De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:29

Romkabouter schreef:
Lielle schreef:
dat kan het MT helemaal niet beoordelen als het over niet-bokkers gaat Pling

En daarom kun je het ook niet weghalen dus Pling

het argument van Anya is dat het NIET om een langlopende persoonlijke vete gaat, en ik zeg alleen dat zij dat niet kan beoordelen. Het kan dus wel of niet het geval zijn. En ik zie hier meer dan genoeg voorbeelden van aanvallen op niet-bokkers die aanzienlijk erger zijn dan dit originele bericht. HOPPA op AM is een mooi voorbeeld dus, zadelmarkt idem, BM stables een hele tijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:32

m.t.b. 1: dat klopt, je kunt niet alles weten, maar over het geheel genomen werkt het piepsysteem daar wel. Er komen dan veel PB's of mails binnen, waardoor je wellicht tot heroverweging over gaat.

m.b.t. 2: ik reageer meestal bewust niet in topics over de f&A-kampen omdat het hardnekkige gerucht gaat dat ik partijdig ben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:40

mbt 2: er zijn nog veel meer moddies Pling

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:47

Lielle schreef:
het argument van Anya is dat het NIET om een langlopende persoonlijke vete gaat, en ik zeg alleen dat zij dat niet kan beoordelen. Het kan dus wel of niet het geval zijn.

En daarom kan het topic dus ook niet weggehaald worden, omdat je dat niet weet.

Citaat:
En ik zie hier meer dan genoeg voorbeelden van aanvallen op niet-bokkers die aanzienlijk erger zijn dan dit originele bericht. HOPPA op AM is een mooi voorbeeld dus, zadelmarkt idem, BM stables een hele tijd.

Hoppa weet ik niet, maar de zadelmarkt topics hadden wel een hardnekkige neiging om heel snel op slot te gaan. Bovendien is zadelmarkt een bedrijf en is er geen sprake van persoonlijke vete. Als zadelmarkt normaal besproken werd gingen de topics ook niet dicht. Er is een verschil tussen persoonlijke vetes en bedrijven die bekritiseerd worden. De eerste gaan meteen op slot of weg, de laatste alleen als het richting laster gaat.
Tenminste, zo zou het moeten zijn vind ik.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:07

Heb er lang over na moeten denken of ik dit er wel op wilde zetten, maar toch wil ik ook graag even reageren, ik was namelijk een van die zogenaamde "kleinkinderen" die erbij zaten.
Ik ben niet partijdig, kan met beiden goed opschieten, maar als er kwalijke dingen over je gezegd worden, kan ik begrijpen dat dat pijn doet, en je je afvraagt waarom men dat zegt.
En natuurlijk hebben er 2 schuld waar 2 vechten, maar met 400 tegen 1 is ook niet eerlijk geloof ik toch Verward (dan refereer ik naar het desbetreffende topic op Fokt, ik snap trouwens niet dat men daar toelaat dat iemand zo de grond in wordt geboord).
Dan snap ik best dat je daar wat van zegt irl. Gewoon omdat het pijn doet!

Ik ben het dus eens met Anya.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:18

natuurlijk is dat vervelend, maar ik dacht dat het hier over een bokt topic ging?

@Rom, een bedrijf zwart maken dus wel, een persoon niet Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:23

Lielle schreef:
@Rom, een bedrijf zwart maken dus wel, een persoon niet Verward

Zodra een bedrijf zwart wordt gemaakt zou er een slot op moeten komen. (Wat volgens mij ook meestal gebeurd)
Er bestaat een verschil tussen een bedrijf zwart maken en kritiek op hun producten leveren dacht ik zo.
Niet al te selectief lezen hoor Knipoog

Vind je dat werkelijk zo raar dat personen niet en public neergemaaid mogen worden dan? Ik niet namelijk.
Tuurlijk kun je topics vinden waar dat wel gebeurd en er niets aan gedaan wordt. Daarvoor is TeM dus. Maar dat word dan weer als klikken gezien. Tja, waar blijf je dan als modteam Rolleyes
Bedrijven ook niet nee, maar produkten en/of diensten mogen wel bekritiseerd worden. Ongefundeerd de grond in stampen dan weer niet, maar dat is natuurlijk een grijs gebied Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:28

Sorry voor de spelfouten, ik kom er net achter dat ik maar 1x mag wijzigen Scheve mond

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:04

Vanaf heden mogen dus geen negatieve berichten meer geplaatst worden.

