Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:50

Jus_dOrange schreef:
Tieneke schreef:
En wat is dan zo erg aan veel subfora als het om rassen gaat? Wie een topic zoekt op Rassenpraat moet dan al veel minder lang zoeken, je zit dadelijk in het goede forum.

Omdat je dan weer zóveel fora krijg, ik vind het nog steeds een beter idee om RP onder te verdelen in verschillende types paarden i.p.v. tientallen rassen.

Ik begrijp heus wel dat half bokt ondergesneeuwd wordt door KWPNners maar om dan de helft van alle rassen die op bokt te vinden zijn een eigen subforum te geven vind ik persoonlijk overdreven.

Tieneke schreef:
Die van de KWPN is ingetrokken, denk ik, omdat er teveel discussie was omdat dan zogezegd half Bokt naar een subforum zou trekken, wat ook niet de bedoeling was...
Als ik die informatie combineer zou juist een subforum voor KWPN´ers dé oplossing zijn. Het ondersneeuwen verdwijnt en het is in een keer een stuk overzichtelijker. Maar ik zal vast geen gelijk hebben...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:57

Ergens wel, maar ik zou dan eerder gaan voor de kleinere groepen een subforum te geven. Zo blijft Rassenpraat voor het grootste deel van Bokt en de subfora, zoals Tinkers, voor een kleinere groep.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:59

Maar als je van bijna alle rassen een subforum maakt, dan blijft rassenpraat dus over voor de kwpn'rs
Schiet ook niet echt op lijkt mij...
Want dan gaan de andere rassen zonder subfora pas echt ten onder

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:00

Ook dat begrijp ik. Maar dan blijf je maar bezig. Er zijn zo ontzettend veel rassen. Maarja, alles heeft voor- en nadelen. We zullen zien wat wordt goedgekeurd.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:02

Niet voor elk ras zal een subforum aangevraagd worden, en ook nu valt het goed mee, er zijn 4 lopende aanvragen, zoals eerder: je kan ook overdrijven met die "stroom van binnenlopende aanvragen".
Rassenpraat kan ook dienen voor vb. discussies van verschillen tussen bepaalde rassen (ik denk nu even aan Anda-Lusitano) ed...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:06

Overigens wil ik toch even vermelden dat die 107 mensen gestemd hebben voor een subforum over de Arabische Volbloed, niet voor een combinatie met andere rassen. Anglo-Arabieren en Half-Arabieren kunnen er dan weer wel bij, omdat die rechtstreeks verbonden zijn met de Arabier. Hierdoor zijn er al genoeg verschillen binnen het ras (ook de verschillende fokrichtingen kunnen tellen) waardoor je echt niet dit kan samengooien met andere rassen. Waar is dan het doel heen van een subforum?!?

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:04

Tieneke schreef:
Ondertussen zijn er 106 voorstanders voor het Arabierensubforum. Dat wilt toch iets zeggen? En om vb. een subforum 'Volbloeden' te maken, vind ik belachelijk, de Arabische en Engelse Volbloed zijn tegenwoordig totaal verschillende rassen en dan kan je evengoed alle rassen die afstammen van de Arabier erbij zetten (wat er oneindig veel zijn)

Gezien het aantal KWPN eigenaren durf ik te wedden dat de stemmen voor een KWPN subforum best wel in de buurt zou komen.

Ik blijf het belachelijk vinden om rassen een subforum te geven, ik blijf er ook bij dat het veel beter zou zijn om RP onder te verdelen in types (zo voelt niemand zich gepasseerd en zo krijgt iedereen toch z'n zin).

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:12

Tieneke, er zijn "maar" 4 subfora-aanvragen. Stel dat Arabieren en Haflingers een subfora krijgen. Dan heb je 50% van de aanvragen eigenlijk. Wat denk je dan dat er gebeurd met de Fjorden, de Shetlanders, de Ijslanders, etc etc als die zien dat hiervoor subfora komen?
Ik zag een aanvraag voor klassieke rassen langskomen, dat vind ik een mooie aanvulling op de eerder gegeven 'grove' verdeling.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:55

Er zijn op Bokt nu ruim 46.000 geregistreerde leden. Hoe je die ook opdeelt, er zal altijd een probleem blijven dat topics dubbel komen, dat je niet meer alles bij kunt houden, dat bepaalde onderwerpen lastiger te vinden zijn of snel wegzakken.

Daar is niets aan te doen, het is gewoon niet mogelijk om een forum dat zo groot is voor iedereen overzichtelijk te houden. We proberen om daar een goede oplossing in te vinden, maar perfect zal deze nooit zijn.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:16

De arabieren zijn veel minder vertegenwoordigd op Bokt, dus als je bij KWPN stemmen zoekt, is het logisch dat je zelfs veel meer stemmen vindt, simpelweg omdat er veel meer KWPN-mensen op Bokt zijn, logisch is dat.
Ook denk ik dat de meerdeheid van de mensen die in de arabierenaanvraag gestemd hebben, heeft gestemd voor een arabierensubforum, niet voor een combinatie van een stuk of 10 rassen. De Arabier omvat al zoveel verschillende paarden, zoals ik al eerder zei, en er is wel overduidelijk vraag naar een subforum.

