open brief aan alle bokkers en fokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: open brief aan alle bokkers en fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:15

Iris82 schreef:
Alane schreef:

Ja en dat topic staat op een bepaald forum waar je intresse naar uit gaat en in ieder topic waar je reageert kom je weer die bokker tegen.... en dan?
Ander forum zoeken (forum binnen bokt bedoel ik dan)?
Dus je intresses maar aan gaan passen ?

Daar hadden ze nou juist het knopje 'foe' voor uitgevonden... Clown

Helpt dat ook tegen vervellende bokkers in een topic Tong uitsteken

voor ieder probleem is een oplossing te vinden, voor elke oplossing een probleem.

Ik heb nog eens over die brief zitten nadenken...
Als ik zo emtioneel zou worden en trillend achter mijn pc zou zitten dan zou ik de conclusie trekken en bedanken.
Dat zou je/ze ook tegen mij kunnen zeggen (en andere bokkers) die het met het beleid niet zo mee eens zijn) Ik moet niet bokken ik mag bokken...zeker is dat zo.
Ik zit niet trillend achter de pc... ik wordt er niet emotioneel van. Ik laat mijn vriendjes het nl zelf uitvechten, ik gan niet lopen verzinnen/vermoeden en bedenken wat een ander mischien zou kunnen vermoeden/bedoelen of menen... Dat is nl heel vermoeiend en zorgt ervoor dat je regelmatig de deksel met een grote zwieperd op je neus krijgt dat je 3 dagen lang nog Tweety's ziet.
Want dan is het pas moeilijk om vriendjes te blijven met iedereen en dan creeer jezelf 2 kampen (of meer) en krijg je dat je beticht wordt van vriendjespolitiek.

@Carien: die persoon negeren??? dan pb-en ze wel, als je dan na verloop van tijd even netjes en zeer duidelijk zegt dat ze moeten stoppen met het sturen van onvriendelijke pb's dan rennen ze hard naar een moddie.
Schrijf je iets in een topic dan wordt dat net zolang verdraaid en multicultureel geinterpreteerd dan het toch aan jouw ligt... en krijg je een bericht van het MT in de trant van:"je loopt telkens weer met open ogen in de val ...." Maar daar wen je heel snel aan en ga je er steeds minder waarde aan hechten Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:24

als ik nu nog zou trillen wel Alane. Dan zou ik inderdaad bedanken. Tenzij ik gewoon teveel gedronken had natuurlijk Clown

Maar goed: je maakt mij niet wijs dat jij nooit boos of emotioneel bent. En natuurlijk kun je dat afdoen met "het is maar internet", maar er werd wel zeer uitgebreid getwijfeld aan mijn integriteit. Dat is net even iets anders als iemand die schrijft dat je een stom paard hebt, niet goed leest of niet zo netjes op je paard zit o.i.d. Dat raakt ja. Ben ik daarom gelijk rijp om te stoppen? Nee ik denk van niet. Wel als ik op zo'n moment actief zou moderaten, maar dat doe ik niet. Ik heb niet voor niets iemand een PB gestuurd dat ik DIE dag geen PB's over het onderwerp meer zou openen.

Er zijn gelukkig meer dan voldoende mods om het even over te nemen op zo'n moment. Ook als ik dagelijks zo boos/emotioneel zou zijn, zou ik stoppen. Gelukkig komt dat niet dagelijks voor. Kortom: ik vind het fijn dat je voor mij denkt, maar ik denk toch liever zelf. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:44

Anya schreef:
als ik nu nog zou trillen wel Alane. Dan zou ik inderdaad bedanken. Tenzij ik gewoon teveel gedronken had natuurlijk Clown

Maar goed: je maakt mij niet wijs dat jij nooit boos of emotioneel bent. En natuurlijk kun je dat afdoen met "het is maar internet", maar er werd wel zeer uitgebreid getwijfeld aan mijn integriteit. Dat is net even iets anders als iemand die schrijft dat je een stom paard hebt, niet goed leest of niet zo netjes op je paard zit o.i.d. Dat raakt ja. Ben ik daarom gelijk rijp om te stoppen? Nee ik denk van niet. Wel als ik op zo'n moment actief zou moderaten, maar dat doe ik niet. Ik heb niet voor niets iemand een PB gestuurd dat ik DIE dag geen PB's over het onderwerp meer zou openen.

