Barts kijk op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:11

@Apple: Is het om situaties als deze te voorkomen niet makkelijker om OW's en UN's via PB te versturen? Er zijn behoorlijk wat users die geen geldig e-mail adres meer hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:18

Klopt. Voor de zekerheid versturen veel moddies nu ook vaak OW's per PB. Dus per e-mail en per PB om zeker te weten dat de bokker het gelezen heeft.
Dit is nog niet standaard, maar wellicht wel iets om in de toekomst standaard te doen. Dan voorkom je idd deze 'wellus/nietus' discussies en onduidelijkheid bij de aangesprokenen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:18

ik zal voortaan er BETER aan denken hoe het overkomt als ik een reactie plaats.
dus niet zomaar (per ongeluk) iemand kwetsen...

tot 10 tellen

en proberen om niet off-topic te gaan

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:19

daantjuhhh schreef:
ik zal voortaan er BETER aan denken hoe het overkomt als ik een reactie plaats.
dus niet zomaar (per ongeluk) iemand kwetsen...

tot 10 tellen

en proberen om niet off-topic te gaan

OK dan!
Edit: sorry Bloos dat was alweer alleen een smiley

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 01:04

ooh, en wat ik ook altijd doe is perongeluk MSN-taal., maar dat komt omdak MSN aan heb tegelijk met bokt!!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 01:09

Bart, komt er nog een reactie op suggesties die hier gedaan zijn? Lachen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 04:49

Quellian schreef:
Ten eerste heb ik het idee dat bokt een dood paard aan het worden is, waar we met z'n allen aan staan te slepen. Als iemand een topic opent, dan zit altijd de reactie erbij: 'er bestaat een zoekfunctie'. Prima, maar sluit dan het forum en stel de hele boel zó op dat mensen hier alleen nog dingen kunnen opzoeken die al geweest zijn.

Daar ben ik wel mee eens. Ik durf hierdoor vaak geen topics meer plaatsen. Soms zie je dan dat mensen reageren in een oud topic: en dan w het vaak wegens te oud gesloten... ^^'

Langs andere kant kan ik ook begrijpen dat die voor de oude garde frustrerend moet zijn, steeds dezelfde themas te zien terug keren.
En het moderatorenteam wilt natuurlijk liefst voor iedereen goed doen.

Helaas is dat vaak/meestal onmogelijk.

Dit is maar een klein puntje, maar ik heb me hierdoor vaak 'gefrustreerd' gevoeld...Die term is met een korreltje zout te nemen, dat gevoel duurde misschien 5 seconden Schijnheilig Maar even goed heb ik het vaak...dus zou het wel een positief punt vinden mocht dat veranderd worden, anderen zouden dat weer vreselijk vinden dus wat mij betreft: ik lig er niet wakker van.

Ja mods reageren misschien aleens te streng...maar denk dat we vaak niet weten wat voor rottigheid zij soms te zien krijgen.

En ja, er zijn veel bokkers die volwassen genoeg zijn om zo'n discussie te kunnen en willen volgen op een volwassen manier. Je hebt ook bokkers die die eigenschap (nog) niet bezitten of door persoonlijke problemen tijdelijk niet kunnen aanwenden.

Als ik in een melige bui ben, durf ik weleens sensatie belust meelezen met zo'n topics...als ik het super druk heb en weetikwatnog door m'n koppie heb spoken kan ik wel even zonder zulke dingen. Ik lees ze gewoon niet maar soms kom je het toch tegen. Wat mij betreft: no big deal. Maar kan me voorstellen dat anderen zich het aantrekken. Hun goed recht toch? Net zoals het jullie goed recht is het te willen lezen...en zoals het mijn recht is om me er meestal buiten te houden(met als gevolg dat ik vaak niet kan volgen) Schijnheilig

Een pittige discussie moet evengoed mogelijk zijn denk ik...maar die verantwoordelijkheid ligt vooral bij de bokt-leden zelf.

Ik denk dat het mod-team z'n taak erg goed doet, omdat een 'gewoon' lid dat vooral meeleest op paardentopics zich meestal zalig onbewust is van de enorme druk die bij het runnen van zo'n groot forum komt kijken.

En ja, ze reageren misschien over gevoelig af en toe, maar er zijn nu eenmaal ook kinderen die meelezen tegenwoordig, en terwijl die vaak tegen een stootje kunnen zijn er ook gewoon gevoelige mensen.

