Als je een niet al te druk subforum hebt is het niet heel veel werk. Tenminste, ik vind het bij IM wel meevallen.
Maar goed, ik zou best submod willen zijn voor dit subforum als het door gaat. Heb toch voldoende tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:jij? Wij? Doe eens een gooi
Antoinette schreef:Nerwen had al een hele goede opzet gestuurd, ik weet niet of deze hier alvast geplaatst mag worden?
Overigens hoef ik niet zo nodig submoderator te zijn, ik weet wat het moderatorschap inhoud en heb vrij weinig tijd![]()
Dus als anderen het wel leuk lijkt; graag
Forumcharter schreef:Regels en richtlijnen van [EX]
Exterieur
Moderator:
Submoderators: Antoinette (?) en ?
Datum en toelichting op wijzigingen
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf DD-MM-2006. Er zal de eerste 2 weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in een topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Deze overgangsregeling zal ook bij wijziging van deze regels van toepassing zijn.
Motivatie en toelichting op het forum
[EX] Exterieur is bedoelt om je paard/pony te laten beoordelen op het exterieur, eventueel in verband met de juiste hengstkeuze voor je merrie. Waar moet je op letten als je de keuze moet maken door welke hengst je je merrie laat dekken? Wat is de rasstandaard? In hoeverre voldoet mijn paard daaraan? Waar letten de keurmeesters op bij een keuring?
Allemaal zaken waar je mee te maken krijgt als je ervoor kiest een veulentje te fokken bij je merrie of als je van plan bent keuringen te gaan bezoeken.
Vaste regels
- De algemene Bokt-regels zijn ook op [EX] van kracht.
- Als je een nieuw topic plaatst, zet dan in de titel tot welk ras of type je paard/pony behoort. Doe dat tussen []. Dus bijvoorbeeld: [KWPN] Exterieurbeoordeling.
- Topics over exterieur moeten een duidelijke standfoto bevatten (van opzij gezien) en evt. een foto van voren en van achteren (voor de beenstanden). Geen foto’s waar je paard schuin op staat, want dat wordt wat lastig beoordelen!
Richtlijnen
Probeer andere gebruikers in zijn/haar waarde te laten. Iedereen heeft een andere kijk op exterieur, wat de één een schuine schouder vindt, kan de ander wel een vrij steile schouder vinden. Het is prima als je daar over in discussie gaat, maar houd het netjes!
Bekijk in de FAQ of er niet al een topic/site is waar je het antwoord op je vraag zou kunnen vinden.
Rol van de submoderators
De submoderators zijn als eersten verantwoordelijk voor het goed reilen en zeilen van dit subforum. Van hen wordt dan ook verwacht dat zij sturend optreden in discussies als dit nodig is en dat zij verder gebruikers wijzen op de regels. Bij onvoldoende effect is het de bedoeling dat de moderators ingeschakeld worden, en dat geldt ook voor het verplaatsen van topics die elders horen.
Verwijzing naar de FAQ en andere nuttige topics/websites
De algemene Bokt-regels
Websites over exterieur/keuringen:
Boeken over exterieur:
Forumcharter schreef:Regels en richtlijnen van [EHK]
Exterieur & Hengstenkeuze
Moderator:
Submoderators: Antoinette (?) en ?
Datum en toelichting op wijzigingen
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf DD-MM-2006. Er zal de eerste 2 weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in een topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Deze overgangsregeling zal ook bij wijziging van deze regels van toepassing zijn.
Motivatie en toelichting op het forum
[EHK] Exterieur & Hengstenkeuze is bedoelt om je paard/pony te laten beoordelen op het exterieur, eventueel in verband met de juiste hengstkeuze voor je merrie. Waar moet je op letten als je de keuze moet maken door welke hengst je je merrie laat dekken? Wat is de rasstandaard? In hoeverre voldoet mijn paard daaraan? Waar letten de keurmeesters op bij een keuring?
Allemaal zaken waar je mee te maken krijgt als je ervoor kiest een veulentje te fokken bij je merrie, als je van plan bent keuringen te gaan bezoeken of als je gewoon graag wilt weten in hoeverre je merrie/ruin/hengst voldoet aan de rasstandaard.
Vaste regels
- De algemene Bokt-regels zijn ook op [EHK] van kracht.
- Als je een nieuw topic plaatst, zet dan in de titel tot welk ras of type je paard/pony behoort. Doe dat tussen []. Dus bijvoorbeeld: [KWPN] Exterieurbeoordeling.
- Topics over exterieur moeten een duidelijke standfoto bevatten (van opzij gezien) en evt. een foto van voren en van achteren (voor de beenstanden). Geen foto’s waar je paard schuin op staat, want dat wordt wat lastig beoordelen!
- Topics over de keuze van een hengst dienen een bewegingsfoto te bevatten aan de hand in stap, draf en galop, zonder zadel en/of beenbescherming.
- Bij topics over hengstkeuze is het niet de bedoeling dat er alleen met namen van hengsten gestrooid wordt, probeer te onderbouwen waarom je voor die hengst zou kiezen. Op welke punten verbetert de hengst de merrie?
Richtlijnen
Probeer andere gebruikers in zijn/haar waarde te laten. Iedereen heeft een andere kijk op exterieur, wat de één een schuine schouder vindt, kan de ander wel een vrij steile schouder vinden. Het is prima als je daar over in discussie gaat, maar houd het netjes!
Bekijk in de FAQ of er niet al een topic/site is waar je het antwoord op je vraag zou kunnen vinden.
Rol van de submoderators
De submoderators zijn als eersten verantwoordelijk voor het goed reilen en zeilen van dit subforum. Van hen wordt dan ook verwacht dat zij sturend optreden in discussies als dit nodig is en dat zij verder gebruikers wijzen op de regels. Bij onvoldoende effect is het de bedoeling dat de moderators ingeschakeld worden, en dat geldt ook voor het verplaatsen van topics die elders horen.
Verwijzing naar de FAQ en andere nuttige topics/websites
De algemene Bokt-regels
Websites over exterieur/keuringen:
Boeken over exterieur:
Sammie schreef:Alvast voorbeeldtopic die ik tegen kwam.
viewtopic.php?f=22&t=609206
viewtopic.php?f=22&t=612113
viewtopic.php?f=22&t=611804
viewtopic.php?f=22&t=613133
viewtopic.php?f=22&t=614002
Yvonniej schreef:Is er al iemand die het officieel heeft aangevraagd?