Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Reaktie op sluiting topic Hypofocus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:44

Fred, voor verdere vragen kun je bij me terecht per PB. Ik heb je hierboven de waarheid verteld, als je meer wilt weten ben je altijd welkom, maar ik ga niet meer in discussie hier.

Kokomo schreef:
Ten eerste vind ik het zeer ongeloofwaardig dat Femke zich vergist in het aantal opnamen. 12.769 of 78305 is een verschil in aantal die je echt zou moeten weten. Je hebt toch je Havo, dan had je dit op je vingers kunnen natellen, zeker als mensen daar vraagtekens bij zetten. Het verhaal van die reset is een heel mooi en op dit moment niet te controleren verhaal, maar dan klopt er weer iets niet. Ik ben bang dat je nu een prachtig verhaal hebt verzonnen.

Je zegt dat de teller is terug gesprongen in Duitsland op een meerdaags evenement toen je volgens jouw 391 foto's had gemaakt. Op het shire evenement heb je op 1 dag 1467 foto's gemaakt. Je bent daar begonnen met no. 163 of lager. Dus zou jij op dat evenement, de Europese Kampioenschappen van de Tennesee Walking Horses, waar je 2 volledige dagen + een avond was, slechts 554 foto's hebben gemaakt. Als je iets nieuws verzint, doe het dan wel geloofwaardig.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 01:03

de waarheid heb je nu ondertussen al meerdere malen veranderd, en waarom is dit dan nu wel de waarheid wat is nu de echte waarheid want na alle veranderingen raakt het eind een beetje zoek.

Ps. een compliment voor het dit maal netjes houden van het geschrevene dit is wel vaker anders geweest

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 01:08

De teller van de Nikon telt de eerste serie tot 65535 op byte 1326 en 1327 bij de waarde 0x00052E-0x00052F en gaat daarna gewoon verder met tellen op 0x00052C-0x00052F in de Hexdump.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 01:36

Ik heb zojuist foto's ter inzage gekregen van Femke waar inderdaad uit blijkt dat de teller bij het evenement in duitsland is overgesprongen bij 65535.
Dat ik haar in dit geval heb beschukdigd trek ik bij dezen in. Mijn excuses daarvoor.
Dat Femke niet weet dat zij 78000 ipv 12000 heeft gemaakt blijf ik ongeloofwaardig vinden, want je kunt je een 10.000 vergissen maar niet zoveel als hier het geval is.

Er wordt blijkbaar wel in de 32 bits verder geteld doch komt dit niet tot uiting in de tellerstand in de Exif.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 01:43

Ik heb dit topic met redelijk veel verbazing zitten lezen. Iemand maakt de advertentie iets te mooi (maar ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die in een advertentie zet dat hij rotzooi verkoopt) en er barst een complete heksenjacht los

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:44

Kokomo schreef:
Dat Femke niet weet dat zij 78000 ipv 12000 heeft gemaakt blijf ik ongeloofwaardig vinden, want je kunt je een 10.000 vergissen maar niet zoveel als hier het geval is.

Zonder wie of wat dan ook te willen verdedigen, ik fotografeer ook vrij veel. Desalniettemin zou ik zéér verbaasd zijn als iemand mij vertelde dat ik in 2 jaar tijd bijna 80.000 keer op dat knoppie had gedrukt - of zelfs maar 40.000 keer. Ik kan me goed voorstellen dat als je een getal van 12.000 tegenkomt, je dat getal al zo hoog vindt (stel je eens voor als je dat in de vorm van filmpjes en negatieven had gehad!) dat je zonder meer aanneemt dat dat wel ongeveer zal kloppen.

Tenzij je inderdaad gaat rekenen: hmm, 2 jaar, 104 zaterdagen en zondagen per jaar, stel dat je de helft van die dagen fotografeert en dan 500 foto's per dag maakt maakt.... Maar dat ga je pas doen als je zélf denkt dat het getal dat je tegenkomt te laag is en niet kan kloppen.

Kortom, zelfs (of misschien wel júist) als je zeer veel fotografeert, is het moeilijk in te schatten zonder te rekenen, hoeveel je nu eigenlijk fotografeert. Op een gegeven moment is het 'one, two, many, lots'. En of 'lots' dan 10.000 of 100.000 is, dat dat niet goed is in te schatten, dat geloof ik onmiddellijk - als statistiek niet je vak is.

