Bokt in slaapstand ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:15

Ja hoor, van mij wel Haha!

En Rainie, die die-hard bokkers houden we ook als Bart de boel beheert en er geld voor gaat vragen Haha!

Geen CGJ12 voor nodig Schijnheilig

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:16

Cassidy schreef:
Ja hoor, van mij wel Haha!

En Rainie, die die-hard bokkers houden we ook als Bart de boel beheert en er geld voor gaat vragen Haha!

Geen CGJ12 voor nodig Schijnheilig

Klopt, ook het survival of the strongest Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:26

Als Bart dan een "substantiële"bijdrage vraagt schoont het penny-bestand misschien wel op.

Maar als ik kijk naar het gemiddelde ringtone-download rate van een doorsnee Penny hoesten die ook zo 100 euro in de maand op.............. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:26

Of moeten we dan gaan bijdragen naar draagkracht........... Nagelbijten / Gniffelen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:27

Hmmm... Zei jij eerder niet dat internetters afhaakten als ze moeten betalen? Je spreekt jezelf tegen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:27

Maar een ringtone is nog iets om mee te pronken, en mee te kunnen doen met de rest van de klas/groep/vriendenkring.
En bokt is dat toch niet...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:39

Cassidy schreef:
...
Ik denk dat je van die 6000 aanbidders erg weinig gaat overhouden mocht bokt wel in andere (lees jou) handen overgaan...Lips are sealed

Mocht Bokt.nl ooit in handen komen van CGJ12, dan blijf ik hier gewoon rondhangen als een soort van ramptoerist Cool
Daar heb ik wel een stevig bedrag voor over.

Dus, CGJ12, doe BartVB maar een bod... Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:59

Sylvia schreef:
Hmmm... Zei jij eerder niet dat internetters afhaakten als ze moeten betalen? Je spreekt jezelf tegen...

Welnee.......

Ik ben alleen even hardop aan het redeneren wat de voors en tegen zijn........

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:15

Joyce schreef:
Ik kan dit gewoon bijna niet geloven... Maar het zal wel >;)

Ik ook niet, maar ik snap ook niet waarom Bart dan vrijwillig zo'n onwaarschijnlijk hoog bedrag zou betalen voor een uit de hand gelopen hobby? Hoe bekostigt hij dat in G*dsnaam?

Natuurlijk geweldig voor alle bokkers dat hij dat doet!, maar waarom Bloos!

Ontopic; bokt is bij mij ook al weken verschrikkelijk traag en het haalt mijn bokplezier behoorlijk omlaag Lips are sealed. Zou ook liever een bedrag per maand betalen en dan gewoon weer fijn kunnen bokken dan dit .

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 20:54

Om even terug te komen op waar het echt over ging ( i.p.v dat gewauwel van Gj-nog-wat die zichzelf als beheerder van bokt droomt Schijnheilig ) :

Ik zou inmiddels best willen betalen ( wilde dat eerder niet ) , je betaalt immers ook voor de voetbalclub, de ponyclub, de handbalvereniging, een biertje in de kroeg...

Allemaal dingen die je voor je plezier doet, en waar je toch voor betaalt. Ik bok voor mn plezier en wil daar best wat voor neerleggen, máár ( jaja die komt toch altijd Haha! ) dan wil ik wel de zekerheid dat het ook echt goedkomt, en die zekerheid is er niet.

Om mn voorbeelde terug te halen : in de kroeg betaal je voor een biertje, en die krijg je, op de ponyclub betaal je voor lessen, en die krijg je.

Hier zou ik kortgezegd betalen voor een goedlopende site, die snel is, geen foutmeldingen geeft, en het gewoon netjes doet... maar de vraag is : Krijg ik dat ook ?

dus vandaar dat ik wat huiverig ben over betalen, wil het best doen, maar niet voor iets waarvan ik niet weet of het zeker goedkomt en het mijn plezier ( waar ik dan voor betaal ) ten goede komt

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:38

Cassidy schreef:
Wat denk je dat je tegenwoordig voor bandbreedte kwijt bent? Tel dan de afschrijving van de server en de software bij, en het feit dat er iemand moet beheren? Hoe duur denk je dat tegenwoordig een systeembeheerder is?

Vind je het heel gek dat ik 1500 euro per maand wel heel erg veel vind?

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:41

grassie schreef:
Ik ook niet, maar ik snap ook niet waarom Bart dan vrijwillig zo'n onwaarschijnlijk hoog bedrag zou betalen voor een uit de hand gelopen hobby? Hoe bekostigt hij dat in G*dsnaam?

Natuurlijk geweldig voor alle bokkers dat hij dat doet!, maar waarom Bloos!

Idd... Dat vraag ik me ook af. Ik zou zelf toch echt niet iedere maand het hoge bedrag van 1500 euro per maand zonder reden, op tevreden bokkers na, neer willen leggen. Niet eens kunnen. Het is zoveel geld, dat ik er niet bij kan dat hij dat zomaar doet, en dat het dus echt zoveel geld per maand kost.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:34

Geheim zijn de kosten niet, die heb ik ook al meerdere malen voorgerekend de afgelopen keren. Belangrijkste is de hosting plus bandbreedte (iets van 300 euro per maand als je wat budgetbewust shopt) en dan nog zo'n 150 euro per maand aan afschrijving voor de servers. Dat is dus iets van 450 euro per maand (exclusief BTW). Dan is het dus zo dat je nog geen systeembeheer hebt en je krijgt ook niets betaald voor alle tijd die zit in het afhandelen van ruzies, het fixen van vage problemen, het beantwoorden van PBs, het bijhouden van TeM, etc, etc.

Bokt.nl is idd een testplatform voor de phpBB software maar daar wordt ik niet bepaald rijk van aangezien phpBB helemaal gratis is. phpBB is niet bepaald een commercieel project.