Er zijn gelukkig meer dan voldoende mods om het even over te nemen op zo'n moment. Ook als ik dagelijks zo boos/emotioneel zou zijn, zou ik stoppen. Gelukkig komt dat niet dagelijks voor. Kortom: ik vind het fijn dat je voor mij denkt, maar ik denk toch liever zelf. Knipoog

Zeker ben ik wel eens boos of emotioneel maar nooit zo erg dat ik trillend thuis kom of achter mijn pc zit (als het over het internet gebeuren gaat) als ik met vrijwilleges werk bezig ben. Vrijwillig bezig zijn met een soort van hobby.
Vetrouwen verdien en daar moet je hard voor werken, is het vertrouwen weg dan... kun je nog zo hard je best doen dat verdien je nooit meer voor 100 % terug. Dan blijf je op je tenen lopen, want anders krijg je telkens weer opmerkingen van "zie je wel...."
En het maakt niet uit of terecht of onterecht is.
Die andere moddies kunnen het vertrouwen voor jou niet terug verdienen.

En ik vind het dus niet fijn dat anderen voor mij denken, omdat ik dat zelf beter wel kan Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:54

Ach Alane, in dat geval kan iedere mod, maar ik denk ook vrijwel iedere bokker wel opstappen. Er is altijd wel iemand die je niet aardig vindt of die denkt dat iemand iets fout heeft gedaan.

Een vermoeden is altijd makkelijk de wereld in te brengen, zeker in een situatie waarin partijen boos zijn of het gevoel hebben onheus bejegend te zijn.

Het vertrouwen in mij opzeggen op basis van het feit dat ik heb aangeboden een foto's op mijn upload te zetten, is natuurlijk een optie. Daar kun je inderdaad met interpreteren ontzettend veel van vinden.

Weet je wat ik mij nu afvraag? Er wordt op FZ heel veel gezegd over eerlijkheid, meten met twee maten, vragen als je iets niet snapt, vragen wat de ander bedoelt, vragen of iets ook daadwerkelijk zo is...

Ik kan mij niet herinneren dat iemand mij heeft gevraagd wat er aan de hand is. Of dat iemand (behalve Bart o.b.v. een PB) heeft gevraagd of ik informatie zou lekken. En nu moet ik het vertrouwen terugverdienen? Wegens een valse beschuldiging?

Ja zo kun je er ook naar kijken. Dat bedoel ik dus met verschillende interpretaties mogelijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:14

Anya schreef:
Ach Alane, in dat geval kan iedere mod, maar ik denk ook vrijwel iedere bokker wel opstappen. Er is altijd wel iemand die je niet aardig vindt of die denkt dat iemand iets fout heeft gedaan.
Waarom? Ik vraag me af hoeveel er trillend achter de pc zitten of gezeten hebben vanwege bokt en nu nog hier nog komen?

Anya schreef:
Een vermoeden is altijd makkelijk de wereld in te brengen, zeker in een situatie waarin partijen boos zijn of het gevoel hebben onheus bejegend te zijn.

dacht de aanleiding heel wat anders was en niet echt over jou ging. Het spreekwoord zegt niet voor niets: waar ook is daar is ook vuur.

Anya schreef:
Het vertrouwen in mij opzeggen op basis van het feit dat ik heb aangeboden een foto's op mijn upload te zetten, is natuurlijk een optie. Daar kun je inderdaad met interpreteren ontzettend veel van vinden.

Dat heb jezelf gedaan en min of meer bevestid door zo emotioneel te worden en te pas en te onpas berichten te verwijderen. En dan deze brief te posten.

Anya schreef:
Weet je wat ik mij nu afvraag? Er wordt op FZ heel veel gezegd over eerlijkheid, meten met twee maten, vragen als je iets niet snapt, vragen wat de ander bedoelt, vragen of iets ook daadwerkelijk zo is...

ehm... wat vraag je je nu af dan?

