[Dienstmededeling] Aanpassing regels fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:51

Antoinette schreef:
Sylvia schreef:
Maar bv op EV en BI vind ik 't echt te weinig. 2 april bv ben ik naar Levade geweest. 3 uur lang foto's geknipt en ik ben hartstikke lang bezig geweest om uit te zoeken. In juli gaan we voor 2,5 weken naar Thailand. Daar zou ik dus uit 2 weken foto's (en mij kennende zullen dat er een stuk of 300/400 zijn) 15!! uit moeten kiezen Of mag ik daar wel per plaats een topic maken (we gaan naar 3 plaatsen)? Meer dan 20/25 foto's per topic doe ik niet, nooit gedaan. Ook ivm de internetverbindinkjes van sommige Bokkers.

Mijn ervaring is niet anders...
Tijdens Jumping Amsterdam liep ik ook tegen deze nieuwe regels aan. Ik had 2 topics geopend de eerste dag, dit mocht dus niet.
Maar toen bleek dat voor 4 dagen JA er maar 1 topic met 15 foto's geopend mocht worden. Hier was (en ben) ik het nog steeds niet mee eens.

Ten eerste kan je de foto's van zo'n evenement dus niet up-to-date houden. Je moet de foto's van meerdere dagen achterhouden (opsparen) ipv alvast een deel laten zien na de eerste dag om zo mensen die nog willen gaan alvast de sfeer te laten proeven.
Daarnaast kom je al snel aan de 15 foto's als je alleen al van de populaire dressuurruiters/amazones 1 foto plaats. Dan heb je dus nog niets laten zien van het springen en de shows.

Dat je gedwongen wordt om eerst goed naar je foto's te kijken voordat je plaatst ben ik het wel mee eens. Meer dan 25 foto's in een topic is ook onnodig.

Overigens was Sjoert het geloof ik wel met me eens dat voor een 4-daags evenement 15 foto's wel erg weinig is. En er zou dus overleg komen om of toch 1 topic per dag te mogen openen bij een meerdaags evenement of een aparte subfora komen voor evenementen foto's. Hier heb ik alleen nooit meer wat over gehoord....

Dit was inderdaad ook het eerste wat in me opkwam. Dus moddies kan hier iets mee gedaan worden

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:38

is het misschien een idee om ook minimum 3 foto's te plaatsen?
want vaak zie je 5 topics van dezlfde persoon met maar 1 foto ofzo

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:37

De moddies zijn druk in overleg over de opmerkingen die gemaakt worden?

*stille hint*

Marjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:21

whaha

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 02:01

hehe, eindelijk worden het dan topics met foto's die het bekijken waard zijn en niet een halve stripfilm (mijn pony kijkt van voor naar achter van links naar rechts )
Nee, ik ben het wel eens met deze regel!

Melisjee

Re: [Dienstmededeling] Aanpassing regels fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:34

Goeie regel denk ik
Maar

hoe zit dat dan: als je van twee paarden een fotoshoot gehouden hebt. Mag je dan wel twee topics openen?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:54

Guess not, dat wordt al eerder gezegt.

Maar ik vraag me toch wel af waarom er geen reactie van de mod-kant afkomt mbt BI. Over de onnozelste dingen wordt overlegd (zoals wie er mod wordt, aangezien er toch weinig mee gedaan wordt), deze regel wordt gewoon ingevoerd. Prima, is hun goed recht, maar er worden imo wel argumenten gegeven die het overwegen waard zijn.

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:55

Ik zou het raar vinden als dat niet zo mogen. Als je de eigenaren van de paarden zelf de topics laat openen, zouden er wel gewoon twee aparte topics plaatst mogen worden, maar als je dat zelf doet, mag het opeens niet?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:56

Tja, aan de andere kant snap ik niet zo goed wat het probleem is..... ik ben eigenlijk niet echt geinteresseerd in andermans vakantiefoto's. 15 vind ik dan nog leuk, maar meer ook niet. Tenzij het geweldig is en dan open ik die linkjes wel hoor.
Als je continu veel foto's wilt laten zien kan je misschien beter een eigen website maken....

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:57

Als je na 15 foto's genoeg gezien hebt, kan je toch ook gewoon het topic wegklikken en de rest niet bekijken?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:04

Renza schreef:
Als je na 15 foto's genoeg gezien hebt, kan je toch ook gewoon het topic wegklikken en de rest niet bekijken?

