Schaduwaccounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Re: Schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:13

Zo'n slecht idee vind ik het niet van RK Tong uitsteken .

NU het weer officieel schijnt te zijn: welcome back Mytens Cool .

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:35

zoekie schreef:
BartVB schreef:
Dit is IMO niet waar. Voorbeeldje van iemand die na een permanente ban toch weer op Bokt zit is b.v. Mytens.

Cool

Ik wist het ik wist het.

Welcome Back Mytje Doei!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:27

En ik maar denken dat echt niemand het wist.

Nog wel een Pennynaamaccount aangemaakt Haha!

thx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:56

Nou sorrie hoor dit vind ik dus echt belachelijke onzin.

Iemand mag met een schaduwaccount gewoon doorgaan omdat hij zich gedraagt???? Dus de hele tijd zit je met het idee dat je een ander voor je hebt te bokken? Die persoon lacht zich rot en het boktmanagement weet dit? Dan word je toch gewoon in de maling genomen.

SP had zich ook gedragen, alhans nog wel, maar kon het niet laten om zijn cover-up op te blazen. Zie dat eigenlijk als stoute kinderachtigheid, maar ja.Ik heb dus helemaal niks met SP, kom ook niet voor hem op, maar ik vind dit zo krom. Dus zo iemand moet dus steeds moeite doen om niet door de mand te vallen, anders zijn de rapen gaar. Iedereen denkt dat zus en zo niet meer bokt zit en dan blijk je gewoon in de maling genomen te worden door wel met die persoon te bokken, ook als je het niet wilt..... Dus die vrienden-vijand lijst is een sof....

Maf hoor, ik heb zo iemand liever gewoon met met de oude welbekende naam voor mij. IRL heb ik met sommige mensen iets, waardoor ik die personen bewust nooit meer opzoek, bij bokt is dit natuurlijk niet zo,maar ik kan door de bekendheid ervoor kiezen even te laten lopen. Nu dus niet meer.

Geen wonder dat bokt zo groot is, ga gauw tig schuduws aanmaken. Haha, werk niet meer op kantoor, anders zou ik tig ip-adressen tot mijn beschikking hebben. }>

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:06

BartVB schreef:
runningkawa schreef:
je had ook het account van Mytens kunnen openen
Haar een nieuwe kans kunnen geven onder haar naam...

Ik zei al: We doen het nooit goed Haha!

Maar dat is toch veel handiger, dan altijd al die bokkers die geband zijn die dan onder een schaduwaccount zitten... Geef ze gewoon hun eigen account terug, en wis de schaduw?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:18

russel, het verschil is gewoon dat SP nog geen permanente ban had en dus eigenlijk nog maar een paar daagjes hoefde te wachten. Terwijl iemand als Mytens een permanente ban had en heel lang heeft gewacht voor ze terug kwam.
Het verschil zit hem dus in het woordje 'permanent'.
Apart, maar van de andere kant ook begrijpelijk. Had SP niet zo opgeschept van: "Ik mag hier niet zijn, maar ik ben er lekker toch en je kunt er niks tegen doen". Dan had hij gewoon terug kunnen komen aan het einde van z'n ban. Maar door dit te doen, liet hij Bart geen andere keus IMO.
Mytens is eigenlijk nooit echt opgemerkt, omdat ze heel lief pennymeisjesachtig deed Knipoog . Die vroeg dus ook gewoon niet om een ban van dat SA.

Maar goed, dit is nu al door heel veel mensen gezegd, dus eigenlijk herhaal ik alleen maar.

Verder vind ik trouwens wel dat die SA's best teruggezet mogen worden naar hun gewone namen. Scheelt ook weer in de namen én dan weet je tenminste weer wie je voor je hebt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:07

ik wil best mijn eigen oude naam terug hoor.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:45

Ik zal het terug komen onder de eigen naam eens in de groep gooien.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:16

zoekie schreef:
ik wil best mijn eigen oude naam terug hoor.

Mogen we dan ook de stapmolen terug? Cool

Sorry beetje offtopic Clown

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:17

pfff... wat een gemuts af en toe op bokt... Heb nu beide topics gelezen (waar ik mij overigens wel zo'n dik half uur mee vermaakt heb.. Haha! ) en het verbaasd mij dat er zo weinig gezegd word in meer dan 10 pagina's verdeeld over 2 (!) topics... Vanwaar deze drift voor "gerechtigheid" op Bokt?

Ik ben het eens met de gezegde "regels zijn regels" maar er blijven uitzonderingen waar de regels anders toegepast worden omdat dit voor iedereen het beste is. En zeg nou eerlijk.... waarom niet?

