Geloven in de goedheid van de mens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Re: Geloven in de goedheid van de mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:05

Vind het niet raar klinken hoor Mork, ik heb er heel erg veel respect en bewondering voor dat je dit werk kunt doen. Toen mijn moeder chemo kreeg, was er een zuster, noem haar even N. En zo betrokken als zij was. Zelfs toen mn moeder helemaal opgegeven was en thuis was om te sterven zeg maar, belde zij nog elke week op om te vragen hoe het ging. Mn oma lag twee weken terug in het ziekenhuis, toen zijn mijn vader en ik nog bij haar langs gegaan om haar te bedanken enzo, want ik vond het heel bijzonder.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:08

Nee, Er zijn veel kankersoorten die juist bekend staan doordat ze een voorkeur hebben om juist wel uit te zaaien in de hersenen.
Hersentumor:
Wanneer bij een hersentumor gesproken wordt van kwaadaardigheid, dient men zich te realiseren dat dit een ander soort van kwaadaardigheid is dan wordt gezien bij andere gezwellen in het lichaam: een hersentumor groeit niet door bestaande barrières en zaait ook niet uit. De kwaadaardigheid zit hem in het feit dat een hersentumor altijd weer terugkomt (een hele enkele uitzondering daargelaten) en daarnaast leidt tot aantasting van het hersenweefsel.
Zo ff een medisch lesje.
sorry voor de verwarring.

bedankt Kimmie1!!!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:11

Aha nu snap ik het ! Mijn moeder had nl bijna 9 jaar terug borstkanker, en was daar van genezen verklaard. Tot ze dus eind september voor een echo moest, en ze uitzaaiiengen zagen op haar lever. Weet dus dat borstkanker voorkeur heeft voor lever, en geloof ook botten en longen als ik het goed heb. Ze heeft ook een hersenscan gehad omdat ze zelf bang was dat het daar ook zat. Vroeg me dus af hoe het nou precies zat. Dank je voor de uitleg.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:13

Graag gedaan En ja borstkanker kan ook uitzaaien naar de hersenen vandaar de scan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:42

En zaadbalkanker neem ik aan voor de buik.....aangezien dat bij mijn vriend is.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:45

Yup, klopt maar als je goed bent geinformeerd heeft zaadbalkanker juist erg goede prognoses en is goed behandelbaar ook al zaait het uit. Tja klinkt gek maar tis wel zo. Dit in tegenstelling tot andere kankersoorten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:47

Ja ja dat weet ik en het gaat al heel erg goed. Maar dan nog schrik je als er een uitzaaiing van doorsnee 16 cm zit! Maar het komt weer helemaal goed hoor, daar ben ik van overtuigd!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:54

Succes in ieder geval!!!! En steun je ventje he?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:10

Ik vind nog steeds dat degene die deze leugen op bokt heeft gezet een ban moet hebben.
Het is net zoals Mork zegt, als je het zelf hebt meegemaakt nou dan komt er veel naar boven als je een topic tegen komt.
Ook ik heb geen opleiding gehad in deze richting en prik er dus ook niet door of het echt is of niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:14

*heeft net het topic van Heike gelezen.

Jee zeg, ik wist geen eens dat er mensen waren die dit kunnen verzinnen. Vreselijk
Ik heb geen van de topics gezien of gelezen of gevolgd, gelukkig.

Ergens denk ik dat een Ban wel goed is, maar als zij haar excuses wilt aanbieden; kan ze dat dan niet.
Ik denk trouwens niet dat ze zich zo snel weer op bokt durft te vertonen?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:26

We zijn al weer een paar dagen verder en ik zie nergens excuses staan. Voor hetzelfde geld zit TS onder haar eigen naam hier ook berichtjes te plaatsen over hoe a-sociaal ze dit vindt

Voor het geval TS dit leest: ik hoop dat je je rotschaamt !

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:41

Vind ik ook. Als ze haar excuses aan had willen bieden, had ze dat allang kunnen doen!! Desnoods via een moderator!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:45

Inderdaad.
Al denk ik niet dat een excusses veel uit zal maken.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:46

Beter laat dan nooit, toch?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:52

VeirL schreef:
Beter laat dan nooit, toch?

Ik weet niet of dat zo werkt hoor.
Het is natuurlijk niet zo dat bij alles wat iemand uitvreet een excusses volstaat om ervoor te zorgen dat mensen het vergeten.
Ik denk dat dit "misdrijf" te ernstig is voor een excusses. Zeker na het hele Miep gebeuren en Dorine niet te vergeten.
(Maar dat is mijn mening)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:53

Mork schreef:
Nee, Er zijn veel kankersoorten die juist bekend staan doordat ze een voorkeur hebben om juist wel uit te zaaien in de hersenen.
Hersentumor:
Wanneer bij een hersentumor gesproken wordt van kwaadaardigheid, dient men zich te realiseren dat dit een ander soort van kwaadaardigheid is dan wordt gezien bij andere gezwellen in het lichaam:
een hersentumor groeit niet door bestaande barrières en zaait ook niet uit
. De kwaadaardigheid zit hem in het feit dat een hersentumor altijd weer terugkomt (een hele enkele uitzondering daargelaten) en daarnaast leidt tot aantasting van het hersenweefsel.
Zo ff een medisch lesje.

bedankt Kimmie1!!!

