Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:19

Okee, wat als het modforum op bokt zou geplaatst worden?
Stel nou.
Er zijn sommigen dingen gewoon niet voor de bokkers bedoeld.
Punt uit.
Het is echt noodzakelijk hoor.
Ik kan er niks aan doen, maar een BVTforum is niet noodzakelijk.
Kunnen wij net zo goed een Bokkers van 2003 forum maken.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:20

Sjoert schreef:
Quote schreef:
De moddies is een compleet ander verhaal, sorry hoor.
Al met al zijn er nog geen 10 moddies en dat forum is nodig om Bokt te laten functioneren.

Mwoah..

Het zijn er meer hoor

Ook goed Sjoert.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:21

ik zou zeggen, vraag het

waarom mogen wij niks weten over de besluiten van de mods, net zo krom als je het mij vraagt
Kan gewoon openbaar hoor

de mesthoop kan er ook gewoon weer op hoor, enz

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:23

runningkawa schreef:
klinkt als bespioneren

runningkawa schreef:

de mesthoop kan er ook gewoon weer op hoor, enz

dat was alleen maar bespioneren
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 10-11-05 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:23

runningkawa schreef:
ik zou zeggen, vraag het

waarom mogen wij niks weten over de besluiten van de mods, net zo krom als je het mij vraagt
Kan gewoon openbaar hoor

de mesthoop kan er ook gewoon weer op hoor
, enz

Afbeelding

Ja die wil ik terug....

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:24

Ik ben een van de voorstanders van een besloten forum. Het oude groepje bokkers is me vrij dierbaar. Menig bokker van toen heeft slechte ervaringen met het plaatsen van wat persoonlijker getinte verhalen. Om toch wat persoonlijker met elkaar om te kunnen gaan, voor zover zoiets mogelijk is op een internetforum, zouden wij het prettig vinden als niet iedereen zomaar mee kan lezen. Veel van ons hebben niet zulke prettige ervaringen daarmee...

Okee, dan kun je ervoor kiezen om alles heel oppervlakkig te houden, je profiel leeg te houden en zo. Of je kunt een besloten forum krijgen waarin je met mensen communiceert die je "kent" en vertrouwt.

Ik snap het probleem niet dat mensen hier tegen kunnen zijn? Wat maakt dat nou uit?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:25

Wij kunnen veel willen, maar ik vind toch dat Bokt voor gaat.
Er worden misschien dingen besloten die niet door bokkers mogen gelezen worden. Okee, privacy?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:27

Ben zelf ook van 2001 en heb totaal geen behoefte aan een besloten iets. Waarsch ken ik daar de helft niet en zij mij ook niet........het is slechts een kleine kliek van de mensen van 2001 die elkaar kenden!! De scheidslijn 2001 slaat in die zin dus nog nergens op.

Een topic op HK kan net zo besloten zijn (door de aard van het topic) dus ga daar anders herinneringen zitten ophalen.
Maar stel.....jij, als oude garde, koopt een nieuw paard/hebt foto's whatever.....waar plaats je ze dan? In het besloten topic??? Waarom? Ik snap dat niet.........

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:30

In de HK doen we dat al, maar menigeen wil het nog beslotener dan daar mogelijk is. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:31

Toch denk ik dat die "oude garde" en "besloten groep" veel groter is dan sommigen vermoeden waardoor er nog steeds mensen kunnen meelezen waarvan dat niet gewenst is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:33

Quote schreef:
Nouja, je blijft toch het gevoel houden van ;
'Zij wel en ik niet.'
Alsof je word buitengesloten.

Ja, maar dat gevoel kun je ook bij andere fora krijgen. Als je als niet tinkerbezitter mee gaat posten, pas je toch niet in dat forum, evenals dat ik wel eens meelees in het westernforum, velen kennen elkaar in dat forum door het posten erin, maar zelf posten doe ik niet, evenals het anda-forum waarin ik vaak meelees, het een gezellig forum vind, maar weinig in mee post, voel me niet buitengesloten, maar heb niet het gevoel van de club's te zijn.

