Moet een discuserend Bokker zijn profiel invullen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:03

Juist. En aangezien er ongelooflijk veel gestoorde gekken rondlopen, heb ik geen zin om de kans te lopen (weer) gestalkt te worden. Ik heb in m'n leven al genoeg te maken gehad met dat soort psychogestoorde types.

Ik denk dat jullie ervan zouden schrikken als we cijfers zouden zien van mensen die op de achtergrond meelezen met de topics waar intieme zaken besproken worden. Er hoeft er maar één tussen te zitten die niet spoort en die meent dat ie je irl moet gaan bezoeken...No thank you...

Persoonlijk heb ik helemaal geen behoefte om bokkers te meeten. Ik heb genoeg real life contacten om aan die behoefte te voldoen, dat is een ander stukje van mijn leven. Hoewel ik moet toegeven dat ik het niet uitsluit dat ik ooit één of twee meiden zal ontmoeten. Maar een echte meeting, dat krijg ik in mijn leven niet ingepast...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:07

Lottew schreef:
Yuri: Misschien omdat je niet wilt dat mensen zomaar foto's kopieren uit je profiel en zeggen dat jouw paard hun paard is(penny-meisjes bijv Lachen, is wel ns voorgekomen), of omdat je niet wilt dat mensen weten waar je woont en hoe je uitziet, waar je paard is gestald enz. Je weet maar nooit wie er in kijkt, elke gek kan zich aanmelden!
Ik wil zelf wel nog mn profiel invullen, vind t zelf ook leuk om in andermans profiel te kijken, heb r alleen nog geen tijd voor gehad.

Dat van de foto's jatten heb ik ook een paar keer gehad
nu staat er gewoon een copyright door de meest geliefde foto's
dan kun je toch weer vrolijk je profiel invullen zonder dat je paard door penny grietjes op marktplaats of forum verschijnt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:07

ik vind het erg leuk om te weten wie er aan de andere kant van de kabel zit Haha!

ik begrijp wel wat natasha bedoelt, soms durven mensen een grote mond open te trekken en je te vernederen op bokt, of via pb uit te schelden oid. onder een naam waar geen persoon achter zit ( wat betrefd het profiel dus ! )
kijk, dan snap ik heel goed dat mensen gepikeerd zijn, omdat ze worden afgezeken door iemand die zichzelf niet durft te openbaren, en onder een echte schuilnaam wel de ander voor rotte vis uit zitten te maken
ik denk dat natasha dit onder andere ook bedoelt!
in een discussie hoef ik niet perse te weten wie er precies achter de pc zit aan de anderre kant, maar zou wel willen weten hoe oud diegene is, en wat zijn of haar ervaring met paarden is !
dan weet je tenminste ook of die ander wel alle thermen kent die je opnoemt Haha!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:11

crossmonster schreef:
ik vind het erg leuk om te weten wie er aan de andere kant van de kabel zit Haha!

ik begrijp wel wat natasha bedoelt, soms durven mensen een grote mond open te trekken en je te vernederen op bokt, of via pb uit te schelden oid. onder een naam waar geen persoon achter zit ( wat betrefd het profiel dus ! )
kijk, dan snap ik heel goed dat mensen gepikeerd zijn, omdat ze worden afgezeken door iemand die zichzelf niet durft te openbaren, en onder een echte schuilnaam wel de ander voor rotte vis uit zitten te maken
ik denk dat natasha dit onder andere ook bedoelt!
in een discussie hoef ik niet perse te weten wie er precies achter de pc zit aan de anderre kant, maar zou wel willen weten hoe oud diegene is, en wat zijn of haar ervaring met paarden is !
dan weet je tenminste ook of die ander wel alle thermen kent die je opnoemt Haha!

