Lieve Mods....toelichting??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:41

Katja schreef:
Het is niet zo dat mods niets anders te doen hebben dan de hele dag achter de pc zitten en off-topic reactie verwijderen.

maar wel om topics op slot te zetten schijnbaar.....

er zijn legio voorbeelden op bokt, schat toch wel 90 % van de topics (buiten die op EA om, alhoewel dat ook gokken en speculeren is) puur speculatieve antwoorden bevat....juist omdat het gaat om het geschreven woord. Gaan die topics nu ook allemaal op slot?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:45

Op Voorpaginanieuws wordt vrolijk verder gespeculeerd over dhr. Zoer en Lowina Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:45

Ceasario, dat zou zomaar eens kunnen Tong uitsteken

ThePast03 schreef:
Zoals ik al zei net: ik lees er overheen.
Maar als er mensen worden uitgelachen vind ik dat ook niet kunnen. Maar spreek desbetreffende gebruiker daar dan op aan en sluit niet een heel topic.

Ik ben geloof ik de enige geweest die zijn mond open heeft getrokken hier over ( er was maar 1 iemand het met mij eens)
Maar dan krijg je commentaar naar je hoofd, want het is toch een geintje Verward
Dan ben ik blijkbaar de enige die zulke gemene geintjes niet helemaal waardeerd.
Maar goed ik ben geen mod en idd hadden zij van mij hier best even de bokkers individueel op aan mogen spreken. Want een slotje had immers ook niet gehoeven, want ik trachte toch echt ontopic te blijven, na mijn opmerking.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:52

Alane schreef:
nu worden alle speculatieve topics gesloten.....
hoezo vrijheid van meningsuiting op bokt.....op FA kom je wel een hele erge beperking tegen vwb die vrijheid.

Ik kan mij hierbij aansluiten en wil ook toevoegen dat het hierbij niet alleen om speculatieve topics gaat! Persoonlijk krijg ik de indruk dat er ook topics gesloten worden op bevel van.....??!!
Ik ben het met een aantal anderen eens dat je dan de mensen die zich niet aan de "afspraken" houden, een waarschuwing moet geven....maar niet gelijk een (vaak voor anderen wel interessant topic) slotje erop zetten!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:55

Ik ben er ook voor dat mensen in hun waarde gelaten worden, en al helemaal als ze zichzelf niet kunnen verdedigen.
Maar ook ik ben niet heilig en bega wel eens een misstap in deze..vooral als je met de meut meeholt/praat/leest.... tja de meeste bokkers zijn maar gewoon mensen.
maar een topic (zelfs 2) sluiten vanwege speculerend schrijven....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:59

Moderators kunnen ook wel eens hun dag(en) niet hebben.............

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:05

Beber schreef:

Dat kan wel zo zijn, maar daar hoeft toch niet iedereen van mee te genieten? Tong uitsteken

Ik begrijp wel dat er werd gezegt houd het netjes, en dat dat door sommige aan de laars gelapt werd, maar waarom hebben deze mensen dan niet op hun donder gekregen en zit er zo plotseling weer een slotje op.
Mag ik dan bij deze heel lief vragen, mogen aub de vervelende berichten weg gehaald worden? Zodat ieder die het wel graag ontopic volgde (dus echt iets zei over het lowina verhaal) gewoon door kan bokken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:07

holly schreef:
Mag ik dan bij deze heel lief vragen, mogen aub de vervelende berichten weg gehaald worden? Zodat ieder die het wel graag ontopic volgde (dus echt iets zei over het lowina verhaal) gewoon door kan bokken?

Ik vraag het met je mee

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:07

IK heb wel de reglementen van bokt thuisgestuurd gekregen.......

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:08

Beber schreef:

Ongetwijfeld! En daar heb ik heus wel begrip voor...maar haal dan het slotje er weer af....en ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij bepaalde mensen/onderwerpen veel eerder een slotje geplaats wordt!

Kijk maar weer eens bij de topic van Anna42 over Lowina....hij geeft zijn visie/mening en hup weer een slotje erop!
In dit geval snap ik het echt niet....hij maakt niemand belachelijk of wat dan ook....hij onderbouwd zijn mening ook, en toch een slotje...soms denk ik wel eens: waar is men nu bang voor?? Waarom die willekeur??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:10

Stephany schreef:
denk ik wel eens: waar is men nu bang voor?? Waarom die willekeur??

