Wat kan je doen als mensen je belazeren in EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten mensen de boel belazeren in EA een ban krijgen?

ja, direct
89 (67%)
Nee
2 (1%)
Ja, maar alleen als iemand bij herhaling in de fout gaat
41 (31%)

Totaal aantal stemmen: 132

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:21

Ik ga terug even on-topic Knipoog

Ik heb enkele keren iets gekocht via bokt, en dat is allemaal wel goed gegaan (over andere internet sites zoals een inetwinkel zullen we het maar niet hebben Rolleyes ). Ik ben in principe ook wel voor een zwarte-lijst als sticky maar dan ook voor een lijst van mensen met wie anderen al wel goede ervaringen hebben gehad! Zoiets zoal bij ebay laat ons zeggen, wel onder toezicht van een moderator, dus er moet echt wel iets afgesproken zijn, dat je niet zomaar iemand op een van de lijsten zet! Maar is vrees een beetje voor de haalbaarheid? Want op zich brengt het natuurlijk wel weer extra werk mee...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:25

anoniem (niet leesbaar voor andere bokkers) je mening geven over het koop/verkoop gedrag van medebokkers...icm aantal transacties zou je toch een percentage aan een bokker moeten kunnen plakken, zodat je kan zien of een bokker betrouwbaar is...alhoewel dat nog geen garantie is

pollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:58

MissJ schreef:
Dit vind ik dan wel weer heel netjes. OK dan!

Ik ook dus. Ik heb toen gebeld met sanne omdat ik me geld terug wilde vandaar dat ik wat voorzichtiger ben geworden om hier op bokt spullen tekopen. Na dit geval dus. ik heb het eerder meegemaakt maar goed. het was een hoop geld. Ik kreeg toen eerst ook sannes moeder aan de lijn en die is echt aardig gewoon. maar geod kijken of ik de rest van me geld terug krijg Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:00

je moet altijd voorzichtig zijn met internetverkoop.
Nooit vooraf betalen, maar alles onder rembours doen.
Ik heb gelukkig wel goede ervaringen met bokt, maar ik snap dat je hier argwanend van wordt.

pollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:04

missnynke schreef:
ik hoor net van sprintje dat het bij ons om dezelfde bokker gaat,
maar we zullen haar naam hier niet onthullen....

en ik denk k ook die van mij haha

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 13:56

Ik heb zojuist mijn neusriem ontvangen!

Heel erg fijn dat alles nu geregeld is! OK dan!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:19

en ik heb mijn cap ontvangen! geweldig! super!

ouders van Sanne: hartelijk bedankt!

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:37

Alane schreef:
anoniem (niet leesbaar voor andere bokkers) je mening geven over het koop/verkoop gedrag van medebokkers...icm aantal transacties zou je toch een percentage aan een bokker moeten kunnen plakken, zodat je kan zien of een bokker betrouwbaar is...alhoewel dat nog geen garantie is

Mja echt een garantie is zo goed als onmogelijk, maar risico's beperken is wel fijn. Zoiets bedoelde ik dus inderdaad ongeveer...

Maar tot nu toe heb ik op bokt alleen maar goede ervaringen gehad in verband met iets kopen, en ik heb alle keren eerst het geld overgemaakt

Wel netjes van de ouders dat ze dit zo oplossen, ik hoop dat iedereen die geen spullen heeft gezien maar ook geen geld terug heeft gekregen toch geholpen wordt

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:08

Pfff jeetje wat een gedoe allemaal!!

Ik heb nu een koop lopen van iemand hier op bokt en ooowee als ik belazerd wordt! Voel me er helemaal onzeker door wat nou als ..enz

pollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:52

ik heb me geld ook terug ontvangen maar heb eerst moeten bellen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:21

Zo heb ik op Bokt een westernhoofdstelletje voor de shet van mijn moeder gekocht voor het luttele bedrag van 20 euro, maar heb ook nooit meer iets van haar gehoord. Het geld had ze al binnen, daar stuurde ze nog een pb over, maar ze heeft het hoofdstelletje nooit opgestuurd. Ben er nog steeds pissig over. 20 euro is toch 45 gulden! Zomaar weggegooid!

Ik ben in staat om haar naam er hier op te zetten, maar weet niet of het een goed idee is. Het is al een hele tijd terug, dus dat hoofdstel kan ik toch wel op mijn buik schrijven.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:58

Ik vind dat er best een zwarte lijst mag komen van mensen die niks opsturen hoor. Ik hoop altijd dat kopers blij zijn met de spullen die ik heb opgestuurd, meestal krijg ik ook nog wel pbtje als het is aangekomen!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:25

missnynke schreef:
en ik heb mijn cap ontvangen! geweldig! super!

ouders van Sanne: hartelijk bedankt!

Super zeg! Nou dat is heel fijn dat het zo geregeld is!

Al kreeg ik ook even de Miep-kriebels..... Scheve mond

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:43

XoNo schreef:
Zo heb ik op Bokt een westernhoofdstelletje voor de shet van mijn moeder gekocht voor het luttele bedrag van 20 euro, maar heb ook nooit meer iets van haar gehoord. Het geld had ze al binnen, daar stuurde ze nog een pb over, maar ze heeft het hoofdstelletje nooit opgestuurd. Ben er nog steeds pissig over. 20 euro is toch 45 gulden! Zomaar weggegooid!

