Prive-topics?????

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:33

lies schreef:
Die 4 voorgaande delen zijn in 1 maand geschreven, dus veel zinnigs zal daar niet in staan. Ik denk dat jullie (de vv-ers die zich zo ergeren aan 'indringers') van het idee af moeten stappen dat het jullie topic is. Dat is het gewoon niet.

Ik zeg net, veel onzinnige dingen. Zoals een bruiloft enzo Vork

Het is niet het feit dat vreemde mensen komen
maar voor de 30 duizendste keer dat ze ons BELACHELIJK komen maken

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:34

Spirit schreef:
Lezen jullie ook?


Kan je misschien even iemand quoten of zeggen wat je nou bedoelt?
Bijdehandte opmerkingen schieten we ook niet veel mee op.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:35

Marwszjeuh schreef:
De leden Lachen


Daar was ik dus al bang voor. Lijkt me geen verbetering voor bokt.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:36

Marwszjeuh schreef:
Ik zeg net, veel onzinnige dingen. Zoals een bruiloft enzo Vork

Het is niet het feit dat vreemde mensen komen
maar voor de 30 duizendste keer dat ze ons BELACHELIJK komen maken


Je zegt in je vorige posting (die ik quote) dat die 4 voorgaande delen belangrijk zijn. Ik zeg dus van niet, aangezien er alleen maar onzin in staat. Daarom zou iedereen mee kunnen posten in dat topic.

Als er mensen jullie belachelijk komen maken druk je op TeM (ook al is dat de 30duizendste keer).

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:36

Misschien wordt het tijd voor een aparte puber-huiskamer, waar al dat soort topics naar toe kunnen Lachen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:37

ThePast03 schreef:
Lijkt me geen verbetering voor bokt.

De PP
De Plussies
De "Wie wilt elke acteur"
De BoktAngels

Verder gaan? >;)

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:37

ThePast03 schreef:
Is het dan niet handiger op een nieuw forum op te starten met topics waar je lid voor moet zijn. Dan loop je tenminste niet het risico dat je als niet lid in zo'n topic verzeild raakt.

Ik snap het echt niet dat jullie daar geen problemen mee hebben. Wie bepaalt wie lid mag worden van zo'n groepje en wie controleert dat?



Ik ben iig niet van plan om dat soort dingen te gaan controleren. De reden daarvoor heb ik ook al eerder in dit topic uitgelegd.

Mijn uitgangspunt is dat gebruikers zelf de gezelligheid binnen hun topics bewaren en bewaken. Dat is de hele opzet van de HK namelijk, een plek waar gezellig gekletst kan worden. Een ledenlijst is IMO niet bepalend voor de sfeer, wel de manier waarop men met zo'n ledenlijst omgaat: strak of flexibel. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar het laatste. En blijkt de onderlinge communicatie in een topic stroef te verlopen, dan hoop ik daarvan op de hoogte te worden gesteld via PB of TeM zodat ik sturend te werk kan gaan. Ik wil als mod liever geen controlerend politieagentje zijn, ik ben als mod sturend aanwezig wanneer dat nodig is.
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-08-04 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:38

lies schreef:
Als er mensen jullie belachelijk komen maken druk je op TeM (ook al is dat de 30duizendste keer).

Voor de 31duizendste keer
dan krijg je als antwoord
NEGEREN.
Dan doe je dat, en dan worden mensen nóg bozer. Verdrietig Zinloos!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:38

lies schreef:
Kan je misschien even iemand quoten of zeggen wat je nou bedoelt?
Bijdehandte opmerkingen schieten we ook niet veel mee op.

Er is nu al 10x uitgelegd waarom het waarschijnlijk fout is gelopen en waarom we ze negeerden.
Er is nu al 10x gezegd dat we best nieuwe mensen toelaten in het topic als ze gewoon gezellig mee willen praten en niet komen om ons belachelijk te maken.

Moet er nou zo over door gezeken worden?
Word er echt een beetje moe van.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:42

Spirit schreef:
Er is nu al 10x uitgelegd waarom het waarschijnlijk fout is gelopen en waarom we ze negeerden.
Er is nu al 10x gezegd dat we best nieuwe mensen toelaten in het topic als ze gewoon gezellig mee willen praten en niet komen om ons belachelijk te maken.

Moet er nou zo over door gezeken worden?
Word er echt een beetje moe van.


Volgens mij wordt hier gediscussieerd over de 'besloten' topics op HK.
Het gaat niet alleen over het VV topic.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:42

Karin schreef:
Ik wil als mod liever geen controlerend politieagentje zijn, ik ben als mod sturend aanwezig wanneer dat nodig is.


