[Dienstmededeling] Proef met subforums

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [Dienstmededeling] Proef met subforums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:05

Ik vind er nog wel een degelijk verschil inzitten als je de kantoorbalers en de tinkerpraters met elkaar vergelijkt... de een is heel wat minder serieus en heel wat minder divers! En nogmaals, het gaat niet om de verhalen van de levens eromheen, dat zal dan in dat een huiskamertopic blijven, dat is nl offtopic voor wat betreft de tinkers. Maar er zijn zoveel tinkertopics, elk met een ander onderwerp.

En dit is een voorbeeld he, het gaat niet om of je tinkers nu wel of niet leuk vindt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:13

Kan voor mij ook Haffies, Shetten of Kwpn-ers zijn hoor, maakt niet uit, het lijkt mij alleen niets maar goed, de proef zal het uitwijzen. Ik ben alleen bang dat ineens ieder ras dan vertegenwoordigd wil worden in een subforum en daar kan je best heibel mee krijgen, waarom zij wel en wij niet, snap je? Dat bedoel ik er alleen maar mee.
Ik heb Kwpn-ers, Welshjes een shet en een appaloosa, met (bijvoorbeeld) de Tinker erbij, zit je al op 5 stuks.
Maar misschien begrijp ik het begrip subforum verkeerd hoor. Ik zie het zo, Bokt is het forum en heeft subfora, een subforum is bijvoorbeeld onder "over paarden", rassenpraat, paardenpraat en bij algemeen bijvoorbeeld "de huiskamer", zie ik het goed?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:17

T@nj@ schreef:
Ik ben alleen bang dat ineens ieder ras dan vertegenwoordigd wil worden in een subforum en daar kan je best heibel mee krijgen, waarom zij wel en wij niet, snap je? Dat bedoel ik er alleen maar mee.

Daar krijgen ze dan een heel eerlijk en simpel antwoord op denk ik: 'Bij de anderen was er meer animo' of zoiets dergelijks. Ik weet het ook niet verder hoor, misschien begrijp ik het ook wel verkeerd allemaal. Maar er was een moderator die ons Tinkerpraters de tip gaf en dus op het idee bracht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:19

En bij Jeugdhonk dus een subforum van tvprogramma's ofzo?
Is dat een goed idee?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:31

MH, als je een goed idee hebt open je gewoon een aanmeld topic, als je 10 mensen hebt heb je er genoeg (hoewel er al zo veel ideeen voorbij zijn gekomen dat ik het vermoeden heb dat er iets meer dan 10 aanmeldingen nodig zijn )

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:31

snowdon schreef:
Daar krijgen ze dan een heel eerlijk en simpel antwoord op denk ik: 'Bij de anderen was er meer animo' of zoiets dergelijks. Ik weet het ook niet verder hoor, misschien begrijp ik het ook wel verkeerd allemaal. Maar er was een moderator die ons Tinkerpraters de tip gaf en dus op het idee bracht.

Misschien begrijp ik het ook wel verkeerd hoor joh, we zien wel wat eruit komt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:33

T@nj@ schreef:
MH, als je een goed idee hebt open je gewoon een aanmeld topic, als je 10 mensen hebt heb je er genoeg (hoewel er al zo veel ideeen voorbij zijn gekomen dat ik het vermoeden heb dat er iets meer dan 10 aanmeldingen nodig zijn )

Dat wakkert bij mij de volgende vraag op...

Zijn er al definitieve voorstellen gedaan met minimaal 10 aanmelders?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:38

ben het met iceprincess eens!
ik ben voorstander voor een subforum op CB!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:47

Ik heb er 10 bij elkaar.
Dus nu?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:48

Ja maar CB ís toch al een subforum? Ik begrijp het denk ik echt verkeerd?

@snowdon, goede vraag, ik weet alleen van het voorstel van smurf, de naturals, die heeft er al veel meer dan 10 geloof ik en de tinkers neem ik aan ook?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:50

Er zijn er niet zo heel veel online momenteel Maar zit hier wel goed hoor.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:01

Hoihoi!!

Ik ben 100% vóór een apart Tinkerforum.

Maar ben ook een voorstander van een Naturals forum, mede omdat ik daar net mee gestart ben en ik bij UIT het zadel moet kijken voor de NH topics, terwijl ik gewoon boomloos, bitloos en hoefijzerloos RIJD. Over verder natuurlijk paarden houden kan ik niet gemakkelijk iets vinden, zoals natuurlijk bekappen, natuurlijke stallen en natuurlijke voeding.

Misschien is het een idee om het rassentopic er eens bij te halen om verschillende subfora aan te maken naar de hoeveelheid paarden van de verschillende rassen.
viewtopic.php?f=34&t=410703&hilit=

Verder heb ik zelf een phpBB-forum. Hiermee kan ik goed overweg, dus zal het ook niet erg vinden om een eigen subforum zelf te modden.