Dus dan reageren ze-uit goede wil- misschien af en toe wat overdreven. Ik heb er iig nog geen last van gehad. Als mensen mij iets vragen ivm wat ik post, gewoon lid of mod probeer ik daarmee rekening te houden. Ik zeg wel nog gewoon mijn mening, maar dan probeer ik gewoon wat te nuanceren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tot hiertoe van 1 bokker heb gedacht, 'jeetje hoe grof' (nu ja bepaalde dingen in HAW kwamen soms in de buurt Haha! ). Ik kan scherpe meningen juist goed appreciëren. Behalve als het onder de gordel zou zijn, en dat heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt op bokt Lachen Ik heb dan ook nog nooit op de TeM knop geramd (1 keer wel bijna, maar toen was het al door 3, 4 andere bokkers gedaan dus sowieso niet meer nodig)
Kawa heeft trouwens ook een goed punt als ze zegt dat sommige mensen niet naar smilies kijken, met smilies kan je immers je mening ook nuanceren en toch kort en duidelijk houden. Als mensen er beter naar zouden kijken, zou het vast ook al een boel problemen besparen^^
Maar ach, "such is life"

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:30

WAt het bannen van personen betreft:
Sommige mensen gaan nu eenmaal te ver. en er zullen ALTIJD mensen zijn die dat wel mee vinden vallen. MAar degenen tegen wie de bewuste personen te ver zijn gegaan, zullen dat nooit vinden. En dat is het verschil en daar mag je best rekening mee houden.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:39

BartVB schreef:
Wordt Bokt daardoor 'oninteressant en vlak'? Ik denk het niet. Ten eerste zorg je er zelf voor een deel voor hoe Bokt er uit ziet. Je kan zelf toch ook aan discussies deelnemen of interessante discussies starten? Heb je daar anderen voor nodig? Verder is het idee dat er ook in het niet rellerige Bokt flink wat pittige discussies zijn, helemaal niets mis mee, graag zelfs, maar dan wel op een volwassen manier. Elkaar onderuit halen of elkaar bestoken met ouwe koeien is misschien voor een flinke groep mensen erg leuk maar valt IMO niet echt onder op een volwassen manier discussieren. Het moet toch gewoon mogelijk zijn je verhaal op Bokt te zetten zonder dat je later weer op je woorden wordt gepakt?

Dit is inderdaad voor mij een reden geweest een aantal forums te vermijden om dat eeuwige gebekvecht om dezelfde onderwerpen te voorkomen. Tevens heb ik gemerkt dat een aantal personen via je geplaatste berichten je nog terugtraceren om je nog op de hak te nemen.

Heel eerlijk, volgens mij kan je dit bijna niet voorkomen. Er zullen altijd mensen zijn die zo stellig van hun eigen mening zijn en dat graag te pas en te onpas een ander moet vertellen hoe fout ze zijn. Dat is het nadeel van internet, want elkaar 'life' zien gaan dit soort discussies lang niet zo ver.

Heb dus helaas geen oplossing voor je Bart. Mijn oplossing is gewoon een aantal forums vermijden en zo mijn eigen ergenissen te beperken. Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:19

Bart, in m'n eerste gedachte ga ik totaal met je mee. Maar opeens kwam er wel een lampje branden in mijn blonde hoofd, en misschien is dat wel een 'oplossing' voor veel andere bokkers:
Bijvoorbeeld een 18+ forum waar je kan discusseren over vanalles en nog wat. Dus over wedstrijden, instructie, fokken, enz.... Een soort 'mesthoop', alleen kunnen mensen die zich ervoor aanmelden daar lekker verder gaan, zonder dat anderen daar last van hebben. Als topics de 'verkeerde' maar interessante kant op gaan, kunnen ze daarheen verplaatst worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:14

@carola: Hoe wil jij dit realiseren? Leeftijd is iets oncontroleerbaars. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:16

Per 1 jan moet idereen zich kunnen legitimeren Tong uitsteken

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:21

Zoiets als een Bokt ID... Cool

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:22

Daarbij denk ik dat er niet zomaar een leeftijdsgrens te trekken is. Er zijn 30-jarigen die niet in staat zijn om een normale discussie te voeren, en er zijn 16-jarigen die dat wel kunnen.

Maar het idee is leuk Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:54

Eigenlijk vind ik bepaald soort discussies op bokt gewoonweg lachwekkend. Ik bedoel, als gebruiker ben je hier gewoon te gast en heb je je aan de "gastheer" z'n regels te houden. Doe je dat niet, dan loop je het risico om er uit geschopt te worden. Werkt bij mij thuis niet anders Tong uitsteken
Een kwestie van "take it..... or leave it" zou ik zeggen.

Je kunt natuurlijk eindeloze discussies gaan voeren of een regel niet te soepel of te streng wordt toegepast of wel consequent genoeg ......... maar dan begin je pas een eindeloos Gaaaap topic . Het blijven natuurlijk altijd mensen die een regel moeten toepassen. Deze mensen eindeloos "op het matje roepen" om tekst en uitleg te geven, vind ik danook misplaatst.

