Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Ligt het aan mij of zijn alle oude Bokkers weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:52

Ik vind het te druk, er zijn te veel onbekenden, ik mis de pittige discussies, en ik krijg de rambam van alle vage mod-acties.
Ik post nog wel eea, maar ik ben meer op fokt te vinden tegenwoordig.

Vind het jammer. Maar ja.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:08

Fitzroy schreef:
Ik vind er ook niet veel meer aan, aan Bokt tegenwoordig.
Alleen aan alle nieuwe usernamen irriteer ik me al mateloos. Boos!
Bokt is imo een pennyforum aan het worden cq al geworden.
Ik mis ook de oude Bokkers.
Kan er niet een apart forum komen van alle Bokkers die in 2001 geregistreerd zijn Clown Haha!
Dat zou het al weer een stuk gezelliger en kleiner maken.

Zijn alle tjuh xx..xx -lover per definitie penny, kinderlijk oid? Maakt de username de mate van het pennyschap uit?
En tegelijk, was het vroeger echt altijd beter? Het goede van vroegâh? Waren er in 2001 geen penny's, pokemontjuhs, en dergelijke?

Volgens mij hebben sommige gewoon een beetje last van nostalgie Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:41

Ik ben er ook nog, heb nooit echt veel gepost op bokt, ik ben meer een meelezer. Op horses was ik fanatieker, ach ja vroegah... dat fanatieke was ook omdat de chat toen altijd goed bezet was en je elkaar daar best veel sprak en elkaar dus beter kende. Daardoor leefde je ook meer mee met de verschillende mensen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:00

Ik kan me allereerst heel goed in Laui!'s (lange) reactie vinden.

Niet geheel terecht imo dat het aan het beheer en Bokt geweten wordt. Zowiezo blijf ik bij het fenoneem: 2 vechten, 2 schuld. Mijn mening wijkt ook wel eens af van de mods, of van Bart himself. Ik heb Bart, en andere mods, ook vaak zat mijn mening gegeven per pb of in het topic zelf. Maar ik heb daar nog nooit problemen over gehad of mee gekregen. Kun je je natuurlijk afvragen waar dat aan ligt.

Met de nieuwe versie van Bokt heb ik persoonlijk geen probleem, het is even aanpassen, maar wat dan nog? Dit is ínternet. Als me iets niet aanstaat op Bokt dan knal ik dat in een bericht en ik plaats het, en ik ga daarna verder met de rest van mijn leven. Bokt is mijn ontspanning, ik ga daar geen dagen boos over zitten wezen of wat dan ook. Ik ga dan ook geen energie verspillen door me te irriteren aan bijvoorbeeld het ontbreken van de zoekfunctie, ik heb echt betere dingen te doen. Neemt niet weg dat ik blij ben dat iig dat stukje weer werkt.

Verder... Tuurlijk veranderen je interesses als je ouder wordt. Ik heb op het moment (ook alweer ruim 2 maanden) geen paard meer om te rijden. Ik zit nu ook stukken minder op Bokt, eigenlijk alleen in een paar 'vaste' topics en verder mn als ik me verveel. Ik ga er niet van uit dat als ik dadelijk 30 ben ik hier nog steeds rond spook.

Bokt is groter geworden, dat is gewoon niet tegen te houden. Natuurlijk trekt dat ook jongeren aan. Daar kun je je gruwelijk aan gaan zitten irriteren, of je kunt het negeren.

@Gunufje: Ben jij pas 11?! Scheve mond Nou mensen, ik kan beamen dat ze niet overkomt als een 11-jarig. 11 pas... Serieus? * kan het nog steeds niet bevatten*

Wat die leeftijd betreft trouwens... Toen de Tweede Kamer verkiezingen waren wilde mijn broertje, die dinsdag a.s. 11!! wordt, persé mee. Hij heeft me gedurende de wandeling naar de stembus de oren van mijn kop gevraagt over de Tweede Kamer. Hij kon me ook vertellen welke partijen de grootste waren, enz enz. Uiteindelijk heb ik hem gewezen wie ik wilde hebben en heeft hij voor me gestemd. Ik kan je vertellen dat hij af en toe pittige vragen stelde. Iemand van 11, 12, 13 kan verdomd volwassen zijn en ook een hoop incasseren. Heb je daar een volwassene voor nodig? Laat me niet lachen... Ik zeg niet dat iedereen vroeg volwassen is, maar imo kun je dat aan de persoon zelf goed zat merken. Mijn broertje van bijna 11 is in veel opzichten erg volwassen. Praat met 'de grote mensen' inhoudelijk mee over auto's, om maar iets te noemen. Ik was op de leeftijd ook al 'ver'. Voor wat betreft Gunufje, die had ik ook zéker geen 11 gegeven, terwijl ik d'r op het JIM heb ontmoet.

