Is Bokt werkelijk zo negatief??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:46

Plien91 schreef:
Bókt is niet negatief.
Het is vaak de mening van mensen die verkeerd overkomt.
Kijk, als je een topic op HAW opent, dan vraag je om commentaar. En als dat dan negatief over kan komen terwijl het niet zo bedoeld is, tsja. Dan lees je zo'n bericht nog een keer, of je stuurt een pm met vraag om iets meer helderheid?
Maar negatieve mensen heb je ook irl, en zul je ook op bokt tegen komen.
En, het is internet. Je gebruikt alleen woorden, je kan geen gezichtsuitdrukkingen zien

Daar ben ik het mee eens! Ik probeer een bericht waarvan ik denk 'wat is dit ' toch een paar keer te lezen en dan wordt ik al veel wijzer en weet ik hoe ik mijn reactie moet/kan plaatsen. Het is allemaal maar net hoe je iets typt en opvat...en idd, gewoon een pm sturen als je iets niet snapt ofzo...

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:50

blablabla. waar heeft iedereen het toch altijd over? ik kom eigenlijk nooit een reactietegen die ik niet vind kunnen. mensen geven hun mening en dat mag, als ik dat niet wil plaats ik niks. ik plaatste foto's van mijn pony en de helft zei dat ze de pony niet zo mooi vonden en ze geen uitstraling had. jammer maar dat mogen zij vinden. de andere helft zei dat het een leuke pony was en sommigen zeiden dat ik leuk reed. nou dan ben ik weer blij. en die mensen die haar niet zo mooi vinden mogen dat vinden en ook zeggen, ik zit niet op dit forum om alleen maar te horen hoe gweldig mijn pony en ik zijn.

Dais_

Re: Is Bokt werkelijk zo negatief??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:56

Ik reageer even op het eerste bericht van de topicstarter.
Is bokt werkelijk zo negatief..

Nee, bokt zelf niet hoor. Absoluut niet. Het is een gezellig maar groot forum

En er zitten een hele boel verschillende mensen op dit forum die soms hun berichten niet zo aardig weten te brengen en vervolgens is het hek over de dam met nog allemaal mensen die het nog minder aardig weten te brengen. En dát is gewoon jammer want je wil niet afgezeken worden. Niemand niet...

Ik zou zeggen, negeer die reacties als jij vind dat ze niet van toepassing zijn op jouw. Je wéét het zelf beter, doe het zelf beter. Blijf zelf altijd realistisch ookal is dit maar internet. Ook dit kan realistisch worden als het maar goed fout gaat..

Afijn, dat wou ik ff kwijt..

shetlandlove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:09

Zazoo schreef:
blablabla. waar heeft iedereen het toch altijd over? ik kom eigenlijk nooit een reactietegen die ik niet vind kunnen. mensen geven hun mening en dat mag, als ik dat niet wil plaats ik niks. ik plaatste foto's van mijn pony en de helft zei dat ze de pony niet zo mooi vonden en ze geen uitstraling had. jammer maar dat mogen zij vinden. de andere helft zei dat het een leuke pony was en sommigen zeiden dat ik leuk reed. nou dan ben ik weer blij. en die mensen die haar niet zo mooi vinden mogen dat vinden en ook zeggen, ik zit niet op dit forum om alleen maar te horen hoe gweldig mijn pony en ik zijn.

Op een forum als dit wordt bijna altijd een mening gevraagd, en die mag je echt wel geven (er wordt toch naar gevraagd )
Het is alleen jammer dat ze soms van dat nutteloze commentaar geven...zoals jij met je pony, dat ze je pony niet mooi vinden, na best toch? maar dat is puur persoonlijk en er zijn anderen die hem wel mooi vinden...maar er is maar 1 die hem het mooist vind en dat ben jij...dus waar zeuren die mensen dan over die je pony niet mooi vinden...Het is jou pony, als jij er maar plezier van hebt

WickedMie schreef:
Ik reageer even op het eerste bericht van de topicstarter.
Is bokt werkelijk zo negatief..

Nee, bokt zelf niet hoor. Absoluut niet. Het is een gezellig maar groot forum

En er zitten een hele boel verschillende mensen op dit forum die soms hun berichten niet zo aardig weten te brengen en vervolgens is het hek over de dam met nog allemaal mensen die het nog minder aardig weten te brengen. En dát is gewoon jammer want je wil niet afgezeken worden. Niemand niet...

Ik zou zeggen, negeer die reacties als jij vind dat ze niet van toepassing zijn op jouw. Je wéét het zelf beter, doe het zelf beter. Blijf zelf altijd realistisch ookal is dit maar internet. Ook dit kan realistisch worden als het maar goed fout gaat..

Afijn, dat wou ik ff kwijt..

Je hebt helemaal gelijk dat bokt een groot forum is, maar er is een hele grote groep mensen die allemaal dezelfde mening heeft (vaak de mening van de 1e reactie) Dit is echt heel jammer, als je wat ziet waarmee je het niet eens bent mag je dat zeggen, daar is dit forum voor. Maar als je zelf 10 keer te horen krijgt dat je pianohandjes hebt dan weet je dat ook echt wel Het is dan gewoon handiger (lijkt mij) om daar gewoon even overheen te stappen en wat anders neer te zetten, nog iets waar de ruiter o.i.d. op moet letten, of gewoon dat je het er verder wel goed uit vind zien...

