Waarom moet alles gereguleerd worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: Waarom moet alles gereguleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 05:54

weet ik alles van Shadow. Ik werk immers op Vergunningen, Toezicht en Handhaving Knipoog. Maar zelfs wij hebben niet zoveel regeltjes en handleidinkjes. En ja hoor, als een klein evenementje niet 50 maar 52 mensen bevat, dan knijpen wij gewoon een oogje dicht Bloos!. Kan dat dan bij een ambtenaar? Ja dat kan Haha!.

Maar ook daar is vaak de opmerking 'teveel regels' Zelfs door ons ambtenaren zelf.

Maar ik blijf gewoon vinden dat hier teveel regels gehanteerd worden en bovenal dat ze niet altijd eerlijk zijn. Zoals bv. het openbaar maken van pb dat niet mag maar het bedreigen dat wel mag. En dan hebben we het niet over misselijke bedreiginkjes.

Als je zogenaamd alles zo goed wil reguleren dan zul je in mijn ogen ook moeten zorgen dat dit soort dingen aangepakt moeten worden.

Hier zijn de regels in ieder geval ver hun doel voorbij geschoten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:30

Regels zijn goed, maar grenzen afbakenen met gewapende mods gaat te ver.

Er moet een troebel stukje blijven tussen goed fout

De regels worden té zwart./wit gezien naar mijn mening

Óf dit, óf dat.. nooit een beetje van beide

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:18

Mja ach opzich vind ik wel dat voor een topic met 16 foto's hetzelfde moet gelden als voor een topic met 300 foto's, als je 15 als maximum stelt.
De regel zelf vind ik nog steeds niet heel zinvol en nogal overdreven, snap niet dat mensen zich daarom druk gaan maken. Maar ik lig er niet wakker van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:24

Een tijdje terug nog een topic met 135 foto's gehad.
Daar moet je dan alle img tags van weghalen...

nee, laat mensen maar selecteren en zelf een link plaatsen bij meer dan 15 foto's.

En laat je 16 toe, dan vind een ander dat 17 ook wel mag en aahh, niet zo flauw, bij pietje puk mocht 17 ook, dus nu ook vast wel 19 Lachen

Zelf heb ik overigens adsl, maar ik haal de snelheid niet die beloofd word.
En laden van foto's gaat zo snel niet.
En ik zal vast niet de enige zijn met dat probleem.
Of beter gezegd, we weten dat er meer zijn.

En wat is er zo erg aan om je aan wat regeltjes te houden.
Dit is echt niet zo'n on overkomelijke regel Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:41

Ik begrijp de ophef niet helemaal, 15 foto's lijkt me genoeg om er een leuk fotoverslag van te kunnen maken.
En anders open je toch gewoon een Deel 2! Tong uitsteken Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:53

Ik vind 15 foto's per topic wel genoeg hoor! Waar wil je dan wel niet allemaal foto's van gaan maken? 5 foto's van stappen, 5 foto's van galopperen en 5 foto's van het borstelen of zo? Kies gewoon de mooiste!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:02

Over het algemeen is dat wel genoeg ja, maar soms maak je foto's van meerdere paarden en op evenementen zijn er echt wel mensen die meer dan 15 leuke foto's maken, zeker op meerdaagse evenementen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:27

Faas schreef:
Zoals bv. het openbaar maken van pb dat niet mag maar het bedreigen dat wel mag.

Natuurlijk 'mag' bedreigen niet. Maar wat per PB gebeurt is voor ons gewoon niet te controleren (écht niet). Dan is het gewoon het woord van bokker A tegen dat van bokker B, dat schiet niet op. Zou niet best zijn als ik met wat knip- en plakwerk iedereen zomaar een OW kan bezorgen omdat het toch niet te checken valt Knipoog

Daarnaast heb ik wel eens begrepen dat er per dag meer PB's worden verstuurd dan berichten op het forum zelf geplaatst, dus als er op PBs gemodereerd zou gaan worden dan zou het modteam minstens verdrievoudigd moeten worden Clown Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:41

Elaine schreef:
Regels zijn goed, maar grenzen afbakenen met gewapende mods gaat te ver.

Er moet een troebel stukje blijven tussen goed fout

De regels worden té zwart./wit gezien naar mijn mening

Elaine, hoe zou jij omgaan met mensen die expres en doelbewust zoveel mogelijk dat 'troebele stukje' proberen op te zoeken en uit te buiten?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:45

Renza schreef:
Over het algemeen is dat wel genoeg ja, maar soms maak je foto's van meerdere paarden en op evenementen zijn er echt wel mensen die meer dan 15 leuke foto's maken, zeker op meerdaagse evenementen.

Daar heb je wel een goed punt. Ik kan me voorstellen dat in zo'n geval 15 foto's te weinig is Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:50

maar wat is dan het probleem om een link aan te klikken? Verward

Overigens vind ik voor evenementen 15 ook wat te weinig, maar goed, regels zijn regels dan

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:56

Ik denk persoonlijk dat als men zich (met name dus op EV) een poosje netjes gedraagt en dit een poosje probeert, dat er dan over een tijdje best wel te kijken valt hoe het bevalt. En bevalt het niet, dan kan het misschien aangepast worden. Maar geef het eerst een kans.

