wat te doen als je iets koopt via bokt maar er komt niks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:15

Even voor de duidelijkheid.
1. Je koopt iets van iemand.
2. Je betaalt vooraf via telebankieren, geld staat binnen 1 a 2 dagen op de rekening van de verkoper.
3. Dan verzend de verkoper binnen 2 dagen na geldontvangst het pakket en stuurt een PB ter bevestiging.
4. Pakket is binnen een week betaalt en verzonden.

Zoals het hier gaat duurt de verzending veel te lang, er wordt niet gereageerd op gestuurde berichtjes. Nelis heeft groot gelijk dat ze het zo aanpakt. Betaald is betaald en dan hoor je binnen afzienbare tijd je gekochte spullen te ontvangen. Daar is gewoon geen discussie over mogelijk! Als je wat verkoopt via internet dan zorg je dat je beschikking hebt over internet en de koper netjes te woord kan staan.

Elkaar hier in dit Topic aanvallen heeft totaal geen zin, daar gaat het hier niet over. Nelis is hier de pineut en niemand anders.

Aileen_Noël

Re: wat te doen als je iets koopt via bokt maar er komt nik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:16

ze kan misschien niet antwoorden maar als ze wilt dat dit ophoudt moet ze het geld teruggeven , klaar. Ik zou het wel doen als ik haar was , het bespaart een hoop ellende

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:17

heb je altijd de telefoon nog ,, ik wil me verder ook niet in het verhaal van Impressbreeze en Nelis mengen want dat verhaal ken ik natuurlijk niet
Ik hoop in ieder geval dat dit snel opgelost word voor beide partijen .

Maar ik ben het zeker wél met Jeskoo eens

ReignStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:17

Jeskoo schreef:
Elkaar hier in dit Topic aanvallen heeft totaal geen zin, daar gaat het hier niet over. Nelis is hier de pineut en niemand anders.

Nelis is zelf geen haar beter, dus wat mij betreft Aliesje

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:18

Houd er rekeing mee dta het ook 5 werkdagen kan duren voordat het geld erop staat, ik geloof als je verschillende banken hebt... + het feit dat je wel in de gelegenheid moet zijn om iedere dag te kijken.... Niet iedereen heeft internetbankieren

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:21

Liedje schreef:
Houd er rekeing mee dta het ook 5 werkdagen kan duren voordat het geld erop staat, ik geloof als je verschillende banken hebt... + het feit dat je wel in de gelegenheid moet zijn om iedere dag te kijken.... Niet iedereen heeft internetbankieren

Dat ben ik met je eens en ik heb ook eens wat verzonden naar Belgie en dan duurt alles ook langer. Maar dat neemt niet weg dat dit toch wel wat te lang duurt

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:23

Jeskoo schreef:
Liedje schreef:

Dat ben ik met je eens en ik heb ook eens wat verzonden naar Belgie en dan duurt alles ook langer. Maar dat neemt niet weg dat dit toch wel wat te lang duurt

Ja daar geef ik jou ook gelijk in Maar het is wel dat je hier ook mee reking mee moet houden en dat jouw telling van dagen niet altijd klopt.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:23

Het kan ook kwijt geraakt zijn bij de post wie weet, miscchien is het geld niet anagekomen en wacht ze netzolang tot het geld binnen is.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:25

Citaat:

Citaat:
Ja daar geef ik jou ook gelijk in Maar het is wel dat je hier ook mee reking mee moet houden en dat jouw telling van dagen
niet altijd
klopt.

Niet altijd nee, klopt

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:27

dat kan wel zo zijn maar dan vind ik het nog behoorlijk lang duren .

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:27

Nou dan zijn we het daar over eens

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:28

Het is vervelend dat ze wel online is, maar niet op berichten reageert.
Daar komt de twjfel (van haar oprechtheid) vandaan.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 25-05-06 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:28

Eindelijk zijn er hier een paar mensen het eens

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:29

superwoman schreef:
Het is vervelend dat ze wel online is, maar niet op berichten reageerd.
Daar komt de twjfel (van haar oprechtheid) vandaan.

Ja dat is waar Dat is idd wel raar, ze had binnen een minuut een pb-tje met der excuses voor de verlating wegens omstandigheden kunnen sturen...

