Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:
MarlindeRooz schreef:Misschien klink ik heel dom hoor, maar moet je dan wel met zulke lading willen rijden? Want een noodstop kan altijd een keer gebeuren. En ik kan me niet voorstellen dat een chauffeur in een noodsituatie niet vol op de rem zal trappen.
Mellow schreef:MarlindeRooz schreef:Misschien klink ik heel dom hoor, maar moet je dan wel met zulke lading willen rijden? Want een noodstop kan altijd een keer gebeuren. En ik kan me niet voorstellen dat een chauffeur in een noodsituatie niet vol op de rem zal trappen.
Dan doe je het gedoseerd.
Dat doe je op een andere manier dan. Niet zo abrupt als dat het systeem dat doet.
Mellow schreef:Marjo, ik ben zelf chauffeur geweest en heb zelf met dat soort lading gereden. En ja ik weet wel hoe het zit anders zet ik het hier niet neer toch? Dat is dus precies ook mijn punt. Dus mooi dat je dat zo even zegt.
Want wat chatgpt zegt klopt ook niet altijd maar word voor zoete koek soms aangenomen .
Dus ja het rijhulpsysteem is de oorzaak want het maakt een noodstop terwijl dat met deze lading gewoon niet kan. Dat gaat schuiven als je echt een noodstop maakt. En deze chauffeur mag dat dan niet uitzetten omdat het er op zit, dan is hij niet verzekerd. De man die dit veroorzaakt heeft is aangehouden. Deze is doorgereden na dit voorval.
En is kort voor de vrachtwagen langs geschoten, bevestigd door meerdere getuigen. Dus nee ik banketstaaf niet zomaar wat...
DuoPenotti schreef:Marjo
Afstand houden doen de systemen ook al.
Er rekening mee houden, uitwijken?
Maar je hebt niets aan zelf veel afstand houden als iemand hem er voor gooit.
En dat gebeurt tientallen keren op een dag.
Als chauffeur zie je dat het er een is die hem er voor gooit, dat systeem gaat remmen.
Die houd dus minder rekening dan de chauffeur zou doen.
Maar tip, ga eens een dagje mee op de vrachtwagen.
Citaat:Daarbij, geldt het 'leren ermee omgaan' voor iedereen. Dus ook voor die persoon die denkt op het laatste moment nog even voorlangs te kunnen gaan, dat die ook leert dat dit niet heel handig is met zo'n automatisch systeem.
Cer schreef:Nou ja ik doe aanrijdingen / verzekeringsdingen voor werk maar mensen zijn zonder ai prima in staat elkaar in de prak te rijden.. dat ai dat slechter zou doen, zou ik dan wel eens in cijfers willen zienen dan niet “ja maar die ene”
Mellow schreef:Nee jou berichten zijn lekker.
Mij voor leugenaar uitmaken. En nu nog want je wil bewijs en een bron. Ik zou zeggen zoek het nieuws gewoon op. Want het staat gewoon op internet. Dus nee ik trek geen conclusies uit mijn eigen ervaringen.
Daarbij noem je mijn bericht generaliserend terwijl jou bericht insinueert dat ik dit even uit mijn dikke duim zuig.
Zeg ik dat die systemen slecht zijn, nee. Maar het is nu zwart wit. En volgens mij heb ik dat gewoon geprobeerd uit te leggen. Maar lees wat je wil lezen.
Marjo schreef:Mellow schreef:Nee jou berichten zijn lekker.
Mij voor leugenaar uitmaken. En nu nog want je wil bewijs en een bron. Ik zou zeggen zoek het nieuws gewoon op. Want het staat gewoon op internet. Dus nee ik trek geen conclusies uit mijn eigen ervaringen.
Daarbij noem je mijn bericht generaliserend terwijl jou bericht insinueert dat ik dit even uit mijn dikke duim zuig.
Zeg ik dat die systemen slecht zijn, nee. Maar het is nu zwart wit. En volgens mij heb ik dat gewoon geprobeerd uit te leggen. Maar lees wat je wil lezen.
