best op fouten wijzen maar je moet niet jarenlang ouwe koeien uit de sloot halen.....

Richt een HK topic op over vroegah (die zijn er al een paar) en ga daar verder doorzeuren.....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:35

BartVB schreef:
Jeetje Sundancer. Weer goed op dreef met je FUD campagne? Lachen We hebben echt geen blik censuurmods ofzo in een kelder zitten die een paar maanden na dato topics verplaatsen naar een doofpot forum ofzo... Als er topics worden verwijderd dan is dat of op het moment dat iets compleet uit de hand gelopen is of nadat we een verzoek tot verwijdering hebben gekregen (maar dat soort verzoeken wordt maar zeer zelden gehonereerd).

Campagne? Waar heb je het ign over? Ben helemaal niet op dreef met een campagne.

Lijkt wel of er bepaalde mensen solliciteren naar moderatorschap.... Scheve mond

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:35

Gut slimmerik.....Je vergeet ff dat het een antwoord was op een berichtje van een nieuwe bokker die denkt dat hij alles weet.
Daarbij..als jij het ergens niet mee eens bent is het opeens zeuren? Dat is een schoolvoorbeeld van de manier van discussieren die nou ontstaan is.
Mensen trekken snel conclusies, zonder goed te lezen en hechten daar gelijk een waardeoordeel aan.
En dat is nu net het verschil in sfeer met vroeger.