Ik zie nog steeds niet in waarom een zekere hoeveelheid subfora voor verschillende rassen een probleem is. Ik lees eigenlijk ook nergens een goed concreet argument dat gaat over de reden waarom zoveel subfora slechter zouden voor (de overzichtelijkheid) van Bokt.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:10

jawel, het voegt wel wat toe aan bokt, kijk, ik als haflingergek vind het leuk om een hoekje alleen voor de haflingers te hebben. net zoals dat de tinkers een eigen hoekje hebben? niemand heeft er tog last van?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:12

Citaat:
niemand heeft er tog last van?

Dat vind ik dus ook, toch zeker bij rassen. Ok, dat bij rijtechnische geen subforums zoals in de recente aanvraag voor 'dressuur' komt, daar ben ik ook mee akkoord, dat maakt het ingewikkelder voor users om te weten te komen waar ze moeten posten. Maar voor paardenrassen zie ik geen probleem.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:17

kben het volledig met tieneke eens ( zij wil een arabieren, ik een haflingers )

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:20

Tieneke schreef:
Ik zie nog steeds niet in waarom een zekere hoeveelheid subfora voor verschillende rassen een probleem is. Ik lees eigenlijk ook nergens een goed concreet argument dat gaat over de reden waarom zoveel subfora slechter zouden voor (de overzichtelijkheid) van Bokt.

Ik lees nergens een goed concreet argument dat gaat over waarom zoveel verschillende rassen zonodig een subforum mogen (aanvragen). Bokt groeit alleen maar en tot nu toe was dat redelijk positief, maar om nou bijvoorbeeld 10 rassen een subforum te geven vind ik zwaar overdreven en ook nog eens overbodig. Als het ene ras een subforum krijgt wil het andere ras ook een subforum en het ene ras mag niet want daar zijn te weinig paarden van en van het andere ras zijn er veel te veel.

Ik blijf bij mijn punt, indelen in types lijkt mij het beste idee, want nu moet je gaan kiezen welke rassen wel en welke rassen niet. Iedereen wil op bokt aan de beurt komen, en op 25 subfora zit ik echt niet te wachten.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:21

je hebt er tog geen last van?
enne... zoveel aanvragen zijn er ook niet

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:23

Jus_dOrange, zou je kunnen uitleggen wat het probleem is met bv 25 subforums? Wat zou voor jou het grootste probleem daarvan zijn? Misschien dat er ook andere mogelijke oplossingen zijn.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:37

Shadow0 schreef:
Jus_dOrange, zou je kunnen uitleggen wat het probleem is met bv 25 subforums? Wat zou voor jou het grootste probleem daarvan zijn? Misschien dat er ook andere mogelijke oplossingen zijn.

Het probleem begint al bij wie krijgt een subforum, niet iedereen kan een subforum krijgen dat is al gebleken bij de KWPNners. Maar waar trek je dan de lijn? Wie mag wel een subforum en wie mag geen subforum? Als je niet iedereen een subforum kan geven zullen er heel veel mensen zijn die het niet eerlijk vinden. Dan zou het beter zijn om het zo eerlijk mogelijk te verdelen ipv liefhebbers van 25 verschillende rassen gelukkig te maken.

Nu kijk ik met plezier op RP naar verschillende topics, zo kan ik leren over andere rassen, en er zijn ook topics over andere rassen waar ik in reageer omdat ik ergens een antwoord op weet. Maar ik ga dus niet 25 subfora doorkijken om te kijken of er wat interessants tussen zit, want dan is de lol er voor mij heel snel af.

Maar het grootste probleem voor mij blijft toch wie wel en wie niet, dat kan lang niet allemaal goed (of eerlijk) gaan...

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:39

das tog duidelijk? als je meer dan 30 aanhangers hebt

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:40

De KWPN-aanvraag is vrijwillig ingetrokken en daar hadden uiteindelijk de moderators niets mee te maken. Er was gewoon van andere Bokkers veel tegenstand.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:41

ik ga met Jus_dOrange mee!

supperhaffies, als jij 30 medestanders heb moet je nog goede regels etc hebben. dán kan je aanvraag pas besproken worden dus is het nog niet zeker dat dat sub forum er komt!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:44

Ik vind niet dat je kan zeggen dat er onderscheid gemaakt wordt bij de rassen, welke wel mogen of niet. Als de TS daar zelf haar aanvraag stopzet, dan ligt het niet aan anderen, maar die aanvraag is geannuleerd omdat er opstand was, wat er bij de vb bij de arabierenaanvraag niet is, mede omdat die groep gewoon veel kleiner is.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:44

superhaffies schreef:
das tog duidelijk? als je meer dan 30 aanhangers hebt

Justy schreef:
Ho ho, iedereen mag een
aanvraag
indienen. Dat wil niet zeggen dat alle aanvragen met 30 medestanders ook gehonoreerd worden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:45

wat een gedoe allemaal, waarom is bokt zo groot geworden

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:56

Bokt groot is niet te vermijden, maar het wordt steeds onoverzichtelijker.

Ik ben het volldig met Jus_dOrange eens. Het punt met een forumpje voor elk ras is dat het godsgruwelijk veel wordt op den duur. Het is al eerder gezegt, Bokt heeft 46.000 leden. Hoeveel moeite zou 't kosten om 30 leden te vinden die elk een bepaald ras hebben?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:58

dat is inderdaad zo gepiept, de meeste rassen hebben een taxatie topic, daarin eventjes iedereen pb-en en gepiept is heel de handel. regels etc kopieren van een andere aanvraag, kleine weizigingen erin en jaa indienen maar!

dalijk moeten er nog meer mods komen en dan kennen die elkaar niet eens meer