Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:02

Paraat schreef:
Oh mijn god wat een walgelijke reacties op de eerste topics van dat meisje. Noem het forum-hysterie. En nu is het ineens goed mis met het meisje, en wil iedereen een kaartje sturen...

Goed praten van wat de meeste mensen in het topic daar hebben gezegd zie je ons ook niet doen, maar spijt, ja dat zeker. Ik zou het geen forum-hysterie willen noemen. Het topic van Miep is ook niet bedoeld als excuus maar het geeft wel aan waarom sommige mensen sindsdien niet zo snel meer geloven wat een ander zegt.

Wat moeten we dan doen, niet toegeven dat we fout waren? Zo ben ik niet. Ik durf best mijn eigen mening te geven, maar ik geef ook toe wanneer ik fout ben geweest, en in dit geval zat niet alleen ik, maar ook een hele groep andere bokkers ernaast.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:39

Ilindra schreef:
Wie moeten die dan krijgen?
Ibbel (moderator van 45 jaar oud), die dit plaatste:
Citaat:
Er zijn twee hele goede redenen waarom je niet gelooft wordt:

1) Het is medisch en biologisch gezien onmogelijk dat je ...

2) Als sondevoeding nodig is, betekent dat je opgenomen wordt, voor een (hele lange) periode...

Ik wil best geloven dat je problemen hebt, maar dan moet je wel de waarheid spreken, en geen dingen zeggen die niet kunnen, ook niet van alles lekker aandikken om extra zielig gevonden te worden. Je merkt dat dat onmiddellijk tegen je wordt gebruikt. En terecht.

of de mensen die Ibbel geloofden en daar vervolgens naar postte???

Ik vind het niet meer dan logisch dat bokkers meer waarde hebben gehecht aan de post van Ibbel en andere (ervarings)deskundige dan aan de beweringen van TS.
Om nu zomaar iedereen neer te sabelen die TS niet geloofde vind ik veel en veel te ver gaan.

Persoonlijk vond ik voor de TS die reactie van Ibbel het ergste wat er gezegd kon worden. Als jij heel erg ziek bent en niemand gelooft je en je WEET zelf dat je de waarheid spreekt... Als dan een MODERATOR eigenlijk zegt dat je liegt, wat Ibbel imo heeft gedaan, komt dat veel harder aan, denk ik, dan als een laat ik zeggen 'standaard bokker' iets in die aard zou zeggen.
Ikzelf heb een stieftante met maag- en darmkanker. Zij is kleiner dan 1m70 en weegt geen 33 kilogram meer. Het ziekenhuis heeft haar laten gaan om thuis te kunnen zijn, er is geen hoop meer dat ze nog maanden zal leven. Ik wou dit dan ook plaatsten in het betreffende topic, maar toen ik op 'verzenden' klikte, was het topic al op slot...
Het kwetst hoor, als je zo'n opmerking krijgt, terwijl het wel waar is. Het is, denk ik, alsof je helemaal alleen staat en zelfs het voordeel van de twijfel van een moderator niet meer krijgt. Ik vond die opmerking dan ook zéér misplaatst.
Blijkbaar wist Ibbel toch niet compleet waarover ze sprak en ook ik vind dat een moderator niet meer is dan iemand anders. Ik vond de opmerking zeer kwetsend en ik hoop dat Ibbel ook ergens zich kan verontschuldigen bij het meisje?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:41

Ibbel is niet de enige..

De TS heeft trouwens het verhaal wel aangedikt.

