Bokkers die sfeer verzieken uit topics weren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Bokkers die sfeer verzieken uit topics weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 03:48

Ik denk wel dat er een verschil zit tussen mensen die "ervaren" zijn op Bokt en mensen die nieuw zijn of soms zomaar komen aanwaaien.

Dat mensen Bokt namen kennen en herkennen heeft nadelen, maar ook voordelen. Mensen leren elkaar toch op een bepaalde manier kennen. Iemand die nieuw is, is eigenlijk nog anoniemer en weet misschien ook niet hoe het op een forum werkt.

En er is een behoorlijk verschil tussen mensen die altijd politiek correct willen reageren of mensen die echt alles er zo uitknallen.

Wat betreft corona en politiek is het niet alleen op Bokt. Ik mocht in het begin nog niet vaccineren en had ook mijn vraagtekens.
Mijn moeder had op tv gehoord dat mensen uit lagere milieus en lager opgeleiden zich minder vaak lieten vaccineren toen.
Vraag me ook af of dat klopt, want weet behoorlijk wat mensen die boven modaal zitten en ook op HBO+ niveau die zich ook absoluut niet lieten vaccineren en ook zeker hun mening hadden over Corona. Ze lieten zich alleen minder, niet of anders uit.

Overigens hoor ik dat over tv zenders en programma's ook weleens. Mensen die RTL 4 kijken zijn ook dom........ En over vrijwel alle luchtige programma's hoor of lees ik ook wel dat het domme programma's zijn.

Het is hier een mengeling van alles en iedereen, maar toch ook wel redelijk beschermd, omdat er mods zijn en de grenzen bewaakt worden, maar mensen elkaar ook aanspreken op gedrag.
Maar het blijft toch een groep mensen bij elkaar of onder elkaar en dan kan je tegen dezelfde dingen aanlopen als irl.

Ik denk dat als mensen bijv aannames doen, of met verwijten komen, dat het vrij menselijk is dat je in de verdediging gaat.
Maar er wordt wel sterk met 2 maten gemeten en daarom zullen mensen ook vaker wegblijven, minder reageren etc. Ik ga me ook niet druk maken om wat mensen op Bokt roepen, dat kost echt teveel energie.

Volgens mij heb ik ooit maar 1x getemd en niemand op foei. Heb weleens een pb gehad; ik heb jou op de foeilijst gezet etc. Nou, als je daar gelukkig van wordt, prima toch. Hopelijk lucht het op dat je het mij hebt verteld.
Wat moet je daarmee doen?

Ik wist ook niet hoeveel er via pb en whatsapp geroddeld werd, tot ik een aantal berichten kreeg over een bokker. Mensen moeten dan hun frustratie over iemand kwijt. Maar daarna wel meer gehoord achter de schermen en dat heeft ook wel echt effect op wat er openbaar gebeurt. Hoe mensen elkaar dan vinden en achter elkaar schuilen, elkaar verdedigen etc. Dan gaat een discussie soms echt niet meer om de inhoud, maar wordt het een ego verhaal.

Ben overigens ook weleens een Bokker tegengekomen op een evenement die hier een vrij grote mond heeft, maar irl totaal anders is. Dat wordt vaak ook vergeten. Dat dit internet is en mensen zich ook veilig voelen als ze iets kunnen typen ipv face to face praten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 07:29

nps schreef:
Dat dus. En mensen werden niet dom genoemd, maar er werden wel artikelen gedeeld van inderdaad Sander en statistiek over oa de PVV stemmer. Dat mensen zich dan aangesproken voelen is inderdaad echt een keuze. Ik heb helemaal niet het idee dat het topic toleranter is geworden, maar dat er wat minder controversiele of soms extreme meningen worden gedeeld. Dat roept inderdaad reactie op en dat vind ik dan weer niet gek. Ik vind het nu echt een fijn topic, waar mensen het zeker niet eens zijn maar er wel op de inhoud wordt gediscussieerd.

Maar als er wat gedeeld werd van Maurice.nl, dan klopte het niet volgens velen, maar het was niet eens gelezen. Maurice legt altijd haarfijn uit hoe hij tot conclusies komt en heeft ook wel wat fouten toegegeven (zoals zijn eerste beeld dat vaccineren helpt, maar dat bleek dus later niet zo te zijn), maar op het gebied van verspreiding via kleine druppeltjes had hij vanaf moment 1 gelijk en niemand die hem wilde geloven. Dat zo'n link niet gelezen was kon je merken aan de reacties die gegeven werden, totaal niet inhoudelijk. Nu is dat natuurlijk ook gewoon menselijk iets wat niet in je straatje past negeer je. Dat doet iedereen overigens wel eens.