Dat is dus een wassen neus...want iedereen kan allerlei onwaarheden in zijn of haar profiel neerzetten. Uiteindelijk weet je dus nooit zeker wie je tegenover je hebt, tenzij je die persoon irl kent....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:13

Mijn ouders werken in de paardensector en ik heb vanwege die reden zeker geen zin om TE bekend te worden op Bokt.Ik kan me best voorstellen dat het positief kan werken voor je bedrijf,maar ik heb geen zin om op Bokt anders aangekeken te worden Knipoog ...en stiekem is het ook wel leuk om te lezen wat andere mensen nou van het bedrijf vinden zonder dat ze weten dat wij ook op Bokt zitten Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:22

Precies Cross, dat bedoel ik precies.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:23

Een discussierend Bokker: nee. Maar iemand in de zeik zetten is heel iets anders dan discussieren...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:24

Remy schreef:
Dat is dus een wassen neus...want iedereen kan allerlei onwaarheden in zijn of haar profiel neerzetten. Uiteindelijk weet je dus nooit zeker wie je tegenover je hebt, tenzij je die persoon irl kent....

Dat valt in de praktijk wel mee denk ik.
Iemand neemt niet zo gauw de moeite een heel on heus profiel in te vullen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:24

Sylvia schreef:
Een discussierend Bokker: nee. Maar iemand in de zeik zetten is heel iets anders dan discussieren...

Maar "in de zeik "zetten klinkt niet erg leuk als onderwerp! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:15

haha nee idd natasha !
paardenmensen zijn moeilijke mensen, en discussieren lijdt meestal tot afzeiken hier op bokt
zoals iemand al zei dat iemand ook een fictief profiel in kan vullen,dat klopt ook wel
en ik bemerk ook steeds weer dat veel bokkers zich groter voordoen dan ze irl zijn !
ook wat paarden betrefd en wat rijkunsten betrefd
maar ik moet zeggen dat ik de meesten wel snel door kan prikken wat dat betrefd !
zeker als degene met de grootste mond dan eens rijfoto's plaatst... Scheve mond
okej denk ik dan, en weet de volgende keer tenminste wie ik tegenover me heb!
ik dacht bij sommige bokkers met een zeer grote mond, dat ze echt geweldig konden rijden, dat vonden ze zelf tenminste, want na de rijfoto's zat ik in mijn knuistje te lachen

ik kom op bokt ook heel anders over als irl,
vanavond nog ondervonden toen ik een bokker aan de telefoon had Knipoog
ik ben gewoon vrij fel, denk niet goed na over wat ik zeg. in real life ben ik ook vaak bot en fel, ik zeg vaak te snel wat ik denk.
maar irl komt het vaak anders over als op internet

ik ben ook eigenwijs, dat klopt
maar als ik een discussie aanga, dan weet ik goeie argumenten aan te geven vind ik zelf. en ook durf ik mijn ongelijk toe te geven,al is dat mopperend Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:44

Lottew schreef:
Yuri: Misschien omdat je niet wilt dat mensen zomaar foto's kopieren uit je profiel en zeggen dat jouw paard hun paard is(penny-meisjes bijv Lachen, is wel ns voorgekomen), of omdat je niet wilt dat mensen weten waar je woont en hoe je uitziet, waar je paard is gestald enz. Je weet maar nooit wie er in kijkt, elke gek kan zich aanmelden!
Ik wil zelf wel nog mn profiel invullen, vind t zelf ook leuk om in andermans profiel te kijken, heb r alleen nog geen tijd voor gehad.

tja, dat hou ik toch niet tegen, aangezien ik op meerdere website foto's van de dieren heb staan. Overigens heb ik het nog nooit gehad met onze dieren, wel met onze auto, die duikt regelmatig op andere website op, maar dan met het commentaar van :super brute bak etc.

inderdaad kan iedere gek zich aanmelden. MAa volgens mij staat op mijn profiel nergens welke straat ik woon, en welk huisnummer. en dat soort dingen.