Als een TS meldt dat haar bijrijdster slecht rijdt en vraagt of ze haar wel of niet weg moet sturen,zou zo'n topic dus ook op slot gezet dient te worden. Aangezien de bijrijdster het waarschijnlijk niet fijn vindt om dat op het internet te lezen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:20

Kritiek moet altijd mogen. Maar dat is toch heel wat anders dan maar een beetje gal spuien over iemand zonder ongefundeerde argumenten?

Ik vind idd dat dat laatste niet ok is. Dat een willekeurig ander persoon dat wel acceptabel vindt en er een "daar moeten ze maar tegen kunnen" verhaal aanhangt is hun mening.

Voordat je iets negatiefs plaatst, waar dan ook over, kunnen mensen eerst zichzelf zuiveren van alle blaam.

Ja, ik ben een moraalriddel ja Clown

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:24

Aha, even een discussie buiten mijn gezichtsveld over iets dat in mijn eigen "achtertuintje" gebeurt.

Bij mijn aantreden heb ik al duidelijk gemaakt dat Fokkerij & Afstamming over onevenhoevigen (paarden en ponies) gaat en dus niet over mensen.

Als heel storend bijverschijnsel zijn mensen toch continu bezig om elkaar het leven zuur te maken. Dat slaat nergens op, maar is helaas niet een fenomeen wat door bokt is onstaan.

In lang vervlogen tijden, voordat de meesten van jullie zelfs wisten dat er een internet bestond, waren dezelfde zaken al aan de orde, maar dan gewoon in de menselijke communicatie rondom de keuringen, via de telefoon en op andere bijeenkomsten van fokkers. In mijn ogen zogenaamde fokkers die zich voordoen als mensen die het ras vooruit willen helpen, maar daarbij toch altijd aan zichzelf denken (ik wil mijn paard/pony voorop hebben staan, ik wil mijn hengst goedgekeurd hebben etc etc.). Daarbij denkt er helemaal niemand aan het collectieve belang (een beter paard/pony fokken), maar iedereen denkt maar ikke, ikke en de rest kan stikke. Men ziet fouten in de paarden van anderen en vergeet dat het eigen paard ook fouten heeft. De fouten in andermans paard worden tot levensdoelstelling verheven om weg te fokken, de fouten in eigen dier worden bestempeld als "niet relevant".

Mensen waarvan wij wisten dat ze niet objectief over goede ponies konden oordelen waren dus niet welkom bevonden bij ons. Ik kan kritiek goed verdragen, maar die moet wel opbouwend zijn. Iemand die roept dat onze merries naar de slager moeten en in één adem ponies met meer fouten verheerlijkt, moet echt eens de rasbeschrijving gaan lezen. Als die mensen vervolgens een goede pony hebben, zal ik de eerste zijn om dat te erkennen. Daarnaast geef ik geen mening over ponies tenzij daar expliciet om gevraagd wordt. Iedereen mag zijn/haar eigen dier mooi vinden, heb ik geen probleem mee.

Nu bestaat dus al sinds enige jaren bokt. Een Forum waarop mensen kunnen discussiëren over van alles en nog wat, met een klein onderdeeltje Fokkerij en Afstamming. In totaal zijn er 4 moderators aan de slag geweest, op dit moment ben ik weer in mijn uppie over. Ik heb in die paar jaren van alles gezien, varierend van klinkklare onzin, tot bedreigingen (met rechtzaken of al dan niet direct fysiek geweld).

Berichten die Off-Topic zijn, horen gewoon keihard op de mesthoop thuis. Zo simpel als wat. Bedreigingen, klinkklare onzin en dergelijke horen in de categorie.

Dan zijn er ook wat meer on-topic verhalen, met diverse gradaties van werkelijkheid. Iets dat waar is, kan ook op de mesthoop als het gewoon off-topic is. Als voorbeeld: als bokker A op FA verkondigt dat bokker B seksueel verkeer heeft met bokker C, dan hoort dat gewoon op de mesthoop thuis, ongeacht het waarheidsgehalte (wat altijd betwistbaar is, tenzij bokker A ooggetuige is Haha! ). Dat gaan dan over derden. Overigens zie ik nergens de rlevantie van menselijke relaties in. Ik kan heel goed van mening verschillen met mijn vrouw of verdere familie.

Verder is de fokkerij en afstamming zo'n breed gebeuren dat we nog weinig daarvan uitgediept hebben. Daar hoeft geen onzin bij. Daarnaast interesseert mij het ook niet of een fokker/eigenaar van een paard voor mijn part aan de cocaïne zit of vastzit jegens moord. Dat doet namelijk niks af een de (fok)kwaliteiten van het paard.

