Eindelijk hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 06:29

Pervinco"]
[quote="Romkabouter"][quote="Fasel schreef:
dat kan nogal moeilijk he als je terugkrijgt 'je HOEFT hier niet te komen'. Ben je snel uitgepraat.

Moah, jij bent er volgens mij best wel toe in staat om daar voldoende tegenargumenten voor te verzinnen Haha!
[/quote]

En dan bestaat er ook nog altijd zoiets als Sterre of een compleet mod-team... Schijnheilig
[/quote]

Lezen Pervinco Haha!. Zoals ik al zei vond ik het nog lang geen tijd voor modteams of Sterre. Ik ging er vanuit, nog steeds trouwens, dat Jarengo mij een antwoord zou geven in het topic over wat ze zei. Ik ga toch zeker niet meteen mensen aanmelden bij de mods? Dan ben ik net zo erg als....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:50

Fasel, het gaat niet om Jarengo... De quote die ik aanhaalde ging over de pb van ehm... Sugarmiss. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je een compleet mod-team, en Sterre die een errug goede bemiddelaar is Dat vind ik - zoals Romkabouter ook al zegt - een heel stuk netter dan zo'n topic openen...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:21

oh, tja, zelfs dat vond ik nog niet zo ver reikend dat ik daarvoor al naar een modteam loop.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:24

Maar je opend wel een topic erover? Die gedachtengang volg ik niet helemaal... Blond

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:49

Ik vind die reactie per PB (van die Mod) wel behoorlijk fout trouwens. Dat is een typisch gevalletje van jezelf niet willen verdedigen en het daarom maar op je eigen macht gooien.

"Mamma kunnen we ook een keertje iets anders eten als elke dag spruitjes?"

"NOU DAN GA JE MAAR UIT HUIS!"

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:02

Omdat ik vind dat dit best openbaar mag zijn. Ik vind het nogal een foute manier van handelen namelijk.

Arwen: jij weet het weer eens super te omschrijven Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:09

Fasel: als jij een probleem hebt met een gebruiker heb je dat niet en plein publique 'op te lossen'. Dat is een persoonlijke vete en zoals je wellicht weet staat in de regels dat dat op bokt niet toegestaan is. Of dat nou bij jou verdedigen heet of niet. Stuur de betreffende gebruiker dan een pb en meld haar dan gewoon dat ze uit haar nek kletst.
Dat is het begin. Dat heb jij niet gedaan, prima, dus heb je een UN gekregen. En een UN stelt idd niet zo heel veel voor, daar moet je echt niet meer van maken dan een pb die door alle mods gelezen kan worden. En dan doet het er ook 'ff' niet toe of die ander wel of niet een UN heeft gekregen, het gaat hier om jouw overtreding/fout.
Goed, jij bent het er niet mee eens en speelt het vervolgens door naar de mod in kwestie. Dat werkt niet. En DUS gooi je het maar op FZ? Dat lijkt mij persoonlijk niet helemaal de juiste gang van zaken, ik mag toch aan nemen dat je Sterre al eens vaker voorbij had zien komen?
Mijn ervaring is dat er met Sterre heel goed valt te praten. En als dat niet werkt kun je altijd nog naar een andere mod die je wel aardig vindt, of waar je wel vertrouwen in hebt stappen.
Het gaat hier ook helemaal niet om een persoonlijke voorkeur oid van welke mod dan ook. Er zijn genoeg mensen die ik heel aardig vind, maar zelfs mijn eigen zusje krijgt er van langs als zij publiekelijk lelijke dingen gaat roepen, hoe terecht dan ook. Dat is een regel die niet voor niets is ingevoerd.
Daarbij komt ook nog eens een keer dat dit niet helemaal 1 op 1 te vergelijken is met real life situaties. Daar heb je nog een heel scala aan gezichtsuitdrukkingen erbij. Dit is puur en alleen geschreven tekst. Ik heb er bijvoorbeeld geen smileys ingestopt, en er zullen vast mensen zijn die mij nu een onnoemelijke bitch vinden. So be it, een Knipoog doet op bepaalde plekken hooguit ongemeend suikerzoet aan imo. Kortom: het is allemaal afhankelijk van de interpretatie van anderen en als er veel heen en weer 'gescholden' wordt zullen een heleboel mensen de sfeer niet meer als 'gezellig' omschrijven. Het devies luidt dan ook: gewoon tot tien tellen en niet meer kijken. Laat ze maar kletsen, maar 'verlaag' je iig niet tot hun niveau. Scheelt een hoop ge-emmer!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:32

laui uit je lange verhaal begrijp ik dat je sterre hierbij had willen betrekken. waarom wordt sterre door de moddies dan niet ingezet ipv een UN te sturen?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 19:04

