"oude bokkers" missen jullie de goede oude tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "oude bokkers" missen jullie de goede oude tij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 22:24

Het is inderdaad zo dat bokt veel groter is geworden, en daardoor minder gezellig.. Als ik nu ergens iets plaats, moet ik het een uur later terugzoeken omdat er al heel vaak overheen is gereageerd. En ik kan veek bokkers nu niet onthouden.. als ik met iemand pb en dan aan diegene terugdenk, weet ik de naam niet meer omdat er nog 100 zijn die erop lijken.Dat is wel jammer..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:41

Ethelate schreef:
Als ik aan het 'vroegere' Bokt denk, denk ik aan de stapmolen Haha!

Haha oh in dat geval hoor ik er ook bij geloof ik. Maar goed ik lig niet echt wakker van de mate waarin bokt veranderd/gegroeid is. Ik ben ook niet zo van de meetings, heb contact met klein aantal mensen nog en vind het wel prima zo (al vind ik het wel jammer dat het met een aantal mensen wat verwaterd is).

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:27

ik behoor niet tot de oude garde.. ik ben van vorig jaar..
ik vond bokt fantastisch en vind het nu nog steeds Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:02

Ik ben het met je eens stef! Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik me zit te ergeren aan dingen. Zelfs de nieuwe mods ken ik niet eens alle 3!!! Helaas...

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:33

Of ik mezelf bij oude garde mag tellen, geen idee van... Ik was er wel al, maar voor de oude garde van toen ben ik volgens mij redelijk onbekend...

Bokt is veranderd... Maar om nu te zeggen dat ik 'het oude bokt' mis. Bokt is voor mij nog altijd bokt ook al lees je idd niet meer 'even' bij als je een dagje of langer niet geweest bent.

Bokt blijft voor mij een internetforum, ik gebruik internet niet om een hechte kennissenkring op te bouwen, dat doe ik IRL wel... Misschien dat daar het probleem ligt?
Ik bedoel hier niet bij dat het niet leuk is om te kletsen met mensen met dezelfde interesses enzo, en een vriendschap er aan over houden is ook leuk... Maar dat is niet het doel van mijn internetgebruik.

En misschien 'ergert' de oude garde zich gewoon té snel omdat ze niet open staan voor nieuwe bokkers?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:49

Ik hoor geloof ik ook wel bij de oude garde, zat idd op de "horses chat" en kende Heiki ook al op een Yahoo-NH groep. Er zijn bepaalde users die ik echt niet zal missen uit die tijd en juist mensen als vikki, suzanne en jura, waarmee ik buiten bokt om ga maar op bokt heb leren kennen.

Bokt-BBQ bij lonneke thuis, op visite met "foute" bokkers op bezoek met Margreet bij Zep, artis-boktmeeting, bokt-efteling, bezoekje aan Zevenaar Helaas waren er ook een aantal minder leuke mensen en waren er figuren die een soort van sociale zekerheid in bokt 'vonden' omdat ze dat zonder bokt niet hadden.

Daarbij zijn er ook nieuwe users bij gekomen die best aardig zijn

Bokt is een stuk minder persoonlijk, ik zie soms plaatjes en dan bijt ik even op mijn tanden en kijk verder... ik schrijf niet zoveel en lees vooral de dingen waar ik wel in schrijf en dwaal dan soms eens rond en kom dan inene dit topic tegen.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:43

De laatste maanden ben ik een stuk minder op bokt. Gewoon weg omdat ik het echt allemaal niet meer bij kan houden.
En ik het ook steeds drukker vond worden, minder gezellig enz. enz. Ik mis het 'oude bokt' best wel nog.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:14

Ah, NB is niet zo ver met de auto

Maar ik mis de bokt van vroeger ook wel....het was vroeger een soort dorp....iedereen kent elkaar...en soms druppeld er een nieuwe bij...maar het gaat de laaste jaar erg snel... Meest allemaal pennymeisjes, wat heel jammer is

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:17

Owjah, vroeger kon je nog gewoon je topic weer terug vinden...nu moet dat al via "Bekijk je eigen berichten" omdat er telkens weer wat bij komt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:38

bokt is zeker veranderd, maar wat ik het meest storende vind is dat de houding van de jonkies zo extreem slecht kan zijn soms.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:09

En dan zeggen ze, de jeugd heeft de toekomst

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:31

als dit representatief is voor de Neerlandse jeugd..... dan houd ik mijn hart vast

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:32

stef schreef:
Het is natuurlijk algemeen bekend dat bokt maar groeit en groeit, en zoals het was zal het nooit meer worden.
Vaak denk ik terug aan de begin van bokt. Zowat iedereen kende elkaar. Je wist het als er een paard ziek was, en plaatste 's morgens een berichtje van : .... hoe is het met je paard?