Tieneke

Re: Rotgevoel n.a.v Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:43

Nee, Ibbel is niet de enige, maar zij is wel moderator. Natuurlijk is ze ook gewoon bokker en discussiëren moderators mee zoals anderen, maar als jij van een mod zo'n opmerking krijgt, kan ik me voorstellen dat je dat veel erger vind, dan van een ander persoon, een niet-mod.

edit: Verhalen aandikken is iets courants. Bijna iedereen doet het wel eens, iets wat je meegemaakt hebt, aandikken. Ik denk dat als we die TS dat gan 'verwijten', dat velen zichzelf eigenlijk gaan voorliegen, ik denk dat iedereen wel al eens iets heeft doen erger lijken dan dat het echt was, op welke schaal of over wat dan ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:48

Ilindra schreef:
Ik heb alleen gereageerd op haar laatste kleine zinnetje en sta nog steeds volledig achter die reactie.
Ik vind het niet kunnen om op een paardenforum te dreigen met zelfmoord omdat men je niet wilt geloven.

The same here. Het ergste ervan vond ik dat Bokt de schuldige zou zijn van de zelfmoord in planning (terwijl er ook genoeg mensen medelevend gereageerd hadden en zinvolle tips gegeven hebben). Op die manier praatte TS veel mensen een schuldgevoel en een gevoel van machteloosheid aan.

Verder hoop ik voor haar dat ze nu de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:51

CCCCorine schreef:
Ilindra schreef:
Ik heb alleen gereageerd op haar laatste kleine zinnetje en sta nog steeds volledig achter die reactie.
Ik vind het niet kunnen om op een paardenforum te dreigen met zelfmoord omdat men je niet wilt geloven.

The same here. Het ergste ervan vond ik dat Bokt de schuldige zou zijn van de zelfmoord in planning (terwijl er ook genoeg mensen medelevend gereageerd hadden en zinvolle tips gegeven hebben). Op die manier praatte TS veel mensen een schuldgevoel en een gevoel van machteloosheid aan.

Verder hoop ik voor haar dat ze nu de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft.

Dat snap ik ook volledig, en ik helemaal akkoord mee. Mij gaat het erom van dat medisch en biologisch onmogelijk....
Die dreiging met zelfmoord vond ik ook absolut niet kunnen, het is goed dat daar dan een mod-reactie op gegeven werd. Stel je voor dat Bokt achteraf aansprakelijk gesteld werd, om nog maar van schadeclaims ed te zwijgen...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:57

Bokt heeft geen schuld. Bokt heeft haar stof tot nadenken en actie gegeven, beter kan het niet toch? Als ze niet zulke reacties had gekregen, dan zat ze nu nog met de problemen, nu is het balletje aan het rollen gegaan.

Weet je wie zich moet schamen? De ouders en school!!

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 13:05

Wat Quellian zegt, daar zit wat in. We weten natuurlijk niet tot hoever ze het heeft aangedikt maar ik maakte uit haar verhaal op dat haar ouders zich er niets van hebben aangetrokken dat ze lichamelijk er zo aan toe was? Dan hebben wij ons er nog drukker overgemaakt dan haar familie tot haar opname. In dat geval is dat natuurlijk ook wel heel erg.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de reactie van Ibbel het ergst was. Bovendien ga ik er vanuit dat ze na het gesprek met de familie al zelf excuses heeft aangeboden

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:10

Ik vond die reactie ook niet het ergst, maar volgens mij kon die wel het hardst overkomen, dat bedoelde ik

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:12

Ik zat er ook best mee dat zo'n jong ding zó in de shït zat en dus simpelweg bij niemand terecht kon. En dan hoor je idd zoiets. Ik had het er met mijn moeder over (ook een bokker) en zij had het ook gelezen. Ze zei dat die ouders zich héél diep moesten schamen en dat het meisje waarschijnlijk wel overgeleverd zal worden aan de kinderbescherming tot ze 18 wordt. En dan nog maar hopen dat ze alles overleeft... Want je wordt natuurlijk niet voor de kat z'n viool onder narcose gehouden.

Ik vind het echt vreselijk voor het meisje, maar ik ben blij dat er nu eindelijk iets gebeurd is. Maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er geen alarmbellen zijn gaan rinkelen bij haar omgeving. En dat vind ik zeer schunnig!