IK HEB HELEMAAL NIETS DOORGESPEELD NAAR EEN MOD. Pfffffffffffffffffff. Als je het topic goed leest zie je dat de mod zich er mee bemoeit (terecht) maar dat ik vervolgens een UN krijg om niets. Sorry hoor, je kan laag en hoog springen maar dit spoort voor geen meter. En had de mod in pb normaal naar mij gereageerd dan had ik dit niet openlijk neergezet. Maar aangezien ik alleen maar banketstaaf reacties kan krijgen, so be it, dan gaat het openlijk ook.

En ik vind het een prima gang van zaken. Behandel een ander zoals hij jou behandeld zou ik zo zeggen. Ja sorry hoor. Begin er nu een beetje moe van te worden.

En wat de sfeer betreft. Als ik sommige andere topics lees dan moet bokt toch eens bij zichzelf te rade gaan Knipoog.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:08

SuperPepeijn schreef:
laui uit je lange verhaal begrijp ik dat je sterre hierbij had willen betrekken. waarom wordt sterre door de moddies dan niet ingezet ipv een UN te sturen?

Idd, Ja precies, het komt van 2 kanten, dus moet je ook 2 kanten aanspreken, en niet eentje een UN geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:45

Persoonlijke vete?? Iets wat IN een topic gebeurt, is geen persoonlijke vete, maar gewoon een ongemeen in een topic. Bij persoonlijke vetes denk ik toch eerder aan zaken die spelen en ook al buiten bokt getreden zijn, bijvoorbeeld waar mensen elkaar irl ook kennen.

Sterre is er ook (en misschien wel vooral) voor de moderators en had dus ook allang ingeschakeld kunnen worden door een van de mods.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 20:23

Dat heb ik dus ook. Een persoonlijke vete gaat wel iets verder dan publiekelijk iets roepen. En eigenlijk was er verder niets aan de hand, TOT de mod zich ermee ging bemoeien. Anders had Jarengo waarschijnlijk gewoon een antwoord gegeven en was de lucht geklaard. Maar helaas, dat is nu dus niet gebeurd.

En kom op zeg, iemand gaat of topic, je waarschuwt niet per pb maar openlijk, iemand gaat nog een keer off topic omdat die waarschuwing niet eens gezien is, en dan een UN. Kom toch op zeg. Over volwassen gesproken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:26

SuperPepeijn schreef:

Ik denk dat je de tekst van Laui niet goed begrepen hebt. Het al dan niet krijgen van een UN gebeurt gewoon door een moderator. De functie van Sterre is daar niet voor in het leven geroepen.

Als, zoals in dit geval, Fasel het niet eens is met haar UN en ze er niet uit kan komen met de desbetreffende moderator dan kan zij een beroep doen op Sterre.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:54

tja apple eerlijk gezegd, ik ken sterre niet en ik heb haar nooit in actie meegemaakt (voor de gebruikers). daarom vind ik het niet vreemd dat fasel kiest om het in de openbaarheid te gooien.

als sterre het vertrouwen wilt winnen, moet ze er wel iets voor doen. zo niet is de functie alleen een symbolische.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 07:30

Dat is inderdaad zo SP.
A Ken ik Sterre niet. Ik weet dat er ooit de mededeling is gedaan tot een bemiddelaar op bokt maar ja, als je die dingen nooit ziet of hoort gebeuren dan denk je daar niet direct aan.

B blijf ik er nog steeds bij dat ik de situatie nog lang niet zover vond. Had de mod zich er niet mee bemoeit dan had er waarschijnlijk een normaal antwoord in de trant van 'o sorry, een vergissing ik meen te hebben gezien dat je gegaloppeerd hebt op het harde' gestaan.