Ik kan me ook erg goed vinden in Coby's opmerking: geef de nieuwen eens een kans. Wanneer ben je een 'oude' Bokker? Als je je oud voelt? Doe ik. Als je veel berichten hebt? Niet zoveel als sommigen, maar wel meer als bepaalde mensen die sinds 2001 geregistreerd staan. Als je vanaf dag 1 geregistreerd bent? Nee, dat ben ik niet. Ik ben op 22 juli 2003 binnen komen waaien.

Vroeger was alles beter. Een kreet die mijn opa ook graag gebruikt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:01

Wow, ik wist niet dat ik zoveel getypt had Nagelbijten / Gniffelen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:22

Sylvia, ik geloof niet dat ik iemand heb zien zeggen dat het aan 'het beheer' ligt Verward
Verder vind ik de eerste vier alineas van je post nogal belerend overkomen. Je zou het zus moeten zien, of zo... Dat jij ergens geen problemen mee hebt, heel fijn, maar dring een ander alsjeblieft geen mening op... (okee, mijn smileys doen het ineens ook niet meer, hier moest een scheve mond smiley)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:25

Ik persoonlijk was vroeger veel te vinden op F&A ,maar sinds daar een aantal spraakmakende posters geband zijn is het veel minder interessant geworden ,en zoek ik mijn heil maar meer op fokt ,daar is een goede discussie nog wel mogelijk .
Het blijkt heel goed te gaan zonder moderators die te pas en te onpas ingrijpen als de discussie niet gewonnen kan worden door een van hun vrienden. Boos!
Nee geef me dan maar het systeem van fokt maar, daar zijn geen moderators, en naar het zich nu laat aanzien ,komen die er ook niet, het gaat al een maand of 5 heel goed, en je weet ,never change a winning team . Haha!

[edit]spam verwijdert[/edit]
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 28-02-05 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:28

Laura, het is niet mijn intentie geweest om het belerend over te laten komen, het is enkel mijn visie. Denk dat ik het woord natuurlijk wat minder had moeten gebruiken... Neemt niet weg dat ik vind dat sommige mensen internet te serieus nemen (doel ik dus op jou) Lachen

Ik heb overigens wel degelijk mensen het beheer zien noemen als reden dat oude Bokkers weg zijn en blijven... Zie oa bovenstaande reactie.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:40

Of ik internet te serieus neem?
Mhhh. Bokken is(was?) mijn hobby. Ik heb met niemand ruzie, en in de jaren dat ik bok ook maar 1 of twee fikse woordenwisselingen gehad, dus wat dat betreft is het voor mij al snel 'maar internet' ja. Ik heb alleen de (vervelende?) karaktertrek dat ik niet tegen onrecht kan en al helemaal niet tegen machtsmisbruik. En dan duik ik graag de discussie in. Ik neem aan dat je dara op doelt dan.
Het is maar internet, zeker weten. Maar desondanks is het blijkbaar zo serieus dat er gebanned moet worden en weetikwat.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:42

ARGH!

Sorry Scheve mond Ik heb dingen zitten wijzigen in die zin en ik heb het woordje niet vergeten. Sorry sorry sorry! Ik doelde dus NIET op jou! Scheve mond

*geeft zichzelf een klap voor d'r kop en schaamt zich diep*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:27

Citaat:
en ik krijg de rambam van alle vage mod-acties.

en

Citaat:
ik geloof niet dat ik iemand heb zien zeggen dat het aan 'het beheer' ligt

T kan aan mij liggen, maar moddies beheren toch ook, of niet?