Wat niets afdoet aan het feit dat je bij verkoop misschien wél even had moeten doordenken en doorrekenen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:21

Nou dat vind ik wel meevallen...... ik heb mijn Eos sinds december!! Toen ik hem kocht (ook 2e hands had ie 400 foto's op de teller) en nu zit ik op 3500!!! Ondanks al het slechte weer van de afgelopen tijd. Tel daar een vakantie bij op..... ik ben verder helemaal niet professioneel bezig maar heb laatst wel 2x een soort shoot gedaan voor kennissen/vrienden en toen kwam ik toch echt zo op 400 foto's in een paar uur..... je maakt mij niet wijs dat je bij al die evenementen, fotoshoots, cursussen, opdrachten etc etc dus niet meer foto's hebt gemaakt

En wat betreft de reacties...... wéér een andere uitleg dan de andere zoveel keer. Heel jammer dat mijn reacties uit het eerste topic zijn verwijderd want daar werd dus 100% beweerd dat dit de backupcamera was naast dé HF camera waar ze alle shoots mee gedaan had de afgelopen jaren!!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:32

Citaat:
Wat niets afdoet aan het feit dat je bij verkoop misschien wél even had moeten doordenken en doorrekenen.

Mee eens!
Je kan het vergelijken met de tellerstand van een auto.
Dat de stand niet klopt heb je geweten. Daar had je normaal over kunnen doen. En niet zogenaamd ontwetend.

Ben blij dat jij ons zo op de bokt regels wijst en de levenslessen!

Sommige mensen kunnen er nog wat van leren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:47

Ik denk dat pony een magische pil heeft genomen, omdat ze denkt te weten wat ik wel en niet weet.

De teller van een auto kun je direct in het dashboard aflezen, en daar is ook vrij veel over bekend.

De teller van een camera (zoals is gebleken) is wat ingewikkelder. Zelfs Kokomo (die er nogal wat vanaf weet) zat er naast...

Dus voor de zoveelste keer: nee, ik wist echt niet wat het exacte aantal was. Ik had geleerd dat je dit aantal met een Exif programma kon aflezen van de laatst gemaakte foto, en dat heb ik gedaan, met als conclusie 12.769 foto's. En, ja, later bleek dus dat een teller zich bij zo'n raar getal iets over de helft van de honderdduizend ineens op nul springt.

Als jij dat niet wilt geloven, moet je dat zelf weten, maar schrijf het niet op alsof je als feit weet wat ik denk, doe & wat ik wel of niet weet.
Het kan best jouw MENING zijn dat je denkt dat ik hierover nog steeds lieg (en ik zou me geen reden kunnen verzinnen waarom ik dat zou doen hoor... maar goed, je bent vrij dat te denken), maar je kunt niet als FEIT presenteren dat wat jij denkt dat een ander denkt de waarheid zou zijn.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:25

Ik heb het hele topic niet gevolgd, maar ondertussen wel gelezen. Ik vind het dan ook erg vervelend dat Hypofocus haar reputatie hiermee nogal een deuk krijgt. En dat vind ik zonde, want uiteindelijk had alles toch een verklaring.
Bovendien wens ik je nog veel succes met de verkoop van de camera!

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:35

Stacey schreef:
Ik vind het dan ook erg vervelend dat Hypofocus haar reputatie hiermee nogal een deuk krijgt.

... niet alleen hiermee hoor !
Ze doet het zichzelf aan....

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:40

Zeker toen je er opmerkingen over kreeg. In dat bewuste verkoop topic.

Kokomo zat er niet naast dat de telling niet klopte! Jij zat er naast en niet zo'n klein beetje ook.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:51

pony schreef:
Kokomo zat er niet naast dat de telling niet klopte! Jij zat er naast en niet zo'n klein beetje ook.

Kokomo schreef:
Ik heb zojuist foto's ter inzage gekregen van Femke waar inderdaad uit blijkt dat de teller bij het evenement in duitsland is overgesprongen bij 65535. Dat ik haar in dit geval heb beschukdigd trek ik bij dezen in. Mijn excuses daarvoor.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:58

Ik vind het inderdaad ook maar vreemd. 12.769 shutter releases is ontzéttend weinig in vergelijking met het aantal reportages, opdrachten, evenementen etc. die jij gedaan hebt. Ik meen me zelfs te herinneren dat jij een veel hoger getal hebt genoemd met betrekking tot het aantal foto's die jij had genomen met de betreffende Nikon. Maar hier ben ik niet zeker van, dus de hoogte van dat getal laat ik achterwege.