Misschien dat Sterre juist eens met de betreffende mod moet gaan praten. Ik blijf erbij, een waarschuwing per pb had ik terecht gevonden en waarschijnlijk was het dan anders gegaan, is ook de regel zoals jullie zeggen. Ik krijg geen pb maar direct een UN. Prima, maar de manier waarop slaat kant nog wal.

Dat jullie daar nog verdediging in zoeken snap ik eigenlijk niet want het is zo klaar als een klontje dat de gang van zaken niet klopt. Hoef je tegen mij niet toe te geven maar ga in hemelsnaam niet ook nog in de verdediging.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:05

Fasel, een UN is niets meer of minder dan een PB die voor alle moddies te lezen is. Jouw veronderstelling dat je eerst een PB had moeten hebben voordat er een UN verstuurd wordt klopt niet.

De gang van zaken klopt dus wel degelijk.

Blijft over dat je het niet eens bent met je UN en dat je dit graag anders had gezien.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 08:26

Heike schreef:
Idd een UN betekent niet veel.

Als je voor iets (maakt niet uit) een pb krijgt met en 'waarschuwing' en je doet het dan bewust nog en keer dan krijg je een UN. En dat geld voor iedereen.

Beter had je op de Pb kunnen reageren en vragen hoe je het dan kon oplossen.

Verward Schiet mij nu maar lek hoor. De beheerder notabene, vertelt mij dit, in dit topic overigens. Dus ik had wel degelijk eerst een pb moeten hebben. Die heb ik niet gehad. Ik kreeg namelijk direct een mail maar van een pb was geen sprake. Ook geen pb met een waarschuwing.

Heike schrijft: EERST een pb, DAN een UN.

Dus??????????????

Volgens mij moeten jullie met z'n allen eens je huiswerk gaan maken, of in ieder geval zorgen dat je allemaal hetzelfde reageert Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 08:29

Weet je apple. De UN tot daaraan toe. Maar als je de betreffende mod een pb'tje stuurt en je krijgt dan een antwoord 'je bent niet verplicht hier te komen '.

Volgens mij is zo iemand niet geschikt om moderator te zijn. En dat kunnen jullie dan blijven verdedigen maar dat zegt dan ook weer genoeg niet?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:35

Hmm Fasel, dat is dan een miscommunicatie. Het is nl wel degelijk mogelijk om direct een UN te geven. Dat is inderdaad iets om in het team te overleggen zodat we hier op 1 lijn zitten.

Het gaat hier niet om 'verdedigen' in mijn ogen. Het gaat om uitleg geven over het proces en inzicht geven in hoe iets kan verlopen. De beslissing om een UN te geven is mi gewoon terecht. Het PB-tje van de desbetreffende moddie had wellicht anders geformuleerd kunnen worden.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:58

Fasel schreef:
en je krijgt dan een antwoord 'je bent niet verplicht hier te komen '.
die heb ik ook vaker gehoord. maar stel je gerust fasel, die uitspraak wordt alleen gedaan als er geen argumenten van die kant zijn.

ik denk wel dat het goed is dat apple hier toegeeft dat er sprake is van miscommunicatie. het zou een actiepunt voor de moddies kunnen zijn om deze regels nu eens eindelijk met elkaar recht te trekken en hoe op een sociale manier te benaderen over een posting die niet bevalt.

de moderators mogen ook tot 10 tellen en hun emoties buiten beschouwing laten. daar valt door een aantal nog genoeg aan te werken, is mij onlangs weer een aantal keer opgevallen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 12:29

Dat is inderdaad een hele geruststelling, maar ook een duidelijk signaal van zwakte. Jammer want dat had niet zo hoeven zijn.

Dat Apple hier inderdaad de miscommunicatie inziet vind ik toppie. Absoluut. Ook op een degelijke en rustige manier. En dat vind ik sterke punten.

Ik blijf wel vinden dat als je het topic goed doorleest een UN in mijn richting niet terecht is. 1 x ot, na een, niet direct aan mij gerichte waarschuwing meteen een UN. Nee, dat was niet terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:50

Apple schreef:
Het PB-tje van de desbetreffende moddie had wellicht anders geformuleerd kunnen worden.

Zeg maar gerust dat dat absoluut anders had gemoeten.