[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Februari 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Februari 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 07:59

Dat gummen op eigen kanalen zal een rechter helemaal niks om geven.
Dat is niet in strijd met enige wet

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:27

Little_Gift schreef:
Juridisch staan ze heel sterk. Zeker aangezien er vele kansen gegeven zijn en er meermaals verwittigd werd alvorens over te gaan tot dagvaarding omdat men maar bleef volharden in wat niet door de beugel kon qua posten.

Kijk alleen maar naar hoe het hier alweer gelijk ontspoorde en hoe hier alweer gewist moest worden.
Versterkt alleen maar pzb hun claim.

Een rechter ambieert het altijd als een partij kansen gaf.
En waardeert het niet, als tegenpartij met die kansen niks deed.

Bovendien kan pzb zich ook makkelijk aansluiten bij eventuele andere gedupeerden die al de revue gepasseerd zijn qua uitlatingen in dergelijke materie of op dergelijke wijze in het verleden op bokt en heden.
En als de zaak uitgebreid wordt met meerdere slachtoffers die zich burgerlijke partij stellen tov bokt, dan staan ze des te sterker.

Wellicht wijkt het Belgisch rechtssysteem fors af van het rechtssysteem in Nederland.
Want op deze wijze werkt het hier niet...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:55

Bokt heeft echt meerdere malen aan het verzoek tot verwijdering van berichten voldaan.
Niet pas toen er met een rechtszaak werd gedreigd, tenminste niet de huidige.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:17

Het Belgische recht verschilt inderdaad aanzienlijk van het Nederlandse. In Nederland kennen we de term "burgerlijke partij stellen" niet zoals in België. Hier maken we een onderscheid tussen civiele en strafrechtelijke zaken.

In strafzaken kan een slachtoffer zich in Nederland niet op dezelfde manier als in België als burgerlijke partij voegen. Hooguit heeft een slachtoffer spreekrecht of kan er een schadevergoedingsvordering worden ingediend via het strafproces.

Waarschijnlijk gaat het hier om een civiele zaak, waarin simpelweg twee partijen (natuurlijke personen of rechtspersonen) tegenover elkaar staan.

Edit: chatgpt gevraagd mijn bericht duidelijker te maken :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:58

Ik lees dit over of een bedrijf slechte recensies mag verwijderen:

"Als de reviews feitelijk juist zijn, dan is er een hoge mate van vrijheid voor de plaatser om zijn mening te geven. Maar als de reviews onjuist zijn, dan valt er juridisch tegen op te treden. Die weg kan lang zijn, want veel partijen werken pas mee als er een dagvaarding op de mat valt. Maar een vasthoudende advocaat kan hier veel in betekenen. Wie doorzet kan uiteindelijk ook alle schade op de plaatser verhalen".

Bron:
https://www.advocatenvanoranje.nl/negat ... je-dat-aan

Als ik het goed begrijp ligt het er aan of de review geplaatst is door echte personen en eerste hand ervaringen of niet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:09

Of naar aanleiding van een bericht dat zij zelf op social media plaatsen en dat vervolgens besproken wordt, bijvoorbeeld. :j
Maar zolang het topic loopt, worden er al berichten verwijderd; Bokt is daar niet pas mee begonnen op het moment dat er werd gedreigd.
Ik snap beide kanten… Het ís gewoon niet leuk om zulke dingen te lezen over je eigen bedrijf en je eigen handelen.
Ik heb ook wel het idee dat PZB er iets mee doet, want ze reageren indirect op vragen die in het topic gesteld worden.
Maar er worden bepaalde dingen gedeeld die door veel paardenmensen als vreemd worden beschouwd, en het is niet gek dat daar dan discussies of vragen uit voortkomen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:36

Little_Gift schreef:
Tieneke schreef:
Ik snap niet hoe het woord "ambieert" past in die zin, allicht bedoel je wat anders.

[ Afbeelding ]

Een rechter wil graag hebben dat een partij kansen geeft.

Ik bedoel dus niet iets anders.

Dat is een andere vorm van "iets graag willen" :=

Verder vind ik het krankzinnig en typerend voor de hele kwestie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:49

Ik zeg ook helemaal niet dat er pas berichten verwijderd worden na dagvaarding of dreigen met rechtszaak.

