Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:27

Helpt het om een scheldpb te sturen omdat je te vroeg gesplit hebt?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:14

Sylvia schreef:
Helpt het om een scheldpb te sturen omdat je te vroeg gesplit hebt?

Mijn gedachte ook Had je niet even kunnen wachten totdat we bijgelezen waren, Ellende?

Citaat:
Ik kreeg ooit de mededeling - min of meer: Wacht maar, ik kom jou nog wel eens tegen...
Deden zulke mensen dat dan ook maar, ik ben benieuwd of ze irl dezelfde beledigende/kwetsende opmerkingen durfden te maken
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-06-05 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:29

heb ik nou ook Ellende

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:27

xtwisterx schreef:

Het wordt een ander verhaal als mensen je constant openbaar op het forum blijven aanvallen en zich duidelijk niet kunnen gedragen. Dat kan iedereen meelezen, en dan zou je een Moderator of Sterre in kunnen schakelen. Dat kan namelijk wel heel vervelend zijn.

Briljant!

Niet voor users maar voor mods:

Scheld-pb's aan Sterre doorgeven. DIE IS DAAR VOOR.

(Boffen die mods maar weer; voor users is er (nog) niemand ... )

Kan Sterre met een standaardberichtje reageren:

" Je woordgebruik wordt - óók in pb's - op bokt niet op prijs gesteld.
Bij herhaling volgt een maatregel. "

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:32

gemske schreef:

Van scheld-pb's onderling is onbekend waar de oorsprong ligt.

Is dat interessant dan?
Scheld-pb's kunnen niet, door niemand, punt.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:39

Heb trouwens nog nooit een scheld-pb van een mod gehad.

Wel van enkele bekende heethoofden die zich in topics geregeld ook al niet
weten te gedragen. En daar - helaas - evenmin op aangepakt worden .......

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:39

Botervlieg schreef:
gemske schreef:

Van scheld-pb's onderling is onbekend waar de oorsprong ligt.

Is dat interessant dan?

Nee dat is niet interessant. Ben ik helemaal met je eens.
Maar mijn punt was dat niet te achterhalen valt of die scheld-pb ook echt verstuurd is en niet verzonnen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:44

Ik wil best een specifieke mod in laten loggen onder mijn account.

Maar otherwise... Ik heb 16 mei aangifte gedaan van zeer asosciaal rijgedrag en doorrijden na een aanrijding. Getuigen? Ja, maar onbekenden. Eigenlijk geen getuigen dus. Mijn vraag aan de agent in kwestie (schade was een spiegel, dus gewoon door kunnen rijden en de dag erna aangifte gedaan): Wat als dit figuur nou blijft ontkennen? Het antwoord:

In dat geval is er één iemand flink aan het liegen en dit verzin je niet. Daarbij ben jij degene die aangifte heeft gedaan.

Nou zal dat bij pb's best anders liggen, maar imo moet het toch mogelijk zijn om de andere partij met het gegeven dat iemand melding heeft gemaakt van een scheldpb te confronteren... Kans geven te reageren, en evt. als laatste middel inloggen onder de account van "het slachtoffer".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:57

Maar soms is er wel heel duidelijk sprake van uitdaging enzo. Nee, scheldpb's en regelrechte bedreigingen mogen niet, gewoon nooit, en als te constateren is dat ze niet vervalst zijn mag er van mij best een sanctie op. (Maar zou ik er ooit zelf 1 ontvangen op het niveau wiswijf-gescheld, zal ik me er ook niet aan storen)

Maar ik denk wel dat er een heel groot deel overblijft aan berichten die kwetsend, beledigend en bedreigend zijn (en ook zo zijn bedoeld) maar die toch niet over de schreef gaan als je ze los ziet. En dat is wel lastig aan te pakken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:26

Ik snap de zin van dit topic niet helemaal.....
moet een ieder dan maar "dank je wel" zeggen als een mod een foto in een link heeft veranderd ? mischien al voor de zoveelste keer en dat terwijl de user mischien telkens bezig is geweest om die foto's te verkleinen?
Dat dan die bokker DAT woord heeft gebruikt moeten we dan maar gewoon aannemen....

