Het regent OW's op [AM] .... :?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:59

Dus als iemand grapjes niet leuk vind die bovendien off-topic zijn wordt er met OW's gestrooid. Jee, dat zal een dagtaak zijn op bokt Haha! .

Het slotje in het genoemde topic was volgens mij ruim voldoende.

[Edit: ik heb niet gepost in het topic van DPB (maar zat er al wel op te wachten dat ze stampvoetend zou zeggen dat ze het niet meer deed (deja-vu) en heb ook geen OW gehad (nog niet)]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:03

Gebrek aan gevoel voor humor bij de een en een schrijnend gebrek aan realiteitszin bij de ander.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:15

Pipo schreef:
Overigens stond er geen commentaar bij het mailtje wat ik kreeg, waarin de OW werd gemeld.

Niet zo netjes, maar mag je navragen, hoor.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:19

Ook ik heb het topic gelezen en vond de OW's die er gegeven zijn niet terecht. Wel is er erg offtopic gegaan maar om daar nu een OW voor te geven
Verder vond ik dat DPB wat overtrokken reageerde. Het leek alsof ze niet tegen kritiek kan. Ik heb haar nog een pb gestuurd waarom ik niet op het lijstje stond aangezien ik met haar op 22-6-04 gepb't heb over een consult... Ik kreeg te horen dat het nog wel even kon duren ivm drukte, maar om vervolgens niet meer op de wachtlijst te staan Verward

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:22

Moderators, zoals jullie kunnen zien vindt echt niemand (behalve TS) de OW's terecht.
Is het dan zo moeilijk om gewoon 1 x te bekennen dat jullie een inschattingsfout hebben gemaakt en die OW's weer intrekken?

Lijkt mij de beste oplossing waar het merendeel van de gebruikers zich achter kan scharen ...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:25

Fitzroy schreef:
Moderators, zoals jullie kunnen zien vindt echt niemand (behalve TS) de OW's terecht.
Is het dan zo moeilijk om gewoon 1 x te bekennen dat jullie een inschattingsfout hebben gemaakt en die OW's weer intrekken?

Lijkt mij de beste oplossing waar het merendeel van de gebruikers zich achter kan scharen ...

OK dan!

/edit met wat overwegingen
of een echte gedegen motivering waarom het ene deel wel (pipo e.a) en de andere (DPB) niet een OW heeft verdiend. Dit riekt naar absolute willekeur, voortrekken en vriendjespolitiek en de motivering van heike hiervoor raakt ook kant nog wal.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 10-12-04 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:29

Fitzroy schreef:

Helemaal mee eens Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:37

Helemaal mee eens, die OW's zijn hartstikke onterecht Scheve mond
Ik sta er helemaal buiten maar ik vind het ècht schandalig hoe iemand die commerciële activiteiten ontplooit op Bokt zó haar klanten te kakken zet....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:42

Bealy schreef:
Helemaal mee eens, die OW's zijn hartstikke onterecht Scheve mond
Ik sta er helemaal buiten maar ik vind het ècht schandalig hoe iemand die commerciële activiteiten ontplooit op Bokt zó haar klanten te kakken zet....

Helemaal mee eens..
Heb net even gekeken of ze mijn pb gelezen had. Ja dus, maar nog geen reactie...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:45

Dit topic heeft ze wel gespot, ik zag net haar naam staan bij de FZ index Clown

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:49

Ik heb me in zowel dit topic als het andere topic me nergens mee bemoeit, maar wel alles gelezen.

Ook ik snap even niet waar die OW's vandaan komen, klopt zowel van hun kant uit als van de kant van de TS is er niet altijd even vriendelijk en netjes gereageerd. Maar kom op, that's life.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:54

Lielle schreef:
+:)+

/edit met wat overwegingen
of een echte gedegen motivering waarom het ene deel wel (pipo e.a) en de andere (DPB) niet een OW heeft verdiend. Dit riekt naar absolute willekeur, voortrekken en vriendjespolitiek en de motivering van heike hiervoor raakt ook kant nog wal.

Ik denk dat het probleem is dat er geen gedegen motivering mogelijk is.
Als de een beledigt kan het wel en anderen mogen geen flauwe grapjes maken?
Krom kun je niet recht praten, Lielle.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:03

Sluit ik me volkomen bij aan Fitzroy..

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 14:31

Fitzroy schreef:

Ho braaf, Fitzroy. Haha!

Je hebt het hopelijk toch wel over DPB, hè?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:34

Ik heb nu dit topic zowel als het andere gelezen. En ben het er idd mee eens dat een OW een tikje overdreven is. Ik denk dat nadat alles gezegt en geschreven een slotje idd genoeg was geweest.

Er is in het betreffende topic misschien niet even tactisch, handig en vriendelijk geantwoord. Maar dit geld voor beide kanten.

En als er om die reden een OW is gegeven, dan kun je bezig blijven op bokt, want dit komt dagelijks regelmatig voor .