In vele topic waar groepjes gelijkgestemden, elkaar kennende bokkers posten, word je ook buitengesloten als je meepraat. Heb genoeg meegemaakt als je een discussie binnenvalt en men kent je niet, dat je post totaal genegeerd wordt. Hoe langer een discussie loopt, hoe meer hij besloten gaat worden. Komt dus op hetzelfde neer.

Een bokkers-plus forum is al vaker geopperd, maar leeftijd is moeilijk aan te geven. De 'volwassener bokker is niet leeftijd gebonden. Hoe vaak denk ik niet met een penny te maken te hebben en later komt er uit dat zij moeder van kinderen is en rond de 30 is?

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:34

Ik vind het onzinnig zoiets besloten te maken. Ik las in 2001 al wel mee op bokt, maar heb me pas tijden later echt aangemeld (toen ik mijn eigen paard gekocht had )

Ik wil dan graag een bokkers uit 2002 forum, en een NRPS forum, en een gehandicapten paarden forum (vooral dat laatste, kan ik eens met medemensen praten zonder gelijkt e horen, zo'n paard breng je maar naar de slacht) En dan ook graag besloten! Ik vind het al onzinnig dat er een subfora voor tinkers is... Er zijn zoveel rassen (persoonlijk denk ik dat er meer KWPN paarden dan tinkers op bokt zitten...)

Anoniem

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:35

Desalnietemin, mis ik wel de mesthoop Mag die dan besloten worden

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:37

de mesthoop was zeker geniaal

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:37

Mieke schreef:
In de HK doen we dat al, maar menigeen wil het nog beslotener dan daar mogelijk is. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.

waarom maak je dan geen eigen forum?

sluit me verder echt bij machie aan

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:39

Precies, Waterkippie.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:40

Ik vind besloten groepen niet zo'n probleem. Maar het heeft wel een gevaar, vooral dat mensen elkaar aansteken en via zo'n forum gezamelijk een beetje komen stoken in een ander topic. Dat gebeurt nu al eens via PB of huiskamertopics, en het is eens vanaf een ander forum gebeurd.

Het grootste probleem zit (vind ik) in de houding van een aantal BvT. In sommige berichten wordt er nog al negatief over BvN'ers gesproken, en dat is toch een bezwaar tegen een aparte groep, denk ik.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:42

Nou, ik heb zo'n gevoel dat er dan samengespannen word.
Zo van; "Haha, net zoals in BVT, he.."

Er word dan onderscheid gemaakt.
En dát zie ik niet zitten.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 10-11-05 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:42

vind het wel geniaal dat er gewoon een term is voor bokkers voor 2002 en erna
en dan wel roepen hoe verdraagzaam we allemaal zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:46

Als we de registratiedatum weghalen weet niemand het toch meer? Wie is wie Nee joh jij bent BVT, nietus BVN, nietus

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:47

ik denk dat dat de oplossing is! Weg met die registratiedatum

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:49

Ik vind dat de tegenstanders nogal overtrokken reageren hoor. Zij tegen wij??? Zo moet je het helemaal niet zien.

Van mij mag bokt onderverdeeld worden in een aantal besloten fora en een aantal open fora.

Mocht dat niet gebeuren dan bestaat inderdaad de kans dat bokkers van toen een eigen forum op gaan starten. Ook prima.