Verdriet en vreugde werd met elkaar gedeelt.
Ik weet nog goed toen ik vertelde dat Honey drachtig was. Heel veel leuke reacties.
Honey is weer drachtig, maar het zal het grote deel van de "oude groep" ontgaan zijn, als ik naar de reacties op mijn topic kijk.

Je hebt gelijk... al ben ik nooit op meetings geweest, ik was er al wel toen de "oude vaste" groep er nog was. Die elkaars lief en leed deelden ik ben er nu weer sinds ca. een jaar, en daarvoor ben ik er dus een heel poosje vatussen geweest, simpelweg omdat ik er even geen zin meer in had, was ook een poos paardloos enz... Maar ben blij dat ik weer terug ben alleen jammer dat er zo weinig bekenden meer zijn zegmaar

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:04

Hier nog een die t er mee eens is!
Vooral ook met reacties op topics, als je al reacties krijgt tenminste, gezeur wat elke keer weer t zelfde is, waar je niks aan hebt. Meetings waar je toch niet veel trek in hebt omdat het allemaal kinderen van een jaar 14/15 zijn en die je vaak niet eens 'kent' van bokt. Mensen van de oude garde die vertrokken zijn, ook heel jammer.
Maar gelukkig zijn er ook nog wel wat positieve bijdrages geweest de afgelopen jaren. T zijn niet allemaal penny's die er bij zijn gekomen
Die bbq vind ik trouwens een goed plan!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:38

Tja, maar dat was te verwachten. En ik denk dat het de site ook wel levendig houdt, zoveel mensen. Natuurlijk is er niet meer zo'n persoonlijk contact... Maar dat hoeft toch ook helemaal niet?? We zijn hier wel op internet, en anders kan je ook gaan meeten ofzo

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:35

ben niet van de "oude"garde
Erger nog , ik had toen nog niet eens een computer

de typische penny topics lees ik al zo min mogelijk

er is er nu een die in verschillende topics braaf riep dat der paardje weer eens over de snelweg liep (lees shetland pony) krijgt ze van verschillende mensen tips word ze pissig deze meid zegt nu serieus interesse te hebben in mijn anda hengst , zucht ...

paar maand geleden , toen verspilde ik nog energie aan het reageren op de help mijn 1 jarige hengst geeft problemen

mijn shet is 2 maar wil niet draven onder zadel , goh hoe zal dat nu komen ?? en als haar dan netjes word uitgelegd dat hij waarschijnlijk wel galoppeerd maar niet draaft met haar der op omdat het misschien toch nog wel een beetje te zwaar is met haar der op met het advies nog een paar jaar te wachten , man dan vliegen de woorden (meestal dus via pb) toch in het rond , echt ongelofelijk

en noem maar op , nu lees ik ze zo min mogelijk , (probeer ze serieus te missen zeg maar..) bepaalde topics mis je snel (de niet penny topics) omdat daar dus minder ..uh..mensen op reageren

en als je een topic probeert te volgen moet je flink je best doen
na 2 dagen is deze soms haast onvindbaar

tja wat kan je der aan doen , minimum leeftijd is zo moelijk te checken
en als oudere bokkers ze zich een keer niet gedragen of boos worden door een zoveelste penny topic met zelfde strekking word de moddie boos..maar als je ziet waar de gemiddelde penny mee weg komt ..

de meetings, tja als het via HK of perongeluk geregeld word , kijk eigenlijk nooit daar ,

op de HK heb je nog wel groepjes waar t gezellig is
was der lid van een paar , eentje kom ik zelden nog
na 1 avond niet kijken ben je het geheel kwijt , ach
t is "maar"internet ...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:59

Ik denk ook nog vaak terug aan onze eerste DVT-meeting in Apeldoorn, god, wat hebben we toen gelachen zeg
Ik ben dan wel van een jaartje later (april 2002 ofzo?), maar ook ik vind Bokt heel erg veranderd. Vroeger wist je meteen over wie men het had als men het over iemand had, nu ken ik bijna niemand meer (iig de nieuwkomers zeg maar ).