Ik heb maar met een half oog het inmiddels beruchte "DPB" topic gevolgd en de daaropvolgende discussies. Maar een van de gebande personen zal ik zeker niet missen omdat ik (al heel lang) ieder topic links liet liggen zodra ik een reactie van deze persoon zag, want de sfeer was dan meestal direct verpest. Dit terwijl deze persoon mijzelf nog nooit heeft "afgezeken".

Als de andere gebande personen zich van eenzelfde gedrag bediende, kan ik alleen maar OK dan! tegen Bart zeggen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:40

Apple schreef:
Quellian heeft voor haar opmerkingen in het DPB topic wel degelijk tegelijk met de anderen een OW gekregen. Deze is niet vergeten en ook verstuurd. Als moderator kun je kijken in de 'status' van de gebruikers en daar zie ik wel degelijk een OW staan voor dat topic, verstuurd op dezelfde datum als de anderen hem hebben ontvangen.
Dat Quellian aangeeft hem niet ontvangen te hebben kan misschien komen doordat ze gebruik maakt van een hotmail account. Wellicht is de OW bij de 'ongewenste email' gekomen. En inmiddels zal deze daar niet meer staan aangezien hotmail automatisch de ongewenste email verwijderd na een paar dagen.

Ik heb hierover ook met Quellian contact gehad.

Klopt, maar ik wil wel een "kopie" van de OW Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:11

He carola misschien wel een idee om groepen te maken zoals : Penny, allrounder en de niet zo lange tenen- gebruikers groepen. *LOL* Clown

Zelf vind ik het nl nogal storend als een 12+-er een topic plaatst of reageert er dan meteen de oudere en doorgewinterde bokkers meteen erop af springen met opmerkingen die bij een volwassen persoon hoort. (he lekker warrig, bedoel dus dat dit kind door volwassenen word afgebekt.

Het hoge pennygehalte mag m.i. bij kinderen van die leeftijd, was ik ook hoor.... Om ze daarop af te rekenen vind ik nog veel kinderachtiger dan dat zij voor worden uitgemaakt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:56

oke russel jou idee. maar ik vind de penny's toch ook storend, en dit is niet omdat ik lid ben van de patrouille. aan de ene kant vind ik het prima als iemand "penny" is maar aan de andere kant mag het best minder. ( de reacties van ach sielug e.d. )

dan ben ik het ook nog eens over het punt van apple, de topic's die blijven hangen. waarom waarom, het is alleen een onnodig punt om oude koeien uit de sloot te trekken, en dus nieuwe discussies en/of ruzies te starten.

ik ben VOOR het idee iedere nieuwe gebruiker een pb en/of email te sturen met dingen als ; hoe plaats ik foto's,, kleurtjes, avatars e.d. ( al die gein Knipoog ) er zijn ondertussen al miljoenen topics over, en dit zou voor meer orde zorgen.

ook vind ik inderdaad dat er snel getemt word. ( waar het eigenlijk ook om draait, het wel/niet discussie gedoe. )
als iets dreigt een ruzie te worden vind ik dat je best kunt temmen, maar ik en meerdere ( bijna lale bokkers ) met mij komen op dit topic om te leren en ja, dat is het heerlijk te discusieren en je mening ( !!! op een rechtvaardige manier !!!! ) te uiten. waarom niet ? als mensen hier problemen mee hebben, mogen zij best meediscusieren, of hun mening OOK uiten, maar wel rechtvaardig en eerlijk, en niet aanvallend zoals marcia al zei op uiterlijk e.d.

quellian had ook een aantal hele goede punten.
ik ben het volkomen met haar eens dat er overal altijd maar positieve reacties gegeven moeten worden.
ik heb het dan vooral over HAW en ITP. iemand plaatst een topic, met eronder wel duidelijk ; geen kritiek, alleen maar positief, geen commetaar op dit of dat... tja jonges waar ben je dan mee bezig ? je plaatst het toch om andere bokkers hun mening te vragen zodat je weer iets leert ? stel ik geen commentaar op iemand houding, dan is het gelijk fout, want we wilden alleen positief commentaat !! Bloos!

betreft de TeM knop ; ik vind dat hij mag blijven. ik heb geen problemen met de moddies, zowel , dan is er over te praten. ( teminste, dat moet kunnen toch ? Knipoog ) ik gebruik de temknop vooral bij topics die ergens niet horen en dat soort dingen. tja pas had ik ook een "ruzië" bij MD, en ja daar werden vreselijke dingen ( onterecht) gezegd over iemand, en ja ik heb getemt, en de reacties zijn verwijderd. Dat moet toch kunnen ?!

