Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:45

Ja daarom is dit een huis-tuin-keuken reportage.. maar geen echte shoot

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 08:51

Idd. Dit zou ik dus een Reportage noemen.
Geen fotoshoot.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:54

Discussie gesloten lijkt me Tong uitsteken

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 09:00

Er zijn meer mensen met een mening dan alleen wij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:02

ik vindt het een fotoshoot als je er lang de tijd aan besteed ( poetse en foto's maken)
en als de foto's van goede kwaliteit en compositie zijn

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:14

Misschien is de TS net bezig met fotografie, je kan niet gelijk alles onder de knie hebben en door te leren en oefenen kom je steeds een stukje verder. Zo ben ik ook nog maar een beginner en oefen veel met mijn camera, in het topic van beginnende amateur-fotografen komen veel tips voorbij, plaats je foto's; wordt er verteld wat je anders had kunnen doen of wat juist goed is.
Misschien is dat wat de TS ook wilt, commentaar op haar foto's wat anders kan en wat juist goed is.
Ik vind het nog steeds erg moeilijk te zeggen wat ik een shoot vind.

Zo ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, ik weet gewoon niet hoe ik moet verwoorden wat er in mijn hoofd zit Haha! (het is nog vroeg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:35

Ik vind dat wel een fotoshoot. Er worden foto gemaakt van het hoofd, en stand. Dat zijn toch meestal de positie's die aangenomen worden bij een shoot. Dat het paard een touwhalster om heeft, of niet gevlochten is, dat is de keuze van de eigenaar zelf. Dit is echter wel een fotoshoot, en niet in de wilde weg foto's schieten.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:34

Ik gok dat fotoshoot gewoon stoerder klinkt dan 'een paar foto's van...' ?
Wat maakt het nou uit hoe iemand zijn/haar topic noemt of wat iemand een fotoshoot noemt? 1 ker klikken en je bent in het topic, weer een keer en je bent eruit. Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:54

ShannaY schreef:
Ik vind dat wel een fotoshoot. Er worden foto gemaakt van het hoofd, en stand. Dat zijn toch meestal de positie's die aangenomen worden bij een shoot. Dat het paard een touwhalster om heeft, of niet gevlochten is, dat is de keuze van de eigenaar zelf. Dit is echter wel een fotoshoot, en niet in de wilde weg foto's schieten.

Ik, en veel anderen, vinden het storend dat het een fotoshoot wordt genoemd, als de technische aspecten van een foto gewoon bagger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:58

Dan snap je het woord fotoshoot niet helemaal. Sinds wanneer mag dat alleen genoemd worden als er een dure goede camera of speciale kunsten bij te pas komen?

Fotoshoot = Verschillende foto's in verschillende positie's. Je maakt dus "shoots". Als er gezemelt wordt over fotoshoots, pak dan gelijk het woord reportage erbij. Want dat vind ik een mooier woord voor een "portfolio" van een paard dan een fotoshoot.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:01

ShannaY schreef:

Ja sommigoe composities zijn goed. En het gaat niet om het halster, of de knotjes.. het gaat in dit geval om de kwaliteit. En die is niet top.

Het licht is niet netjes, de achtergrond had soms anders gemogen, enz.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:05

ShannaY schreef:
Dan snap je het woord fotoshoot niet helemaal. Sinds wanneer mag dat alleen genoemd worden als er een dure goede camera of speciale kunsten bij te pas komen?

Fotoshoot = Verschillende foto's in verschillende positie's. Je maakt dus "shoots". Als er gezemelt wordt over fotoshoots, pak dan gelijk het woord reportage erbij. Want dat vind ik een mooier woord voor een "portfolio" van een paard dan een fotoshoot.

Ik snap het woord fotoshoot pima.
En natuurlijk zeg ik niet dat dat alleen met een dure goede camera gemaakt worden. Maar de foto's moeten van goeie kwaliteit zijn is mijn mening.

Ik denk dat wij er niet uit komen ShannaY. Wij hebben bijde een andere mening er over.
(en beide houden wij voet bij stuk)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:13

ShannaY schreef:

Jij snapt het woord fotoshoot niet helemaal. Er staat nergens dat het verschillende fotos in verschillen posities moeten zijn. Het is gewoon een reeks fotos gemaakt van een object of gebeurtenis. Mogen allemaal in dezelfde positie zijn hoor.

Waar het ons om gaat is dat de kwaliteit soms wat te wensen over laat en dat in onze ogen geen echte fotoshoot is.