Nu is het als moderator om te beginnen ondoenlijk om alle posts te modereren. Ik ben niet de publieke censuur en ik ben ook geen babysit. Een eerlijke, openlijke dialoog moet mogelijk zijn. Ook kan ik met geen enkele mogelijkheid ieder woord op een schaaltje leggen en dan me verplaatsen in iedere bokker om te zien of iets al dan niet kwetsend, onwaar of irrelevant is. Er zal dus altijd rommel overblijven in topics.

Daarnaast voel ik me niet geroepen om in te grijpen in topics als daar niemand iets op tegen heeft. Goed, als ik zelf iets heel fouts tegen het lijf loop, zal ik het wel modereren, maar we hebben het meer over zaken die mij of niet opvallen of die ik niet lees. Soms gaan er ook 4 pagina's voorbij voordat ik iets zie.

Als er dan iemand zich gekwetst voelt en dat bij mij aanmeldt, zal ik dat ook behandelen. Dat wil niet altijd zeggen dat ook ieder akkefietje meteen aangepakt wordt.

Daarom hoop ik ook dat iemand altijd eerst even nadenkt of er niet gewoon gereageerd kan worden op iets, voordat er op TeM gedrukt wordt. Met name als iemand onwaarheden verspreidt. Het helpt veel meer dat iemand met kennis van zaken weerwoord geeft dan dat we het op de mesthoop gooien. Iets wat op de mesthoop gegooid wordt, is namelijk altijd gezien door een x aantal bokkers, die dat al dan niet ook gecopieerd hebben. Iets wat je opschrijft of hardop zegt, kan altijd verder verteld worden. Dat we iets naar de mesthoop gooien wil hooguit zeggen dat we geen waarde hechten aan de boodschap in die posts.

Dus: simpele samenvatting:
1) F&A gaat over paarden en ponies
2) Gaarne objectieve stellingen plaatsen
3) 99% van de zaken die hier gepost zijn meningen (geen feiten)
4) Als iemand onzin plaatst, geef dan op een waardige manier aan dat hetgeen geplaatst is, weinig met werkelijkheid heeft te maken met natuurlijk een motivatie.
5) Als iemand echt buiten het boekje gaat, sein dan gewoon de moderators in (TeM of PB)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:15

Anya schreef:
Inderdaad de persoon (en groep) waarover met regelmaat topics verschijnen reageert niet altijd slim, hapt, zet zichzelf soms neer als 'enige fokker met een gefundeerde mening', maar ik heb die persoon er nog nooit op kunnen betrappen en topic te starten met de melding: "bokker x van F&A" was zo vreselijk irritant vandaag.

Dat zegt dan meer over bokker X dan over de persoon in kwestie....

Anya schreef:
Dit kinderachtige gedrag van beide kanten heeft o.a. geleid tot het 'kampentopic' op F&A. Met de bedoeling om zaken te kunnen uitspreken. Dat is niet gelukt.

Het is alleen jammer dat het MT nog steeds oogklappen op heeft... Hoe kan het toch dat het groepje anti Sarabande (laten we dan ook maar gelijk man en paard noemen.) steeds groter wordt? Zouden die mensen uit dat groepje nu allemaal spontane verstandverbijstgering hebben en allemaal afgaan op "horenzeggen" verhalen? of praktijkervaring.???? Vreemd dat er steeds meer mensen zijn die een aanvaringen met SB hebben... ligt dat dat allemaal aan die andere personen?
Van die langgeleden vete weet ik helemaal niets af... Heb alleen ooit een keer mijn mening gegeven en *boem* werd gelijk in een hokje geduwd....

Anya schreef:
Sterker nog: beide kampen verwijten mods van bokt dat ze "in het andere kamp zitten". Dat ze aan vriendjespolitiek doen. Er gaan ook met regelmaat geruchten dat mods info van moderatorpraat zouden doorgeven aan een van de kampen.

Goh vreemd of niet? was er ook niet een moddie die 1 van de 2 kampen geadviseerd heeft te zwijgen? Als jij mij kunt uitleggen hoe je iets uit kunt praten door te zwijgen.....

Anya schreef:
Dat gerucht gaat over mij. Laat duidelijk zijn dat ik dat niet doe. Maar inderdaad betreffende bokker post ook in een topic waar ik veel post. En is daar overigens een bokker met normaal postgedrag. Ken ik die bokker? Nee. Ik heb deze bokker zelfs nog nooit ontmoet.