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:18

Tieneke schreef:
Persoonlijk vond ik voor de TS die reactie van Ibbel het ergste wat er gezegd kon worden. Als jij heel erg ziek bent en niemand gelooft je en je WEET zelf dat je de waarheid spreekt... Als dan een MODERATOR eigenlijk zegt dat je liegt, wat Ibbel imo heeft gedaan, komt dat veel harder aan, denk ik, dan als een laat ik zeggen 'standaard bokker' iets in die aard zou zeggen.
Ikzelf heb een stieftante met maag- en darmkanker. Zij is kleiner dan 1m70 en weegt geen 33 kilogram meer. Het ziekenhuis heeft haar laten gaan om thuis te kunnen zijn, er is geen hoop meer dat ze nog maanden zal leven. Ik wou dit dan ook plaatsten in het betreffende topic, maar toen ik op 'verzenden' klikte, was het topic al op slot...
Het kwetst hoor, als je zo'n opmerking krijgt, terwijl het wel waar is. Het is, denk ik, alsof je helemaal alleen staat en zelfs het voordeel van de twijfel van een moderator niet meer krijgt. Ik vond die opmerking dan ook zéér misplaatst.
Blijkbaar wist Ibbel toch niet compleet waarover ze sprak en ook ik vind dat een moderator niet meer is dan iemand anders. Ik vond de opmerking
zeer kwetsend

en ik hoop dat Ibbel ook ergens zich kan verontschuldigen bij het meisje?

Ok, maar om heel eerlijk te zijn, is jou moeder in staat om 4 uur te lopen en om "gewoon" te gaan paardrijden.

Ik voel me ook best rot dat ik het verhaal van dit meisje in twijfel heb getrokken, zeker nu 'het op waarheid berust' oftewel, niet alles dat ze geschreven heeft is geheel waar. Ze heeft het aangedikt en zichzelf daardoor (imo) ongeloofwaardig gemaakt. Ik denk dat je daarmee ook wel iets over jezelf afroept. Ik vind dan ook niet dat ibbel zich hoeft te verontschuldigen, aangezien volgens mij, gewoon klopt wat er geschreven is en zijn dat dus precies de punten die ze aangedikt had.
[/quote]

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:49

Ik las ergens hier iets over een hersentumor meisje wat was dat?
Ik heb door omstandigheden een hele tijd niet kunnen bokken dus zal wel aardig wat gemist hebben.

En verder wens ik ikke_10 heel veel sterkte toe.
Ik had haar topicks wel gelezen maar niet geregeerd omdat ik niet wist wat ik ervan moest denken.

Ow ja ik las ook dat iemand vroeg of we nog wat wisten van miep.
Een tijdje geleden heb ik Heike een pb gestuurd met de vraag of zij nog iets gehoord had. Er was verder nix meer bekend van Miep.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:56

jeetje ,wat een toestand!
da's nou het "miep-effect"

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:20

Sorry hoor, maar dit is internet, geen kleuterklas. Er wordt hier geopperd OW's uit te delen omdat iemand een totaal ongeloofwaardig verhaal ophangt, waar mensen terecht vol ongeloof op reageren..

Niemand die 30 kilo bij 1.70m weegt, loopt 4 uur. Daar haak ik dan al af. Wat ze verder nog vertelt geloof ik dan al helemaal niet meer. Mag ik dat zelf weten aub? Overigens heb ik daarom ook helemaal niet gereageerd in het topic.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:32

Ik snap gewoon niet waar forum-bezoekers het idee vandaan halen eens even de waarheid te bespreken met een meid die duidelijk aan het eind van haar opties is. Maar dat ze de volle laag krijgt is één.

Twee is hoe de hele meute nu bijdraait van mening, als het meisje zelf in coma in het ziekenhuis ligt.
Ik kan er niet tegen dat soortgelijke dingen zich voordoen bij de reguliere media, maar al helemaal niet bij een onzinnig forum.