Ik snap alleen niet wat je probleem kan zijn met een besloten deel van een forum. Het wij tegen zij gevoel ken ik persoonlijk niet hoor, dat is ook niet de drijfveer achter het idee.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:57

Daar heb je het al, Mieke.
'De tegenstanders. '

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:00

Maar waarom moet het dan besloten zijn? Waarom mogen anderen niet meelezen, danwel posten? Wat is het doel om het besloten te maken? Het komt zo gewoon over alsof de 'BvT'ers' willen roddelen over de 'BvN'ers'. Ik snap gewoon niet waarom er op een openbaar forum dingen besloten moeten worden. Start dan gewoon je eigen forum op, en dan is er toch geen enkel probleem? Net wat ik net al typte, de subfora's BvT, SGW en Tinker zijn imo onzin. Al kan ik me dan bij SGW nog wel wat voorstellen... Ook een foutje van bokt, want op deze manier creeer je wel groepen. En op een andere manier dan op HK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:01

Ik heb nog steeds geen harde, niet gevoelsmatige argumenten hier kunnen lezen tegen, maar ook niet voor een besloten forum. BvTers willen een besloten forum om het gevoel van toen terug te vinden. Dat is nog tamelijk eenduidig. De andere bokkers zijn in meer partijen verdeeld. Sommige Bokkers vinden dat een onprettig gevoel omdat ze dan het idee hebben buitengesloten te worden. Maar andere bokkers vinden het voornamelijk onprettig omdat ze niet zelf ook tot een besloten forum kunnen horen, en zijn tevreden zolang er dan ook maar een besloten Eventingforum, 20+ forum, shetlanderforum en Ankyfanclubforum komt.

Wie zegt dat BvTers het 'besloten forumschap' alleen voor zichzelf zouden willen bewaren? Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als er een apart en ontoegankelijk shetlandponyinvlechtforum zou komen. Dat (nou ja, niet precies dat ) is ook een van de voorstellen geweest op het BvT topic, om te kijken of selectiekriteria ook anders zouden kunnen zijn dan aanmeldingsdatum alleen. Volgens moderators was dat technisch onmogelijk. Dus stel de Boktleiding pbt dat ze volledig openstaan voor besloten fora, maar dat dit technisch alleen bij selectie op aanmelding (dus jaargang 2002, 2003 enz.) mogelijk is, wat zou dan de reactie zijn? 'Omdat wij shetlandponyinvlechtforumfans geen besloten shetlandponyinvlechtforum kunnen krijgen, mogen ook anderen geen besloten forum hebben.' ? Is dat niet een beetje... Apart?

Maar dat neemt niet weg dat er wat mij betreft ook andere aanmeldingsdatafora mogen ontstaan. Als ik het Bokt van 2001 mis, kan ik me goed voorstellen dat anderen het Bokt van hun aanmelding missen. Dus naast BvT 2001 kun je ook een BvT 2002 maken en een BvT 2003. De functies van die groepen zijn dan dat je de boktstand van dat jaar terughaalt, dus op 2001 bokken alleen mensen uit 2001, op 2002 de mensen uit 1 en 2, op 2003 uit 1,2 en 3. En ja, dan krijg je inderdaad overlaps met algemene fora zoals HAW of VvdD, maar is dat erg? Ik kan nu ook al niet het VvdD forum bijlezen omdat er dagelijks zoveel opgegooid wordt dat topics direct naar beneden verdwijnen. Misschien is het juist wel prettig om op BvT 2002 alleen de stukjes te lezen van mensen die ik ken/vaker van gelezen heb. Misschien zijn sommige fora, zoals bijvoorbeeld HAW of CB gewoon wel te klein voor zo'n groot forum en is het juist de oplossing om wat jaargangfora te openen zodat niet alles meer op een grote hoop op HAW verdwijnt. Je gaat dan namelijk als gebruiker kiezen, wil ik mijn rijfoto's aan de hele wereld laten zien? Dan ga ik naar HAW. Wil ik mijn foto's aan veel mensen uit 2002 laten zien? Dan naar BvT02. Wil ik mijn foto's alleen aan een klein clubje bokkers laten zien die mijn paard al van vroeger kennen en dus een goede vergelijking tussen voor&na kunnen trekken? Dan op BvT01. Lijkt mij een hoop werk voor de moderators, maar wel een leuk idee!

(Goh, ik zie het al helemaal voor me, BvT01 in de oorspronkelijke donkerblauwe forumstijl, BvT02 in de opvolger... )