Dat snap ik, maar van dat hele ledengedoe snap ik niets.
Zal wel aan mij liggen Verward

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:43

Marwszjeuh schreef:
De PP
De Plussies
De "Wie wilt elke acteur"
De BoktAngels

Verder gaan? >;)


Ja, ga gerust verder. Die topics gaat het misschien ook over. Hoewel ik over de Plussies met zekerheid durf te zeggen dat iedereen daar mee mag posten, zonder 'lid' te zijn.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:44

lies schreef:
Volgens mij wordt hier gediscussieerd over de 'besloten' topics op HK.
Het gaat niet alleen over het VV topic.

Jij vroeg waar ik het over had.
ThePast03 had het over negeren etc. Daar was de reactie op.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:46

Spirit schreef:
Jij vroeg waar ik het over had.
[*olduser*] had het over negeren etc. Daar was de reactie op.


Ik kan wel lezen maar ik ben het niet met mee eens dat de dames binnenkwamen om te stangen. Het waren de leden die raar begonnen te reageren, niet die dames.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:47

Marwszjeuh schreef:
Voor de 31duizendste keer
dan krijg je als antwoord
NEGEREN.
Dan doe je dat, en dan worden mensen nóg bozer. Verdrietig Zinloos!


Er bestaan meerdere manieren van negeren en ik denk dat jij dondersgoed weet hoe jij hen genegeerd hebt. Je kan ook denken, ik ga een uurtje niet posten in het topic, dan gaan ze vanzelf weg. Maar jij ging expres smileys posten als Gaaaap en Muziek!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:48

ThePast03 schreef:
Ik kan wel lezen maar ik ben het niet met mee eens dat de dames binnenkwamen om te stangen. Het waren de leden die raar begonnen te reageren, niet die dames.

Nou oke dat kan.
Maar zoals ik dus zei kwam het gisteravond niet zo op ons over door eerdere berichten van dat soort die niet goed bedoeld waren.
Waarschijnlijk gewoon een misverstand dus.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:04

Een misverstand wat beide dames duur is komen te staan.
En dan ook nog zo enthousiast reageren op het feit dat de dames gebanned zijn vond ik niet echt sympathiek overkomen.
Bijna alsof jullie daar naartoe gewerkt hebben.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:08

Ik heb nergens enthousiast daarop gereageerd.
En als alleen dit een fout van ze was geweest lijkt het mij dat ze nog geen ban hadden gehad, maar daar laat ik me verder niet over uit want ik weet dat allemaal niet.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:09

Ik zie dat de PP ook al wordt genoemd Clown
Even voor de duidelijkheid (we willen geen napraat Clown ), iedereen mag er posten. En dat gebeurt ook. Er komen regelmatig mensen die geen 'lid' zijn van de PP en die toch wat posten, prima. Heb ik geen probleem mee, zolang men zich aan de regels houdt (dat betekent bij de PP, geen namen noemen, geen links plaatsen en geen ruzie zoeken). Dan houden we het gezellig en leuk Lachen
En de Ledenwerving is meer een soort van 'grap'... De Ledenlijst is meer een 'must' geworden, aangezien sommigen daar om vragen.
Wij selecteren (wat een rotwoord eigenlijk...) mensen op het feit of deze 'penny' is. Maar in dat beleid zijn we heel soepel Haha!
We kunnen ook niet anders, want het is een openbaar forum, en dus een openbaar topic Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:10

Dit topic verloopt wel een beetje eigenaardig. Ik heb het gelezen om een indruk te krijgen van wat hier besproken wordt.
Ilindra merkt op dat er topics met opzet als besloten worden verklaard door een klein groepje users. Ilindra merkt heel terecht op dat dit niet de bedoeling kan zijn van bokt.

Vervolgens ontstaat er een discussie van 4 pagina's die over van alles gaat, behalve over hetgeen waar Ilindra dit topic over opende, namelijk hèt topic dat besloten wordt gehouden.
Er worden andere topics bijgehaald,
Er worden andere users bij gesleept,
Er worden allerlei andere situaties als voorbeeld aangehaald,
Er worden diverse excuses bedacht om maar niet over dàt topic te hoeven discussieren.

Ik heb een vraag:
Klopt het dat het niet de bedoeling is dat topics besloten worden gehouden??

Zo nee: dat is dan even wennen omdat bokt altijd over alles de houding hanteert van openheid en gelijkheid.

Zo ja: waarom kan daar niet prompt wat mee gedaan worden?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:25

Lovely"]
Klopt het dat het niet de bedoeling is dat topics besloten worden gehouden??
[/quote]

Hierop heb ik hierboven al min of meer een antwoord gegeven:

[quote="Karin"]
Ik ben iig niet van plan om dat soort dingen te gaan controleren. De reden daarvoor heb ik ook al eerder in dit topic uitgelegd.