Overigens kan je met je opwindcameraatje uit 1998 ook prima shoots maken, daar heb je geen digitale spiegelreflex met 5 meter lens voor nodig.

Het gaat om oog voor het object, en oog voor kwaliteit.. streven naar de perfecte balans tussen licht en donker, enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:20

Je hoeft het niet met me eens te worden, er wordt hier om meningen gevraagd, die geef ik. Ik snap niet waar een mens zich druk om kan maken. Een fotoshoot van een 14-jarige met een mindere camera kan evenveel betekenen als een foto shoot van een 30-jarige met een topcamera. Het gaat er om dat het paard centraal staat, en dat hij op de foto genomen wordt. Niet de kwaliteit of hoeken waaruit het genomen is. Iedereen begint bij 0, en wie is een amateur bokker om daar te over oordelen? Als het je niet bevalt, klik je het topic gewoon weer weg, en denk je ach jammer, misschien over 2 jaar is het wel beter!

Citaat:
Jij snapt het woord fotoshoot niet helemaal. Er staat nergens dat het verschillende fotos in verschillen posities moeten zijn. Het is gewoon een reeks fotos gemaakt van een object of gebeurtenis. Mogen allemaal in dezelfde positie zijn hoor.

Waar heb je dat vandaan? Ik heb tot mijn 10e modellen werk gedaan, en toen is mij vanaf de paplepel al ingegoten wat het verschil tussen fotoshoots en reportages waren. Een fotoshoot met alleen maar dezelfde foto's kun je geen fotoshoot noemen.

Vind het een beetje jammer dat een stel "volwassen" meiden shoots van 14-jarigen gaan zitten afkraken, en als voorbeeld gaan plaatsen terwijl ze zelf ook die leeftijd zijn geweest, en ook zelf foto's hebben geplaatst waar heel wat aan te schorten is. Of er nu fotoshoot in de titel staat of niet!

Als je iemand wilt duidelijk maken wat een fotoshoot is (iets waar jullie volgens mij ook nog niet helemaal achter zijn!) moet je een sticky plaatsen met of wat iedereen zijn titels mag maken. Maar besluit bokt ooit over zoiets te gaan zou ik het erg triest vinden.
Dan moet je je eigen pret/interpretatie gaan indimmen door een paar kritisch meiden die zich eraan irriteren. Het moet leuk blijven, en op deze manier is dat absoluut niet.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:22

ik erger me hier totaal niet aan
ik open alleen de topics waar proffesionele fotoshoot staat

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:23

ShannaY, ik snap eigenlijk niet waarom jij je zo druk maakt.

Overigens (even tussendoor) heb ik er als kind ook heel wat shoots opzitten, en ook met dezelfde fotos zijn het shoots.

Het gaat ons erom dat wij niet willen zien hoe jouw leuk-met-franjes-versierde-pony-met-3-witte-benen-en-een-bruine-staart er op staat. Dan zijn kont, dan zijn voeten, dan zijn hoofd. Door teveel licht zie je amper zijn witte benen enz enz

Als ik fotos kijk op ITP en ik zie fotoshoot verwacht ik kwaliteitsfotos. Al dan niet genomen door een professional.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:24

ShannaY schreef:
Je hoeft het niet met me eens te worden, er wordt hier om meningen gevraagd, die geef ik. Ik snap niet waar een mens zich druk om kan maken. Een fotoshoot van een 14-jarige met een mindere camera kan evenveel betekenen als een foto shoot van een 30-jarige met een topcamera. Het gaat er om dat het paard centraal staat, en dat hij op de foto genomen wordt. Niet de kwaliteit of hoeken waaruit het genomen is. Iedereen begint bij 0, en wie is een amateur bokker om daar te over oordelen? Als het je niet bevalt, klik je het topic gewoon weer weg, en denk je ach jammer, misschien over 2 jaar is het wel beter!

Citaat:

Waar heb je dat vandaan? Ik heb tot mijn 10e modellen werk gedaan, en toen is mij vanaf de paplepel al ingegoten wat het verschil tussen fotoshoots en reportages waren. Een fotoshoot met alleen maar dezelfde foto's kun je geen fotoshoot noemen.

Vind het een beetje jammer dat een stel "volwassen" meiden shoots van 14-jarigen gaan zitten afkraken, en als voorbeeld gaan plaatsen terwijl ze zelf ook die leeftijd zijn geweest, en ook zelf foto's hebben geplaatst waar heel wat aan te schorten is. Of er nu fotoshoot in de titel staat of niet!