Anya schreef:
Ik kan mij niet herinneren dat iemand mij heeft gevraagd wat er aan de hand is. Of dat iemand (behalve Bart o.b.v. een PB) heeft gevraagd of ik informatie zou lekken. En nu moet ik het vertrouwen terugverdienen? Wegens een valse beschuldiging?
Ja zo kun je er ook naar kijken. Dat bedoel ik dus met verschillende interpretaties mogelijk.

Nee inderdaad Bart heeft dat door die PB openbaar gemaakt, het antwoord heb jezelf min of meer gegeven.
Zeker is dat mijn interpretatie. En je moet niet vergeten dat er vertrouwen en vertrouwen is. Op ieder vak en vlak is er vertrouwen.
Dat je als (puur een voorbeeld) moddie op bokt niet betrouwbaar bent wil nog niet zeggen dat je als bokker niet betrouwbaar bent, of als werknemer, teamchef of geef het een naam.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:21

Kijk dat heet nu interpreteren Alane. Voor andere mensen denken. Dat soort gevolgtrekkingen, gecombineerd met spreekwoorden heet insenueren, of is dit de gebruikelijke steek onder water?

Het begint erop te lijken in ieder geval. Dit wordt wat mij betreft een welles/nietes-discussie. Dus ik zie niet zoveel heil in verder discussieren op dit moment Haha!

Maar het was zeker interessant!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:37

Dat is het verschil waarschijnlijk tussen jou en mij... of te wel zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Spreekwoorden insinueren niets maar vertellen in 1 zin waar je anders 3 pagina's over zou doen om het zo mild mogelijk te brengen. Snap je niet wat ik bedoel dan vraag je mij toch... en als je mijn reacties kent en weet dan weet je ook dat ik vaker zinnen en spreekwoorden gebruik... aard van het beestje zal ik maar zeggen.

ik geef geen steken onder water ik zeg iets wel recht in iemands gezicht of dusdanig in een topic dat er geen misverstanden mogelijk zijn...

En als je mij dan ook nog eens uit kunt leggen waarom een mod dat wel mag en een bokker niet?

verder ben ik nergens aan het wellessen of nietesen. Ik geef antwoorden op je vragen en stel vragen. Niets meer en niet minder.

Het vervelende(nog net niet vervelend genoeg voor mij om bokt te mijden) aan bokt is het continu op de tenen moeten lopen als je bepaalde bokers tegen komt. Dat dan toevallig die ene bokker een vriendin is mag niets terzake doen, en dat doet het dus blijkbaar wel.
Gezien je reacties in het ene topic, dit topic en je brief.

en weet je waar dat tenen lopen vandaan komt? en wantrouwen jegens het MT
door reacties als deze
Citaat:
je loopt ook telkens weer met open ogen in een val van bokker

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:40

eh ik snap die quote niet? toelichting graag?
Waar komt die vandaan dan?
Ik herken em niet zo gauw eerlijk gezegd.
En ik zie geen context bij deze quote.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:51

Die quote is een reactie die ik eens kreeg...
waar die vandaan komt? hier op bokt gekregen (die reactie)
En een reden om op te tenen te lopen, en wantrouwen.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige bokker ben die zulke reacties leest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:19

Alane schreef:
... of dusdanig in een topic dat er geen misverstanden mogelijk zijn...

Er zijn altijd misverstanden mogelijk. Ik sta nog regelmatig te kijken van de misverstanden die ontstaan... en waarbij ze bovendien volkomen logisch zijn, en toch niet voorzien. En als duidelijk is dat er iets niet goed gaat in de communicatie, is dat wel op te lossen. Maar vaak heeft niemand het door en is iedereen er volledig van overtuigd dat er geen misverstand is.

Citaat:
en weet je waar dat tenen lopen vandaan komt? en wantrouwen jegens het MT
door reacties als deze
Citaat:
je loopt ook telkens weer met open ogen in een val van
bokker

Tsja, en dat komt dan weer (denk ik) wegens wantrouwen richting de gebruiker. En dat wantrouwen is voor een deel helaas gerechtvaardigd. NIET wantrouwen richting jou persoonlijk, maar intrigerende, bedriegende mensen bestaan en ook Bokt zal hier zijn portie van krijgen.