Gekken heb je overal niet alleen op internet. ik ga echt niet nooit info over mezelf of over mijn paard plaatsen, omdat er misshcien een gek zou zijn die er wat mee doet. Dan leef ik net zo goed niet.

ik vind het gewoon leuk om met een medemens over onze grote hobby's te praten, je dieren te laten zien enzo. ik ben niet zo gauw bang voor psycho's en gekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:50

Citaat:
ik kom op bokt ook heel anders over als irl,
vanavond nog ondervonden toen ik een bokker aan de telefoon had
ik ben gewoon vrij fel, denk niet goed na over wat ik zeg. in real life ben ik ook vaak bot en fel, ik zeg vaak te snel wat ik denk.
maar irl komt het vaak anders over als op internet

Goh, had ik dat stukje getypt Haha! Clown

Dat heb ik nu ook.
Maar heb wel braaf mijn profiel ingevuld Haha!

En wat mensen daarvan denken?
Geen idee eigenlijk...

Ook wel jammer, stop je daar zoveel tijd in Scheve mond

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:55

nou ik vind je profiel geweldig hoor!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:56

met een knipoog achter de zin..

Dan zet ik al meteen vraagtekens Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:02

nee hoor erg leuk.

vooral je nieuwe aanwinst is echt een plaatje zeg!!! daarom vind ik het ook zo leuk dat de meeste mensen toch foto's plaatsen. kun je lekker kwijlen van elkaars paardjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:03

Dank je Bloos
En uni is idd een scheetje Lachen

En dat vind ik ook altijd leuk in profielen, paardjes kijken
Lekker penny hè Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:06

idd vind ik ook, maar tis ook erg makkelijk, als iemand eens vraagt joh wat voor paardje hebt jij en info enzo hoef ik alleen maar de link van mijn profiel te geven haha

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:24

Ik heb inmiddels 't hele topic gelezen, en ik ben 't eerlijk gezegt wel eens met SP en geloof ik ook Cassidy. Je stelt jezelf kwetsbaar op door jezelf hier als bedrijf te presenteren. Kan best wezen dat je gezellig privé zit te bokken, feit is dat jij 't in je profiel hebt staan én in je avatar; je zult dan ook als zodanig worden aangesproken. Positief, maar ook negatief. Zolang jij jezelf als onderneming blijft profileren denk ik eerlijk gezegt dat je dat moet negeren.

Wat verder het invullen van een profiel betreft: waarom zou je in godsnaam moeite doen om iemand met 1 post die je afzeikt iets uit te spreken? Heb je echt geen zinnigere bezigheden? Lijkt me stug, vooral met een eigen bedrijf. Iemand zei al eerder: iemand met 1 of 2 posts en een dergelijke reactie laat bij mij alarmbellen rinkelen. Een ingevuld profiel verschaft imo totaal geen meerwaarde in dat geval...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 02:29

Nou Sylvia, ik begrijp echt wel wat je bedoeld,maar ik kom er toch gewoon eerlijk voor uit wie ik ben.
En dat terwijl ik zelden of nooit iemand afbreek! Knipoog

Het gaat me hier om t feit dat sommigen dat wel doen, en dan anoniem.

Je zult me hier nooit zaken over klanten zien bespreken, dus wat dat betreft pas ik wel op hoor. Cool

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:33

Maar mag een (ex)klant jouw bedrijf daarom niet bespreken? En waarom wil je in godsnaam al die moeite doen voor iemand met 1 bericht? Iemand die zo reageerd valt niet mee te praten, denk zelfs dat 't alleen maar tegen je gebruikt zal worden (hetgeen je zegt in je pb).

En dan nogmaals: Wat maakt 't voor verschil als ik Invisje ben, schrijf dat ik in Maastricht woon en 2 paarden heb - 1 van 007 en 1 zonder papieren en met beiden rij ik Z1 - en je vervolgens compleet de grond in boor, tov dat ik Invisje ben en je compleet de grond in boor? Het heeft toch geen toegevoegde waarde?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:41

Ik vind het altijd wel prettig als iemand zijn of haar niveau van rijden in het profiel heeft staan samen met de leeftijd.
Maak in het topic waar Natascha het over heeft niets uit maar in andere discussie wel.
Als een meisje van 13 met manegelessen iets zegt zal ik daar minder fel op reageren dan een volwassen persoon die al M of Z rijdt.