Er is bij elke statistiek altijd een groep die er buiten valt. Er zijn natuurlijk onderzoeken die gewoon 100% voor je kloppen (zoals https://www.flair.nl/health/lange-mense ... ~b621477b/ lees vooral de kop :+ en niet verder zoals velen doen) en bij anderen klopt het totaal niet.
Maar waar het dan dus fout gaat op fora is dat mensen een ander in die groep stoppen, het hokjesdenken, terwijl dat helemaal niet klopt.
En zoiets verziekt wel de sfeer.

Ik vind overigens oude berichten lezen van iemand of een profiel uitgebreid bestuderen om daar dan een veelal negatief oordeel over te vellen best ziek. Ik kijk echt zelden in een profiel wie of wat er achter zit. Maar ik ben ook heel gemakkelijk, als ik iemand niet in werkelijkheid ontmoet heb, dan ken ik die persoon niet, terwijl er hier echt bokkers zijn die menen iemand dan te kennen. Ik durf zelfs te zeggen dat er mensen zijn die ik wel in real life ontmoet heb, maar die niet ken. Als ik iemand slechts een paar keer gesproken heb ken ik iemand nog niet.
Maar dat zal wel net zo zijn als 'vrienden'. Sommigen vinden iemand al een 'vriend' als je er eens mee in de kroeg gezeten hebt, terwijl anderen een 'vriend' pas een vriend noemen als je geregeld met elkaar dingen doet.

Ik heb door of via bokt wel een paar mensen leren kennen. Dat is dan de andere kant en dat kan wel weer positief zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:52

Het echt terugzoeken naar berichten ed snap ik ook niet zo maar ik kan me wel voorstellen dat sommige gebruikers en topics blijven hangen en van wat daarin onthouden wordt soms meegenomen kan worden in een nieuw topic. Dat doen we in het echte leven ook, je onthoudt dingen die eerder zijn geweest voor nieuwe situaties.

Ik denk dat het sowieso erg lastig is om te weten hoe iemand een geschreven woord oppakt of bedoeld.
Heb zelf wel eens gehad dat wat ik geschreven had bij de ander 180gr anders opgepakt werd. Daar heb ik echt wel even mee gezeten en geprobeerd op te lossen wat uiteindelijk juist als erger werd gezien. Voelt nog steeds rot maar besef me ook dat het soms niet anders is. Ik ga niet voor een ander bepalen hoe die zich moet voelen bij geschreven tekst en laat het ook voor mezelf gewoon los.

We zijn tegenwoordig zo ontzettend snel op de teentjes getrapt maar ook heel slecht in het kijken naar eigen inbreng, zeker in pittige discussies.

Typ of zeg niks tegen een ander wat je in het echte leven ook niet zou doen of hoe je zelf graag behandeld zou willen worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:02

@Mondy, maar dat werkt ook 2 kanten op.

Ik ben in het echte leven vrij direct en eerlijk, misschien iets hard soms. Online moet ik eigenlijk juist 3x nadenken, omdat alles zo anders wordt opgepakt. En inderdaad tegenwoordig mensen ook heel gevoelig zijn.

Maar mensen hebben het soms zelf ook wel in de hand. Ze hebben online een grote mond, maar irl durven ze amper iets te zeggen of iemand aan te spreken. Dan schat je mensen online misschien verkeerd in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:29

SP: Ik ga het maar gewoon even zo zeggen..besef je dat die laatste zin echt heel onaangenaam over komt? (vind ik dan)
Je insinueert iets over bepaalde mensen, en niemand weet wie maar het zijn Bokkers en je zegt er eigenlijk iets negatiefs over terwijl je die mensen zelf ook niet goed kent.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:09

nps schreef:
Dat. Net als wat Ruitje zegt - ik denk te weten wie er bedoeld wordt, en ik vind diegene echt bloedirritant. En zij mij vast ook. Wat op de ene overkomt als oprechte vragen, komt op de andere over als irritante manieren om af te leiden van waar het over gaat. Wie heeft er dan gelijk, en op wie moet men gaan modereren?