Telkens lees je wer dat er zoveel nieuwe bokkers zijn, en uit alle lagen van de bevolking en daar zul je het als mod dan maar mee moeten doen of je laten ontgroenen en weer gewoon gaan bokken incl. scheldpb's waar niemand wat aan doet.

Als ik dan al zie dat topic on-top geplakt zit, zit het schijnbaar sommigen bij het modteam zeer hoog... mischien een cursus volgen of een mental coach of de pijp aan maarten geven en niet zitten janken..
Ben ik pro scheldpb's? Nee het toont alleen het nivo van de schrijver en om iemand te beledigen/te raken heb je er altijd 2 nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:41

Citaat:
Maar ik denk wel dat er een heel groot deel overblijft aan berichten die kwetsend, beledigend en bedreigend zijn (en ook zo zijn bedoeld) maar die toch niet over de schreef gaan als je ze los ziet. En dat is wel lastig aan te pakken.

Maar wat jij beledigend oppakt, hoef ik zo toch echt niet te bedoelen, maar komt het bij jou persoon zo aan.

En ik ben ook wel eens grof
Maar soms komt een user die steeds hetzelfde herhaalt, je achterbaks pb't en alleen maar commerciele niet onderbouwde onzin uitkraamt, je wel eens je strot uit.
En dan heb ik het lef niet alleen per pb grof te zijn, maar ook op het forum.

ik weet dat ik op dat moment over de schreef ga, maar sommige mensen kunnen ook het loed onder je nagels uithalen.

En dan kom ik weer bij mijn eerste allinia uit, ik voelde me dan vast beledigd oid

Dus erg moeilijk wanneer wel en wanneer niet een sanctie

echt uitschelden voor zomaar, oke, dat kan wel eens te ver gaan.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:18

gemske schreef:

Nee dat is niet interessant. Ben ik helemaal met je eens.
Maar mijn punt was dat niet te achterhalen valt of die scheld-pb ook
echt verstuurd is en niet verzonnen.

Dat is te achterhalen. Beetje lastig voor Bart, maar het kan.
Degene die zo'n geintje flikt is vanzelfsprekend zelf de klos
en mag wat mij betreft een forsere maatregel krijgen dan de
sukkel die zich niet weet te gedragen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:23

runningkawa schreef:

ik weet dat ik op dat moment over de schreef ga, maar sommige mensen kunnen ook het loed onder je nagels uithalen.

Nee, sgat, je láát je het bloed onder de nagels vandaan halen.
Een grove reacties daarop is dan geheel voor jouw rekening
en verantwoording.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:52

als je, als gebruiker , in een verhitte discussie zit , en je krijgt dan een scheld pb , nou tja leuk zijn ze niet maar die pbs heb ik niet zo heel veel moeite mee

maar als je een normale reactie geeft en je krijgt dan een hele scheld parade over je heen

of door het plaatsen van een foto (laatst nog mijn paard doet zijn mond open als die pisst of is en ik rijd met een iets te losse hackemore )
kreeg een hele scheldpartij en beschuldigingen over dat ik de bek van mijn paard open trek en of ze dat even bij mij zouden doen etc etc zal de woordjes niet hier neer zetten

maar dan trek je het bloed wel onder mijn nageltjes vandaan ja

ok komt van een penny , maar we accepteren hier op bokt al zoveel van deze jeugdige pennys ...

ik als bokker , mag dan mijn schouders ophalen en het negeren
maar als een moddie zo'n pb krijgt dan zou die mogen bannen?

natuurlijk gaan der heel veel veel te ver maar laat die regels dan aub ook gelden voor gebruikers onderling , want als iemand mij me dood in wenst ben ik daar ook niet erg ..uh..blij mee zeg maar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:00

Weet ik BV
Daar ben ik dan ok van bewust
Alleen is het nu vaak zo, dat diegene die dan ff een keer grof word, de pineut is en diegene die al 20 pagina's steken onder water geeft ermee weg komt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:41

rk ->idd ja , helemaal eens ...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:02

RK, toch blijf ik wat dat betreft bij mijn voorbeeld: als mijn buurman dag in dag uit zijn auto (opzettelijk) voor mijn deur parkeert en IK flip uit, dan ben IK degene die fout zat.