Dan kunnen gebruikers en de mods ook beter beoordelen hoeveel er gemist wordt aan mooie foto's.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:59

Link klikken kost meer tijd en ik vind dat irritant. Ik vind het sowieso nogal kansloos om een link neer te zetten terwijl je ook een foto neer zou kunnen zetten.
Maar goed, da's mijn mening en andere mensen zijn blijkbaar van mening dat het wel heel erg is als er meer dan 15 foto's in een topic staan, dus da's jammer voor mij dan Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:04

Renza schreef:
Ik vind het sowieso nogal kansloos om een link neer te zetten terwijl je ook een foto neer zou kunnen zetten.

Wat bedoel je met 'kansloos' in dit geval?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:42

Als mensen echt geïnteresseerd zijn in je foto's en ze hebben een zekere kwaliteit, zullen ze echt wel de link aanklikken, zoals dat bij filmpjes ook vaak gebeurt.
Ik vind het een goede regel, maar voor dingen als evenementen zou er misschien een uitbreiding op kunnen komen. Volgens mij kwam dit ook ter sprake in de dienstmededeling over de foto's...
Het is hier niet te streng naar mijn mening. Heb 1 keer iets tegen de regels gedaan en ja, daar leer ik uit. Het is gewoon wat je ermee doet... Je kan kiezen om er tegenin te gaan, of je er gewoon bij neerleggen en dan merken dat die regels eigenlijk zo onoverkomelijk niet zijn, wat ook niet het geval is....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:51

Shadow0 schreef:
Ik denk persoonlijk dat als men zich (met name dus op EV) een poosje netjes gedraagt en dit een poosje probeert, dat er dan over een tijdje best wel te kijken valt hoe het bevalt. En bevalt het niet, dan kan het misschien aangepast worden. Maar geef het eerst een kans.

Dan kunnen gebruikers en de mods ook beter beoordelen hoeveel er gemist wordt aan mooie foto's.

Mee eens Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:45

runningkawa schreef:
En wat is er zo erg aan om je aan wat regeltjes te houden.
Dit is echt niet zo'n on overkomelijke regel Lachen

Als het 'wat' regeltjes waren dan was het niet zo erg. Maar ik denk niet dat je hier nog kunt spreken van 'wat' regeltjes Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:48

Justy schreef:
Faas schreef:
Zoals bv. het openbaar maken van pb dat niet mag maar het bedreigen dat wel mag.

Natuurlijk 'mag' bedreigen niet. Maar wat per PB gebeurt is voor ons gewoon niet te controleren (écht niet). Dan is het gewoon het woord van bokker A tegen dat van bokker B, dat schiet niet op. Zou niet best zijn als ik met wat knip- en plakwerk iedereen zomaar een OW kan bezorgen omdat het toch niet te checken valt Knipoog

Daarnaast heb ik wel eens begrepen dat er per dag meer PB's worden verstuurd dan berichten op het forum zelf geplaatst, dus als er op PBs gemodereerd zou gaan worden dan zou het modteam minstens verdrievoudigd moeten worden Clown Haha!

Tja, ik deel je mening niet. Als beheerder kun je in principe alles. Ik geef toe, het is niet makkelijk maar in geval van zo'n ernstig iets moet je zeker stappen kunnen ondernemen. Dat heeft niets met knippen en plakken te maken. Het is voor iemand die bedreigt wordt heel vervelend om niet serieus genomen te worden. Ik heb er zelf overigens nooit mee te maken gehad maar wel een hele tijd geleden iemand die dat wel had. En dat is niet leuk. Als jullie erachter kunnen komen of iemand al dan niet de waarheid vertelt over een ziekte of iets dergelijks dan mag in mijn ogen het uitzoeken van dreigementen zeker niet moeilijk zijn. De techniek laat een hoop toe.

Als je zo graag alles wil reguleren dan zul je ook moeten zorgen dat het goed gebeurd. En iemand die een schaduwaccountje aanmaakt lijkt me stukken minder belangrijk dan iemand die bedreigingen uit of een pb'tje openbaar maakt. Jeminee, waar hebben we het over.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:50

runningkawa schreef:
Zoek en vervang. Binnen 10 sec. gebeurd.

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:01

Waar ik me aan erger is de kleuterschool-cultuur die er soms heerst op Bokt. Je komt -tig topics tegen van "mijn pimmetje in zijn blauwe setje" of iets van die strekking, waar dan weer weet ik eel hoeveel reacties op komen zoals: "oh wat een scheetjuh" etc. , meestal ook nog in msn-taal maar dat blijft gewoon staan, maar als er een keer pittig wordt gediscusseerd wordt er in veel gevallen meteen een slot op gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:12

Met zoek en vervang pakt hij ook de eerste 15 Haha!

En over wat regeltjes
De meeste merk je niet eens op, omdat je die als gewone user automatisch al doet Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:01

Wat is daar anders aan dan de kladblok?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:13

Regels zijn regels, anders kun je nooit zo'n groot forum als Bokt.nl 'onderhouden' ..
en Oestinja dat komt waarschijnlijk, omdat er niet altijd word getemt op msntaal, en de modjes hebben ook nog een leven. [neem ik aan]

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:09

SuperPepeijn schreef:
runningkawa schreef:
Zoek en vervang. Binnen 10 sec. gebeurd.

Van de andere kant, waarom zou men verwachten dat de mods wel doen, waar gewone gebruikers geen zin in hebben?

Vroegah, toen ik mijn kamer nog moest opruimen, stelden mijn ouders wel eens voor dat zij het ook wel wilden doen... Extreme duivel Aan mij de keuze.