Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Als diegene nog meerdere andere goede werkende fietsen heeft zou ik inderdaad niks geven. En dan vind ik ook dat diegene moet zeggen dat hij/zij nog goede fietsen heeft staan.
Zodat het niet lijkt alsof diegene moet stoppen met fietsen.
pien_2010 schreef:Iemand indirect voor een oplichter uitmaken gaat verder als negatief uitlaten.
Waarom San zou je dat doen?
Het gaat over topics van Bokkers waarin dit eventjes genoemd is waar een hoop ellende aan vooraf is gegaan.
Dus waarom iets dat vroeger en nu in de wijk zo normaal was, namelijk hulp vragen en krijgen, op Bokt in het verdachte hoekje zetten terwijl iedereen de geschiedenissen kent die er aan vooraf ging. Het wordt alleen maar in een zinnetje genoemd and that it is. Dus waarom zo boos hierover? Ik begrijp dat echt niet.
Dat zie je goed Tineke. Ik veroordeel het oordelen over anderen ook. Ik ben daar volledig transparant over dat ik dat veroordeel. Ik begrijp het ook niet dan heb je al die ellende meegemaakt en dan krijg je er die nare bak ook nog over heen.
Marocje schreef:Moderatoropmerking:dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van Bokt
MyWishMax schreef:Op het moment dat er in welk topic dan ook een doneeractie naar voren komt mag er nooit meer een kritische vraag gesteld worden. En zelfs mensen die alleen om opheldering vragen, omdat ze iets niet begrijpen worden aangevallen door andere bokkers, want stel je voor dat iemand vragen heeft. Terwijl als je ergens hulp en dus geld bij vraagt ik het doodnormaal vind dat mensen dingen vragen als het voor hen niet helemaal duidelijk is.
Het hele stuk van de bokkers die wel voor de actie zijn is dan, voor mij, nog veel storender, want zo'n topic wordt gewoon doodgeslagen dan. Vanaf dat moment mogen kritische of normale vragen niet meer en moet je maar weg gaan als je niet doneert of niet 'positief' bent, terwijl daarvoor het een topic was waar zulke vragen wel gewoon gesteld konden worden.
Tieneke schreef:Marocje, ik weet welk topic jij bedoelt, maar dat betekent niet dat alle reacties daar ook over gaan. Die van mij bijvoorbeeld niet. Ik denk dat verschillende bokkers net als ik het net bewust in hun reacties algemener willen houden.
Tieneke schreef:Marocje, ik weet welk topic jij bedoelt, maar dat betekent niet dat alle reacties daar ook over gaan. Die van mij bijvoorbeeld niet. Ik denk dat verschillende bokkers net als ik het net bewust in hun reacties algemener willen houden.
MyWishMax schreef:En dat het 'vroeger normaal was', doneeracties mogen gewoon niet zo in topics gezet worden. Je mag het nog steeds in een onderschrift, je mag nog steeds pben. Er mag alleen geen reclame voor gemaakt worden, want hoe verkeerd sommige hier dat ook opvatten, het is reclame maken als er in een topic telkens berichten langskomen over het doneren. En bokt heeft besloten dat niet te willen, vanwege diverse redenen, waar ik de uitleg helemaal van snap en ik het mee eens ben. Dat is ook niet nieuw en ik hoop juist dat ze dat NIET aan gaan passen, omdat de topics waar zulke acties in kwamen altijd veranderden.
Net als dat je geen spullen en paarden te koop mag aanbieden in topics, hoewel er dan dus bij de veulentopics ook wat beter gekeken moet worden.
Citaat:Dat is dus nog iets wat ik al aan gaf. Op het moment dat er in welk topic dan ook een doneeractie naar voren komt mag er nooit meer een kritische vraag gesteld worden. En zelfs mensen die alleen om opheldering vragen, omdat ze iets niet begrijpen worden aangevallen door andere bokkers, want stel je voor dat iemand vragen heeft. Terwijl als je ergens hulp en dus geld bij vraagt ik het doodnormaal vind dat mensen dingen vragen als het voor hen niet helemaal duidelijk is.
Het hele stuk van de bokkers die wel voor de actie zijn is dan, voor mij, nog veel storender, want zo'n topic wordt gewoon doodgeslagen dan. Vanaf dat moment mogen kritische of normale vragen niet meer en moet je maar weg gaan als je niet doneert of niet 'positief' bent, terwijl daarvoor het een topic was waar zulke vragen wel gewoon gesteld konden worden.
Miran schreef:Eens met Polar, het gaat toch ook om de toon waarop de kritische noot vaak gebracht wordt, het gaat wel om mensen…
Verder lijkt het me dat als er niet over een doneeractie gepost mag worden, die kritische noot überhaupt ook niet toegestaan is, dat is net zo hard de actie bespreken als iemand die aangeeft graag ermee te helpen.
DuoPenotti schreef:Natuurlijk kun je als team de regels verduidelijken.
Of je kunt ze ook aanpassen aan de tijd van nu.
Die regel komt nog uit het begin van bokt, dat er niet eens een CF pagina bestond.
Maar dat mensen zelf gingen zeggen: je mag wel aan mij doneren en ik zorg wel dat het bij ts komt.
Zonder enig inzicht welk bedrag er binnen kwam.
En of het daar ook terecht kwam of iemand zelf de helft in zak stopte.
En vervolgens bokt beheer op de donder kreeg want die lieten dat toe.
Ik zou zeggen;
- een topic speciaal aanmaken voor een CF mag niet.
- In een topic langer dan 2 pagina's wat oorspronkelijk niet is geopend voor een donatie mag het wel door de TS, niet door iemand anders die het zo rot vind.
[...]
Zo houd je echte bokt crowdfundings en kan iedereen lezen van waaruit deze is ontstaan.