Regels m.b.t profiel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Re: Regels m.b.t profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:58

ik heb geen idee wat ik allemaal in moest vullen bas.. maar ik heb nog steeds problemen, ook naar die virus scanners? 1e pagina was makkelijk, 2e voorbeeld sloeg mijn computer ophol.. dus was dit eventjes opzoeken!
We hebben kabel..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:00

Renske_ schreef:
vb 1 gaat snel
vb 2 gaat iets langzamer

mijn profgiel staat vól foto's(van normale grootte) en krijg juist geregeld pb's dat bokkers mn profiel zo leuk vinden met al die (100?) foto's er in Haha!

Met jouw profiel heb ik geen problemen... Staat onze foto er ook nog in Knipoog

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:28

Renske_ schreef:
vb 1 gaat snel
vb 2 gaat iets langzamer

mijn profgiel staat vól foto's(van normale grootte) en krijg juist geregeld pb's dat bokkers mn profiel zo leuk vinden met al die (100?) foto's er in Haha!

Het zijn mooie foto's dat wil ik niet ontkennen maar ik vind het wel idioot veel. Had je ook met een link in "mijn album" kunnen zetten. Maar aangezien er idd geen regels voor zijn: laat ze maar lekker staan.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:20

Het bekijken van afbeeldingen op een forum en het gedrag van een computer heeft niets met de totale hoeveelheid aan aan MB's te maken welke in je computer zitten.
Op het moment dat je in iemands profiel een hele familiecollectie krijgt voorgezet en daar dan ook nog eens afbeeldingen met het formaat 2048x1536 pixels is vragen om enorme vertragingen en wat jouw bandbreedte van je Internetverbinding aan kan.
( weten we het nog > inbellen met een modem/ISDN en downloaden of downloaden met ADSL of Kabel zit wel even verschil in )
Heb je een trage Internetverbinding dan zal het voortgangsbalkje ook heel langzaam gaan, heb je een snellere dan gaat die als een tierelier en zie je alleen nog maar mijnalbum en imagehack op de balk voorbij razen.
Heeft op dat moment Bokt ook nog eens een trage server dan is het compleet en kan de computer zeker vastlopen.
Dan heb je namelijk 1 optie omdat er een zandloper in beeld blijft staan >actieve programma te stoppen doormiddel van CTRL+ALT+DEL en het sluiten van Bokt of je browser ( taak beeindigen )
Meestal zal iemand wat meerdere klikken doen, dus proberen de pagina te stoppen of naar een pagina terug te gaan, helaas is Windows daar al snel moeilijk mee en zal er een vastloper of Microsoft foutmelding komen.

Oh ja, leren om foto's eerst te verkleinen en te comprimeren is op zijn minst forumvriendelijker.
Ook prettiger omdat niet iedereen met een 21 inch beeldscherm op zijn bureau zit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:26

natasja50 schreef:
Renske_ schreef:
vb 1 gaat snel
vb 2 gaat iets langzamer

Het zijn mooie foto's dat wil ik niet ontkennen maar ik vind het wel idioot veel. Had je ook met een link in "mijn album" kunnen zetten. Maar aangezien er idd geen regels voor zijn: laat ze maar lekker staan.

achja jij vind ff dat je zo moet reageren omdat ik commentaar op je gaf in een ander topic Knipoog
en ja ik laat ze lekker staan Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:30

Om hier nu weer persoonlijk te beginnen, vind ik wat overdreven. Ook ik vind 100 foto's belachelijk veel, maar dat moet je zelf weten, gaat mij niet aan en ik maak er ook geen probleem van, zolang ik op een normale manier verder kan, wat dankzij Bas weer gaat Lachen Bedankt nog eens...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:09

Bas232 schreef:
Het gaat erom dat diverse PC's vastlopen, wat niet moet kunnen zonder duidelijke reden.
Jou commentaar helpt niet en slaat ook nergens op.
Ga a.u.b. iemand anders pesten Clown

Het is niet mijn bedoeling om iemand te pesten. Maar helaas is het de werkelijkheid: veel computers hebben moeite met enorme pagina's vol grote foto's, en veel computers crashen op momenten dat het niet hoort - toch doen ze het.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid dat te veranderen. Dan denk ik: de gebruikers die die profielen maken mogen zich best bewust worden van de overlast die dat geeft.