Verder kan t mij niet zo boeien, ik denk ook dat sommige mensen internet veel te serieus nemen Haha! Als er iets gezegd wordt wat ze niet zint; HUP als een bok op een haverkist....

En wat oude bokkers zijn weet ik ook niet. Ik denk wat er hier voor al geopperd wordt, er is een verschil tussen 'oud' en 'bekend' Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:08

Zat vooral op bokt voor FA..... maar dat is bij lange na niet meer wat het geweest is, erger nog er is bar weinig van over gebleven.

Vond het een heerlijk gedeelte!!! Lekkere discussies, pittige gesprekken en lol Haha!

Dus I'm gone.....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:47

arie53 schreef:
aat al een maand of 5 heel goed, en je weet ,never change a winning team . Haha!

wauw, al vijf maanden Haha!

Ik hoop van harte dat het goed blijft gaan, maar toen bokt zo groot was als fokt nu is, waren er ook nog geen moddies nodig Knipoog

En bokt een pennyforum, tja ach, voor iedere doelgroep is er een forum Lachen

fokt, bokt, quarterhorser etc etc, harstikke mooi toch Haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:23

arie53 schreef:

Ik persoonlijk was vroeger veel te vinden op F&A.

Vroeger?? Je zit net een paar maanden op Bokt Gestoord

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:06

Cassidy schreef:
Tja, meld zich...tel mezelf tot de oude garde, maar bokt is minder leuk geworden, dus ik zoek mijn heil ook gedeeltelijk ergens anders. En de ontbrekende zoekfunctie is daar ook debet aan. Ik krijg bokt minder snel diagonaal doorgelezen. Daar komt dan inderdaad ook nog bij dat het Jeugdpercentage de overhande neemt. Tijd voor een ouderenforum, of idd, time to move on....

_/-o_ _/-o_ Ja Ja Je haalt me de woorden uit de mond. Er zijn meerdere oudere bokkers die dat vinden en dus hun heil zoeken ergens anders.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:32

Ik denk dat met oude bokkers hier toch wel een deel de leeftijd meespeelt. Sorry maar de kinderen van tegenwoordig zijn toch wel rap gebekt en denken al snel dat ze volwassen zijn, zijn snel op hun tenen getrapt. God als ik hier alles letterlijk moest wat er tegen mij wel eens werd gezegd dan zat ik waarschijnlijk al in een gesticht. Haha! Is het echt niet mogelijk om fora te maken op bokt waar de jongeren dus geen toegang tot kunnen krijgen?

Op een topic in HK zitten we al tijden te kletsen met enkele bokkers die toch tot de laat ik het nu zo zeggen 20+ leeftijd behoren. Heel gezellig, af en toe lekker zwanzen, soms heel serieuze discussies en soms gaan die echt over dingen die niet voor kinder oren bestemd zijn. Dan krijg je plots bezoek van een heel jonge tiener die zit te zeuren omdat hij/zij haar/zijn zin niet krijgt. Is wel leuk voor een paar vragen maar om steeds op je woorden te moeten letten omdat je verwacht dat dat kind er af en toe tussen kan springen is ook niet leuk als volwassen persoon.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:24

Cer, dat klopt, maar dat is voor mij maar een klein gedeelte van de oorzaak. De optelsom van al die dingen die ik noem daar zorgt er voor mij voor dat bokt minder leuk is. Dus niet, zoals Sylvia postte, alleen het beheer.

(En Sylvia, Geeft niet hoor Haha! )

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:13

Ik ben 1 van de relatief nieuwe bokkers hier, ik heb mij volgens mij aangemeld midden 2004. Simpelweg omdat ik eerder nog geen internet had.
Bokt zal in die tijd best groter zijn geworden. Voor de mensen die dat niet zint zijn er volgens mij ook wel andere forums (fora?..) te vinden.