Waar 2 vechten hebben 2 schuld... waar rook is is ook vuur... denk ik dan maar.

Anya schreef:
Wel heb ik inderdaad wel eens betreffende bokker verdedigd. Bijvoorbeeld op de momenten dat het begint te voelen als een hetze. Daarbij altijd benadrukkend dat betreffende bokker zelf ook niet altijd lief is. Als iemand al op zoek zou gaan naar een zeer partijdige mod in deze, dan zou ik de blik eerder op fokt.nl richten. Waarvan aktie.

Hand in eigen boezem steken en niet altijd wijzen naar een ander, dat siert de mens die onpartijdig is.

Anya schreef:
In een dergelijke lang slepende situatie van jaren, waarbij oplossingen niet voorhanden zijn en veel mensen 'van beide kampen' betrokken zijn en onnodig worden gekwetst heeft het modteam ervoor gekozen dit topic te verwijderen i.p.v. op slot te zetten.

Dat is nu juist het probleem was geen probleem dat al jaren sleepte, het was een verslag van een moment, van mensen die niet wisten met wie ze te maken hadden..... en vreemd is het toch wel dat zonder namen te noemen half bokt gelijk wist over wie het ging. Zegt dus meer over de "dader" dan over de TS

Anya schreef:
Arbitraire actie inderdaad aangezien een dergelijk topic op fokt wel mag. Ik vraag me zelf af waar de grens ligt tussen een fijne uitlaatklep bieden en het kwetsen van een ander. Volgens de wet mag het, dan blijft moraal over. Die ligt bij mij dus anders. Dat is vaker zo in Nederland.
Er al eens over nagedacht dat dit soort opmerkingen net zo kwetsend kunnen zijn voor de mensen die posten op fokt?
Dat de "reacties" van SB mischien wel kwetsender zijn dan de reacties gegeven op fokt, bokt of welk forum dan ook? Is heel fijn dat mensen versleten worden voor dom enz...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:22

@JoostvanGestel: compleet offtopic en niet relevant voor dit topic omdat het ging over iets wat iemand heeft meegemaakt op een evenement, wat dus gewoon verwijderd is. En dat bewuste topic stond op Algemeen ipv verslag van de dag...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:26

Tja Alane. Jij hebt gewoon een andere kijk op de zaak dan ik. Dat kan gebeuren. Kan me niet herinneren dat ik je ooit voor dom heb versleten.

Ik heb verschillende partijen in verschillende kampen aangeraden te zwijgen. Immers, waar kennelijk geen oplossing meer mogelijk is, is hooguit naast elkaar co-existeren een optie. Dat is de strekking van mijn advies. Een advies dat ik overigens wel vaker gebruik waar mensen elkaar zo duidelijk in de weg zitten.

Misschien niet aardig van mij om een vergelijk naar foktmodereren te maken, maar ik was toch bezig mijn mening te geven en de moderator van fokt verwijt ons partijdigheid en stiekem fokt bezoeken onder kennelijk niet eigen namen. Ik vind dat ik daar op mag reageren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:36

Anya schreef:
Tja Alane. Jij hebt gewoon een andere kijk op de zaak dan ik. Dat kan gebeuren. Kan me niet herinneren dat ik je ooit voor dom heb versleten.
Zeg ook niet dat jij dat gedaan hebt maar het gebeurd regelmatig op FA, als je het meld dan wordt dat ook nog eens afgedaan als ACH.....
en mischien heb ik wel een meer onpartijdige blik dan een ander...
het is toch van den zotte dat iedereen zich maar moet aanpassen aan 1 bokker... dat iedereen maar de schouders op moet halen en haar gedrag moet tolereren? Zeg je wat terug en hup je wordt in een hok gedouwd en beschuldigd van het onderhouden van een jarenlange vete...
Weet je wat zo jammer is? Dat de ervaring van SB juist zo leerzaam kan zijn voor een beginnende maar ook een ervaren fokker... en dat ik momenteel geen greintje respect meer over heb voor haar en alleen nog medelijden heb voor haar geetestoestand....

Anya schreef:
Ik heb verschillende partijen in verschillende kampen aangeraden te zwijgen. Immers, waar kennelijk geen oplossing meer mogelijk is, is hooguit naast elkaar co-existeren een optie. Dat is de strekking van mijn advies. Een advies dat ik overigens wel vaker gebruik waar mensen elkaar zo duidelijk in de weg zitten.
Het is alleen jammer dat altijd hetzelfde kamp de schuldige is, het op hun dak krijgt en van alles verweten wordt...