(En daarom komen er zoveel regels op Bokt: omdat de gebruikers zelf geen maat kunnen houden. Ik ben geen fan van al die regels, maar ik denk wel dat veel Bokkers zich wat bewuster mogen zijn van het effect van hun acties op anderen. Dat geldt voor foto's in topics, voor onderschriften, voor kleurtjes, voor smileys, voor MSN-taal en al die andere zaken.)

Die mening vind ik belangrijk, en die blijf ik voorlopig nog even uitdragen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:58

Bas232 schreef:
Mod's....a.u.b. dit is enkel om te zien of er nog mensen problemen hebben....

Ok, Odetteke, dit is de link die jij mij gezonden hebt:

>>Odetteke voorbeeld link<<

Mijn pc loopt er niet op vast.
Maar de foto's in haar profiel zijn veelste groot daarom duurt het laden hier ook langer

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:55

Sorry lui,

Ik ga niet meer kunnen helpen, want iemand heeft mij hier weer een OW aan mijn broek lopen smeren.
Jullie gaan het zelf verder moeten uitzoeken.
En ja, die OW krijg ik voor dit topic, je kan zelf wel uitvissen wie me dit geflikt heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:00

Gosh, ongelooflijk...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:00

Bas232 schreef:
Mod's....a.u.b. dit is enkel om te zien of er nog mensen problemen hebben....

Ok, Odetteke, dit is de link die jij mij gezonden hebt:

>>Odetteke voorbeeld link<<

Nu wil ik graag weten of er nog mensen vastlopers hebben.
Zo ja, geef a.u.b. de gegevens zoals eerder gevraagd.
We kunnen dit vast oplossen.

Wat ik wil weten:

Ram geheugen.
Vrije ruimte op de harddisk.
Operating systeem, Win98, Win2000 of XP
Browser: IE6 of Firefox (mischien met allebei getest)
Internet verbinding: Modem, ADSL of Kabel en welke download snelheid je hebt.

Dit moet op te lossen zijn.

Bij mij loopt de pagina niet vast. Het laden gaat niet supersnel maar ook niet traag.
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik bovenstaande gegevens op mijn pc kan vinden?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:01

Edit: even na mijn laatste post. Het laden van mijn post ging daarbij wel erg traag, zo ook het afsluiten van de pagina met het profiel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:02

RAM vind je als je rechtermuisknop bij Deze computer doet, Eigenschappen, helemaal onderaan. Vrije ruimte ga je in Deze computer, gewoon met je muis op je harde schijf staan, niet klikken ofzo, het komt tevoorschijn. De rest weet je wel denk ik?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:05

Bas232 schreef:
Sorry lui,

Ik ga niet meer kunnen helpen, want iemand heeft mij hier weer een OW aan mijn broek lopen smeren.
Jullie gaan het zelf verder moeten uitzoeken.
En ja, die OW krijg ik voor dit topic, je kan zelf wel uitvissen wie me dit geflikt heeft.

Ik dacht altijd dat je OW's aan jezelf te danken had? Blond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:06

Wat is de reden van die OW? Dat vraag ik me af...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:47

Ok, kijk, met veel van de moderators ben ik het eens

MAAR

Wat Bas tegen Shadow zei, daar stonden een paar smiley's in, dus hoe je dit opvat is een kwestie van interpretatie, maar om daar nu een OW voor te geven... Als Bas er een krijgt, moeten Imitador en Renske_ er naar mijn mening ook 1 krijgen. Eerlijk is eerlijk. Bij Bas vond ik persoonlijk die smiley's er een grappige toon aangeven, alsof het dus niet zo bedoeld is dan sommigen eruit hebben verstaan. Bij sommige anderen vind ik dit niet het geval.