Ik ga mee met IMANDRA. Het kritisch zijn op nogal controversiele meningen wil niet zeggen dat die meningen niet welkom zijn, maar dat wordt er vaak wel van gemaakt. Die discussie is al 100x gevoerd en daar gaat men niet uitkomen. Ik lees hier nu ook weer dingen dat ik denk, nooou, dat is niet helemaal hoe het is gegaan.

Dus nee, je gaat geen specifieke mensen kunnen weren. Bokkers worden geband als ze de regels overtreden, niet als ze een "sfeer verzieken". Want wat dat is, is voor iedereen anders.

Er is toen enkele pagina's lang door meerdere Bokkers tegen haar gezegd dat haar manier van discussie voeren niet kon en dat dat door meerderen zo gezien werd dus dat ze daar maar eens over na moest denken. Deze bokker kreeg ook nog een nazi- gedicht waarbij werd gezegd: ' jouw manier van doen doet mij hier aan denken'

Dat is niet op inhoud, maar op de persoon en sloeg nergens op want er zijn net zoveel mensen die haar vragen wel boeiend vinden en ik zie deze Bokker nooit meeuwenflatsen gooien, altijd open staan voor meningen, haar mening bijstellen,of doorvragen.

' af te leiden waar het over gaat' , is dan de kern toch, enkelen willen bepalen waar 'het over gaat' :+

En dat is voor mij weer terug naar de kern van de vraag van de TS, als je dus zou gaan modden op ' wij vinden dat jij hier niet meer mag meepraten' , dan word zo iemand eruit gezet en dat zou zonde zijn.

Dus we zijn het wel eens haha :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 15:46

Ik vroeg me af hoe snel je nu eigenlijk 'de pineut' bent op bokt.

Nu kun je blijkbaar bij een kleine overtreding een pb verwachten van een mod. Hier hangen geen consequenties aan.

Bij grotere of herhaalde overtreding krijgt je een eerste officiële waarschuwing. (OW) ook zonder consequenties.

Dan 2e OW met weekban.
Dan 3e OW met weekban.
Dan de 4e en laatste OW met weekban.
Daarna ben je de klos en krijgt de ban voor onbepaalde tijd.

Of dat dan altijd permanent is of niet en hoe dit verder is geregeld kan ik zo gauw niet vinden.

Wel bedacht ik me dat als niemand je temt, de mods waarschijnlijk ook niet altijd doorhebben als iemand buiten de lijntjes kleurt. Dan kan iemand zich dus langer zonder consequenties 'misdragen'.

Aan de andere kant, als je in een topic zit met mensen die bij het minste en geringste aan de bel trekken, dan kom je waarschijnlijk wat sneller in de problemen.

Wel heb ik zelf het idee dat sommige mensen vooral op bepaalde onderwerpen overgevoelig reageren en op andere topic wel 'gewoon' leuk mee doen. Het zal soms voldoende zijn om mensen te verbieden bepaalde topics te bezoeken zodat een gehele ban (nog) niet nodig is. (volgens mij gebeurd dat soms al)

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de tem of foeiknop. Ik gebruik hem niet en voor zover ik weet, heeft niemand deze voor mij gebruikt.

Maar ik vroeg me dus af, hoe jullie dit ervaren? zijn er mensen die deze wel vaak gebruiken en krijg je dan zelf mischien ook vaker negatieve pb's een tem of een plekje onder de foeiknop?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:17

Ik gebruik de tem knop vooral voor topics die even verplaatst moeten worden, wat reclame is of wat op de markt hoort. Verder tem ik eigenlijk niet. Of er moet echt een opmerking zijn wat echt niet door de beugel kan qua persoonlijke aanval wat nergens op slaat

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:34

nps schreef:
Dat dus. En mensen werden niet dom genoemd, maar er werden wel artikelen gedeeld van inderdaad Sander en statistiek over oa de PVV stemmer. Dat mensen zich dan aangesproken voelen is inderdaad echt een keuze. Ik heb helemaal niet het idee dat het topic toleranter is geworden, maar dat er wat minder controversiele of soms extreme meningen worden gedeeld. Dat roept inderdaad reactie op en dat vind ik dan weer niet gek. Ik vind het nu echt een fijn topic, waar mensen het zeker niet eens zijn maar er wel op de inhoud wordt gediscussieerd.