Aangeraden of gebanned? Kan me ook nog vaag herrineren dat er iemand gebanned werd omdat die persoon ook zijn/haar mening gaf...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:48

Romkabouter schreef:
bedrijf zwart wordt gemaakt zou er een slot op moeten komen. (Wat volgens mij ook meestal gebeurd)
Er bestaat een verschil tussen een bedrijf zwart maken en kritiek op hun producten leveren dacht ik zo.

Kan ook beide (en dat was een verslag van de dag: een bezoekje aan zadelmarkt)... kritiek op de spullen, personeel de grond instampen en het bedrijf wordt geheel zwart gemaakt... een slotje erop en dan een sticky van maken... met bij de link *tip* neerzetten..
Dat is de juiste weg...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:58

Volgens mij ben jij één van die bokkers die uitstekend in staat is haar mening te geven. Kan me niet herinneren dat je daarvoor ooit een ban o.i.d. hebt gehad. Kennelijk is het de toon die de muziek maakt.

Jouw visie op wie de enige boosdoener van F&A is, kan ik helaas niet delen. Simpel omdat andere bokkers (en niet eens persé F&A-ers) daar weer een andere mening over hebben. En dan kom je toch weer terug op het kampentopic.

Over die kampen heb ik overigens geschreven. Soms zit je opeens tegen wil en dank in een kamp. Zonder dat je het weet. Dat kan maar zo in de wondere wereld.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:00

Citaat:
Het is alleen jammer dat altijd hetzelfde kamp de schuldige is, het op hun dak krijgt en van alles verweten wordt...

Sorry. Hier moet ik inmiddels wel een beetje om lachen. Je wilt niet weten hoeveel verschillende menen uit verschillende kampen het modteam het zelfde verwijt geven. Wij zijn altijd gemeen tegen de zelfden en pakken nooit de boosdoeners aan en v.v.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:33

Anya schreef:
Citaat:

Sorry. Hier moet ik inmiddels wel een beetje om lachen. Je wilt niet weten hoeveel verschillende menen uit verschillende kampen het modteam het zelfde verwijt geven. Wij zijn altijd gemeen tegen de zelfden en pakken nooit de boosdoeners aan en v.v.

Wat ik constateer is, dat een ieder die het tegen sb, haar kleinerende en denigrerende toon ,van posten opgenomen heeft,is geband of kreeg een stroom van waarschuwingen . Boos!

En dat geeft iritatie, het meten met 2 maten . Clown

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:41

arie53 schreef:

Wat ik constateer is, dat een ieder die het tegen sb,
haar kleinerende en denigrerende toon ,van posten
opgenomen heeft,is geband of kreeg een stroom van waarschuwingen . Boos!

En dat geeft iritatie, het meten met 2 maten . Clown

Wat ik hier nu zie is dat er eens gepraat wordt over de manier van posten en niet over de persoon zelf, dus persoonlijk gezien.
De meeste mensen kennen elkaar in het dagelijkste leven niet eens persoonlijk maar rekenen elkaar af op de manier waarop dingen gepost worden.
Ik bedoel, misschien bent u (ja, ik ben nog netjes opgevoed en spreek oudere mensen nog met u aan Knipoog ) in het dagelijkse leven ook wel een aardige vent Arie53........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:50

Wat jij niet KUNT constateren Arie, is dat veel mensen vanuit verschillende 'kampen' meerdere keren zijn aangesproken op hun toon, waarschuwigen e.d. hebben gehad. En ook hier geldt weer: wat jij hier aangeeft als vervelend, wordt net zovaak ook door de andere partij gebruikt. Of wil je zeggen dat op meerdere forums pagina's volpennen over iemand en daarbij gebruik maken van diverse door de topicschrijvers als lollig omschreven beeldspraakvormen niet vallen onder de noemers die jij aangeeft. Wil je dat werkelijk zeggen?

ik constateer de topics doorlezend
- irritant gehakketak van verschillende partijen (over en weer)
- bewust plaatsen van foto's en woonplaatsen
- bewust topics starten die op de persoon spelen
- topics starten waarbij en passant andere bokkers ook een sneer krijgen omdat ze toevallig in aanwezigheid van een kamp zijn, het paard van een kamp rijden, een paard van een bepaald stamboek hebben.
- bewust (van beide kanten uit) uitleggedrag waarom de andere partij volledig fout is, en de eigen partij de gebeten hond.