Ik zeg dat die berichten telkens hardnekkig opnieuw geplaatst werden ondanks verwijdering en aanmaning van het bokt team.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:16

Houden jullie er rekening mee dat hier t niet meer besproken mocht worden ? Mods hebben er al een dagtaak aan in het andere topic, straks moet alles dicht

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:18

Sorry, ik dacht dat het, aangezien het niet inhoudelijk over PZB gaat, wel toegestaan was.
Maar het is denk ik slimmer om het hele onderwerp te laten rusten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:22

Waar het ook over gaat in topicstarter het blijft ingewikkeld. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Over pzb zal gok ik geen topic meer komen. Dat liep elke keer al fout.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:40

Is het navolgen van de Tems de reden dat het oplossen van andere Tems langer duurt?

Of ligt dat laatste vooral al mijn gevoel?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:56

Dat is zeker 1 van de redenen. Er komen nog steeds bijna dagelijks flink wat tems bij waardoor andere tems ondergesneeuwd raken. Daarnaast heeft de griep het modteam ook gevonden waardoor we uitval hebben, wat het overleggen weer vertraging geeft.
Onze excuses hiervoor.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:21

Dagelijks nieuwe TeM's? Op het topic genoemd in de OP? :oo Jeetje mina.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:23

Zeker, dagelijks nieuwe TeM's en dan niet zelden tientallen per keer, meer dan we kunnen afronden per dag.
Voor de beeldvorming: momenteel bijna 200 en dat al weken lang..

Zoals mijn collega zegt sneeuwen andere TeM's behoorlijk onder en is een deel van het team geveld door griep.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:29

Als ik er tot op heden neutraal naar keek, dan maakt dat dit gedrag van henzelf dat mijn mening nu niet bepaald naar het positieve shift. Eerder het tegendeel. Op mij persoonlijk komt dit zeer onprettig en onprofessioneel over.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:31

Je zal maar tijd hebben voor het aanmaken van zoveel TeM's... :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:33

Fabled schreef:
Je zal maar tijd hebben voor het aanmaken van zoveel TeM's... :)

Ik kan wel wat anders verzinnen. Wat zal ik hier niet benoemen. Maar denk dat de trouwe volgers in dat topic ook wel wat ideeën hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:32

Ik zou de neiging krijgen om ze te blokkeren.. respect voor het team groeit alleen maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:33

Naar mijn mening proberen ze op deze wijze het topic op slot te houden en dat vind ik slim en treurig tegelijk.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-03-25 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek tekst aangepast.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:38

Ik schrik echt van het aantal tems dat nog bovenop de 1000(was het toch?) tems is gekomen.
Ben ergens benieuwd of er aan alle tem-verzoeken wordt voldaan, of dat de berichten die geen regels breken wel blijven staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:40

Maar zo'n Tem aanval dat houd bij een eventuele rechtzaak toch ook geen stand?
Of hoe word zoiets gezien.
Ik persoonlijk zie het als een vorm van treiteren. Maar hoe werkt zoiets in de wet?
Iemand die dat weet?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:55

Hangt denk ik ook deels af van de inhoud van de berichten die ze temmen? Als ze gewoon alle berichten in het topic, ongeacht inhoud, melden zou je vast een argument kunnen maken. Op dit punt zijn er denk ik ook haast geen reacties meer over die niet getemd zijn :')

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:04

Polar schreef:
Ik schrik echt van het aantal tems dat nog bovenop de 1000(was het toch?) tems is gekomen.
Ben ergens benieuwd of er aan alle tem-verzoeken wordt voldaan, of dat de berichten die geen regels breken wel blijven staan.

Berichten die niet tegen de regels zijn blijven staan. Juist dat beoordelen neemt veel tijd in beslag, maar we komen er wel.
Uiteindelijk zijn alle berichten beoordeeld.
Jullie geduld hierop wordt erg gewaardeerd.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:09

In juridische procedures draait het om de inhoud van de berichten zelf, niet om hoeveel meldingen er zijn gemaakt om ze te verwijderen.
Wel weet ik dat er geen 1000 berichten in het topic staan (en stonden) die eventueel onder smaad of laster kunnen vallen.
Dat ze zoveel temmen op berichten die gewoon toegestaan zijn, roept eigenlijk nog veel meer vragen op en neigt naar mijn mening inderdaad ook een beetje naar treiteren. :o

Fijn dat jullie er zo mee bezig zijn en fijn dat de toegestane berichten gewoon blijven staan.
Ik denk dat het in het belang is van veel mensen om het topic uiteindelijk weer open te hebben.