En dan nog even dit:

Hypofocus schreef:

Bewering 4.
Hypo Focus heeft tijdens de workshops verteld dat ze snel een nieuwe camera ging kopen omdat de body slijtage begon te vertonen.
Feit 4.
Ik heb verteld dat ik binnenkort de nieuwe Nikon D200 zou gaan aanschaffen, omdat deze beter van kwaliteit is. Niet omdat de D70 versleten zou zijn. De camera werkt nog 100% ondanks het aantal shutter releases. De camera is niet kapot, alleen flink gebruikt.
Als ik de D200 nu nog niet in mijn bezit zou hebben, zou de D70 die in de verkoop staat, nu nog steeds door mij gebruikt worden.

Het woord 'versleten' is wel degelijk gevallen. En of je de D70 nu nog wel of niet zou gebruiken, je hebt zeer zeker gezegd dat je een nieuwe camera ging aanschaffen, omdat de body niet meer geheel naar wens functioneerde. Je body begon slijtage te vertonen doordat er al héél veel foto's mee gemaakt waren.
Iemand wees me destijds via PB op jouw topic waarin je Nikon te koop werd aangeboden, omdat ik zelf ook graag een spiegelreflex in mijn bezit zou willen hebben. En tóen vond ik het al vreemd dat deze Nikon te koop stond, en dit heb ik ook in een PB terug gestuurd naar de persoon die mij op het topic attent maakte.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:01

Nogmaals...... je hebt in je andere topic meermaals beweert dat dit niet hét toestel was waarmee je alle foto's had gemaakt, maar dat dit je reserve was. Helaas posts verwijderd.
En al was je 35000 op DPZ een gok, dan zat je later toch op minder dan de helft!!! Groot verschil!! Daarnaast zeg je hier weer dat je problemen hebt gehad met je spiegel en op DPZ was het weer je sluiter. Nogal essentieel verschil. Hier weten sommigen het verschil misschien niet, dus kan je je woorden nog makkelijk omzetten....

Kortom, je spreekt jezelf continu tegen en dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede....

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:23

Heb een tst van sept 2004.
Schiet heel regelmatig evenementen. Als je mij vraagt hoeveel ik op de teller heb, dan komt ie eerder in de richting van 100.000 en niet ca 35.000.
En als iemand mij specifiek erom vraagt wat er echt op de teller staat, dan blijf ik niet volharden met 35.000!!. Wel erg veeeeeel verschil.

Btw hij is niet te koop

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:41

Citaat:
Internet is een nieuw medium,

Nou zo nieuw is het niet hoor. Het bestaat al zeker vanaf 1990 ( heb gehoord dat het er al in 1985 was) maar toen was het nog geen gemeengoed. Als ik het goed heb is dat vanaf 1993 of 1995. Dat het dus gemeengoed is geworden. Dus zo nieuw is het niet hoor

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:17

Het internet is echt niet nieuw.
Als webdesigner en cursusleidster Velig Internetten, heb ik dit even opgezocht:

Bron: http://www.internetvraagbaak.nl/internethistory.htm

- Het Internet is ontstaan in de 60er jaren als een project van het Ministerie van Defensie van de Verenigde Staten.

- In de 70er jaren werd het netwerk verfijnd door hoge snelheids computers op strategische plaatsen neer te zetten en met elkaar te verbinden waardoor de snelheid van het dataverkeer groeide

- In 1985 begon de NSF een programma om het Internet in de gehele VS aan te bieden. De NSF creëerde een backbone onder de naam NSFNET, die ter beschikking werd gesteld aan alle educatieve instellingen, overheids instellingen en aan organisaties die bezig waren met internationaal onderzoeken.
Het ARPANET werd in 1989 gesloten vanwege gebrek aan fondsen en aan support vanuit het leger

- In de 90er jaren maakte het Internet een explosieve groei mee. Geschat werd dat het aantal op het internet aangesloten computers elk jaar verdubbelde

- Halverwege 1994 verbond het Internet ongeveer twee miljoen computers in meer dan 100 landen en waren er ongeveer 23 miljoen gebruikers

Groetjes Ineke

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:22

Oke, dus we gebruiken "al" 10 jaar internet met zijn allen, daarvoor was het nog niet algemeen ingeburgerd... Van die 10 jaar wordt er nu ong 5 jaar echt veel via internet gecommuniceerd, denk aan forums, datingsites, chatboxen enz. Daarvoor was het voornamelijk mail... En hoelang schrijven we al brieven? Telefoneren we al? Communiceren we al verbaal en non-verbaal met elkaar? Heel wat langer dan internet... Dus ja, internet is een "relatief" nieuw communicatie middel...