Zolang mensen geen afgestudeerde psychologen zijn, hoeven ze niemand te vertellen hoe het wel moet. En dan al helemaal niet met z'n allen even flink het topicdrama uithangen.

Internet is duidelijk wel een kleuterklas. Dat het verhaal van het meisje zó serieus wordt genomen dat er zo heftig op wordt gereageerd vind ik op internet gewoon echt niet kunnen. En zij nam het kennelijk ook serieus.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:37

Menno schreef:
Nerwen schreef:
Nu zie je pas wat een persoon als Miep aan kan richten. Zeer onwaarschijnlijk klinkende verhalen worden nu nòg sneller afgedaan als leugen.

Nu zie je pas wat kuddevolk aan kan richten!

Ik heb de bewuste topics gelezen en ik vind het werkelijk ongelovelijk hoe de mensen hebben gereageerd.

Als je niets nuttigs te melden hebt of je gelooft het niet, reageer dan gewoon niet.
Hou de eer aan jezelf...

Je kan gewoon niet het risico lopen dat iemand toch de waarheid blijkt te spreken zoals in dit geval is gebeurd...

Amen.

Mensen roepen hier in feite dat het de schuld van Miep is dat dit meisje niet geloofd is, terwijl je in mijn ogen nog altijd zelf de keus hebt om iemand een kans te geven... Je kiest ervoor om iets wel of niet te geloven en veel mensen hebben ervoor gekozen om ik__10 niet te geloven, prima, maar ga daar dan niet de schuld voor afschuiven, dat is een beslissing die je zelf neemt. Neem daar dan ook de verantwoordelijkheid voor en ga niet roepen dat je er niks aan kan doen, kom op zeg. Even nadenken voordat je iets post kan al een hoop ellende voorkomen, wat voegen 3 pagina's met dezelfde ongelovige reacties nou toe?

Als we het hebben ver 'typisch Bokt' dan denk ik dat we het vooral hebben over mensen die zomaar iets roepen zonder dat duidelijk is of dat wel klopt, en die er niet bij stilstaan wat dat aan kan richten. Oordeel toch eens niet zo snel man, dan zou de wereld er een stukje beter uitzien.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:43

Waar het mij dan nog vooral om gaat is het feit dat een groep mensen kosten wat het kost een meid op haar leugens moeten wijzen terwijl haar verhaal al te zielig voor woorden is. Ik snap dat no-mercy beleid hier gewoon echt niet, "als je liegt ben je fout".
Je leest toch gelijk door de zinnen heen dat het haar écht slecht gaat?? Dan ga je daar toch niet met z'n allen nog even overheen met zeggen dat ze zich aanstelt? En dat ze foute feiten geeft?

Dergelijke methoden worden in therapie sóms wel gebruikt, maar dat is niet aan het bokt-publiek om te beoordelen. Ook als een meid bokt als, zeggen, laatste optie zet. Op deze manier zit je gewoon in de hersens te wroeten van iemand waar het echt niet goed mee gaat. Wees dan slim en verstandig en houd je mond nadat je haar op professionele hulp hebt gewezen... maar ga niet de moraalridder uithangen met het constateren van haar foute feiten.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:00

wat internet niet allemaal met je kan doen..
Ik moest bij het lezen van dit topic ineens aan dit topic denken..

viewtopic.php?f=2&t=547826

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:09

Als ze geheel bij de waarheid was gebleven hadden meer mensen haar geloofd. Ik denk nog steeds dat het onmogelijk is om 4 uur te lopen als je 31 kilo weegt bij 1.70 m, ik heb aangehaald dat dat in mijn ogen niet kon, en de rest in het midden gelaten.

Ik kan het niet helpen dat als er over 1 ding "gelogen"/aangedikt is, waardoor het ongeloofwaardig wordt dat ik het dan niet kan helpen dat ik dan ook aan de rest ga twijfelen.

Ik hoop echt dat dit meisje er bovenop komt, maar feit is dat als je verhalen gaat aandikken, waardoor het ongeloofwaardig wordt dat mensen je niet gaan geloven.