Overigens Nickyu, het voorbeeld van die foto's is een kwestie van screenen. Ik vind dat gezeur over die mond die open staat bijvoorbeeld alleen maar goed. In veel gevallen is het wél door geruk. Ik veel gevallen wordt de slof wél verkeerd gebruikt. Etc etc. Ik heb zelf altijd zoiets van 'ik plaats foto's waarop ik in principe weinig doe dat het paard pijn kán doen'. Het commentaar dat daar dan op komt gebruik ik om beter te gaan rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:00

ik gebruik geen slof oid , als mensen ook KIJKEN naar de foto zien ze dat ook ..dat de mond niet open getrokken KAN worden omdat er simpel weg NIKS in ligt

als mensen kritiek geven al dan niet opbouwend heb ik niet veel moeite mee , maar als je dan een

JOH K*T WI*F WAT DENK JE WEL WIE JE BENT OM JE PAARD ZO TE VERKLOTEN , KAN JE WEL ZIJN BEK OPEN TREKKEN (zal verder gaan in normale letters deed betreffende pber niet ) zal ik jouw bek eens open trekken achtelijke kanker prutmuts (en nog meer van dat soort lieve woordjes )

en je stuurd dan als normaal mens een berichtje terug van joh , kijk nou nog eens naar die foto , hij heeft niks in zijn mond. hij gromt zoals wij dat noemen omdat meneertje niet zoveel zin had

en je krijgt dan zoiets dergelijks terug: ik zoek je op en dan zal ik jouw bek eens verbouwen en dan weer een hoop lieve woordjes
tja daar zakt mijn broek toch wel degelijk vanaf ..en das knap want ik heb een dikke reet waar die normaliter goed op blijft hangen

en dat veroorzaakt door blijkt later een 12 jarige penny

zet dan een reactie in het topic en houd t netjes maar ja pbs zijn prive en een bokker verrot schelden schijnt te mogen een moddie niet

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:32

Riem omdoen Maar dat zijn dus idd reacties waarvan ik denk: bannen. En niet alleen als het een pb naar een mod betreft, maar ook naar een normale user...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 10:48

Alane schreef:
moet een ieder dan maar "dank je wel" zeggen als een mod een foto in een link heeft veranderd ?

Lijkt me niet
Maar een scheld pb sturen hoeft nu ook weer niet

Citaat:
Als ik dan al zie dat topic on-top geplakt zit, zit het schijnbaar sommigen bij het modteam zeer hoog... mischien een cursus volgen of een mental coach of de pijp aan maarten geven en niet zitten janken..

Ehm, nee dat zit daar zodat het niet wegzakt
Mods krijgen echt niet allen dagen tientallen scheldpb's hoor. Maar soms wel en vandaar de vraag aan gebruikers, vinden jullie dat we wij daar wel iets mee mogen terwijl we dat met pb's tussen gebruikers onderling niet doen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:27

Over het te snel splitten, dan maar sneller lezen hoor

Botervlieg schreef:

Is dat interessant dan?

Daar ben ik het mee eens, het is alleen wel interessant om te zien wie ermee begon.

Als user 1 een berichtje naar user 2 stuurt wat niet door de beugel kan.
User 2 daarop reageert met iets wat ook niet door de beugel kan, en user 2 daarover bij de mods komt klagen, heb je dus de achtergrond (het berichtje van user 1) nodig om tot een juiste actie te komen (allebei aanpakken).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:19

Ik ben de draad kwijt... Als ik naar Bokker A een pittige pb stuur als antwoord op zijn pittige pb, kom ik toch zeker niet klagen bij een mod? Dan is 't toch op 2 vingers na te tellen dat ik net zo goed op mijn flikker krijg? Of zie ik dat fout?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:53

Ellende schreef:
Daar ben ik het mee eens, het is alleen wel interessant om te zien wie ermee begon.

Volgensmij kun je daar nooit achterkomen.
Daarbij kun je knoeien in de tekst van de pb van een ander of een hele andere afzender invullen...

myloamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:33

Nou word ik knettergek. Ik wil graag mijn site verwijderen en iedereen heeft het over een slotje aanvragen bij modeoperator JA MAAR HOE DOE JE DAT????????

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:35

gewoon een pb sturen of op het rode uitroepteken drukken!