Het is in de praktijk wel handig om te weten wie je tegenover je hebt en ik denk dat het heel erg anoniem kan.
Als je een beetje aangeeft wat je paardenervaring is en iets wat in de buurt van je leeftijd zit maak je mij niet wijs dat een wildvreemde je gaat stalken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:44

Dat betekend dus dat ik zwaar in overtreding ben... Heb geen niveau erin. Wat voegt dat toe? Ik rij B-wedstrijden maar beheers de oefeningen t/m L; ken ook wat oefeningen van 't M. Mag ik nu geen kritiek op bv Tyrza of Anky hebben? Nagelbijten / Gniffelen

En katja, wat al eerder gezegt is... Een profiel hoeft niet waarheid te zijn. Ik heb een 007 en een papierloze en met beiden rij ik in 't Z1. Nou ja, 's nachts dan. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat gelogen is? Of juist wél waar?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:08

Katja schreef:
Ik vind het altijd wel prettig als iemand zijn of haar niveau van rijden in het profiel heeft staan samen met de leeftijd.
Maak in het topic waar Natascha het over heeft niets uit maar in andere discussie wel.
Als een meisje van 13 met manegelessen iets zegt zal ik daar minder fel op reageren dan een volwassen persoon die al M of Z rijdt.

Het is in de praktijk wel handig om te weten wie je tegenover je hebt en ik denk dat het heel erg anoniem kan.
Als je een beetje aangeeft wat je paardenervaring is en iets wat in de buurt van je leeftijd zit maak je mij niet wijs dat een wildvreemde je gaat stalken.

Dus als iemand in zijn of haar profiel aangeeft dat ie Z rijdt en 2 eigen paarden heeft en ongeveer 25 jaar is, dan weet jij wat voor iemand je voor je hebt? Ik denk dat dat een béétje naïef is...
En wat dat stalken betreft, het is een optelsom van gegevens. Hoe langer je op bokt zit, hoe meer persoonlijke gegevens je toch onbewust in je posts vrijgeeft. Dat gecombineerd met de persoonlijke info, en wat speurwerk, maakt het een peuleschilletje voor een redelijk intelligent gestoord persoon om erachter te komen wie jij bent, hoor...maak je daar geen illusies over. En dan heb ik het nog niet eens over het plaatsen van foto's, want dan kun je anonimiteit dus écht wel vergeten...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:16

Remy schreef:
Dus als iemand in zijn of haar profiel aangeeft dat ie Z rijdt en 2 eigen paarden heeft en ongeveer 25 jaar is, dan weet jij wat voor iemand je voor je hebt? Ik denk dat dat een béétje naïef is...
En wat dat stalken betreft, het is een optelsom van gegevens. Hoe langer je op bokt zit, hoe meer persoonlijke gegevens je toch onbewust in je posts vrijgeeft. Dat gecombineerd met de persoonlijke info, en wat speurwerk, maakt het een peuleschilletje voor een redelijk intelligent gestoord persoon om erachter te komen wie jij bent, hoor...maak je daar geen illusies over. En dan heb ik het nog niet eens over het plaatsen van foto's, want dan kun je anonimiteit dus écht wel vergeten...

Dit klopt helemaal hoor...............zeg ik, die dat uit ervaring weet.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:25

*LOL* Haha Levy...mijn pc staat ondertussen al helemaal vol met foto's van jou .... Tong uitsteken

En trouwens, wie neemt er nou serieus rijtechnisch advies aan van mensen waarvan je alleen maar een leeftijd en rijnivo (wat dus niet eens kan kloppen) weet? Dat soort advies en kritiek neem je toch alleen aan van mensen die jou en je paard, en eventuele problemen, kennen?

Het is internet, en dat kan het werkelijke leven toch nooit vervangen...