Ik snap dat nog steeds niet, maar er zijn mensen die echt hun best doen anderen te kwetsen, te pesten, dwars te zitten, uit te lokken, te bedriegen en zelfs te bedreigen. En hier zitten dus mensen tussen die helemaal niet bereid zijn een misverstand op te lossen - en dat maakt het zo lastig. Precies daarom zijn de regels niet eenduidig te krijgen. Als iedereen z'n best zou doen, is er geen probleem. Maar je krijgt ook mensen die zich bewust op het randje gaan begeven.

En als je je erg inzet, al is het 'maar' voor een hobby en 'maar' voor internet, kan ik me goed voorstellen dat je op een bepaald moment zelfs trillend achter de computer zit, als je op een bepaald moment geconfronteerd wordt met deze mindere kant van de mensheid. Ik heb dat zelf ook wel gehad. Het mogen dan maar lettertjes zijn maar wat erachter zit is moeilijk en verwarrend.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:26

Alane schreef:
Het vervelende(nog net niet vervelend genoeg voor mij om bokt te mijden) aan bokt is het continu op de tenen moeten lopen als je bepaalde bokers tegen komt.
Dat dan toevallig die ene bokker een vriendin is mag niets terzake doen, en dat doet het dus blijkbaar wel.
Gezien je reacties in het ene topic, dit topic en je brief.

Kun jij dit ook hard maken of is dit 1 van de vele vermoedens?

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 03:14

Alane schreef:
@Carien: die persoon negeren??? dan pb-en ze wel, als je dan na verloop van tijd even netjes en zeer duidelijk zegt dat ze moeten stoppen met het sturen van onvriendelijke pb's dan rennen ze hard naar een mod

Nogmaals daar is tegenwoordig de knop foe voor. Houdt volgens mij ook pbtjes tegen en berichten van die nare persoon kan je dan ook niet lezen. Erg handig spul hoor
Citaat:
Schrijf je iets in een topic dan wordt dat net zolang verdraaid en multicultureel geinterpreteerd dan het toch aan jouw ligt... en krijg je een bericht van het MT in de trant van:"je loopt telkens weer met open ogen in de val ...." Maar daar wen je heel snel aan en ga je er steeds minder waarde aan hechten

Hier kan ik niet veel mee. Wat bedoel je met multiculturele interpretatie?

Je haalt een bericht (ik geloof al een keer eerder) aan van het MT: "je loopt met open ogen in de val". Je zegt dat je daar aan went en steeds minder waarde aan gaat hechten, maar blijkbaar zit het je toch hoog. Niet hoog genoeg dat je trillend achter je pc zit, Knipoog maar het blijft wel knagen in je achterhoofd. Je kan het schijnbaar niet echt naast je neer leggen.
En verplaats je nu eens in bijv. Anya, die waarschijnlijk als moderator zijnde veel meer onredelijkheid tegenkomt in topic of per pb dan wij, de 'gewone' bokkers.

.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:22

Anya schreef:

Idd! Er is altijd na verloop van tijd wel iemand die iets op een Mod heeft aan te merken (niet alleen op mods trouwens). Dat voorkom je ook niet want er zal altijd wel eens ergens wrijving ontstaan. Maar om nu te stellen (zoals iemand hier deed) dat als er geen vertrouwen meer is een mod op moet stappen... vertrouwen van wie? Hoeveel personen? Of beter: Hoeveel personen moeten er geen vertrouwen meer in een mod hebben om een mod te laten opstappen? 1? 5? 10? een meerderheid van de bokkkers?

Bovendien is het nog steeds zo:

Wie een steen zoekt om mee te gooien vind er altijd wel ergens 1!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:43

dit is mijn laatse bericht in dit topic

@Carien: tegenwoordig de knop voor, eerst niet... daarbij heb ik geen vijanden. Of bokt moet al een slachtveld zijn, maar dan blaas ik gelijk de aftocht en ben vertrokken. Waar ik dus hard over aan het nadenken ben, niet dat ik denk onmisbaar te zijn, maar heb genoeg van kleinerende opmerkingen aan de ene kant en het net als of lalaforum aan de andere kant.