Ik ben in staat om haar naam er hier op te zetten, maar weet niet of het een goed idee is. Het is al een hele tijd terug, dus dat hoofdstel kan ik toch wel op mijn buik schrijven.

Lekker is dat!
Daarom nogmaals:
Koop alleen onder rembours, niet geld overmaken voordat je wat krijgt, en ook niks zomaar opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:46

Onder rembours zegt ook niet alles
Je moet dat eerst betalen voordat je het open mag maken, dus je weet niet wat erin het paketje zit.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:31

runningkawa schreef:
Onder rembours zegt ook niet alles
Je moet dat eerst betalen voordat je het open mag maken, dus je weet niet wat erin het paketje zit.

ja wie weet is het gewoon een steen of andere troep wat er op lijkt.
ik zelf ben ook voor zo'n zwarte lijst als sticky maar ook een sticky met goeie ervaringen van mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:23

Quarterh0rse schreef:
ja wie weet is het gewoon een steen of andere troep wat er op lijkt.
ik zelf ben ook voor zo'n zwarte lijst als sticky maar ook een sticky met goeie ervaringen van mensen

Ik ook. Meestal koop ik alleen wat aan mensen met al redelijk wat berichtjes, maarja.. Dan nog kan er natuurlijk iets fout gaan. Scheve mond

Toto nu toe heb ik gelukkig altijd goede zaken gedaan met bokkers. Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:37

XoNo schreef:

Ik vind in principe dat je in zulke gevallen de naam gewoon over bokt mag gooien hoor! Ik bedoel, straks trapt de voglende er weer in... En ik bedoel... het is haar eigen schuld toch, misschien als je haar naam opb okt gooit dat ze alsnog je hoofdstelletje verstuurd, uit angst Tong uitsteken *LOL*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:22

Shiloh schreef:
Ik vind in principe dat je in zulke gevallen de naam gewoon over bokt mag gooien hoor! Ik bedoel, straks trapt de voglende er weer in... En ik bedoel... het is haar eigen schuld toch, misschien als je haar naam opb okt gooit dat ze alsnog je hoofdstelletje verstuurd, uit angst Tong uitsteken *LOL*

Ja, dat vind ik ook, vooral als je ziet de de persoon waar ik slechte ervaringen mee heb, gewoon lekker doorgaat op bokt. 100 keer proberen, misschien is er dan wel iemand die er nog intrapt, zal ze misschien denken?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:35

Dit kun je het beste overlaten aan de moderators van Bokt, daar zijn ze voor toch? Lachen

Namen gaan noemen op Bokt moet je niet doen. Hier kun je alleen maar gedonder mee krijgen.

Grote kans dat wanneer ik zeg dat verkoper A niet wil leveren, dat deze verkoper zegt dat ik niet wil betalen. Wie moeten de gebruikers van Bokt dan geloven?

Je kunt het beste wanneer je iets koopt zoveel mogelijk gegevens van de verkoper opvragen: Naam, adres, telefoonnummer etc. Als deze verkoper je de goederen toestuurt, laat het dan onder rembours toesturen.

Dit is geen garantie dat alles goed gaat, maar je dekt jezelf wel meer in Knipoog

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:26

Freggel schreef:
Even heel kort gezegd, Miep had hier op bokt verteld dat ze heel erg ziek was. Veel bokkers hebben met haar meegeleefd. Er stond zelfs een meeting gepland. Later bleek dat hier niks van waar was en dat ze alles had gelogen.

had ze dat gelogen dan Verward ik heb al die topics gevolgd maar hier heb ik op de 1 of andere manier niks van meegekregen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:01

Ja ik vind dat iemand die niet zijn belofte na komt met wat betreft spullen verkopen.
En hij stuurt bijv niets op en je hebt het geld over gemaakt, gelijk een Ban!
Ikben zelf ook altijd als de dood met online dingen kopen.
Maar als ik zelf spul verkoop maak ik het zo snel mogelijk in orde!

*Ik zeg ook altijd via bokt is het altijd vertrouwd*
Maar als ik dat tegen mijn vader bijv. vertel, zegt hij bokt? overal is het niet te vertrouwen zelf's op bokt, en opzich heeft hij wel gelijk, ik zou dan eventueel de bokker hier wel erg lang moeten zien op bokt, dan zou ik iets kopen *LOL*

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:22

Bij mij is alles tot nu toe ook goed gegaan op bokt. Ik heb tot nu toe ook alleen nog maar met 'bekende bokkers' onderhandeld.
Maar dat zegt ook niet alles. Ik ben ook niet bekend en heb geen profiel ingevuld omdat ik te lui ben Bloos

Ik vind een zwarte lijst ook een goed idee OK dan! Maar misschien zou het ook op een iets suptielere manier bekend gemaakt kunnen worden, zodat die mensen niet hun hele bokt-leven een slechte naam hebben. Door bv de mods z'n lijst bij te laten houden en als koper voor die tijd een mod raadplegen.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:13

ikjuh schreef:
had ze dat gelogen dan Verward ik heb al die topics gevolgd maar hier heb ik op de 1 of andere manier niks van meegekregen.

Ja, er is zelfs nog een sticky over geweest. Maar daar gaat dit topic verder niet over, wil je nog meer info kun je denk ik het beste Heike even PB-en.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:05

Bij mij is altijd alles goed gegaan, ook op Marktplaats. En ik koop en verkoop wel veel. shopverslaafd Tong uitsteken