Marwszjeuh schreef:

Zo vind ik het van de bokkers hier, die bart 'tegen spreken' in een op een manier dapper. Ze krijgen zomaar is niet meteen commetaar dat dat niet kan. Men durft zich te verzetten, en dat respecteer ik.
Nederland is en blijft een vrij land.

Ik heb respect voor ieder zijn mening, en dan hopen dat andere mensen ook mijn mening kunnen respecteren.
Maar soms kun je iets niet respecteren of iemand jou mening niet respecteren. Ik
moet
daar op happen. Dat ben ik, ik kan niet zwijgen. En niemand die dat kan veranderen, ook niet met een ban.
Ik geef toe dat ik soms zelf ook te ver ben gegaan. Ik heb daar dan ook alle reden voor, omdat ik waarschijnlijk dan toch gekwetst ben. Fijn, dat is oké. Ik respecteer de OW/UN of wat het dan ook is gewoon. Zonder verzet. Ik was te ver gegaan. Eigen Schuld.

Dat zou iedereen eigenlijk moeten doen.
Zodra iemand iets 'fout' doet, hem/haar pbtje sturen dat ze/hij het aan moet passen, of dus via een mod. Zodat een mod dat stuurt.
Want de meeste bokkers pikken alles van een mod, want die zijn natuurlijk 'heilig'.. Rolleyes

Ook zo iets lachwekkends gewoon, krijg ik laatst een PB [van een mod] dat ik mijn taalgebruik moet aanpassen, in een topic uit 04-05-04..
Waar is die mod dan met zijn/haar hoofd?! Scheve mond

en bij deze dingen sluit ik me ook aan Lachen

zo. kom maar op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:31

Oke nou weet ik ook waar de pennypatrouille voor dient. Clown

Als ik zo een topic open, sluit ik hem ook weer, geen behoefte er deel in te nemen.

Als een topic suikerzoet is bij ITP of HAW ga ik er zeker niets in vermelden, laat ze lekker veel plezier met hun pony hebben.

Als ik ooit uberhaupt foto's zou plaatsen wil ik weten of mijn paard netjes loopt,het hele plaatje correct is, en de oooo en ahhhh reakties hoef ik niet te hebben, maar sommigen onder ons wel, die maken zich niet druk of het plaatje klopt, zijn gewoon keigek met dat beestje en keitrots, om die voorts af te zeiken vind ik niet correct.

Jammer dat ik soms het gevoel heb dat de grootste groep gebruikers tussen de 12 en 18 is, of komt het door de inhoud van de berichten dat ik dat gevoel krijg. Misschien maak ik ook maar deel uit van een kleine groep bokkers die bokt als een leergebeuren ziet. Was toch ooit wel zo, maar is gewoon snel gegroeid en flink verjongt. Het ons gevoel is misschien daardoor wat geschaadt, waardoor er te snel wordt gekat.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:44

ja russel, dat laatste heb ik ook al geprobeerd aan te geven. oke, ik behoor ook in die leeftijds categorie, maar ik houd me aan de regels, ik kom hier om te leren, en voor mn "ontspanning".

oke, leuk dat ze keigek en keitrots zijn met dat beestje, en als er afgezeken wordt vind ik dan niet correct. maar waarom zou je geen commentaar mogen geven ? je plaats die foto's toch ook om de mening van een ander te vragen ? en een andere bokker, probeert diegene weer te helpen door hem op dingen te wijzen zoals houding e.d..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:12

Je hebt helemaal gelijk, maar het gaat toch ook om de manier hoe.

Niet iedereen plaatst foto's met de intentie om alleen maar negatieve dingen te horen. Je moet geen kommentaar geven, je mag.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:52

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:56

Dat heeft niks met Bart te maken, maar met de gebruikers van Bokt.

Heeft Bart al tijd gehad om weer te reageren in dit topic??

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:53

ja russel, maar wie zegt dat kritiek altijd negatief is ?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:50

mandy_b_s schreef:
ja russel, maar wie zegt dat kritiek altijd negatief is ?

Nou...... als iemand voor de tiende keer hetzelfde punt noemt..... en dan het liefst in van die "vriendelijke" bewoordingen (niet dus)..... zonder dat daar dan 1x een bruikbare tip voor TS bijzit waar die wat mee zou kunnen.... dan noem ik dat negatief.

Geef je commentaar met tips voor verbetering..... dan noem ik dat positief.

IMO mag kritiek altijd MITS opbouwend. Maarja, da's dan ook vaak weer een kwestie van interpretatie.