Mijn korte termijngeheugen werkt anders goed hoor... dus niets niet knagen. Een emmer drupt heel langzaam vol.
Als je regelmatig zulke opmerkingen te lezen krijgt van een (verschillende) mod, zou jij daar dan nog waarde aan hechten?

multi culturele interpretatie... daar bedoelde ik mee dat het ook aan het beestje kan liggen, de schrijfstijl dus. Anya bijv. vind mijn spreekwoorden gebruik niet prettig en mijn schrijfstijl confronterend. Dat is de eerste keer dat ik dat hoor, ben er mischien al wel tig keer voor "bestraft" terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.

Klaag ik? mischien wel.. er klagen er dus een paar meer... zou het lijken op een ijsberg? Klein stukje zichtbaar en de rest zit onder water.

@Hurricane: Het gaat er niet hoeveel hun vertrouwen opzeggen, het gaat er om hoe je er mee omgaat... Ik durf daar nog wel een stapje verder in te gaan.. Schijnbaar heeft BartVB ook geen 100% vertrouwen anders zou hij haar niet vragen of ze info lekt...
En verder heb ik voor mijzelf gesproken wat ik zou doen.... en niet gezegd dat zij op moest stappen, maar dat ik dan op zou stappen.

En als het MT nu eens lees wat er staat en vraagt in geval van twijfel dan komt het ook niet altijd over als of ze een stok aan het zoeken zijn om een hond te slaan Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 11:59

Of Bart deed dat wat eigenlijk direct gedaan had moeten worden: mij vragen. Direct vragen kan zo verhelderend zijn. Dat schrijf je zelf toch ook?

Oh en je hebt vergeten erbij op te schrijven dat ik dat niet per definitie een tekortkoming van je schrijfstijl vind hoor. Het was een constatering geen oordeel Knipoog

Maar we drinken er wel een bakkie op binnenkort Haha!
Gezellig!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:06

Anya schreef:
Of Bart deed dat wat eigenlijk direct gedaan had moeten worden: mij vragen. Direct vragen kan zo verhelderend zijn. Dat schrijf je zelf toch ook?

Oh en je hebt vergeten erbij op te schrijven dat ik dat niet per definitie een tekortkoming van je schrijfstijl vind hoor. Het was een constatering geen oordeel Knipoog

Maar we drinken er wel een bakkie op binnenkort Haha!
Gezellig!

echt het allerlaatste bericht in dit topic Bloos
Niet in een vertrouwenkwestie... dan doe je een mededeling en vraag je niet. Dat is een verschil.

Het was ook niet de bedoeling dat er gelezen werd dat jij dat een tekortkoming vind of vond. Ging om het feit dat ik dat niet wist en dat jij mij daar op attendeerde...

effe gillen en dan heb ik verse koffie gezet Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:21

greetje schreef:
Anya schreef:
Beste en niet zo beste mensen.

De toon is weer gezet. Slapen

Door jou ja... Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:08

Hmm Chestnut, ik geloof dat die opmerking en de reactie van Greetje daarop al een gepasseerd station was in dit topic.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:03

Alane schreef:
@Hurricane: Het gaat er niet hoeveel hun vertrouwen opzeggen, het gaat er om hoe je er mee omgaat... Ik durf daar nog wel een stapje verder in te gaan.. Schijnbaar heeft BartVB ook geen 100% vertrouwen anders zou hij haar niet vragen of ze info lekt...
En verder heb ik voor mijzelf gesproken wat ik zou doen.... en niet gezegd dat zij op moest stappen, maar dat ik dan op zou stappen.

En als het MT nu eens lees wat er staat en vraagt in geval van twijfel dan komt het ook niet altijd over als of ze een stok aan het zoeken zijn om een hond te slaan Knipoog

Bart dacht gewoon: effe checke! Haha!

Al verwacht je bepaalde dingen misschien niet van iemand als een derde de suggestie wekt van wel kan ik mij voorstellen dat je even bevestiging wilt ook al weet je voor jezelf eigenlijk al wat het antwoord is.