De goede oude tijd kun je toch niet terug draaien. Doet mij trouwens denken aan mijn vader van bijna 60 en opa van 90, die praten ook zo lekker over vroeger. Door met een pos. instelling met die verandering om te gaan, en minder te bekken tegen het beheer zal er in mijn ogen veel verbeteren. Ik vind het persoonlijk een beetje gezever en gezeur worden. Ook de kinderen van 10, 11 jaar vinden het leuk om hier te komen. Ik heb zelf een klas met kinderen van 10, 11 jaar. Pientere kinderen met vaak een minder bekrompen houding.
Op de msntaal vind ik dat ze een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan dit forum. En ook zij moeten leren hoe alles werkt. In plaats van direct door te verwijzen naar de zoekfunctie (werkt inmiddels weer Knipoog is het misschien beter om toch eens antwoord te geven op hun vragen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:51

Frank schreef:
arie53 schreef:
Ik persoonlijk was vroeger veel te vinden op F&A.
Vroeger?? Je zit net een paar maanden op Bokt Gestoord
Hihi dat wilde ik dus ook net zeggen Lachen

Arie dat jij fokt zo leuk en geweldig vind prima, maar nu weten we die link wel. Je hoeft ons er niet constant er mee om de oren te slaan. Overigs kan ik over fokt ook nog wel een paar voor verbetering vatbaar dingen opnoemen, want fokt is ook niet heilig. Maar goed dat is dus iets voor het fokt forum en niet voor bokt.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:30

Een scheiding van jongere bokkers en oudere bokkers ligt erg moeilijk. Want wanneer ben je een oudere en wanneer een jongere.

Verzorgpaarden voor jongere? Er zijn er genoeg volwassenen die ook een verzorgpaard hebben. En jongere kunnen heel goed in een volwassen discussie mee doen.

In de huiskamer is wel een plussies topic.

Hoe zouden jullie het dan willen? Een speciaal plussies forum?
Wordt bokt dan niet voor de jongere> Terwijl de oudere apart worden weggedrukt? Aan de andere kant. We hebben wel een jeugdafdeling..

Wat vinden jullie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:35

misschien meer toezicht op het plaatsen van topics in de jeugdfora, wat nu naar mijn idee niet voldoende gebeurt. Maarja, wel veel werk voor de mods

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:41

Ik denk dat je dat niet kan en wil veranderen...........

Het is heel simpel, ik als oudere bokker vermijd topics waarvan ik denk dat er teveel jongeren zich ophouden Haha! Haha! Haha!

Ik verbaas me er soms over hoeveel jonge mensen heel verstandig en goed kunnen discuseren net als dat ik me erover verbaas hoeveel volwassenen kinderlijk en kinderachtig reageren in discussies Haha! Haha!

hoe ga je dan een schifting maken..........

Een forum voor verstandige mensen, of mensen die mentaal volwassen genoeg zijn voor discussies Haha! Haha! Haha!

Eerst een soort van test maken en als je deze met goed gevolg aflegt dan mag je pas op dat forum Haha! Haha!:D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:10

denk dat ik zelf toch ook wel bij de oudere bokkers hoor, ik zat meestal op jeugdhonk, maar daar ben ik zeg maar uitgegroeit, zeker nadat het in die andere dingen is opgesplits.
Maar ik denk ook dat bokt gewoon te oud wordt, alle onderwerpen zijn al wel eens voorbijgekomen, alle foto´s lijken op elkaar, al die gebruikersnamen lijken op elkaar. Ik vind bokt gewoon echt te groot worden, al die verschillende onderdelen...

Ik denk dat het gewoon tijd is voor een volgende generatie bokkers, de oudjes zijn toch pensioen Knipoog .

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 01:20

Ik ben niet echt meer aanwezig, het trekt me eerlijk gezegd totaal niet meer. Voordat het naar de nieuwe layout ging, was ik al niet echt meer te bekennen... maar nadat het om is gegaan heb ik helemaal niet meer echt de zin gehad om nog vaak in te loggen.. Het ziet er allemaal erg mooi uit, en ik had in eerste instantie zoiets van: "dit hebben we al eens meegemaakt en het komt wel goed na een tijdje". Maar ik denk dat dit nog te veel bugs bevat om fatsoenlijk als een final te kunnen werken. Maargoed dat is ook niet de hoofdreden Lachen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:52

Romkabouter schreef:
arie53 schreef:
aat al een maand of 5 heel goed, en je weet ,never change a winning team . Haha!

wauw, al vijf maanden Haha!

Arie53 heeft een transseksuele operatie ondergaan zo'n 5 maanden geleden.........