Jeskoo schreef:
Eindelijk zijn er hier een paar mensen het eens

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:29

Misschien mocht ze even kijken voor het examen hoe ze het gedaan heeft en haar startpagina bokt is? Dan kan je ook online komen zonder dat je actief bokt.. Of iemand anders zit onder haar naam en opent bokt.. je weet het niet dus je kan daar niet over beoordelen wie weet komt ze echt niet meer op de computer.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:32

youngster schreef:
Ik laat altijd zoiets onder Rembours komen. Vooruitbetaling doe ik alleen bij een bekende

Ik heb ook een keer iets onder rembours besteld... dit omdat ik niet wist of die andere partij te vertrouwen was. (bij bokt betaal ik eigenlijk gewoon vooruit, de meeste zijn volgens mij te vertrouwen, en vaak koop ik dan nog commercieel)

Maar bij rembours: het is hierbij eigenlijk alleen handig voor de verkopende partij. Dit omdat je eerst je handtekening moet zetten. Daarna betaal je (+ rembours is erg duur) Dan krijg je het pakketje, en mag je het pas open maken.

Je kan dus net zo goed voor een pak stenen betalen!!!

Rembours doe ik dus liever niet meer...

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:37

Als je iets niet vertrouwd kan je het altijd nog bij haar thuis ophalen. Dan heb je zoiezo haar naam en adres.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:39

Perzik schreef:
Misschien mocht ze even kijken voor het examen hoe ze het gedaan heeft en haar startpagina bokt is? Dan kan je ook online komen zonder dat je actief bokt.. Of iemand anders zit onder haar naam en opent bokt.. je weet het niet dus je kan daar niet over beoordelen wie weet komt ze echt niet meer op de computer.

tuurlijk
Die kans is wel erg klein én ze weet toch zelf ook wel dat er nog iets opgestuurd moet worden?

kreta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:43

en heb je al wat gehoord?
als ze wel actief is op bokt, dan vind ik dat ze wel fatsoenlijk kan antwoorden op de verschillende pm's en mails.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:47

Perzik schreef:

Dat kan een optie zijn inderdaad.

Enne wat dat betreft, als je er zelf ook een handje van hebt.
Je krijgt wat je geeft hè.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:55

superwoman schreef:
Perzik schreef:

tuurlijk
Die kans is wel erg klein én ze weet toch zelf ook wel dat er nog iets opgestuurd moet worden?

Jij bent ook naief zeg, er gebeurd wel meer zonder dat je dr wat aan kunt doen. Wie zegt dat het allemaal haar schuld is jij beschuldigd haar nu misschien is ze wel onschuldig je weet het niet. Dus je weet niet wie hier de schuldige is

Pink_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:59

Vreemde reacties hier! Er is geen enkel excuus voor deze Alisa.

Als je in je examenperiode zit en een computerverbod hebt kan het niet zo zijn dat iemand die iets van je heeft gekocht naar zijn 55,50 euro kan fluiten.

Alisa weet maar al te goed dat ze spullen heeft verkocht aan Nelis die daarvoor geld naar haar rekening heeft overgemaakt.

De consequinties hiervan zijn dat ze nu is aangemeldt op sites die internetoplichting behandelen en dat er aangifte tegen haar zal worden gedaan.

Ze zal de gevolgen daarvan merken als ze straks op zoek gaat naar een baan.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:01

Ik vind het als nog hypocriet zelf niet geld betalen en als jou hetzelfde overkomt maar dan in een andere positie dan wel helemaal beledigd worden. Baah echt knap zielig.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:02

Pink_Rosie schreef:
Vreemde reacties hier! Er is geen enkel excuus voor deze Alisa.

Als je in je examenperiode zit en een computerverbod hebt kan het niet zo zijn dat iemand die iets van je heeft gekocht naar zijn 55,50 euro kan fluiten.

Alisa weet maar al te goed dat ze spullen heeft verkocht aan Nelis die daarvoor geld naar haar rekening heeft overgemaakt.

De consequinties hiervan zijn dat ze nu is aangemeldt op sites die internetoplichting behandelen en dat er aangifte tegen haar zal worden gedaan.

Ze zal de gevolgen daarvan merken als ze straks op zoek gaat naar een baan.

Whooo ik ben het eens maar dat is wel heel drastisch zeg. Ze is nog jong en iedereen doet wel eens iets stoms. Mag ze eerst niet een kans krijgen om de boel recht te zetten?

Pink_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:20

Zou je dat ook vinden als jij degene was die 55,50 euro had overgemaakt naar de rekening van Alisa en vervolgens niets had ontvangen en geen konktakt meer met haar kon krijgen?

Wedden dat jij hetzelfde had gedaan als Nelis.