Yvonniej, wat wil je met die reactie bereiken?

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:16

Wat ik vooral had met dit topic was dat er dingen werden gezegd die voor mijn gevoel gewoon niet KUNNEN. Hoe kun je naar haar zeggen als ouders zijnde je kind zo zien aftakelen en daar niets aan doen? Dat brengt bij mij al een hele hoop ongeloof naar boven, of meer verbijstering eigenlijk. Dat je dan uit pure wanhoop een forum om raad vraagt is dan toch ook wel heel triest

En 31 kg en 1.70m lang zijn dat klinkt ook erg ongeloofwaardig. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. In hoeverre ze het heeft aangedikt weten we dus niet. Maar aangezien ze nu in het ziekenhuis ligt kan het dus kennelijk wel, wat betekent dat we dus niet meer zo snel moeten oordelen. Alles bij elkaar klonk het gewoon TE erg om waar te zijn, wat het natuurlijk dubbel zo triest maakt aangezien het dus wel waar is en wij haar niet geloofd hebben.

Wat Justy zegt is inderdaad waar, maar in dit geval klonk het ook echt ongeloofwaardig, en als ze dan ook nog de boel hier en daar wat aandikt en ook nog met zelfmoord gaat dreigen dan krijg je dus van een hoop mensen de reacties die gegeven zijn. Dit is trouwens absoluut excuus, want fout, Dat is het zeker.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:36

Tieneke schreef:
Persoonlijk vond ik voor de TS die reactie van Ibbel het ergste wat er gezegd kon worden. Als jij heel erg ziek bent en niemand gelooft je en je WEET zelf dat je de waarheid spreekt... Als dan een MODERATOR eigenlijk zegt dat je liegt, wat Ibbel imo heeft gedaan, komt dat veel harder aan, denk ik, dan als een laat ik zeggen 'standaard bokker' iets in die aard zou zeggen.. Het is, denk ik, alsof je helemaal alleen staat en zelfs het voordeel van de twijfel van een moderator niet meer krijgt. Ik vond die opmerking dan ook zéér misplaatst.

Ibbel zegt niet dat ze liegt, ze zegt dat ze haar twijfels heeft bij het verhaal van de TS en haar twijfels onderbouwt ze ook op een 'goede' manier, en het was nou eenmaal een beetje een 'vaag/ongeloofwaardig' verhaal, waar meer bokkers hun twijfels bij hadden, en die reageerde een stuk onaardiger dan Ibbel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:39

Ze zei het niet rechtstreeks, maar doordat ze zegt dat het onmogelijk is ed zegt ze het dus eigenlijk wel, als je snapt wat ik bedoel...

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:45

het feit dát ze alles aandikt moet toch genoeg duidelijkheid bieden dat ze ontzettend veel behoefte heeft aan een luisterend oor, en niet aan wat opgeschoten forumbezoekers die duidelijk maken dat ze uit haar nek banketstaaf.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:46

Ik heb ook aangegeven welk gedeelte ik niet geloofde en dat ik daarom ook twijfel over de rest. Ik heb nooit gezegd dat ze over alles loog.

Ik denk dat Ibbel heel netjes en diplomatisch heeft aangegeven waar mensen over vielen.

Het punt is paraat, dat je van te voren niet weet of het aandikken is of niet, of dat alles verzonnen is, alles verzonnen hebben we op bokt al een aantal keer meegemaakt. Waardoor mensen met hun goede bedoelingen heel hard hun hoofd hebben gestoten.

Wellicht zijn de bokkers momenteel iets té wantrouwig, maar misschien is het ook een wijze les voor de ik_10 om in het vervolg niks meer aan te dikken en gewoon te vertellen hoe het zit, niet meer, niet minder.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:53

even aan de Moderators; is het mogelijk zulke 'gevallen'via bokt een kaart te sturen? Lijkt mij wel een echte opkikker namelijk