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:45

Overigens is het ombuigen van de regels naar willekeur van een persoon en partijdigheid niks nieuws, ook niet in de grote boze buiten(bokt)wereld (b.v. overheid, werkgever etc) gebeurd dit regelmatig.

Vaak zijn het dezelfde mensen die in topics als deze reageren: mensen die graag tegen autoriteit aantrappen (tenminste, dat geldt voor mij). Drijfveer: niet tegen onrecht kunnen. En dat heeft me al menigmaal (zowel letterlijk als figuurlijk) een kaakslag opgelevert.

Maar al met al is het allemaal weer te kinderachtig voor woorden dat er zonder pardon een aantal OW's worden uitgedeeld omdat één iemand zich zwaar in haar eer getast voelt. Iemand die zelf haar commerciële afspraken niet nakomt, zelf niet al te vriendelijk over haar klanten praat en niet tegen terechte kritiek kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:50

Ook ik heb het topic gelezen.
En ook ik vind ow's niet terecht.
Vanuit beide partijen is het niet goed gegaan.
Beide partijen hebben overdreven gereageerd.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:08

ik had nooit verwacht nog eens "in de bres te springen" voor SP,
maar ,in alle gevallen,maar zeker in de zijne,vind ik de OW's meer dan belachelijk!
ik vond DPB d'r reactie over haar klanten veel kwetsender,en daar kwetst ze vel meer mensen mij,dan dat deze Ow'ers haar gedaan hebben!

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:10

Kom ik heel even tussendoor, maar ben reuze nieuwsgierig: hoeveel OW's zijn er al voor dit topic verdeeld? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:13

Ilse1979 schreef:
Kom ik heel even tussendoor, maar ben reuze nieuwsgierig: hoeveel OW's zijn er al voor dit topic verdeeld? Haha!

Hahaha, daar heb ik ook al aan gedacht, OW's of UN's wegens kritische houding naar het beheer *LOL*.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:29

Ik ga me er niet over uitlaten of ik de OW's al dan wel of niet terecht vind aangezien ik het hele topic door zou moeten spitten om een oordeel te kunnen vellen... maar ik moet wel zeggen dat ik het absoluut niet netjes vind dat DPB -no offense- zelf irreeele verwachtingen schept bij haar (potentiele) klanten, ze in een bepaalde reactie zelfs kleineert... om vervolgens de rol aan te lijken nemen van 'slachtoffer'. Ze heeft zelf de bestaande verwachtingen geschept... 'wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten'... als de OW's naar hen die om het topic van DPB gerechtvaardigd zouden zijn dan zou een OW of een UN voor DPB dat imo zeker ook zijn. Want met een bepaalde reactie toonde ze alles behalve respect voor enkele bokkers... bokkers die zich waarschijnlijk niet eens negatief over haar uitgelaten hebben, maar die gewoon graag wilden weten of hun paardje hun lief vindt... Niks mis mee om dat te willen weten en als iemand echt een gave heeft op telepathisch gebied dan vind het het wel heel erg flauw om daar zo negatief en kinderachtig op te reageren. Zeker als dat evt. betalende klanten zijn...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:33

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:36

oh ja Lips are sealed

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:30

IK heb het vorige topic ook even helemaal doorgespit en de OW's die uitgedeeld zijn vind ik dan ook zeer onterecht. Normaal ben ik niet iemand die zich snel ergens mee bemoeid, maar ik ben van mening dat dit ronduit oneerlijk is verlopen. Waarom heeft DPB geen OW gekregen voor haar kwetsende opmerkingen?? Naar mijn mening: Of iedereen een OW of niemand!

En idd moeten jullie moderators niet elkaar een keer diep in de ogen kijken (en jezelf) en toegeven dat jullie hier een keer verkeerd hebben gezeten?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:03

(even wat offtopic reacties gesplit)

Ik heb het bewuste topic op AM net eens door zitten lezen en ik zie het probleem niet zo. Een belangrijk punt is hier dat de topic starter in dat topic niet handig bezig was tegenover een groep klanten en aan de andere kant was een groepje mensen hier totaal respectloos bezig ten opzichte van één individu. Als iemand niet handig is tegenover klanten dan kan ik me daar niet echt druk om maken (als beheerder zijnde). Het is heel wat anders als er mensen willens en wetens een andere gebruiker helemaal de grond in trappen.

Ik vind het nogal naïef om te denken dat je mede Bokkers de grond in kan trappen zonder consequenties. Een OW is in dit geval inderdaad een behoorlijk forse maatregel maar mensen voor de lol afzeiken is IMO ook een flink vergrijp. Overigens is een OW helemaal geen ramp, het gros van de gebruikers zal nooit een OW krijgen en maar een heel klein aantal komt ooit verder dan 1 OW. Zolang je wat respect en begrip kan tonen voor andere gebruikers is er niets aan de hand. Als je het echter nodig vindt anderen op een respectloze manier te provoceren of als je het nodig vindt de grenzen van de Bokt regels constante te verkennen dan kan een 3e OW behoorlijk dichtbij komen.