Ik post al lang mee in dit topic, en moet zeggen dat het inderdaad wat toleranter lijkt te worden. Ik heb er wel een dikkere huid door gekweekt aangezien ik me ook regelmatig persoonlijk aangevallen voelde.
Maar ja, het is bekend dat in politiek en religie de meest felle discussies kunnen voorkomen en de meeste meningsverschillen. En dat mag, daar is het discussie voor. Je moet het ook weer naast je neer kunnen leggen...

En inderdaad, elke post beginnen met 'ik vind' ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:26

Kabayo schreef:
Ik gebruik de tem knop vooral voor topics die even verplaatst moeten worden, wat reclame is of wat op de markt hoort. Verder tem ik eigenlijk niet. Of er moet echt een opmerking zijn wat echt niet door de beugel kan qua persoonlijke aanval wat nergens op slaat

Dit.
En als ik zeer sterke aanwijzingen heb dat er sprake is van een dubbel/schaduwaccount maar er niets over in de berichtgeschiedenis of het profiel/onderschrijft staat gebruik ik de TeM-knop en vraag daarin of ze ervan op de hoogte zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 18:17

Ik gebruik de Tem knop wel regelmatig bij persoonlijke aanvallen en als Bokkers op een vervelende manier doordrammen oid.

Daarnaast heb ik ook eens een OW gehad omdat ik zo stom was om in Je vorm te schrijven waardoor het persoonlijk leek (ookal was het niet zo bedoeld) en het was al een onderwerp waar ik me ook teveel uit de tent liet lokken.

Ik heb er wel van geleerd en probeer sowieso niet in Je vorm meer te schrijven en als mijn emoties te hoog oplopen ga ik eerst weg voordat ik reageer. :P
En nog beter is om mezelf natuurlijk helemaal niet op te fokken.. maar ik ben ook maar een mens. :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 18:30

Oh dat herken ik helemaal niet, ik word niet warm of koud van reacties op een forum :). Dan zou ik ook snel weg zijn denk ik. Bokt is voor mij een leuk tijdverdrijf, het moet geen ergernis worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 03:19

Elisa2 schreef:
SP: Ik ga het maar gewoon even zo zeggen..besef je dat die laatste zin echt heel onaangenaam over komt? (vind ik dan)
Je insinueert iets over bepaalde mensen, en niemand weet wie maar het zijn Bokkers en je zegt er eigenlijk iets negatiefs over terwijl je die mensen zelf ook niet goed kent.

Misschien heb je het niet door, maar je bent juist zelf iemand die vaak iets insinueert over mensen/bokkers terwijl je ze helemaal niet kent.

Je leest niet goed; maar als mensen hier een grote mond hebben en je komt ze irl tegen en ze durven opeens niks meer te zeggen of geen discussie aan te gaan, dan blijken ze dus heel anders te zijn dan ze online overkomen.
En daar gaat dus heel veel mis.

Mensen durven van achter een scherm van alles te schrijven, doen zich compleet anders voor dan ze in het echt zijn, maar worden daar ook op beoordeeld.
Als mensen in het echt niet zo goed of hard durven of kunnen communiceren, komen bij die mensen harde online reacties misschien harder aan.

Kom je iemand irl tegen hoor je de toon, zie je iemands lichaamstaal etc.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:39

Het beeld dat Superpony over Elisa schetst herken ik persoonlijk helemaal niet. Volgens mij is dat precies het lastige punt in deze discussie. ''verzieken van sfeer'' is nogal subjectief. Net als dat manieren waarop mensen discussiëren door iedereen anders ervaren kan worden.

Je kan ervan uit gaan dat iemand die over de schreef gaat een OW krijgt en uiteindelijk geband zal worden bij niet verbeteren van het gedrag. Meer dan blijven temmen bij objectief onbehoorlijk gedrag kun je denk ik niet.

Persoonlijk denk ik dat dit niet het topic is om te gaan vingerwijzen naar specifieke personen en dat dit richting Elisa nu wel zo is vind ik naar. Volgens mij had dit ook in een PB gekund...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:57

Elisa is een topper. Ze steekt altijd veel tijd en moeite in een post en is altijd positief kritisch.
En niemand is perfect he? Iedereen leest weleens dingen niet op de juiste manier of reageert iets te kortaf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:48

Dank jullie wel :)

Ik weet ook dat ik dat gelukkig niet doe, en het was ook niet bedoeld als een aanval SP. Alleen dat zoals het op die manier geschreven is dat het zo over kan komen ook al wordt het misschien heel anders bedoeld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:55

prompter schreef:
Oh dat herken ik helemaal niet, ik word niet warm of koud van reacties op een forum :). Dan zou ik ook snel weg zijn denk ik. Bokt is voor mij een leuk tijdverdrijf, het moet geen ergernis worden.