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:01

*zucht* de stapmolen! Dat was nog eens een lachwekkende tijd! Jammer dat het nergens meer is terug te lezen!

Verder lees ik af en toe nog wat mee, iets plaatsen doe ik zelden want ik heb er gewoon weg geen zin meer in. En ik ben al helemaal niet van de meetings.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:10

Ik vond het vroeger ook veel leuker, maar toch altijd even verslavend!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:22

Ook ik mis het oude bokt. Niet al te groot. Je wist veel van iedereen af en wat er in iemand om ging.
Ben naar een aantal meetings geweest. O.a. Met Obelix, Alja en Cowgirl naar Equitana geweest. bij Anneke een stal meeting en met Barb, Dems75, Snowdon, Irish lady, cowgirl een strandrit bij poelenburg gemaakt.
Vorig jaar nog een bbq bij chantalleke.
Nu lees ik bijna niets meer. Zoek soms wat namen op via de zoek machine om te kijken wat ze geplaatst hebben, maar veel kom ik hier niet meer.
Vind het jammer, maar helaas zo is het nu eenmaal.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 01:13

Tja... bokt is gegroeid. Een beetje meer dan verwacht.
Met tig duizend gebruikers vind ik het niet vreemd dat je niet meer alles bij kunt houden.
Maar met selectief lezen en reageren kun je een heel eind komen lijkt me. Ben je geinteresseerd in bepaalde gebruikers, zoek ze even op. Topics-abonnementen en de stipjes in de lijsten helpen om de interessante topics terug te vinden.

En het is zeker mogelijk om een zeer persoonlijk contact te hebben met een groep 'verwante' bokkers, er zijn legio topics in de HK waar dat prima gaat. Je moet er zelf wel wat moeite voor doen.

Dus ik stel jullie 'oude garde' ook voor een eigen 'die goede oude tijd toen bokt nog klein was zonder penny's ' topic in de HK te maken

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:53

Ik mis eigelijk vooral de tijd op de horses-chat, heb nu nog wel eens ingelogd en dan zit ik daar in m'n uppie.
Eerder was het een stuk kleiner en kende je elkaar beter omdat je veel meer berichten van dezelfde mensen tegenkwam. Ik was toen beter op de hoogte wat bij wie speelde. Nu valt dat niet meer te volgen omdat veel berichtjes in de grote hoop verdwijnen, heb dus ook gemist dat Honey weer drachtig is.
Maar ben nog steeds bokt-verslaafd, dat is niet veranderd.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:41

Ik ben niet van de oude garde, maar heb veel meegelezen.
Bokt was een soort "klein dorp", waar iedereen elkaar kende. Nu is het een stuk afstandelijker geworden, ik kom soms bokkers tegen waarvan ik denk "Huh? Wie is dat?". Of mensen die net mods zijn geworden en veel mensen kennen, en ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:56

Faniek schreef:
Honeybee schreef:
Oh nee Faniek.. jij was mee met die hele grote boktrit in Gasselte bij Manege Gasselte toch?
Bij de groepsfoto sta je helemaal rechts toch?

Afbeelding

Jup that's me.
Met oude trouwe Wanda die nu helaas niet meer leeft.

Ik sta met Handell in het midden, ook hij is er niet meer
Heb toen hij werd ingeslapen best veel steun aan Bokt gehad, een hoop bokkers kende hem irl.
Dat is idd een stukje wat er nu niet meer is, Bokt is zo groot geworden dat je het overzicht niet meer hebt.
Kom nu eigenlijk alleen nog in een paar HK topics en verder niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:07

Ik ben geen oude bokker en ken bokt ook alleen maar zoals het nu is. Ik snap dat het heel anders is geworden, maar betekent dit gelijk dat het niet meer leuk is? Ja, bokt is een stuk groter en daardoor kennen de bokkers elkaar minder goed, maar dat kun je niet voorkomen.
Ik vind dit een klein beetje klinken alsof bokt nu alleen nog maar stom is, maar dat je het 'oude' groepje mist is wel heel begrijpelijk hoor