Groetjes Dianne

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:07

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:18

Ik weet zeker dat er voor de tinkers meer dan genoeg animo is. We hebben een veelbezocht topic dat nu heel erg uiteenloopt qua interesses. Actieve rijders, fokkers, NH-ers, menners, springers maar ook huis-tuin hobbyisten. Omdat het topic zó groot is met ook een hoop geleuter wordt het voor veel eigenaren te druk om alles te lezen en wordt er afgehaakt. Iets meer to-the-point zou dan super zijn.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:23

Soxje schreef:
Ik weet zeker dat er voor de tinkers meer dan genoeg animo is. We hebben een veelbezocht topic dat nu heel erg uiteenloopt qua interesses. Actieve rijders, fokkers, NH-ers, menners, springers maar ook huis-tuin hobbyisten. Omdat het topic zó groot is met ook een hoop geleuter wordt het voor veel eigenaren te druk om alles te lezen en wordt er afgehaakt. Iets meer to-the-point zou dan super zijn.

Mijn gedachtes...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:07

Olympia schreef:
En misschien ook iets over overleden paarden ofzo bij verslag van de dag.. Dan wordt dat ook wat overzichtelijker..

Nee dat lijkt me niks. Dan is iedereen net meer een rampen toerist op die manier......

Een voedings subfora lijkt me een goed idee!
Deze zou je dan kunnen plaatsen onder Medisch!

Rassen sub fora's lijkt me geen optie als ze nu net zo getoont worden als de gewone fora's. Als je uit een klein overzichtelijk lijstje (zo als het "Ga naar: Selectereer een forum") , uit een alfabetische lijst, zou kunnen kiezen dan zou het een idee kunnen zijn.... Maar er zijn zo veel rassen......

Wat wel zou kunnen is 1 forum: [SP] SPORT, waar in je verschillende subfora maakt als Dressuur, Springen, Endurance, Western (etc.) en waar dan in die subfora technische problemen, wedstrijden en materiaal vragen worden gesteld.

Zo komen WD, UZ, WN en RT in principe te vervallen.

Of het ook echt praktisch zou kunnen zijn met dat doorklikken weet ik niet. Dat zou even beter doordacht moeten worden. Wat me wel lijkt is dat je dan automatisch ook andere onderwerpen bekijkt binnen het subfora die je anders misschien niet zou zien. (als ze bijvoorbeeld in WD staan)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:32

volgens mij is dit echt een dramatisch onoverzichtelijk idee....

maar dat is mijn mening.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:43

Graag enige onderbouwing Shiloh.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 01:05

snowdon schreef:
Dat wakkert bij mij de volgende vraag op...

Zijn er al definitieve voorstellen gedaan met minimaal 10 aanmelders?

Jups

Maar ook ik heb nog een vraag...
Als er na dat je je voorstel hebt ingediend zich nog meer mensen aanmelden, moet je dat dan ook doorgeven?
Zodat blijkt dat er nog meer animo voor is?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 01:09

Chrystal-gek schreef:
Maar ook ik heb nog een vraag...
Als er na dat je je voorstel hebt ingediend zich nog meer mensen aanmelden, moet je dat dan ook doorgeven?
Zodat blijkt dat er nog meer animo voor is?

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar....

Ik heb bij 'onze' aanvraag gewoon aangegeven dat we alvast een aanvraag deden met z'n 10en, maar dat er meer geïnteresseerden waren. Wanneer moet je anders het echt doorgeven, er kan er elke dag wel 1 of meer bijkomen.... Dus heb het gewoon bij de eerste 10 gehouden.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 01:27

Toen ik het aanvroeg, had ik al meer dan 10 aanmeldingen (aan dat aantal kom je snel, vind het een vrij laag minimum) maar ondertussen heb ik er al weer een paar meer.
Maargoed, dat had ik ook in de pb gezet dat dit de aanmeldingen waren voor nu, maar dat er vast nog meer zouden komen.

Ik snap ook wel dat het niet de bedoeling is om bij iedere nieuwe aanmelding weer een pb te sturen dat je een nieuwe aanmelding hebt , maar af en toe een update over de animo lijkt mij wel van toepassing.
Maar of dit nu dagelijks moet, als je er weer een bepaald aantal leden bij hebt of vlak voor de sluitingsdatum...
Ellende???

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 07:56

Misschien kan je hem nog een keer sturen als dit topic sluit, elke dag drie namen lijkt me niet nodig

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:07

Aanmelden kan tot en met maandag 5 september, 20:00 uur

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:34

ja een subforum voor tinkers lijkt me een enorm goed idee, ik meld me dus bij deze aan daarvoor,

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:27

Zo te zien gaan de subforums al behoorlijk.

Of het onoverzichtelijk wordt.... Mss wel, mss niet. Er is toch eerst een proef van 3 maanden. In die tijd zullen we het merken.