Waarom altijd zo negatief over mods??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Waarom altijd zo negatief over mods??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:08

Het is handig om bij dit soort dingen een bron te vermelden. De grondwet zelf is het in elk geval niet, wat je hele verhaal nogal twijfelachtig maakt.

Ten tweede heeft Bart geen enkele verplichting naar ons toe. Het is zijn server, zijn forum, hij mag kiezen wat hij er mee doet. Als hij gewoon voor de lol vanavond de stekker eruit trekt, is dat ontzettend vervelend maar volledig zijn recht. Als hij het leuk vindt om alle users met een 'a' in hun naam te blokkeren, mag hij dat. Het is ontzettend aardig dat Bart dat niet doet, het is fijn dat hij mods heeft aangesteld, en dat zij samen regels hebben gemaakt om het zo eerlijk en prettig mogelijk te maken, maar het MOET allerminst.
En dus, als Bart + mods vinden dat een profiel niet kan, dan hebben we dat te accepteren. Dat, volgens hun eigen regels, het pesten en bedreigen via PB wel kan is jammer, maar slechts een gevolg van hun eigen wens om de regels eerlijk te houden. (Dat is vaak zo, met regels. Er zijn altijd mensen die zich verschuilen in de mogelijkheden die de regels bieden. Ik vind het heel fijn dat het mod-team zich open stelt voor kritiek en zichzelf aan duidelijke regels houdt.)

Natuurlijk kunnen Bart en de mods er wat aan doen. Alleen gaat dat ook gepaard met een boel nadelen. (Bestraffen van users zonder dat je de achtergrond kent, dus erg open voor misbruik, erg veel kans op willekeur.)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:19

Even voor de duidelijkheid. Ik heb beslist niets tegen Bart en beslist niets tegen de mods. Ik waardeer ze om het werk wat ze doen en de tijd die ze erin steken.

Mijn punt zit hem in het feit dat er vaak voor 'opvoeder' gespeeld zou moeten worden en men dan dat belangrijke aspect vergeet. Ik vind dat jammer.

Citaat:
Artikel 10 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens

1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. (...)

2. Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij onderworpen worden aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden of sancties die bij wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of de openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden of strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen (...).

Even voor de formaliteit de tekst uit het EVRM gekopieerd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:20

De bron is overigens neem ik aan wel duidelijk .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:21

Mijn eerdere post, gewoon van gelijke strekking kwam overigens van Wikipedia vandaan.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:35

Volgens mij heb ik wel eens een hele discussie met Mickey gehad.
Over msn-taal

Pillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:39

Jullie doen het goed hoor!

Maar hoezo zijn jullie mods geworden?
*is brutaal*

ik vind het goed dat jullie der zijn, want zonder jullie

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:34

Mod worden, wees blij dat ze dat willen. Je offert zo'n beetje je halve leven op aan bokt dan en riskeert zo allerlei dreigPB's te ontvangen.