Ook nu weer trouwens.
Ik blijf dat echt beneden de waardigheid van volwassen mensen vinden. Zeker omdat in beide kampen genoeg fokkerij-kennis zit om een boek of wat te kunnen vullen.

En dat geeft irritatie Arie53. Omdat er eigenlijk geen mod is die zin heeft in deze onverkwikkelijke al jaren slepende vete te stappen. En omdat iedere partij zichzelf zo boven alle blaam verheven voelt.

Blegh. Zoekt kotssmiley.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:14

Anya schreef:
Wat jij niet KUNT constateren Arie, is dat veel mensen vanuit verschillende 'kampen' meerdere keren zijn aangesproken op hun toon, waarschuwigen e.d. hebben gehad. En ook hier geldt weer: wat jij hier aangeeft als vervelend, wordt net zovaak ook door de andere partij gebruikt. Of wil je zeggen dat op meerdere forums pagina's volpennen over iemand en daarbij gebruik maken van diverse door de topicschrijvers als lollig omschreven beeldspraakvormen niet vallen onder de noemers die jij aangeeft. Wil je dat werkelijk zeggen?

ik constateer de topics doorlezend
- irritant gehakketak van verschillende partijen (over en weer)
- bewust plaatsen van foto's en woonplaatsen
- bewust topics starten die op de persoon spelen
- topics starten waarbij en passant andere bokkers ook een sneer krijgen omdat ze toevallig in aanwezigheid van een kamp zijn, het paard van een kamp rijden, een paard van een bepaald stamboek hebben.
- bewust (van beide kanten uit) uitleggedrag waarom de andere partij volledig fout is, en de eigen partij de gebeten hond.

Ook nu weer trouwens.
Ik blijf dat echt beneden de waardigheid van volwassen mensen vinden. Zeker omdat in beide kampen genoeg fokkerij-kennis zit om een boek of wat te kunnen vullen.

En dat geeft irritatie Arie53. Omdat er eigenlijk geen mod is die zin heeft in deze onverkwikkelijke al jaren slepende vete te stappen. En omdat iedere partij zichzelf zo boven alle blaam verheven voelt.

Blegh. Zoekt kotssmiley.

Begin me nu toch wekelijk af te vragen waarom je zo uit de slof schiet Anya?
Eelijk gezegd schrik ik een beetje van de agressie die je toont door je woord en zin gebuik naar andere bokkers toe...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:29

Jij interpreteert hier agressie Alane. Die zit er niet in. Behalve dan dat ik best wel moe wordt van dit terugkerende onderwerp. Dat probeer ik wel weer te geven. Maar wees gerust: ik ben nog niet in de "maai met boze armen volledig van de wereld van boosheid om me heen-stand" Clown

Ik reageer op het steeds terugkomende "ja maar hullie-effect" van F&A.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:30

Waarom zijn al dit soort dingen niet naar boven gekomen toen er een speciaal topic was waar je alles kon neerzetten wat je irriteerde?
Toen deed bijna niemand zijn mond open.
Wat me verder ook stoort is dat er op het topic van Fokt weer allerlei dingen worden aangehaald die niets met het incident te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld of het paard nu wel of niet punten heeft gelopen en hoeveel berijders het wel niet gehad heeft.

Het stoort mij ook verschrikkelijk dat je gelijk in een kamp wordt gedwongen als je je eigen mening geeft. Volgens sommigen kan dat absoluut je eigen mening niet zijn maar ben je opgestookt door iemand.
Ik wil helemaal niet tot een kamp behoren, ik wil gewoon mijn eigen mening kunnen geven.
Het enige wat me opvalt aan deze zaak is dat er maar een 'kamp' is die probeert iemand in het openbaar tot op de grond toe af te branden.
Wat is er toch zo moeilijk aan elkaar negeren? Het lijkt bij sommigen wel alsof hun hele leven om dat ene persoon gaat, tis bijna triest.

En degene die dit alles ooit heeft opgestart zit zijn eigen kapot te lachen. Die heeft precies wat hij wilde, en mensen trappen er nog in ook.
Hoe dom kun je wezen Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:32

Alane schreef:
... alleen nog medelijden heb voor haar geestestoestand....

teruglezend is dit een opmerking die ik niet had mogendenken laat staan plaatsen.
En bied dan ook hiebij mijn oprechte excuses aan voor deze opmerking...