Zo sta ik er ook in. Het is voor mij gewoon entertainment. Ik neem het allemaal niet zo serieus en moet mijn tijd op bokt vooral leuk vinden. Als dat het niet is dan verlaat ik de discussie al snel. Persoonlijk voel ik me niet snel aangevallen omdat niemand mij persoonlijk kent. We zijn allemaal maar mensen achter een scherm.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:13

Dat wat SP beschrijft en bedoeld zi3 ik heel vaak.
Waar je het perfect kunt zien is bvb op FB.
Als je soms ziet hoe en wat bekende schrijven ( maakt nu niets uit welk onderwerp)... tot aan haat / smaad en weet ik wat aan toe... en je spreekt over dezelfde onderwerpen deze mensen in real life aan, dan sta ik soms echt versteld.
Kennelijk voelen zich sommige mensen van achter een toetsenbord op eens veel meer als dar ze daadwerkelijk zijn en durfen.

En zo gaat het ook op Instagram en ook hier op bokt.

En nee, ik noem geen namen en bedoel geen specifieke bokkers .
Het valt alleen in zijn geheel op.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:21

Jessix schreef:
prompter schreef:

Zo sta ik er ook in. Het is voor mij gewoon entertainment. Ik neem het allemaal niet zo serieus en moet mijn tijd op bokt vooral leuk vinden. Als dat het niet is dan verlaat ik de discussie al snel. Persoonlijk voel ik me niet snel aangevallen omdat niemand mij persoonlijk kent. We zijn allemaal maar mensen achter een scherm.

Dat dus. Plus ik vind het leuk om dingen uit te zoeken, en er komen echt hele interessante dingen voorbij. Superleerzaam, en vaak veel genuanceerder dan je in de eerste instantie denkt. Ik vind het altijd heel storend als men dingen zo persoonlijk maken - juist als het over de inhoud gaat. Mensen voelen soms zich persoonlijk aangevallen, ook als het op de bal wordt gespeeld. Ze houden dan gewoon heel veel van die bal, ofzo ;). Ik ervaar dat zelf vooral bij personen met iets meer controversiele of extreme meningen. Je ziet hier ook weer heel goed hoe verschillend reacties van mensen ervaren worden. Waar de ene iemand heel prettig vind reageren, kan een ander die reacties juist weer als storend ervaren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:44

sasja0705 schreef:
Dat wat SP beschrijft en bedoeld zi3 ik heel vaak.
Waar je het perfect kunt zien is bvb op FB.
Als je soms ziet hoe en wat bekende schrijven ( maakt nu niets uit welk onderwerp)... tot aan haat / smaad en weet ik wat aan toe... en je spreekt over dezelfde onderwerpen deze mensen in real life aan, dan sta ik soms echt versteld.
Kennelijk voelen zich sommige mensen van achter een toetsenbord op eens veel meer als dar ze daadwerkelijk zijn en durfen.

En zo gaat het ook op Instagram en ook hier op bokt.

En nee, ik noem geen namen en bedoel geen specifieke bokkers .
Het valt alleen in zijn geheel op.

Dat herken ik dan weer niet zo, wat mijn bekenden schrijven op FB wijkt eigenlijk niet af van wat ze irl zeggen.

Natuurlijk is het makkelijk om anoniem lekker gemeen te doen en sommigen mensen gebruiken dat als uitlaatklep ofzo..zowel op social media als soms op Bokt.

Dat soort personen kom ik ook weleens tegen en de kunst is om die niet te voeden denk ik.

Dat zijn dan denk ik ook de mensen waar het over gaat in dit topic want die hebben geen last van misinterpretatie en doen bewust gemeen en dat kan heel vervelend zijn als ze het op jou hebben voorzien. Eigenlijk is dat gewoon online pesten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:56

superpony schreef:
Elisa2 schreef:

Misschien heb je het niet door, maar je bent juist zelf iemand die vaak iets insinueert over mensen/bokkers terwijl je ze helemaal niet kent.