Bas heeft hier iets proberen op te lossen (nl. dat vasthangen), wat zowel BartVB als de moderators niet hebben geprobeerd. Niemand ziet blijkbaar in dat Bas een aanwinst is voor Bokt, zeker op vlak van techniciteit. Nu wordt er alleen maar gevit op hem en ik heb de indruk dat er een paar aasgieren zijn die niet kunnen wachten op zijn volgende ban.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:55

Ik vond dit ook echt geen OW waard! Hij heeft nu hierdoor een ban van een maand zag ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:57

Kunnen jullie on topic blijven? Het gaat en ging hier om of er regels voor profielen moeten komen. Ook de probleemoplossende activiteiten van Bas waren off topic. Als jullie vinden dat er voldoende over wel of geen regels is gepraat dan gaat het topic dicht.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 11:03

Ik vond Bas zijn probleemoplossende activiteiten net wel on topic, aangezien het vastlopen van computers als argument werd gebruikt om wel regels te stellen. Hij was dit argument aan het ontkrachten. Of ben ik de enige die dat zo ziet Verward (Ibbel, je hebt een pb)
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 19-07-06 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 11:04

OK, on-topic weer!

Ibbel, is het niet mogelijk om het onmogelijk te maken dat mensen zulke grote foto's plaatsen in hun profiel? Of vinden jullie dat iedereen ook zelf mag bapalen hoe groot de foto's zijn?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:54

Tieneke schreef:
Als Bas er een krijgt, moeten Imitador en Renske_ er naar mijn mening ook 1 krijgen. Eerlijk is eerlijk. Bij Bas vond ik persoonlijk die smiley's er een grappige toon aangeven, alsof het dus niet zo bedoeld is dan sommigen eruit hebben verstaan. Bij sommige anderen vind ik dit niet het geval.

huh sorry hoor maar wat heb ik gedaan?? en Imitadot zag ik zo snel geeneens een reactie van in dit topic Verward

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:00

Het is mogelijk om, net als op de rest van bokt, een beperking aan de maat te zetten. Achter de schermen zijn we het er niet over eens wat dan het maximum formaat zou moeten zijn. Dat zou groter moeten zijn dan de 640 x 640 die op bokt forum wordt gehanteerd, maar technisch gezien is het makkelijker die grens over héél bokt te zetten, dan een afwijkende grens op de profielen. Vandaar mijn eigen voorkeur voor een maximaal formaat aan geheugenruimte (bits en bytes dus), waardoor in principe iedereen zou kunnen kiezen 10 giga foto's of 50 'beschaafde' Knipoog. Qua laadtijd maakt dat niet uit.

Wat Shadow bepleit: laat het vrij en laat iedereen toch zelf naar redelijkheid invullen is overigens ook achter de schermen de tendens. 'Er zijn al genoeg regels'.

Helaas is voor sommigen die zelfregulatie te moeilijk - kijk maar naar de kleine minderheid die meteen gekke dingen in de onderschriften ging plaatsen zodra daar de technische beperking af was.
Ook qua profielen is het natuurlijk maar een kleine minderheid die daar echt veel grote foto's in heeft staan. En soms is het ook gewoon onkunde met betrekking tot foto's verkleinen, en geen onwil.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:01

Renske schreef:
huh sorry hoor maar wat heb ik gedaan?? en Imitadot zag ik zo snel geeneens een reactie van in dit topic Verward

Niet op reageren ajb. We doen een poging dit topic on topic te houden Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:27

Ik vind die maximum-geheugenruimte wel een hele goede inderdaad (denk dat de server er ook wel blij mee zou zijn?)! Maar als de rest van het modteam niet overtuigd is kan je het moeilijk in je eentje invoeren Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:52

odetteke schreef:
Voordat ik de kans heb om het af te sluiten zit mijn pc vaak al vast en moet ik heel internet explorer afsluiten Knipoog

Klopt ja, heb ik ook weleens... Héél vervelend!

Meestal zie ik het balkje al naar beneden glijden, zie nog geen pics verschijnen en klik ik snel op 'vorige'.