Bokt wees creatief en bouw niet altijd anderen na

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:09

Tja ik denk dat bokt in het algemeen totaal niet negatief is.
Alleen het is een soort uitlaatklep voor mensen!
Ze kunnen van alles neerzetten zonder dat de mensen hun kennen. Mensen willen ook overal verstand van hebben en als ze dat ook echt hebben willen ze graag die kennis delen met anderen.
Aangezien dit niet gesproken kan worden over bokt gaat het via het toetsenbord. En op deze manier komt het er altijd rottiger uit als dat ze oorspronkelijk bedoelen.

Bijvoorbeeld het feit dat sommige zonder cap rijden: Het is dan wel eigen keus, maar de andere bokkers zien dus liever niet dat je met je hoofd ergens opvalt en een letsel oploopt.

Maar goed mijn mening is dus dat bokt gewoon een uitlaatklep is voor mensen van het dagelijks leven, dus dat kan soms negatief zijn net als je dromen een uitlaatklep is.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:15

Ik ben het er helemaal mee eens...!!!

Heb foto's van me Shetlander geplaatst in zoon Shetlander topic. Gaat iemand zeggen: niet banketstaaf bedoelt maar je bit is veels en veels te klein. Ik snap best dat het als tip is..

maar hoe kunnen ze ooit oordelen om 1 foto? hij keek toen naar links en zn bit zat beetje in zijn mondhoek. Kijk maar in mijn profiel...kun je zien dat het bit echt niet te klein is!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:18

Zoveelste zeiktopic hierover!!!

En ja ik kan me een heleboel permmiteren heb dure goede paarden en rij op hoog niveau mee in de wedstrijdsport. Maar niet iedereen is verwaand hoor.... ik geef gewoon mijn mening en dat doe ik door opbouwend kritiek maar als ik iets zie wat ik goed vind dan zal ik dat ook zeker zegen!!

Er is hier allll zoooo vaak een topic overgeweest... dat het een beetje afgezaad is. Heb geTEMD
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 15-04-06 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:19

tsjah..blijkbaar zit het mensen nog steeds dwars Ik trek het me niet aan.... Zo dom ben ik niet Laat die mensen maar mooi kletsen Ik weet wat goed is voor me paard.. anders zou ik al lang het weiland uitgestuurd zijn!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:22

Lydian schreef:
Zoveelste zeiktopic hierover!!!

En ja ik kan me een heleboel permmiteren heb dure goede paarden en rij op hoog niveau mee in de wedstrijdsport. Maar niet iedereen is verwaand hoor.... ik geef gewoon mijn mening en dat doe ik door opbouwend kritiek maar als ik iets zie wat ik goed vind dan zal ik dat ook zeker zegen!!

Er is hier allll zoooo vaak een topic overgeweest... dat het een beetje afgezaad is. Heb geTEMD

Je hoeft je verder ook niet aangesproken te voelen, want het gaat toch niet per se over jou... Maar over het algemeen hoe bokt is..

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:25

Ik denk dat je bokt met een flinke korrel zout moet nemen en in ieder geval helemaal niet serieus.
Paardrijden is een gevoels sport en daarom voor iedereen anders.

Mensen zijn zo goed als anoniem hier Je kan niet zien of iemand nou professioneel met paarden bezig is, of dat het een penny meisje, of gewoon een hobby-ist is.

Verder heb je hier wel degelijk afzeik topic's, maar als je daar niet tegen kan moet je em zo gauw mogelijk weg klikken.

Ik vind ook, omdat alles op schrift is dat de dingen wel eens rotter overkomen dan dat de bedoeling is en emoticon's kunnen daar wel een beetje mee helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:29

mistral schreef:
Ik denk dat je bokt met een flinke korrel zout moet nemen en in ieder geval helemaal niet serieus.

Helemaal niet serieus of niet helemaal serieus?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:32

Olle dat is net wat ik wou zeggen. Lydian het wordt gezegd in het algemeen. Het lijkt net alsof je je aangevallen voelt en dat wij jou als enigste afzeiken. En tuurlijk, bokt is er voor commentaar waar mensen wat mee kunnen en dat opbouwende commentaar maakt toch ook helemaal niet uit! Mensen vragen daar juist om!
Siebjelover: Ik snap je helemaal! Ben het volkomen met je eens!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:59

Cassidy schreef:
mistral schreef:

Helemaal niet serieus of niet helemaal serieus?

Beide, thanks!!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:39

Hier ben ik het gewoon mee eens.
Ik vroeg laatst in een topic, hoe zon join-up nou eigenlijk in zn werk gaat, maar dat ik niet van plan was dat zelf te doen. Krijg ik duizend en een reacties van: Ja dat moet je niet doen, doe nou maar niet, wees eens wijs...hallo? ik vroeg gewoon hoe het ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:27

Franciska15 schreef:
Hier ben ik het gewoon mee eens.
Ik vroeg laatst in een topic, hoe zon join-up nou eigenlijk in zn werk gaat, maar dat ik niet van plan was dat zelf te doen. Krijg ik duizend en een reacties van: Ja dat moet je niet doen, doe nou maar niet, wees eens wijs...hallo? ik vroeg gewoon hoe het ging?

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:56

Citaat:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Ja maar ik hoef dan toch niet 100 x aan te horen dat ik het niet moet doen

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:29

idd, je hebt een punt