Onterechte UN voor Sonja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:35

Sjuimpje schreef:
Het valt me steeds meer op dat de smaakmakers van Bokt worden aangepakt.

Nee, eigenlijk valt het je op juist omdat het smaakmakers zijn... De anderen die hetzelfde hebben en onbekend zijn, daar kijk je overheen of die melden het niet zo publiekelijk een UN of OW te hebben ontvangen...

Over het terecht of onterecht zijn van de UN ga ik me niet uitspreken... ik ken geen details e.d. Ik vind het alleen wel spijtig als dit moet leiden tot afscheid van Sonja... Ik 'ken' haar enkel van haar berichtjes en omdat ze al wat langer meedraait dan de gemiddelde bokker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:37

leentje schreef:
suggestiviteit blijkbaar

Ja en in de fantasie van de mod wordt er dan met behulp van wat vooringenomenheid van alles van gemaakt, ook erge dingen. Dan krijg je dus dat er dingen aan een user worden toegeschreven terwijl dat helemaal niet waar is. Plus nog eens het zoeken naar posts waar ook maar iets van te maken is en klaar ben je.
Zo kan ik ook een mening vormen over iemand natuurlijk, dat is niet zo moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:38

Pipo schreef:
Jesus wat overtrokken zeg!

Maar wat ik voornamelijk mis bij de moddie's is kennis. Inzicht en kennis. Er zijn maar een paar mod's waarvan ik denk: die weten echt wat een discussie is en wat belangrijk is in een bepaalde discussie. De rest is zo Penny dat ze werkelijk geen kaas van hebben gegeten. En dat maakt het bokken soms zeer frustrerend.

Oei, Penny, daar mag je niks over zeggen hoor, dat is verboden.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:39

Jammer inderdaad dat er voor ons niet meer na te gaan is om welke opmerkingen het nou gegaan is.

Zoals ik Sonja ken kan ik me niet voorstellen dat er zulke erge dingen stonden.... Maar ja het is natuurlijk moeilijk om dat te beoordelen zonder te kunnen lezen waar het nu om ging.
En wat betreft het "erboven moeten kunnen staan" soms is dit niet reeel.
Vaak moet je even stoom afblazen. Mijn ervaring is dat als je het even laat bezinken dat je er dan uiteindelijk wel weer uitkomt met z'n tweeen (of meerderen natuurlijk) Zo kan ik me nog weleens een ellenlange discussie herinneren onder andere met Desiree op het politieke forum destijds over de moord op P.F. We hebben toen echt pittig gediscussieerd maar uiteindelijk kwamen we er prima uit! We waren het vooral met elkaar eens dat we het politiek oneens waren geloof ik Haha!
Maar goed dit is maar een voorbeeld niet in elk topic loopt het goed af natuurlijk maar soms is het niet eens verkeerd om een topic iets te laten "escaleren" om te zien waar het heen gaat. Beter tot een oplossing komen in het betreffende topic dan er nog twintig topics telkens op terug te komen.

Maar goed, ik vind het in ieder geval erg jammer dat Sonja weg is!
Ik las haar reacties altijd graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:40

Lovely schreef:
Oei, Penny, daar mag je niks over zeggen hoor, dat is verboden.

Oeps Bloos Un waardig Verward Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:41

Ilindra schreef:
Ik denk dat Imker hier een heel goed punt heeft.
Het wordt idd een soort politieorganisatie met als grote verschil dat er geen duidelijke richtlijn is voor het geven van een UN of OW.
Ik heb sterk het idee dat er een ontzettende willkeur bij zit.
Als een UN niets voorstelt waarom dan geen PB, komt al heel anders over.

Ik denk ook dat Imker een heel goed punt heeft en jij ook trouwens.
Het valt mij op dat de mods en/of beheer tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk iets met je bespreken, maar gelijk met maatregelen gooien en aangezien zij de macht hebben om slotjes te plaatsen en straffen uit te delen, zit je als user al gauw op je neus te kijken. Het is de ongelijkheid en de willekeur die dan gaan tellen, in plaats van dat er gewoon een gesprek plaatsvindt.
EIgenlijk zijn het dan persoonlijke vetes die beslecht worden met straffen, eenzijdig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:42

Pipo schreef:
Oeps Bloos Un waardig Verward Haha!

OW.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:43

Maar het is niet alleen Pennym wat je niet mag noemen, zo zijn er meer dingen. Als bijv het woord "contactlenzen" Bloos! valt is dat al bijna goed voor een OW, terwijl het gewoon in een discussie ter sprake kan komen.
Dat is net zulk gezeik om niks, spijkers op laag water zoeken heet dat.
En ik heb echt het idee dat dat steeds meer gebeurt en dat maakt het plezier in bokt een stuk minder Verdrietig

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:43

Lovely schreef:
Ow ja, ik leer het ook nooit.

Suggestief is als je iets post wat makkelijk ook anders opgevat kan worden, of dat je ergens op aanstuurt zonder het daadwerkelijk te zeggen Haha!.

thnx

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:44

Wat me ook opvalt is dat in dit topic eigenlijk ook alleen maar bokkers 'van de oude garde' aan de praat komen, verder heb ik hier nog erg weinig 'nieuwere' bokkers rond zien hangen, die vinden het schijnbaar maar allemaal ok?

Barb

Nog even en we worden nog in de boeien geslagen ook!