Als je iemand wilt duidelijk maken wat een fotoshoot is (iets waar jullie volgens mij ook nog niet helemaal achter zijn!) moet je een sticky plaatsen met of wat iedereen zijn titels mag maken. Maar besluit bokt ooit over zoiets te gaan zou ik het erg triest vinden. Het moet leuk blijven, en op deze manier is dat absoluut niet.

Ik ga niet een shoot af zitten kraken, ik plaats een voorbeeld. En voor die 14-jarige meiden kan het evenveel betekenen. Maar wij hebben het hier, over het begrip fotoshoot. Wat wij daar onder verstaan. En wat wij daar van zouden verwachten.Jij verwacht dus geen mooi geschoten plaatjes, met een DEGELIJKE! camera, die niet wazig zijn of over-/onderbelicht.

Nee jij verwacht dan wat anders?

@ Tessyke; daar hebben wij het over. En als je dan ziet dat het toch baggerfoto's zijn..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:26

dan klik je het toch gewoon weg Knipoog
of hebben jullie zo weinig tijd dat jullie het niet aankunnen om iets te openen en terug weg te klikken?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:28

tessyke schreef:
dan klik je het toch gewoon weg Knipoog
of hebben jullie zo weinig tijd dat jullie het niet aankunnen om iets te openen en terug weg te klikken?

Wij hebben het over het feit dat wij het gewoon irritant vinden. En ik heb genoeg tijd hoor. Maar ik vind het irritant. Verwacht je een stel mooie foto's. En dan krijg je zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:28

Elaine schreef:
Het gaat ons erom dat wij niet willen zien hoe jouw leuk-met-franjes-versierde-pony-met-3-witte-benen-en-een-bruine-staart er op staat. Dan zijn kont, dan zijn voeten, dan zijn hoofd. Door teveel licht zie je amper zijn witte benen enz enz
Als ik fotos kijk op ITP en ik zie fotoshoot verwacht ik kwaliteitsfotos. Al dan niet genomen door een professional.

Druk maken doe ik niet zo snel. Maar ik vraag me af waarom er kritiek geleverd moet worden op iets dat leuk moet zijn en blijven. Je kan er geen onderscheid tussen maken, omdat de grens bij iedereen anders ligt. Of wil je me vertellen dat als jij een topic aanklikt waarop staat fotoshoot, en het valt je tegen je de hele dag sago bent?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:31

als de foto's op niets trekken en er staat toch professionele fotoshoot dan zeg je het toch gewoon even in het topic Verward

ik snap niet waar jullie je druk over maken en over te liggen discussieren

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:32

ShannaY schreef:
Druk maken doe ik niet zo snel. Maar ik vraag me af waarom er kritiek geleverd moet worden op iets dat leuk moet zijn en blijven. Je kan er geen onderscheid tussen maken, omdat de grens bij iedereen anders ligt. Of wil je me vertellen dat als jij een topic aanklikt waarop staat fotoshoot, en het valt je tegen je de hele dag sago bent?

Ja idd, de grens ligt bij iedereen anders. En daar zijn wij benieuwd naar.
En wij zijn niet zo snel sago.

@ Tessyke; dan zeggen we het in het topic ja. En dan komt er een boktgezeik over wel of niet in het topic, en dan is dat kind d'r topic verziekt. Vandaar hier een discussie punt geopend.

En wij liggen niet te discussiëren hoor Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:51

Ik zit Vork

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:28

kijk ik weet bijv mijn foto's zijn niet perfect maar als diegene die het dus iritant vinden kunnen uitleggen in het topic wat er verbeterd kan worden dan heeft die TS er ook weer wat meer aan want die kan dat weer toepassen waardoor je dus weer "betere" foto's krijgt.

BTW. gaat het over mij ( lees:14 jarig meisje )

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:30

maylolover schreef:
kijk ik weet bijv mijn foto's zijn niet perfect maar als diegene die het dus iritant vinden kunnen uitleggen in het topic wat er verbeterd kan worden dan heeft die TS er ook weer wat meer aan want die kan dat weer toepassen waardoor je dus weer "betere" foto's krijgt.

BTW. gaat het over mij ( lees:14 jarig meisje )

Voor fototechnisch commentaar moet je op UK posten. Niet op ITP.

En er zijn vast meer mensen die 14 jaar zijn.