Om te moeten denken.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:11

Het nadeel van 1 moderator per forum. Als het 1 persoon niet aanstaat wat een heleboel anderen wel bevalt, dan zet je er een slotje op, zodat je als moderator gelijk in de schijnwerpers staat, leuk hoor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:11

Stephany schreef:
Waarom die willekeur??

Ik kan me wel voorstellen dat als ze net het ene topic sluiten dat het niet slim is om gelijk weer een nieuw topic hier over te beginnen.
Dan kun je beter proberen het slotje van het bestaande topic af te krijgen lijkt me.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:12

Ik had er helemaal geen moeite mee dat er rare wendingen aan het verhaal komen, want tja iedereen denkt hardop mee.
Niet alleen Zoer hoeft toch aan bod te komen, men mag toch zeker ook zijn zegje doen (of vraag) over de fokker, het stamboek enz...
Die horen er namelijk net zo goed bij.

Wat ik wel jammer vond ik dat er over andere zaken gezeurt moest worden dan paardengebied. Ik snap dan ook niet, dat deze personen niet een PB of iets dergelijks hebben gekregen, want er werd niet gestopt.
Nu zitten we met een slotje daardoor en dat vind ik erg jammer, had niet gehoeven in mijn ogen.

Is er dan geen mod die zo lief wil zijn om dit topic netjes aan te passen zodat de gene die het wel interesant vinden gewoon verder kunnen?

Beber

ThePast03 schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat als ze net het ene topic sluiten dat het niet slim is om gelijk weer een nieuw topic hier over te beginnen.
Dan kun je beter proberen het slotje van het bestaande topic af te krijgen lijkt me.

Ik STEM VOOR OK dan! OK dan! OK dan!

ThePast03

Beber schreef:
Het nadeel van 1 moderator per forum. Als het 1 persoon niet aanstaat wat een heleboel anderen wel bevalt, dan zet je er een slotje op, zodat je als moderator gelijk in de schijnwerpers staat, leuk hoor.

Volgens mij heeft FA toch echt twee moderators hoor.
Kijk maar bovenaan het forum Knipoog

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:14

ThePast03 schreef:
Volgens mij heeft FA toch echt twee moderators hoor.
Kijk maar bovenaan het forum Knipoog

En wat zegt Joost hier dan van??????? Joost mag het weten... *LOL*

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:54

Joost is op vakantie. Vandaar dat er op het moment maar 1 FA moddie is. En ik moet zeggen, die heeft haar handen vol aan al die topics die verschrikkelijk of topic gaan. Het is dan ook niet vreemd dat er andere mods slotjes komen zetten als er op dat moment geen anderen online zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:55

Nogmaals ,dit is een topic voor FZ

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:56

Misschien willen de andere moderators dan reageren op de vraag van Holly en mijzelf?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:09

2 pag. lang werd er gesproken over dyslectie en over andere toestanden die tot zover niks te maken hadden met het onderwerp.

Ook al is er iets gebeurd dan heeft men nog niet het recht om persoonlijk te gaan worden.
In het vorige topic hebben we wel degelijk gewaarschuwd, meerdere keren.

Ik heb met gail contact gehad en ze mocht een nieuw topic openen.
Als het niveau dan zo keldert tja.
2 pag. lang was idd Holly degene die er wat van zei, maar daar werd niet op gereageerd.

Topic van Anna42 kan open, mits men fatsoenlijk blijft, dat zou de 3e kans worden.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:10

Een aantal off topic opmerkingen zijn verwijderd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:12

adriana schreef:
Topic van Anna42 kan open, mits men fatsoenlijk blijft, dat zou de 3e kans worden.

Wat een vreemde beslissing. Het andere topic had al veel meer pagina's.
Helpt het dan echt beter om flink te schelden op de mods ipv vriendelijk vragen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:21

adriana schreef:
2 pag. lang was idd Holly degene die er wat van zei, maar daar werd niet op gereageerd.

Idd dat deed ik, en daar kreeg ik nogal leipe reacties op, ipv dat men even nadacht erover.

Maar die kans, word die dan wel ondersteund met ingrepen voor degene die het echt niet willen begrijpen?