Waar ik wél vanuit ga is dat de meeste zware beslissingen genomen worden door een groot deel van het moderatorsteam en niet door Bart alleen. Helemaal uitzonderingen worden met z'n allen overlegd lijkt mij.
Waarom dan Bart steeds zo persoonlijk aanvallen? (in het geval dat je dat niet doet... sorry... maar het komt iig zo op mij over)

Ach ja... nu muts ik toch gezellig met jullie mee... Haha!...ik kon het ook niet laten...

Cheers! Vork

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:27

Ik heb de hele affaire met sp niet gevolgd dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik vind wel dat wanneer iemand een tijdelijke ban heeft zich daar aan moet houden en kom je terug als met een schaduw account dan riskeer je dat.

Ik vind wel dat die regel voor iedereen moet gelden dus iedereen die terug komt met een schuduw account moet gelijk geblokeerd worden en niet zoals door bart is gezecht gedoogd worden als ze zich gedragen want dan kan sp dus nu ook terug komen.

Je moet duidelijk zijn in de regels en voor iedereen het zelde anders kan je de regels wel in de vuilnisbak gooien.
ik vind het overgens wel erg streng hier op bokt een pittege discusssie moet kunnen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:15

dobbel schreef:

Ik vind wel dat wanneer iemand een tijdelijke ban heeft zich daar aan moet houden en kom je terug als met een schaduw account dan riskeer je dat.

Ik vind wel dat die regel voor iedereen moet gelden dus iedereen die terug komt met een schuduw account moet gelijk geblokeerd worden en niet zoals door bart is gezecht gedoogd worden als ze zich gedragen want dan kan sp dus nu ook terug komen.

Je moet duidelijk zijn in de regels en voor iedereen het zelde anders kan je de regels wel in de vuilnisbak gooien.
ik vind het overgens wel erg streng hier op bokt een pittege discusssie moet kunnen.

schuduw account = schaduwaccount
geblokeerd = geblokkeerd
gezecht = gezegd
overgens = overigens
pittege = pittige

Sorry hoor Verdrietig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:20

zoekie schreef:
dobbel schreef:

schuduw account = schaduwaccount
geblokeerd = geblokkeerd
gezecht = gezegd
overgens = overigens
pittege = pittige

Sorry hoor Verdrietig

verbeter je altijd van iedereen de fouten ik weet dat ik slecht ben in de nederlandse taal Bloos

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:21

Eerder in dit topic werd gevraagd of een hoofdaccount niet geunband zou kunnen worden als de bokker toch weer toegelaten wordt na een permanente ban.
Ik had daarop geantwoord dat ik eht even in de groep zou gooien. Dat heb ik gedaan en lees hier onder het resultaat:

We hebben in het modteam overleg gehad over het eventueel unbannen van het hoofdaccount als iemand bij een permanente ban terug wil komen en zijn/haar post gedrag aanpast.

We hebben de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en zijn tot de volgende conclusie gekomen.

We unbannen een account niet.
Wanneer iemand terug komt en het is geaccepteerd door het moderatorteam, kan die persoon een nieuwe start maken.
Doordat de persoon een nieuwe naam heeft, wordt er niet automatisch een negatief beeld geschept over de bokker en op die manier kan die persoon dus echt een tweede kans krijgen.

Overigens betekent dit natuurlijk niet dat iedereen die tijdens een permanente ban een nieuw account aanmaakt, automatisch geaccepteerd wordt.
De ban is niet voor niets uitgedeeld. Wanneer er dus geen gedragsverandering plaats zal vinden, wordt iemand dus ook niet (langer) toegelaten.
Wanneer iemand wel bereid is om zich aan te passen naar wat op Bokt wel van je verlangd wordt, kan er altijd over gepraat worden.
Maak dan niet een schaduwaccount aan, veel handiger is natuurlijk om even een mailtje te sturen naar het beheer of iemand uit het moderatorteam, met het verzoek om toch weer te mogen bokken.
Wij gooien dat dan in de groep en dan hoor je van ons wat er besloten is Knipoog

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:33

maar nu is het dus overduidelijk dat als je een PERMANENTE ban hebt geklregen, dat je na een tijdje met een shaduwaccount opnieuw kan beginnen.. Scheve mond
Waarom dan een permanente ban uitdelen? En hoe weet je zeker dat diegene die na een p. ban een SA opent hier een mail over stuurt naar een mod? Als ze daar later achterkomen en je gedraagt je gewoon dan is het ook geen probleem.. hier wordt het niet echt duidelijker op.
En ik vind het ook krom dat zo iemand dus terug kan komen en je dus niet weer dat die persoon terug is, terwijl je er mss wel mee aan het bokken bent.. Scheve mond

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:52

Blackje schreef:
En ik vind het ook krom dat zo iemand dus terug kan komen en je dus niet weer dat die persoon terug is, terwijl je er mss wel mee aan het bokken bent.. Scheve mond

Zoekie = [***]
Mytens = zoekie

Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:53

zoekie schreef:
Blackje schreef:

Zoekie = mytens
Mytens = zoekie

Haha!

ik hoop dat je nu gelukkig bent

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:01

dobbel schreef:

Ik was al gelukkig maar ik ga niet liegen tegen mensen.
Als de een wilt dat ik mijn oude naam terug krijg en de ander niet boeit me dat weinig hoor.
Ik vind deze naam best, maar als mensen bang zijn dat ze niet weten met wie ze praten. Wil ik dat best melden, en zoals je al kan lezen in dit topic was dit al eerder verteld.
Het blijkt nu dus dat anderen er meer problemen mee hebben dan ikzelf.