Mijn uitgangspunt is dat gebruikers zelf de gezelligheid binnen hun topics bewaren en bewaken. Dat is de hele opzet van de HK namelijk, een plek waar gezellig gekletst kan worden. Een ledenlijst is IMO niet bepalend voor de sfeer, wel de manier waarop men met zo'n ledenlijst omgaat: strak of flexibel. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar het laatste. En blijkt de onderlinge communicatie in een topic stroef te verlopen, dan hoop ik daarvan op de hoogte te worden gesteld via PB of TeM zodat ik sturend te werk kan gaan. Ik wil als mod liever geen controlerend politieagentje zijn, ik ben als mod sturend aanwezig wanneer dat nodig is.
[/quote]

Maar nog even voor de duidelijkheid: nee, dat klopt niet. Ik heb er geen problemen mee als gebruikers van een bepaald topic besluiten dat dat topic alleen toegankelijk is voor bijvoorbeeld 'mensen die leuk kunnen/willen praten over boomloze zadels' of 'mensen die leuk kunnen/willen praten over de wilde ezel' om maar eens wat te noemen.

[quote="Lovely"]
Zo nee: dat is dan even wennen omdat bokt altijd over alles de houding hanteert van openheid en gelijkheid.
[/quote]

Van openheid en gelijkheid is IMO nog steeds sprake als gebruikers bepaalde 'toegangseisen' hanteren of er zelfs zo nodig een 'ledenlijst' op na willen houden. Die eisen en ledenlijsten vormen namelijk niet het probleem, wel de manier waarop gebruikers ermee omgaan. Ik vind het prima wanneer gebruikers een topic min of meer besloten willen houden: een afgebakend onderwerp met een lijstje van 'vaste gebruikers'. Maar dan is het vervolgens aan die gebruikers zelf om daar niet te star en defensief aan vast te houden. Nieuwelingen moeten te allen tijde een kans krijgen om ook leuk mee te praten in zo'n topic. Op die manier blijft die openheid en gelijkheid van Bokt IMO wel gewaarborgd.

[quote="Lovely schreef:
Zo ja: waarom kan daar niet prompt wat mee gedaan worden?


Zoals ik hierboven al zei: ik ga geen controlerend politieagentje spelen, ik treed sturend op waar dat nodig is. En ik ga dan ook geen verbod instellen op 'besloten' topics, ik ga daar namelijk geen tig topics en berichten per dag op controleren. Het moet daarnaast voor de gebruikers ook vanzelfsprekend zijn dat alle topics toegankelijk zijn voor iedereen die iets constructiefs te melden heeft. Daar zou niet eens discussie over gevoerd hoeven worden, dat is gewoon iets wat op Bokt zo werkt.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:35

Trouwens, Gefeliciteerd Karin!

(sorry offtopic Bloos! )

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:49

Karin, ik ben het weer helemaal met je eens.
Over die strakke ledenlijst: we waren daar de fout in gegaan, dat weten we en dat zal nu in een positieve zin veranderen.
Daar zorgen we wel voor Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:31

Amethyst schreef:
Ik zie dat de PP ook al wordt genoemd Clown
Even voor de duidelijkheid (we willen geen napraat Clown ), iedereen mag er posten. En dat gebeurt ook. Er komen regelmatig mensen die geen 'lid' zijn van de PP en die toch wat posten, prima. Heb ik geen probleem mee, zolang men zich aan de regels houdt (dat betekent bij de PP, geen namen noemen, geen links plaatsen en geen ruzie zoeken). Dan houden we het gezellig en leuk Lachen
En de Ledenwerving is meer een soort van 'grap'... De Ledenlijst is meer een 'must' geworden, aangezien sommigen daar om vragen.
Wij selecteren (wat een rotwoord eigenlijk...) mensen op het feit of deze 'penny' is. Maar in dat beleid zijn we heel soepel Haha!
We kunnen ook niet anders, want het is een openbaar forum, en dus een openbaar topic Lachen


En ik kom zo nu en dan even binnenvallen.... maar wordt hartelijk begroet en vind het 'zo even' heel gezellig daar!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:39

Apple schreef:
Toch denk ik dat je enige groepsvorming, vooral bij zo'n groot forum, niet kunt voorkomen of tegen gaan.


De groepsvorming op zich heb ik geen probleem mee...
Het is normaal dat je dat krijgt als je langere tijd in een bepaald topic met bepaalde mensen post... Maar het is toch wat van de zotte om dan in zo een topic gelijk met ledenlijsten beginnen te gooien en dat je niet zou mogen posten als je geen lid bent...?
En ook al heeft een ledenlijst die betekenis niet, het geeft wel de indruk dat je er als 'niet lid' of 'nog-niet-actief-poster' niet welkom bent...
Ik vind dat iedereen welkom moet zijn en zich welkom moet voelen in eender welk topic als ie daar ook de interesse voor heeft...