Sorry Mork dat ik je even quote, maar zie mijn eerdere berichtje, toen werd ik aangevallen waarom een hersentumor niet kan uitzaaien. Zo heb ik het ook ooit eens geleerd. Dat er andere kankers zijn die uitzaaiingen in de hersenen kunnen veroorzaken, kan ik begrijpen. Stukjes uitzaaiing kunnen via de bloedbaan elders in het lichaam terechtkomen en zich daar hechten en verder groeien, de uitlopers kunnen weer loslaten en weer via bloed verder. Correct me if I am wrong, maar zo herinner ik mij mijn vroegere biologielessen.

Desalnietemin walchelijk dat mensen via het leed van anderen de behoefte voelen om een zelfde dosis aandacht te krijgen.

Zowiezo knap dat mensen aandacht kunnen geven aan deze doodzieke mensen. Ik heb ook iemand aan deze rotziekte verloren, maar ik kan het niet. Om nog even terug te komen of deze mensen na een excuus terug mogen komen, nee voor mij niet. Dit zijn geen grappen om mee te spotten. Zulke mensen voegen voor mij niets toe op bokt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:53

Eert zei ze dat ze leukemie had en daarna een hersentumor. Dan klopt iets niet, toch?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:44

Wegwezen met zo'n instabiele muppet. Ik verbaasde me al dat zoveel mensen reageerde in die topics. Ik vind een ban gepast.

(En toch blijven mensen beweren dat Bokt.nl een afspiegeling is van onze normale bevolking .)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:38

russel schreef:
Mork schreef:
Hersentumor:
Wanneer bij een hersentumor gesproken wordt van kwaadaardigheid, dient men zich te realiseren dat dit een ander soort van kwaadaardigheid is dan wordt gezien bij andere gezwellen in het lichaam:
een hersentumor groeit niet door bestaande barrières en zaait ook niet uit
. De kwaadaardigheid zit hem in het feit dat een hersentumor altijd weer terugkomt (een hele enkele uitzondering daargelaten) en daarnaast leidt tot aantasting van het hersenweefsel.
Zo ff een medisch lesje.

bedankt Kimmie1!!!

Sorry Mork dat ik je even quote, maar zie mijn eerdere berichtje, toen werd ik aangevallen waarom een hersentumor niet kan uitzaaien. Zo heb ik het ook ooit eens geleerd. Dat er andere kankers zijn die uitzaaiingen in de hersenen kunnen veroorzaken, kan ik begrijpen. Stukjes uitzaaiing kunnen via de bloedbaan elders in het lichaam terechtkomen en zich daar hechten en verder groeien, de uitlopers kunnen weer loslaten en weer via bloed verder. Correct me if I am wrong, maar zo herinner ik mij mijn vroegere biologielessen.
.

Maar wat bedoel je nu dat we beiden hetzelfde zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:57

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:00

ok dan!!! tja ben net uit de nachtdienst dus ben nog niet zo helder geloof ik

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:19

Ik vind dat ee excuus wel het minste is wat je kunt doen. Zeker als je weet dat de persoon nog 'vrij londsurft' hier op bokt. Nou bekijk ik iedereen met een scheef oog met de vraag: Zou die het kunnen zijn??

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:03

Ik heb alleen de eerste pagina van dit topic gelezen maar er is toch iets dat ik op wil merken.

De persoon die een shadowaccount aangemaakt heeft had zich op dezelfde dag geregistreerd en de eerste post was het betreffende topic. Bij mij ging er al gelijk een belletje rinkelen.

Misschien is dat iets om in je achterhoofd te houden, als een bekende bokker zoiets meldt kun je iets meer vertrouwen hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:49

Stacey schreef:
Ik vind dat ee excuus wel het minste is wat je kunt doen. Zeker als je weet dat de persoon nog 'vrij londsurft' hier op bokt. Nou bekijk ik iedereen met een scheef oog met de vraag: Zou die het kunnen zijn??

Hoezo? Bokt die dan nog mee? Dus wellicht in dit topic?

Beetje raar.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:04

xtwisterx schreef:
Ik heb alleen de eerste pagina van dit topic gelezen maar er is toch iets dat ik op wil merken.

De persoon die een shadowaccount aangemaakt heeft had zich op dezelfde dag geregistreerd en de eerste post was het betreffende topic. Bij mij ging er al gelijk een belletje rinkelen.

Misschien is dat iets om in je achterhoofd te houden, als een bekende bokker zoiets meldt kun je iets meer vertrouwen hebben...

dat is niet correct, haar eerste topic was op verslag van de dag.......
daar reageerde ze 10 minuten voordat ze het "kankerverhaal"plaatste op de reacties met een