Dan duurt het laden van zo'n topic veel langer en zie ik er dus geen
Het is alleen maar een belasting van het hele forum van bokt! Ik denk dat mensen gewoon goed moeten leren selecteren om goeie foto's te plaatsen....
En anders zet je ze gewoon tijdelijk in je profiel

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:05

Manzano, de natuur in Chiang Mai, Phuket en Bangkok is absoluut niet vergelijkbaar. Zo kan ik meer landen opnoemen waar je compleet andere foto's kunt maken. Daarbij gaan we - in elk geval in Bangkok en Chiangmai - dagelijks wat doen, ook compleet verschillende dingen.

Ik krijg 2,5 weken vakantie niet in 1 topic. Ik zou een week vakantie mss net in 1 topic krijgen. Ik denk dat meer mensen tegen dat probleem aanlopen, ook als ik een aantal reacties terug zie. Wat mij betreft maak ik gewoon 3 topics met 15 foto's, nl per plaats/regio.

Linkjes kijk ik niet, gewoon omdat het me teveel moeite is en omdat ik geen zin heb om alle foto's te zien. Hier op Bokt heb je nog een beetje het voordeel dat de beste foto's eruit gefilterd zijn. Bij een linkje naar bv Mijn Album krijg je de rest van de foto's incluus (vaak) slechte foto's.

Als je niet geïnteresseerd bent in vakantiefoto's kijk je toch niet? Ik ben ook niet geïnteresseerd in pony's, dus die topics bekijk ik ook niet.

En Renza, zo is 't idd...

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:11

Je kan toch van elke regio's 2 of 3 foto's plaatsen en dan heb je er pas 6/9. Je moet ook nagaan in hoeverre mensen op een paardenforum interesse hebben in de natuur in verweggiestan! Tuurlijk was het voor jou geweldig omdat je er zelf geweest bent!!
In dat soort topics is het de helft van de tijd dat vrienden uit een ander topic reageren en daar blijft het bij... plaats ze dan gewoon daar.
En het feit dat jij linkjes niet wil aanklikken zegt dan meer over jezelf Ik zie hier ook regelmatig hele topics met de helft baggerfoto's. Juist door zo'n limiet worden mensen gedwongen om de goeie te plaatsen.

En daarnaast moet je niet vergeten dat 3/4 van bokt geen speciale reizen maken als naar Bangkok enzo....

En wat ik zeg... het laden wordt gewoon super traag van zoveel foto's... dus je kan zeggen kijk dan de helft, maar dat is gewoon een onzinnige opmerking.
Ik vind het allang een gunst dat een dergelijk subforum bestaat. Voor hetzelfde geld was het net als FF gewoon verwijderd.

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:17

Niemand verplicht je toch om de foto's te bekijken?
Ik vind het een beetje doelloos om hier een regel van te maken, zeker omdat 15 wazige foto's die bijna precies hetzelfde zijn niet leuk zijn om te zien, maar (bijv. op evenementen) er vaak genoeg meer dan 15 foto's foto's gemaakt worden die ik wel de moeite waard vind om te bekijken.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:20

Mijn 3 topics uit Boedapest zijn toch vaker bekeken door 'vreemden' dan door vrienden van me...

De mensen die geen interesse hebben in vakantiefoto's kijken toch gewoon niet op BI, of ben ik nou gek? Net zoals dat ik niet naar verhalen kijk op CB etc.

Ik neus ook wel eens op BI en dan kijk ik ook naar foto's van landen waar ik never nooit niet zal komen. Gewoon omdat het erg mooie foto's zijn. Of dat de natuur erg mooi is. Ik kijk ook op HAW naar foto's van Z-dressuurruiters. Geloof je nou echt dat ik ooit Z-dressuur rij?

Zoals Renza al zegt: als zij van 4 mensen een fotoshoot zou doen mag ze maar 15 foto's plaatsen, maar als die 4 mensen de foto's plaatsen mogen er ineens 60 foto's geplaatst worden.

Dus als ik mijn mams en mijn broertje aan laat melden op Bokt is het probleem ook opgelost

Overigens maakt het geen bal uit of ik 3 topics maak met in totaal 45 foto's, of dat ik een topic maak met 15 foto's en er 60 in mijn profiel knal. In de laatste situatie wordt de server zelfs nog veel meer belast dan in de eerste situatie.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:26

Tot nu toe vind ik het wel fijn die regel op EV. Tenminste sommige mensen passen hem prima toe! Die plaatsen echt de beste foto's en als ze dan nog meer goeie foto's hebben van een bepaalde combinatie dan staan ze in linkjes onder de foto. Bij een mooie combi klik ik ze dan wel aan.
Zeker met springfoto's zijn de meeste foto's (op de combi na) veelal hetzelfde. Ik fotografeer zelf ook en om die reden vind ik het maken van springfoto's ook tamelijk saai Want het plaatje is bijna altijd hetzelfde. Alleen een ander paardje/ruiter.

