Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Dat dus. En mensen werden niet dom genoemd, maar er werden wel artikelen gedeeld van inderdaad Sander en statistiek over oa de PVV stemmer. Dat mensen zich dan aangesproken voelen is inderdaad echt een keuze. Ik heb helemaal niet het idee dat het topic toleranter is geworden, maar dat er wat minder controversiele of soms extreme meningen worden gedeeld. Dat roept inderdaad reactie op en dat vind ik dan weer niet gek. Ik vind het nu echt een fijn topic, waar mensen het zeker niet eens zijn maar er wel op de inhoud wordt gediscussieerd.
nps schreef:Dat. Net als wat Ruitje zegt - ik denk te weten wie er bedoeld wordt, en ik vind diegene echt bloedirritant. En zij mij vast ook. Wat op de ene overkomt als oprechte vragen, komt op de andere over als irritante manieren om af te leiden van waar het over gaat. Wie heeft er dan gelijk, en op wie moet men gaan modereren?
Ik ga mee met IMANDRA. Het kritisch zijn op nogal controversiele meningen wil niet zeggen dat die meningen niet welkom zijn, maar dat wordt er vaak wel van gemaakt. Die discussie is al 100x gevoerd en daar gaat men niet uitkomen. Ik lees hier nu ook weer dingen dat ik denk, nooou, dat is niet helemaal hoe het is gegaan.
Dus nee, je gaat geen specifieke mensen kunnen weren. Bokkers worden geband als ze de regels overtreden, niet als ze een "sfeer verzieken". Want wat dat is, is voor iedereen anders.
nps schreef:Dat dus. En mensen werden niet dom genoemd, maar er werden wel artikelen gedeeld van inderdaad Sander en statistiek over oa de PVV stemmer. Dat mensen zich dan aangesproken voelen is inderdaad echt een keuze. Ik heb helemaal niet het idee dat het topic toleranter is geworden, maar dat er wat minder controversiele of soms extreme meningen worden gedeeld. Dat roept inderdaad reactie op en dat vind ik dan weer niet gek. Ik vind het nu echt een fijn topic, waar mensen het zeker niet eens zijn maar er wel op de inhoud wordt gediscussieerd.
Kabayo schreef:Ik gebruik de tem knop vooral voor topics die even verplaatst moeten worden, wat reclame is of wat op de markt hoort. Verder tem ik eigenlijk niet. Of er moet echt een opmerking zijn wat echt niet door de beugel kan qua persoonlijke aanval wat nergens op slaat
Elisa2 schreef:SP: Ik ga het maar gewoon even zo zeggen..besef je dat die laatste zin echt heel onaangenaam over komt? (vind ik dan)
Je insinueert iets over bepaalde mensen, en niemand weet wie maar het zijn Bokkers en je zegt er eigenlijk iets negatiefs over terwijl je die mensen zelf ook niet goed kent.
prompter schreef:Oh dat herken ik helemaal niet, ik word niet warm of koud van reacties op een forum. Dan zou ik ook snel weg zijn denk ik. Bokt is voor mij een leuk tijdverdrijf, het moet geen ergernis worden.
Jessix schreef:prompter schreef:Oh dat herken ik helemaal niet, ik word niet warm of koud van reacties op een forum. Dan zou ik ook snel weg zijn denk ik. Bokt is voor mij een leuk tijdverdrijf, het moet geen ergernis worden.
Zo sta ik er ook in. Het is voor mij gewoon entertainment. Ik neem het allemaal niet zo serieus en moet mijn tijd op bokt vooral leuk vinden. Als dat het niet is dan verlaat ik de discussie al snel. Persoonlijk voel ik me niet snel aangevallen omdat niemand mij persoonlijk kent. We zijn allemaal maar mensen achter een scherm.
sasja0705 schreef:Dat wat SP beschrijft en bedoeld zi3 ik heel vaak.
Waar je het perfect kunt zien is bvb op FB.
Als je soms ziet hoe en wat bekende schrijven ( maakt nu niets uit welk onderwerp)... tot aan haat / smaad en weet ik wat aan toe... en je spreekt over dezelfde onderwerpen deze mensen in real life aan, dan sta ik soms echt versteld.
Kennelijk voelen zich sommige mensen van achter een toetsenbord op eens veel meer als dar ze daadwerkelijk zijn en durfen.
En zo gaat het ook op Instagram en ook hier op bokt.
En nee, ik noem geen namen en bedoel geen specifieke bokkers .
Het valt alleen in zijn geheel op.
superpony schreef:Elisa2 schreef:SP: Ik ga het maar gewoon even zo zeggen..besef je dat die laatste zin echt heel onaangenaam over komt? (vind ik dan)
Je insinueert iets over bepaalde mensen, en niemand weet wie maar het zijn Bokkers en je zegt er eigenlijk iets negatiefs over terwijl je die mensen zelf ook niet goed kent.
Misschien heb je het niet door, maar je bent juist zelf iemand die vaak iets insinueert over mensen/bokkers terwijl je ze helemaal niet kent.
Je leest niet goed; maar als mensen hier een grote mond hebben en je komt ze irl tegen en ze durven opeens niks meer te zeggen of geen discussie aan te gaan, dan blijken ze dus heel anders te zijn dan ze online overkomen.
En daar gaat dus heel veel mis.
Mensen durven van achter een scherm van alles te schrijven, doen zich compleet anders voor dan ze in het echt zijn, maar worden daar ook op beoordeeld.
Als mensen in het echt niet zo goed of hard durven of kunnen communiceren, komen bij die mensen harde online reacties misschien harder aan.
Kom je iemand irl tegen hoor je de toon, zie je iemands lichaamstaal etc.
superpony schreef:Elisa2 schreef:SP: Ik ga het maar gewoon even zo zeggen..besef je dat die laatste zin echt heel onaangenaam over komt? (vind ik dan)
Misschien heb je het niet door, maar je bent juist zelf iemand die vaak iets insinueert over mensen/bokkers terwijl je ze helemaal niet kent.
Je leest niet goed; maar als mensen hier een grote mond hebben en je komt ze irl tegen en ze durven opeens niks meer te zeggen of geen discussie aan te gaan, dan blijken ze dus heel anders te zijn dan ze online overkomen.
En daar gaat dus heel veel mis.
Mensen durven van achter een scherm van alles te schrijven, doen zich compleet anders voor dan ze in het echt zijn, maar worden daar ook op beoordeeld.
Als mensen in het echt niet zo goed of hard durven of kunnen communiceren, komen bij die mensen harde online reacties misschien harder aan.
Kom je iemand irl tegen hoor je de toon, zie je iemands lichaamstaal etc.