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:31

Het is net hoelang iemand bezig is met pc en internet.
De één heeft het net ontdekt, de ander een aantal jaar, voor iedereen is het een 'nieuw' medium.
Ik werk al met al 18 jaar met een computer deels met internet, waarvan de laatste 10 jaar intensief.

Maar dat was het onderwerp niet, was even ter aanvulling van het fenomeen 'Internet' waar ik op wilde reageren.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:34

Sorry maar ik vind dat sommige mensen nu behoorlijk aan het zoeken zijn, of te wel zeiken. Elk woordje of zinnetje wat in jullie ogen verkeerd door haar word geschreven word compleet afgebrand.
Gelukkig kunnen sommige nog wel normaal hier reageren.
Een verhaal heeft altijd twee kanten en ik ben blij dat zij haar verhaal ook heeft neergezet zodat er in elk geval iets meer heldering in zit.
Lijkt mij dat het topic nu klaar is aangezien beide "partijen" hun verhaal hebben gedaan.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:42

Ter illustratie ik heb mijn camera eind juni 2005 gekocht en de laatste foto die ik er mee heb gemaakt heeft nummer 6500 gekregen. Voor deze camera fotografeerde ik nog analoog en ik moest en moet nog steeds leren dat je met digitaal veel meer moet knippen omdat het immers toch niets extra's kost.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:22

@quarterhorse: die onzin over internet is inderdaad onzinnig.... maar ik blijf erbij dat ik er geen bal meer van geloof. Echt niet!
HF verteld op elk forum een ander verhaaltje, net hoe het uitkomt.... feit blijft dat toen ik vroeg van: Hoe kan dit nou dé hf-camera zijn als het je backup is? Toen zei ze idd dat het niet dé HF camera was waar ze al haar mooie shoots mee had gedaan en dat dit echt haar reserve was geweest de afgelopen jaren. Sorry, maar dat valt echt niet anders te interpreteren hoor!!
Verder heeft ie op DPZ 35000 shots. Tuurlijk dat is een ongevere gok, dat begrijp ik. Maar hier bleef ze vasthouden aan die 12000 en nu blijken het er dus bijna 80.000 te zijn!!!
Verder wil ze weten in een topic (zelfde dag als wij er hier naar vragen!!) hoe je die teller terug kan zetten..... omdat ze zog. binnenkort een tweedehands camera wil kopen en het zeker wil weten..... je maakt mij niet wijs dat als je net een mega-dure D200 hebt gekocht je ook nog voor veel geld een tweedehandse er naast wil hebben terwijl je ook nog een D70 hebt liggen......
Sorry, maar ik kan me hier echt gruwelijk boos om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:57

Goed, bij deze gaan we dit topic afronden.... Want het loopt behoorlijk uit de hand met een complete off-topic discussie over of internet wel of niet een nieuw medium is, die er eigenlijk niet toe doet.

Zoals ik in mijn eerste reactie al zei, was het dom van me om niet direct helder te zijn over de advertentie waarin ik mijn D70 heb aangeboden hier op bokt. Er kwamen wat vragen over, o.a. over het al dan niet back-up body zijnde, en bij die vraag heb ik inderdaad niet de waarheid verteld. In mijn topic start vertelde ik dat het dé camera van hypo focus was, en dat is ook zo.

De manier waarop ik de D70 probeerde te verkopen, was niet goed. Ondanks het feit dat ik echt niet wist hoe het nou zat met het aantal opnames, had ik daar meer onderzoek naar moeten doen, alvorens daar een antwoord op te geven.

Ik zat fout. En dat was ook de reden dat ik de advertentie enkele dagen terug al verwiijdert heb.

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:13

Hypofocus hád een deuk in haar naam die er voor mij inmiddels uit is.
Andere mensen hébben hierdoor voor mij een deuk in hun naam gekregen. En een flinke ook!

Dapper dat je je toch nog hebt verdedigt en ik geloof en snap jou zeker. Gelukkig maar, want met zulke mooie foto's zou het jammer zijn als je onbetrouwbaar bent