Kunnen de mods het verschil wel zien tussen discussie en ruzie, en wie beslist waarom mensen op dat moment ergens boven zouden moeten staan? Wie is een mod omdat te beslissen? Dit is een kinderachtige toestand en ik vind het jammer dat Sonja weg is.

leentje

leentje schreef:
Heel vaak (niet altijd, toegegeven), wanneer ik op het rode uitroeptekentje hang omwille van het taalgebruik of gebrek aan leestekens, krijg ik een lekker algemeen antwoord "bedankt voor het melden ik ga er even naar kijken".
Als je dan later terugkijkt in dat topic, staat alles er nog even onleesbaar.
Altijd dezelfde mods trouwens.
Heb nu voor de eerste keer gereplyd dat ik weinig verschil merk.

Ik hou jullie even op de hoogte: het herschrijven van die tekstjes is toch zo veel werk ...

Tja, er naar kijken is inderdaad niet hetzelfde als herschrijven, maar ik ga er wel van uit dat als er naar een melding gekeken wordt, deze meteen volledig afgewerkt wordt.

Anoniem

Is er eigenlijk nog een soort formule voor Verward
Zoveel UN's zijn een OW en zoveel OW's is een tijdelijke ban en na zoveel tijdelijke bans een permanente ban?
En na 3 permanente ban's komen ze je PC inbeslag nemen Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:45

Lovely schreef:
EIgenlijk zijn het dan persoonlijke vetes die beslecht worden met straffen, eenzijdig.

Klopt, persoonlijke vetes mag je niet op bokt uitvechten, maar ook niet via pb.
Dan stuur je nl "enorm lompe pb's" en krijg je alsnog een OW Verward

Anoniem

Het heet pennybashing en het mag niet. Je moet de mensen met rijke fantasie gewoon lekker laten mekkeren en vooral niet terug op aarde zetten Haha!.

ibikus

Je moet ook geen lompe pb's sturen, dat mag niet
Bedreigingen mogen wel

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:46

billy dat is niet het idee dat IS zo. ik zit al een aardig tijdje op bokt en ik heb 4 UN's gehad, allemaal in de afgelopen 3 maanden. dat is een duidelijke tendens dus. lovely geeft precies aan wat het vernederende van een UN met name is, er is totaal geen gesprek te voeren en volledig eenzijdig met alle macht aan 1 kant.

Duhelo

kunnen de mods de pb's lezen dat wij versturen?

Anoniem

Billy schreef:
Klopt, persoonlijke vetes mag je niet op bokt uitvechten, maar ook niet via pb.
Dan stuur je nl "enorm lompe pb's" en krijg je alsnog een OW Verward

Volgens mij is het nog het zieligst als een mod een PV poogt uit te vechten door UN's en OW's weg te geven. Wel vermakelijk trouwens, maar dwingt helaas geen respect af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:47

Lovely schreef:
Het heet pennybashing en het mag niet.

Daarom ook maar niet gereageerd op het veulen dat op schoot kruipt om te rollen Haha!
[VMR] Waarom doet een veulen dit?

Laura

Billy schreef:
Als bijv het woord "contactlenzen" Bloos! valt ..

Bloos!
Kijk, dat zijn dingen die écht Old-skool zijn want een nieuwe-bokker zou geen flauw idéé hebben waar dit over gaat *LOL*

Tsja ik snap wel hoe dat komt, is ook menselijk, maar het hele probleem is inderdaad imo dat de UNs vanuit een richtlijn verstuurd zouden moeten worden, niet op basis van naam of persoonlijke vete of het eigen inzicht van een mod.

Anoniem

dutske schreef:
kunnen de mods de pb's lezen dat wij versturen?

Mods niet, maar de beheerders wel.

Billy

Klopt, en met enorme beledigingen wordt ook niks gedaan.
Te belachelijk voor woorden, want dan zeggen ze:
Schop hem es omhoog want ik ben hem kwijt
of
We zijn er mee bezig
Jaja, mijn vertrouwen in de mods is dus absoluut onder het 0punt gedaald....

Jurga

En dan maar hopen dat je die pc ondertussen al had afgeschreven! Haha!

BartVB
Eigenaar

Geen UNs voor MSN taal e.d.? Ha Lachen Je wilt niet weten hoeveel van die dingen er verstuurd worden Scheve mond Dus nee, er is (iig IMO) geen sprake van willekeur en nee, de 'smaakmakers' van Bokt worden niet aangepakt. In tegendeel juist. De mensen die in het verleden hebben laten zien dat ze op een leuke manier bezig zijn op Bokt komen over het algemeen met veel meer weg dan mensen die net op Bokt zitten. En idd, als iemand als Sonja klaagt over een UN of OW dan valt dit veeeeeel meer op dan wanneer vlekkielover het niet eens is met haar UN of OW mbt MSN taal.

Ik heb net het topic nog eens door zitten kijken en de UN is idd een randgeval. Sonja heeft meer zitten happen dan nodig was IMO maar ze blijft zeker netjes, het had alleen wat minder sarcastisch gekund IMO. Of een UN daar nodig was? Nee, niet nodig, de UN was alleen bedoeld om aan te geven dat hoe dit topic gelopen is niet echt handig was, niets meer, niets minder.

Overkoepelende politieorganisatie? Niet echt, het UN/OW systeem is alleen een handig administratie systeem dat hard nodig is omdat het modereren van Bokt met 25 mods en iets van 10.000 gebruikers anders niet te doen is. Als we die UN/OWs niet zouden hebben dan was er pas sprake van volledige willekeur omdat de ene mod niet weet wat er nou met een user afgesproken is en omdat we geen idee hebben wat het gedrag van een gebruiker in de afgelopen maanden is geweest. Het OW/UN systeem is zeker wel voor verbetering vatbaar, de UNs zouden idd gewoon per PB moeten gaan, net als de OWs maar het ontbreekt op het moment simpelweg aan tijd om dat te veranderen.