Je leest niet goed; maar als mensen hier een grote mond hebben en je komt ze irl tegen en ze durven opeens niks meer te zeggen of geen discussie aan te gaan, dan blijken ze dus heel anders te zijn dan ze online overkomen.

Mensen durven van achter een scherm van alles te schrijven, doen zich compleet anders voor dan ze in het echt zijn, maar worden daar ook op beoordeeld.
Als mensen in het echt niet zo goed of hard durven of kunnen communiceren, komen bij die mensen harde online reacties misschien harder aan.

Blijkbaar lees ik ook niet goed(domme opmerking trouwens, de ander kan ook zeggen jij schrijft het niet goed) maar de reacties van Elisa2 zijn naar mijn mening netjes en onderbouwd. Niet altijd met haar eens en dat kan ook .

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 21:53

superpony schreef:
Elisa2 schreef:

Of is het juist andersom? Laten mensen achter een beeldscherm juist wel precies zien wie ze zijn, wat ze denken en waar ze voor staan? En in het echte leven niet omdat ze zich heel goed realiseren dat er dan misschien consequenties kunnen zijn waar ze niet op zitten te wachten?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:24

Dat kan ook nog journee, iedereen is anders :). Ik ben ook wel mensen tegen gekomen die in theorie heel goed waren, maar het in de praktijk niet konden laten zien.

Maar dat vind ik nog steeds niet de categorie waar dit topic mee gestart is: mensen die bewust anderen willen kwetsen, maar die dat heel handig verpakken óf juist als een olifant door de porselein kast gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:19

Tja, het is soms de verpakking en niet de inhoud. Het blijkt ook gewoon vrij makkelijk om mensen te beïnvloeden en voor je te winnen als je een mooi verhaal schrijft. Dat zie ik op fb nog veel meer.

Mensen zijn gewoon nooit echt neutraal. Ze zeggen niet te oordelen, maar vrijwel iedereen maakt het ergens toch persoonlijk als ze een bepaalde indruk hebben van een persoon. Online dus gebaseerd op wat er wordt geschreven.

Nu veel mensen meer online een soort leven hebben, vind ik het juist irl nog erger opvallen hoe moeilijk het voor mensen is om echt 1 op 1 te communiceren. En dan gaat het echt 2 kanten op. Of ze gaan er net zo hard in als online en hebben geen filter. Of ze zijn juist heel erg confrontatie vermijdend.

Ik hou van eerlijke mensen, ook als het dan soms hard moet zijn.

En op het eerste aanhakend, zijn er steeds meer en meer mensen die online posten en mensen inpakken en beïnvloeden met bijv (belangrijke) info. Er wordt helemaal niet meer naar gekeken wat mensen zelf kunnen en wat hun ervaring is. Iedereen kan maar van alles beweren en vooral degene die goed schrijven, winnen aan publiek. Zeker waar iemand zich dan ook trainer of coach noemt, vind ik dat wel een ding aan het worden.

En je mag geen mensen bespreken volgens mij. Maar ik zie nu met regelmaat filmpjes van een ruiter langskomen, wat er echt niet uit ziet. Er is enige kritiek, maar vooral veel steun en oehs en ahhss.....Daar schrik ik echt van. Je mag dus niks meer zeggen en vooral niet kritisch zijn.
En je ziet duidelijk als 3 mensen geweldig roepen, dat de volgende dat ook doet. Roept 1 iemand dat het echt niet goed is, krijgt diegene de "groep" over zich heen. Dat zijn echt geen goede ontwikkelingen. Maar wel iets wat ik al jaren zeg; mensen zijn makke schapen en volgen doorgaans braaf.

Zou echt iedereen op Bokt echt een eigen mening hebben en die ook zonder filter uitten, wordt het echt wel anders. Nu blijven mensen ook weg die geen zin hebben in een discussie, of denken laat maar. Vooral als ze bepaalde namen zien.
En als je wel wat zegt, krijg je wel achter de schermen berichten dat ze het zo met je eens zijn, maar openbaar hebben ze er gewoon geen zin in. En gelijk hebben mensen. Daarom krijg je alleen openbaar echt geen eerlijk beeld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:02

Vaak word een nuchtere ongezouten mening hier op Bokt niet gewaardeerd.
Krijg je gelijk een hoop commentaar over je heen. Vaak van dezelfde personen.
Boeie...
Als je het niet meer leuk vind ontstip je het topic of je doet je laptop dicht.

En door!