Maar ja, misschien kijk ik er dan wel te fototechnisch naar.... over het algemeen hebben de meeste goeie fotografen die hier posten overigens ook een website waar veel meer foto's op staan.

edit: sylvia.... wat een kulredenaties. Sorry hoor, maar het slaat echt nergens op!! Wat heeft het kijken naar foto's te maken met of je er wel/niet heen gaat of welk niveau je rijdt
Ik vind het best leuk om wat vakantiefoto's te zien maar dan gewoon een paar. En als ik zoiets heb van WOW... dat is gaaf daar, of wat kan diegene mooie foto's maken. Dan klik ik die linkjes echt wel aan!!
Maar als je fotopagina al moeite heeft met laden dan wordt de eerste foto veelal niet eens meer gezien
Maar ik zie de topics van je moeder en broertje wel tegemoed dan

Punt is alleen dat je het nu vanuit jezelf redeneert en niet vanuit de kijker.... en daar gaat het om Je wilt zo graag foto's laten zien......
Je hebt ook van die makkelijke sites als "waarbenjijnu" enzo. Kan je hele verslagen maken en allemaal foto-albums Misschien wel geschikt voor een dergelijke reis.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:03

Manzano, je haalt zelf die 'kulredenatie' aan: ik moet nagaan in hoeverre mate mensen interesse hebben in die foto's, want voor mij is het geweldig omdat ik er ben geweest.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:10

Ik heb het over de kulredenatie dat je kijkt naar foto's ondanks dat je geen Z rijdt

Ik bedoel alleen te zeggen dat als ik een week naar Griekenland ben geweest ik ook terug kom met 500 foto's!! Zeg dat er daarvan 300 goed zijn.. dan vind ik die alle 300 geweldig!! Heb er herinneringen bij, weet hoe het er verder was etc etc. Maar ja, of ze dan voor anderen ook allemaal zo boeiend zijn....

Ik denk dat het om bokt gewoon om een kleine impressie moet blijven gaan. Anders schiet het het doel volledig voorbij!!!
FF is ook verwijderd omdat het kul was. Tja, die mensen vonden het geweldig om hun nieuwe kleren/haar te laten zien.
Degene die de foto's plaatst vindt het altijd leuk

Maar ja, wat dat betreft denk ik dat er op bokt teveel dingen zijn ontstaan die eigenlijk onzinnig zijn.
Het is ook maar net hoe je het benaderd..... je kan ook blij zijn dat er een plek wordt gecreeerd waar je je vakantiefoto's kan plaatsen....

Maar goed, dit wordt toch een welles-nietes discussie en beetje zonde van de moeite.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:19

15 lijkt weinig maar is best veel als je het gaat plaatsen

leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:28

OW,
nee dat is helemaal niet moeilijk 15 foto's! Haha!
want ik weet niet hoe ik de foto's op bokt krijg maar wel hoe je een verhaal kunt krijgen zonder foto's, weet iemand van julliu e dat hoe dat moet?
en wie wil het mij dan vertellen? Koe

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:05

leeuwen: je betn niewu hier op bokt. Als je nou eerst eens de FAQ op forumzaken leest, daar staat precies in hoe je foto's plaatst. Even naar beneden scrollen in het topic dan kom je het onderwerp vanzelf tegen, de doorlinks in de eerste post doen het (nog) niet.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:31

Haay Lachen
ik wil net een topic maken maarr.. ik druk op verzenden staat er dit:
Afbeeldingen mogen maximaal 640 pixels hoog zijn.
Afbeeldingen mogen maximaal 640 pixels breed zijn.
ik heb ze allemaal 640 bij nogwat gemaaakt en dan gaan ze daar over lopen zeueren Verward

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:19

Dan zijn de foto's toch nog te groot. Knipoog

640 x 640 dat is het maximum.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:44

Maar op UK mogen ze 800x600 zijn en daar pakt ie ook alleen maar 640x640!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:57

Yep, voor UK hebben we die regel ook doorgevoerd.
Zo is alles omtrent de grootte van foto's op bokt weer enigszins "duidelijk".

Wel jammer voor UK en CB. Echt waar. Wellicht dat je een link naar de grotere versie in je topic kunt plaatsen? Lachen