Ik maak je nergens uit voor leugenaar? Maargoed, als je mijn bericht zo enorm persoonlijk op wil vatten; houdt het gesprek hierbij op. Zo was het niet bedoeld, iets met 'lees wat je wil lezen'?
Mellow schreef:Marjo schreef:Ik maak je nergens uit voor leugenaar? Maargoed, als je mijn bericht zo enorm persoonlijk op wil vatten; houdt het gesprek hierbij op. Zo was het niet bedoeld, iets met 'lees wat je wil lezen'?
Marjo, je zegt dat je mij niet geloofd. Dan ben ik toch aan het liegen? Of hoe kan ik dat dan anders opvatten?
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... %20verkeer.
Bij deze.
Maar het was niet mijn bedoeling dit topic een hele andere draai te geven. Dus excuus TS.
Mellow schreef:Oké, dank voor je nuance. Dan snap ik het nu beter. Misschien dat ik iets te fel reageer dan. My bad.
Ik geloof ook niet alles. Maar je reageerde specifiek op mij. Waardoor het voelde alsof je mij niet geloofd.
Maar ik zet niet zomaar iets neer. Ik zoek dat dan uit, meerdere bronnen en anders houd ik mijn mond.
Ik snap dat je dan bronnen wil zien omdat het vaak genoeg ook anders is. Alleen ik zelf ben niet zo ingesteld omdat ik niet zomaar iets zeg en het als waarheid stel.
Citaat:‘‘Rijhulpsystemen hebben veel potentie om verkeersongevallen en schade te voorkomen, maar zijn te beperkt om deze zonder interactie met de bestuurder te benutten. We moeten ons realiseren dat deze technologie een aanvulling is op onze rijvaardigheid, niet de vervanging ervan”, aldus de schadedirecteur, die automobilisten op het hart drukt om samen te werken met hun auto. ‘‘Wanneer we daarin slagen, zullen we echt de vruchten plukken van rijhulpsystemen.”
Mellow schreef:Even zo, mijn telefoon werkt niet mee. Dit is dus precies wat ik ook bedoel.
En ik vind dat die keuze er moet zijn het aan of uit te zetten. (Soms zijn er omstandigheden dat dat gewoon moet) maar dan zou je gewoon verzekerd moeten blijven omdat het in sommige gevallen dus veiliger is om het uit te zetten.
Citaat:Ik merk dat ik mij er enorm aan irriteer dat je maar op een deel van mijn bericht reageert. Volgens mij zei ik namelijk ook nog het volgende:
Mellow schreef:Marjo, ik ben zelf chauffeur geweest en heb zelf met dat soort lading gereden. En ja ik weet wel hoe het zit anders zet ik het hier niet neer toch? Dat is dus precies ook mijn punt. Dus mooi dat je dat zo even zegt.
Want wat chatgpt zegt klopt ook niet altijd maar word voor zoete koek soms aangenomen .
Dus ja het rijhulpsysteem is de oorzaak want het maakt een noodstop terwijl dat met deze lading gewoon niet kan. Dat gaat schuiven als je echt een noodstop maakt. En deze chauffeur mag dat dan niet uitzetten omdat het er op zit, dan is hij niet verzekerd. De man die dit veroorzaakt heeft is aangehouden. Deze is doorgereden na dit voorval.
En is kort voor de vrachtwagen langs geschoten, bevestigd door meerdere getuigen. Dus nee ik banketstaaf niet zomaar wat...
VuurVleugels schreef:janderegelaa schreef:
Er is een groot verschil te bemerken tussen het participeren in een intellectueel diepgaande conversatie aangaande discursieve gebruiken ter bevordering of stremming van een communicatieve hegemonie passend bij de huidige tijdsgeest, met daarbij als streven om als intellectueel individu te ogen...
...of gewoon een formele schrijfstijl te hebben omdat er een behoorlijk gevoel voor taal aanwezig is en dit al vanaf de vroege kindertijd is (door)ontwikkeld omdat hele bibliotheken werden uitgelezen, waardoor iemand niet alleen over een uitgebreide woordenschat beschikt, maar óók een gevoel voor contextueel passend gebruik van die woordenschat heeft.