Ik vind het allemaal best, ik bok gewoon normaal door onder Zoekie account en neem aan dat iedereen mij gewoon lekker met rust laat Cool
Dus bij deze!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:07

zoekie schreef:
dobbel schreef:

Ik was al gelukkig maar ik ga niet liegen tegen mensen.
Als de een wilt dat ik mijn oude naam terug krijg en de ander niet boeit me dat weinig hoor.
Ik vind deze naam best, maar als mensen bang zijn dat ze niet weten met wie ze praten. Wil ik dat best melden, en zoals je al kan lezen in dit topic was dit al eerder verteld.
Het blijkt nu dus dat anderen er meer problemen mee hebben dan ikzelf.

Ik vind het allemaal best, ik bok gewoon normaal door onder Zoekie account en neem aan dat iedereen mij gewoon lekker met rust laat Cool
Dus bij deze!

ik vind alleen dat waneer jij dus gedoogd wordt de anderen dat ook moeten mogen. Maar volgens mij is dat niet het geval en dat klopt niet dat is mijn mening ik gun iedereen de fun van het bokken en ik vind het persoonlijk ook een beetje overdreven om bokkers permanent te bannen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:07

oké maar ik ben een jaar ofzo weggeweest, en ik denk dat de 'anderen' dat niet hebben volgehouden Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:12

Mickey schreef:
We unbannen een account niet.
Wanneer iemand terug komt en het is geaccepteerd door het moderatorteam, kan die persoon een nieuwe start maken.
Doordat de persoon een nieuwe naam heeft, wordt er niet automatisch een negatief beeld geschept over de bokker en op die manier kan die persoon dus echt een tweede kans krijgen.

Dit lijkt me een hele goede reden om het zo aan te pakken. Anders zijn er vast en zeker mensen die zo iemand geen eerlijke tweede kans geven.
Ik vind het goed als mensen na een langere periode een tweede kans krijgen, kunnen ze zich alsnog niet gedragen dan lijkt me wel dat een permanente ban echt permanent wordt.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:47

zoekie, ik had het niet specifiek over jou hoor Knipoog
meer in het algemeen en ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:22

Ben ik eigenlijk nu wel benieuwd wat dan de stelregel is mbt wegblijven.
SP heeft nu een perm ban, mag ie dan nu ook alweer terugkomen onder een andere naam? Of mag ie dat over een week of een maand?

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:36

zo.. heb me door de topics heel geworsteld..
en stond echt helemaal versteld! Nagelbijten / Gniffelen

in mijn veronderstelling was bokt een gezellig forum. met duidelijke regels en goede controle. (wat ik erg fijn vind) Bloos
tuurlijk zitten er mensen tussen die ik niet graag "mag" maar ik negeer hun posts gewoon.

maar als er iemand een ban krijgt dan is daar een reden voor.
misschien niet de reden die jij gegrond vind. (misschien ben je daarom ook wel geen beheerder of mod Knipoog ) over de schaduwaccounts bestaat best een boel onduidelijkheid.

maar daar valt toch wel uit te komen. lijkt mij...

verder wil ik nog even kwijt dat ik vind dat het team van bokt goed werk doet OK dan! en er zullen altijd mensen zijn die daar anders over denken...

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:41

Kilian schreef:
verder wil ik nog even kwijt dat ik vind dat het team van bokt goed werk doet OK dan! en er zullen altijd mensen zijn die daar anders over denken...

en dat vind ik nou ook! Ik heb er zelf ook ervaring mee, je doet iets vrijwillig, 't kost je heel veel tijd, maar niemand die dat opmerkt ofzo... nee alleen de negatieve punten worden opgemerkt...

In dat soort situaties moet je natuurlijk altijd voor ogen houden dat de kritiek niet persoonlijk bedoeld is... (al twijfel ik een beetje in dit geval... >;) ) en dat het meestal wel heel erg gewaardeerd wordt wat je doet....

Maar toch nog even: Moddie's ik waardeer jullie!

ontopic: ik denk dat dat van die schaduwaccounts onmogelijk is om het iedereen naar hun zin te maken, maar ik denk ook niet dat dat nodig is

edit: smilie doet 't niet, maar ik bedoel de smilie met opgetrokken wenkbrauwen