Hoe ik het kan betalen? Simpel, door Ime. Ime heeft een bedrijf met de faciliteiten (hosting en bandbreedte) en hij heeft tot nu toe ook nog vrijwel alle hardware gesponsored. Dus als je bedrijf een nieuwe website nodig heeft: www.caret.net Haha!

Zonder Ime was Bokt.nl nu of een heel stuk duurder, of een stuk minder onafhankelijk (commerciele sponsors) of het was er gewoon niet meer of in een beperkte vorm (ledenstop).

Waarom ik dit nog steeds doe? Omdat ik het leuk vind, een hoop mensen er lol van hebben en omdat het (na het afronden van mijn studie) ook financieel interessant kan worden. Op het moment staat het commerciele deel van Bokt op een laag pitje omdat Bokt nu al te veel tijd kost. Als ik dan ook nog flink wat klanten heb of mensen financieel belang hebben bij het draaien van Bokt nemen mijn verplichtingen toe waardoor m'n studie nog meer in de knel komt.

Tot die tijd is het dus zuinig doen met wat we hebben en de servers zo ver mogelijk op proberen te rekken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:35

SANEX schreef:
Om even terug te komen op waar het echt over ging ( i.p.v dat gewauwel van Gj-nog-wat die zichzelf als beheerder van bokt droomt Schijnheilig ) :

Ik zou inmiddels best willen betalen ( wilde dat eerder niet ) , je betaalt immers ook voor de voetbalclub, de ponyclub, de handbalvereniging, een biertje in de kroeg...

Allemaal dingen die je voor je plezier doet, en waar je toch voor betaalt. Ik bok voor mn plezier en wil daar best wat voor neerleggen, máár ( jaja die komt toch altijd Haha! ) dan wil ik wel de zekerheid dat het ook echt goedkomt, en die zekerheid is er niet.

Om mn voorbeelde terug te halen : in de kroeg betaal je voor een biertje, en die krijg je, op de ponyclub betaal je voor lessen, en die krijg je.

Hier zou ik kortgezegd betalen voor een goedlopende site, die snel is, geen foutmeldingen geeft, en het gewoon netjes doet... maar de vraag is : Krijg ik dat ook ?

dus vandaar dat ik wat huiverig ben over betalen, wil het best doen, maar niet voor iets waarvan ik niet weet of het zeker goedkomt en het mijn plezier ( waar ik dan voor betaal ) ten goede komt

Mee eens!
Maar als er nu een soort van abo betaald wordt dan betaald iedereen het dus ook die op bokt wil blijven. Komen er geen schaduwaccounts meer, geen ramptoeristen etc...
Je hebt dan dus ook genoeg geld om bokt weer snel te krijgen als alleen al de helft blijft en dus betaald

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:44

Iedereen die wil betalen kan bokt vrijwillig sponsoren hoor. Misschien dat met behulp van de vrijwillige bijdrage er nieuwe servers kunnen worden aangeschaft en bokt weer sneller wordt...Lips are sealed

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:47

Ik ben eigenlijk meer voor een soort van abo. Zijn er ook meteen andere problemen opgelost.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:51

Ik denk dat iedereen blij mag zijn met Bart! beheerder zijn is een hoop werk [blijkt uit de antwoorden die hij plaatst] en kost een hoop geld. En ik denk dat er een hoop mensen afhaken als ze moeten betalen [bijv. kleine meisjes zonder bankrekening en graag overal gratis van willen profiteren]. Ik besef me na dit topic dat we heel erg blij mogen zijn dat Bart ervoor wil zorgen dat het zooitje hier een beetje draaiend blijft. Ik wil evt wel doneren.. Maar misschien kunnen we allemaal een beetje rondvragen of iemand wil sponsoren [misshcien ruitersportzaken met online shop] of bedrijven die via internet klanten willen krijgen, in ruil voor advertentieplaatsen op deze site. Is misschien wel wat irritant, maar als we daarmee Bart kunnen helpen in de kosten !!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:26

Ik denk dat met een abo bijna niemand meer zal komen bokken, wat denk je van kinderen van 12 t/m een jaar of 15? Die zullen dat echt niet gaan betalen :/ en ik denk sommige andere ook niet, hier door zal een heel deel wegvallen en kan de server het wel aan Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:20

Dan is het wel een serieus paardenforum Haha!
Zonder pennymeisjes dus Tong uitsteken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:36

stalleke schreef:
Ik denk dat met een abo bijna niemand meer zal komen bokken, wat denk je van kinderen van 12 t/m een jaar of 15? Die zullen dat echt niet gaan betalen :/

@griebels:
Niet alle 12-15 jarige zijn penny's Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:51

Gelukkig ben ik 16 Knipoog Tong uitsteken
Bokt is bij mij trouwens nog steeds zo snel als dat t was. Zelden is het wat slomer.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:56

Ilkkah schreef:
@griebels:
Niet alle 12-15 jarige zijn penny's Knipoog

kinderen van 12 tot 15 hebben meestal geen idee van hoe je iets moeta fschrijven van een rekening [of hebben geen rekening] en waarschijnlijk moeten ze het doen met het zakgeld..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:57

Ja vandaar dat ik het zei patsur, zo'n mensen zullen zowiezo af gaan haken, die zoeken dan een ander forum op

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:57

maar als alle penny's wegvallen heeft de penny-patrouille ook geen zin meer!!

Sponsor zoeken dus... ik hoop [en denk] dat een aantal ruitersport winkels nog wel wat reclame zoeken..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:58

stalleke schreef:
Ja vandaar dat ik het zei patsur, zo'n mensen zullen zowiezo af gaan haken, die zoeken dan een ander forum op

ja ok, Haha!